Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

Runar la en perfekt kampplan og gjennomføringen var meget solid. Når du scorer 3 mål på Odds hjemmebane, en hjemmebane som er like vanskelig for oss som Lerkendal gitt Odds sterke form de siste kampene, og slår Odd på Odds stadion, da har du som trener gjort en god jobb med taktikken.

Vi kontrollerte kampen i store deler av den, til tross for at vi bare hadde ballen 30 prosent av tiden.
    Runar får mye ut av lite, det er min påstand.

Vi ligger der vi skal ligge på tabellen og lag med flere ressurser enn oss sliter i år. Det gjør ikke vi. Mye av svaret ligger i ydmykheten og evnen til å lære, som Runar og Siggy har lagt for dagen i LSK.

Vi skal ikke ta av. Fordi vi kan være fryktelig dårlige. Vi kan tape hjemme på lørdag, og en ny og minst like god kampplan må legges mot den sleipeste ålen i kongeriket, Rekdal. Rekdal har vel en god statistikk mot oss som VIF-trener når han leder bohemene på Åråsen.

Jeg tar ingenting for gitt og tar ikke av. Vi er ikke Barcelona i kampen i går, men vi spiller på styrkene til spillerne våre og lå veldig fint i strukturen defensivt og offensivt da vi fikk sjansen fremover.

Kommentar

• tilt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2007
      • 813

Enig i alt dette. Essensielt å nullstille før den engamatchen. Blir også veldig vikitg å legge en plan i forhold til å begrense kontringer og stikkere i bakrom, som er deres primære våpen med en Brown i gryende form på topp. Hvor er kamptråden her forresten?
      Last edited by tilt; 25.04.2016, 15:52.
      livet er en gamp for de som ikke kan si k
      https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Opprinnelig skrevet av tilt
        Hvor er kamptråden her forresten?
        [OT] Kommer nok. Det er en cupkamp først [/OT]
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Gjedda
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Apr 2015
          • 147

Håper RK fortsatt greier å få gutta til mentalt å være i revansjemodus. Tankegangen må være at vi fortsatt ikke er fornøyd med hvor vi er på tabellen og at seier er det eneste akseptable resultat. Vi spiller best når vi er sultne på suksess. Ingen må være fornøyd med det middelmådige. Vi må sikte høyere hele tiden. Tenker man ikke sånn så blir man heller neppe noe bedre.

Kommentar

• rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1446

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
            Rekdal har vel en god statistikk mot oss som VIF-trener når han leder bohemene på Åråsen
            Hvilke bohemer? Har vel ikke vært en bohem på det laget siden 80-tallet.
            Custodes
            I med og motgang

Kommentar

• Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

Jeg måtte finne et synonym til oppnavnet på Enga her inne, og Omarsson ser jo ut som han skal trekke kølapp på NAV Etterstad. Var det svaret godt nok?

Kommentar

• Trooond
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2015
                • 1039

Det er to lag over som skal passeres på tabellen, kanskje 3, men da forsvinner bassel.
                Haugesund og brann skal være bak, så er det godkjent.

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3218

Klar positiv tendens i taktikk og laguttak

Det er ingen tvil om at de siste kampene og spesielt bortekampen i Skien viser at Runar har en plan og at laget kan være i stand til å gjennomføre den bedre enn resultatene i de første kampene i år viste. Selv i den skuffende hjemmekampen mot AaFK kunne vi se tendenser i riktig retning: Marius Lundemo inn sentralt mot slutten og Malo Martin fram i en mer offensiv rolle, noe som ble fullbragt ved startoppsetninga mot Odd noen dager seinere. Og jamen så vi ikke at først Malo og deretter både Arni og Fred ble lagt igjen på midtstreken på JARs lange innkast, noe som litt for lenge har vært opplagt mottrekk ved dødball i mot - og som Arnold Origi lenge har ønska seg for å få mer plass i feltet.

