Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Uansett hvem som trener eller ikke trener LSK så kommer jeg aldrig til å boikotte. Jeg svikter ikke klubben min selv om den skulle rykke ned til 8 div. Til dere som mener boikott er det rette ta dere en bolle. Meld dere heller inn i klubben og tal deres sak på årsmøte
    Noen aktiv boikott har ikke jeg noen planer om heller, men manglende engasjement og vilje til å ofre tid og penger på dette kommer dessverre mer eller mindre av seg selv når situasjonen er som den er for min del. Noe det ser ut til at flere lider av hvis man ser på publikumsoppmøte. Det er vanskelig å gjøre noe med dessverre.

Hadde jeg derimot hatt trua på at en aktiv boikott hadde gjort at klubben hadde byttet ut treneren, så hadde det vært det eneste riktige å gjøre for min del. Nettopp fordi klubben kommer først, ikke enkeltpersoner ansatt i klubben som Torgeir B og Runar K er. De er bare en liten del av klubbens historie.
    Nå har jeg dessverre liten tro på at en boikott hjelper når man hører hva de sier, og jeg har kanskje enda mindre tro på at man vil gjøre noe særlig bedre jobb når neste trener skal ansettes. Det blir vel bare å ringe Magnus Powell for å høre om han kunne tenke seg jobben uten å sjekke han opp mot andre kandidater.

Kommentar

• Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2559

Opprinnelig skrevet av Totti21
      Hvem er forøvrig "enkelte" som de refererer til ift disiplin? Er det igjen Ofkir man snakker om, eller er det folk som spilte forrige kamp fra start som man mener sliter med dårlig disiplin? I så fall burde man statuert et eksempel med flere, og da tror jeg også forståelsen for og effekten av det man gjorde med Ofkir hadde vært sterkere..
      Min tolkning er at det er flere, men siden han disponerer en så liten tropp og med uerfarne spillere er det ikke noen god løsning å slå ned på det med f.eks ut av troppen. Slik leser jeg det - fare for feiltolkning.

La oss feks si at det er Jradi, Friday, Lundemo eller Kippe (fire tilfeldig valgte av den faste stammen på 9-11 mann som velges fra) som strekker strikken, er det spillere RK setter så høyt at dem setter han ikke på tribuna.

På Facebook sier LSK at Moa ble satt ut etter en helhetlig sportslig vurdering. Hvem kjøper den? Lyser syndebukk lang vei.1.
      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2559

Uansett hvem som trener eller ikke trener LSK så kommer jeg aldrig til å boikotte
        Jeg har personlig trua på sitt-ned aksjoner. Som f.eks å holde seg stille til la oss si klokka viser 19.17. Så kjøre på med skikkelig stemning. Først da vet man hva det vil si å være uten støtte i ryggen.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Opprinnelig skrevet av Børge

PS: sist høst var det mange lette kamper hjemme på Åråsen. Nå er vel de fleste antatt dårligere lagene unnagjort på Åråsen - de skal møtes borte i høstsesongen.
          Vi har altså denne rekka fremover nå:

Sarpsborg (B), Godset (H), Aalesund (B), Rosenborg (H), Bodø/Glimt (B), Haugesund (H), Viking (B), Odd (H). Her er det mange lag i en positiv utvikling eller som er vesentlig bedre enn oss på en normal dag. Aalesund er kanskje det eneste laget som ser like begredelig ut som oss, men der vinner vi vel nesten aldri uansett hvor svake de er. Jeg vil ikke si vi er favoritter i noen av disse kampene basert på det vi presterer mot Stabæk, som Runar mener er veldig nære en god kamp fra vår side.

Kan jo trøste oss med at det kanskje blir en av tidenes viktigste byderbyer på Ullevaal i nest siste serierunde der fort kampen for tilværelsen finner sted. Bør kunne trekke fullt hus.