For de som ikke har sett det, anbefaler jeg å se diskusjonen mellom RBs Svesengen, Tom Nordlie og Runar i Studio Åråsen etter kampen mot AaFK. Runar viser her klart at han vet godt at Erling både er den beste av spissene våre, og den som kan spille sammen med begge de to andre, mens Arni og Fred "ikke egentlig passer sammen". Han vet også godt, og tar nå hensyn til det når Marius Lundemo selv følte seg spilleklar, at Marius passer langt bedre (og selv trives best) på sentral midt, mens Malo Martin er for offensiv (og mister ballen for lett) i den rollen, men passer bedre i andre roller, som lenger fram.

gilbert

Kommentar

• Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2962

Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Det er ingen tvil om at de siste kampene og spesielt bortekampen i Skien viser at Runar har en plan og at laget kan være i stand til å gjennomføre den bedre enn resultatene i de første kampene i år viste. Selv i den skuffende hjemmekampen mot AaFK kunne vi se tendenser i riktig retning: Marius Lundemo inn sentralt mot slutten og Malo Martin fram i en mer offensiv rolle, noe som ble fullbragt ved startoppsetninga mot Odd noen dager seinere. Og jamen så vi ikke at først Malo og deretter både Arni og Fred ble lagt igjen på midtstreken på JARs lange innkast, noe som litt for lenge har vært opplagt mottrekk ved dødball i mot - og som Arnold Origi lenge har ønska seg for å få mer plass i feltet.

For de som ikke har sett det, anbefaler jeg å se diskusjonen mellom RBs Svesengen, Tom Nordlie og Runar i Studio Åråsen etter kampen mot AaFK. Runar viser her klart at han vet godt at Erling både er den beste av spissene våre, og den som kan spille sammen med begge de to andre, mens Arni og Fred "ikke egentlig passer sammen". Han vet også godt, og tar nå hensyn til det når Marius Lundemo selv følte seg spilleklar, at Marius passer langt bedre (og selv trives best) på sentral midt, mens Malo Martin er for offensiv (og mister ballen for lett) i den rollen, men passer bedre i andre roller, som lenger fram.

gilbert
                    Ett ord: Takk!

Kommentar

• Gjedda
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Apr 2015
                      • 147

Ja greier man nå bare å opprettholde disse lovende taktene fremover. Men det gjelder å holde fokus på tingene som kan forbedres og ikke som så mange ganger før erstatte bra opplevelser nesten umiddelbart med dårlige. Det har jo vært symptomatisk i lang tid at man ikke har vært i en god flyt særlig lenge av gangen. Skal man oppsummere både laginnsats og enkeltspilleres innsats over tid så er det ofte en rekke der bra innsats veldig fort erstattes av dårlig innsats. Kontinuitet i det gode har det vært lite av.
                      Og når vi gjør det bra. Det er da vi først og fremst har bruk for kritikerne. Det her da de kan være viktige og et nødvendig korrektiv til majoriteten. Men de fleste kritikere liker visst bare å kvesse sine kniver når de værer blod og slaktetid. Når det går dårlig for et lag da har laget lite behov for sine kritikere, for da trenger man sine trofaste støttespillere for å snu skuta. Det er når det går dårlig man trenger oppmuntring for igjen å få troa på det man driver med. I oppgang er det derimot hovmodet som må tøyles og det gjøres ikke med for mye skryt. Vi kan jo huske på hvordan romerne løste dette for sine store hærførere på sine triumfferder gjennom byen mot Forum Romanum. Hyllest fra folket, mens slaven på vognen bak hele tiden minnet triumfatoren om hans dødelighet ved å skrike til ham«Memento Mori». Det er jo triumfen i morgen som er viktigst. Alltid.
                      Last edited by Gjedda; 26.04.2016, 10:18.

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4255

Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Og jamen så vi ikke at først Malo og deretter både Arni og Fred ble lagt igjen på midtstreken på JARs lange innkast, noe som litt for lenge har vært opplagt mottrekk ved dødball i mot - og som Arnold Origi lenge har ønska seg for å få mer plass i feltet.
                        Takk for et - som alltid - godt innlegg, gilbert. Jeg trekker ut det du skriver om å legge igjen en spiller eller to på midtstreken.

Jeg synes selvfølgelig det er bra at dette nå blir gjort! Men jeg trodde oppriktig talt at dette hadde Runar lært i fjor! Hvorfor må man "gå tilbake til start" på et for de fleste så innlysende trekk? Det uroer meg litt.

Jeg håper at vi nå ser en videre fremgang fra kamp til kamp og at "gamle sannheter" ikke må læres på nytt og på nytt!
                        Elska þetta félag

Kommentar

• Gjedda
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Apr 2015
                          • 147

Det er et latinsk uttrykk som beskriver livet til en stakkars trener ganske så bra: "Inter faeces et urinam nascimur",og det betyr noe omtrent sånn som at mellom dritten og pisset lever man. Det gjelder jo for øvrig oss alle sammen, men for en trener er det nok særdeles vanskelig å unngå å få en stor dose verbal dritt i tillegg. Mine stikk til RK er ikke vondt ment, og aldri når han ligger nede, men mer som akupunktur å regne. Alle vet jo at å gi negativ tilbakemelding til dem som man bryr seg om er av det vanskeligste slaget. Og i denne bransjen får verken trenere eller spillere anledning til å herdes langsomt. Det kan være over på et blunk og lenge før man fikk en reell sjanse til å vise hva man duger til. Derfor er det viktig å ikke overbeskytte noen, men heller avveie nøye når man skal serverer sine noe krasse kommentarer, og selvsagt med det formål at overlevelsesevnen til mottaker skal bedres. Det er vel det som kan kalles konstruktiv kritikk.

Kommentar

• Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

Jeg er så utafor meg sjæl på disse kampa. I fjor var jeg ikke i kroppen min da jeg gikk opp alexen før kampen. Jeg måtte sitere René Descartes' Cogito ergo sum. For de av dere som ikke heier på Erasmus Montanus, så betyr det noe sånt som; jeg tenker, altså er jeg!
                            Hva om vi sier fuck off til latinskolene som ble lagt ned i tur og orden på 1800-tallet.
                            Nå sier vi "søpla" og "NAV".
                            Ferdig snakka!

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Velfortjent ros etter 2 meget sterke seiere er på sin plass.

Kommentar

• Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

Jeg syntes Runar viser veldig god progresjon. Han var gjorde en god figur i går. Han velger igjen å få spilletid på Kolstad, selv om Kolstad ikke har vært like god denne sesongen. Men det tror jeg kommer, og det tror også Runar , stort pluss for det.

I tillegg syntes jeg taktikken, og tenningsnivået på laget var kjempemessig. Jeg ville heller hatt Erling fra Start, men det var sikkert grunner for at det ble som det ble.
                                Men til tider slapp faktisk enga til. Jeg tror en journalist telte 8 kvalifiserte målsjanser til enga, hvor 4 var store, og de aller fleste p.g.a. spillerfeil, som feilpassning, dårlig press på ballfører osv, og det kan ikke Runar styre, annet enn med hvem han velger å ha på banen.
                                Deilig med litt medgang, og at enga var uduglige foran mål. Det var en meget fortjent seier, og ikke ett mål for mye !

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4397

Blir spennende å se hva Runar gjør borte mot Godset, nå som Bonke er ute. "Enkleste" løsning er å kjøre ned Martin igjen og sette Erling inn fremme. Men jeg tenker litt på å sette inn Kolstad sentralt med Lundemo. Så får man ta en vurdering på Erling eller Martin sammen med Fred. Jeg synes vi bør unngå nesten for enhver pris å bruke Martin dypt i banen, men fremover er han bra.

Gode laguttak og taktikker fra Runar i de siste kampene. La det fortsette!
                                  ..................

Kommentar

• maurakanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 641

Hvor er sangen til Runar? Har alltid sunget på treneren, og det synes jeg man bør fortsette med. Tenker da på Arne, Uwe, Henning, Nordlie osv...
                                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• tad
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Oct 2007
                                      • 27

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Blir spennende å se hva Runar gjør borte mot Godset, nå som Bonke er ute.
                                      Drømmer litt om at sheriff skal ta store steg denne sesongen, så håper han får noen sjanser i bonkes fravær

Kommentar

• Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

Er redd for den der med bonke ute, da er det lettest å sette Martin der. Kunne vært ildåp for sheriff, men er vel for tidlig.
                                        Kolstad ville vært spennende, men han har ikke funnet formen enda, får håpe han gjør det denne uken. Og holder Lundemo 90 minutter enda?

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                          Har lest fra side 99 ->. Makan til negativitet. Noen skal "shippe" Runar med første fly, andre hevder han ALDRI vil ta LSK over en 8 plass. Må si at tålmodigheten til enkelte her inne står til stryk.
                                          Vi har hatt noen uheldige resultater mot Ålesund og Start, men sånt "skjer". Molde klarte heller ikke slå Start for eksempel.
                                          Mer skeptisk til de som mener man spiller ræva i en kamp man taper eller spiller uavgjort der motstanderen slipper til mye og vi skaper lite uten å score, mens vi plutselig er fantastiske når vi er effektive og Origi stopper alt med samme kampbilde. Det er omtrent nada forskjell på f.eks hjemmekampen mot Bodø/Glimt og vif annet enn at vi scorer mål på sjansene våre, at Origi stopper alt, at vi er litt mer presise på siste tredjedel og at motstanderen er litt svakere.

Mot Sarpsborg ender sjansestatistikken 5-5, vi vinner 4-0 og laget hylles for prestasjonen, som egentlig var ganske gjennomsnittlig. Sarpsborg sin trener svarer oppgitt på spørsmålene i etterkant i viten om at prestasjonen deres faktisk var ganske god på bortebane mot Lillestrøm, selv om de endte med et flatterende tap. I neste kamp mot Molde har Sarpsborg akkurat samme sjansestatistikk og vinner selv 4-0. For Sarpsborg var det en uke med to ganske identiske fotballkamper, men fullstendig forskjellige uttelling.

Vi vinner fortjent mot vif, men vi slipper til nok sjanser i mot til at de fort kunne scoret både to og tre mål med bedre effektivitet. Det handler ikke om kynisme i det hele tatt, de handler om at vi rett og slett slipper til motstanderen for mye.

Vi har til nå spilt en virkelig god fotballkamp og det er bortekampen mot Odd. Da kom vi med en plan som vi klarte å gjennomføre i 2 x 90 minutter. Det krevde riktignok også en del marginer, da Odd er godt vant med å bryte ned lag som ligger lavt, men det er allikevel den mest kontrollerte og fortjente seieren vi har hatt til nå denne sesongen.

Alle andre kamper kunne vippet alle veier. Vi skaper i snitt fem målsjanser pr.kamp og det er tredje beste i ligaen, og det er kun Molde og Rosenborg som er bedre og Odd som er like gode der. Til gjengjeld slipper vi også til 4.5 sjanser i mot pr.kamp som de tre nevnte lagene ikke gjør. Det illustrerer noe av det jeg sier.

Dette laget er godt nok til å kjempe helt i toppen. Vi sitter på en meget bra spillerstall med noen individualister de fleste lagene i Tippeligaen bare kan drømme om. Med Runar og den utviklingen han har hatt med dette laget, så tror jeg vi må ha enda litt høyere effektivitet i begge ender av banen enn vi allerede har hatt for at vi skal kjempe om noe mer enn 6-8 plass til slutt. Prestasjonene er totalt sett for svake og vi evner ikke å kontrollere fotballkamper i det hele tatt.

Kommentar

Working...