Kommentar

• G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3251

Uansett hvem som trener eller ikke trener LSK så kommer jeg aldrig til å boikotte. Jeg svikter ikke klubben min selv om den skulle rykke ned til 8 div. Til dere som mener boikott er det rette ta dere en bolle. Meld dere heller inn i klubben og tal deres sak på årsmøte
            Jeg har kjørt frem og tilbake til Åråsen (over en time hver vei) i flere tiår. Det er mange år siden sist jeg gikk glipp av en kamp. Jeg er også medlem i LSK og har vært det i mange år. Under kronerullingen ga jeg 5000,- kroner.

Jeg kommer til å støtte og elske klubben i mitt hjerte til det slutter å slå. Og jeg kommer til å reise til Åråsen uansett divisjon. Men det skjer ikke igjen før RK er historie eller som et minimum anerkjenner at han fanden meg ikke kan skylde på noen andre for det uføret vi nå er i.

Jeg tror enkelte her inne ikke helt tar inn over seg hvor elendige vi er pr dags dato. Vi er det dårligste laget i TL og underpresterer massivt med det spillermaterialet vi har. Bjarmann må ta inn over seg at Runar var en gambling som slo feil og få han til å forsvinne fortest mulig. Får Runar fortsette å kjøre skura på grunn så rykker vi ned. Enkelt og greit.

Kommentar

• Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2559

Vi har altså denne rekka fremover nå:

Sarpsborg (B), Godset (H), Aalesund (B), Rosenborg (H), Bodø/Glimt (B), Haugesund (H), Viking (B), Odd (H). Her er det mange lag i en positiv utvikling eller som er vesentlig bedre enn oss på en normal dag. Aalesund er kanskje det eneste laget som ser like begredelig ut som oss, men der vinner vi vel nesten aldri uansett hvor svake de er. Jeg vil ikke si vi er favoritter i noen av disse kampene basert på det vi presterer mot Stabæk, som Runar mener er veldig nære en god kamp fra vår side.
              Må ha 8 poeng på de neste fem kampene er laget ajour med 2015 sier Runar til RB. Da må ting endre seg mye!
              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

Opprinnelig skrevet av Børge
                Må ha 8 poeng på de neste fem kampene er laget ajour med 2015 sier Runar til RB. Da må ting endre seg mye!
                Terminlista var også annerledes i 2015. Laget var på en negativ trend gjennom hele sesongen, men fikk en fin rekke mot slutten av sesongen mot en rekke drittlag. Nå har vi søla bort en del poeng i lignende matcher på vårparten. Høstprogrammet ser definitivt vanskeligere ut i år, og Start hjemme er det eneste som på papiret bør være grei skuring. Vi møter Stabæk og Tromsø igjen, og da på bortebane.

Helt ærlig: Jeg ser ikke hvordan dette kan gå bra. Og jeg er stygt redd for at vi er veldig nært "the point of no return".
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

Spiller laget likt som i går borte mot Særp, så kan det gå veien, men da skal vi ha flaks og topp innsats. De to sistnevnte skjer ikke nå. Dessverre. Vi er ikke i flyten.

Kommentar

• Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

Jeg lurer virkelig på hva de så frem til midten av mai som ikke jeg så annet enn at vi var vesentlig mer effektivt i begge ender av banen og hadde marginene med oss istedenfor mot.
                    Det er vel så enkelt som at RBs redaksjon ikke har kompetanse nok til å se bak resultatene. Runars LSK (2015-16) ble lenge reddet av individuelle prestasjoner langt over TL-nivå, særlig fra Origi og Friday (men også fra Fofana, Ofkir og Bonke i perioder), men blir nå avkledd som det elendige fotballaget det er. Vi som har påpekt lagets svakheter helt siden tidlig i fjorårssesongen har blitt kraftig kritisert her inne, men jeg registrerer at vinden har snudd i takt med svakere resultater.

LSK har imidlertid langt større problemer enn at lokalavisa og halve supporterforumet sliter med å se bak resultatene. Mitt inntrykk er at LSK er en av de toppklubbene i Norge som ligger lengst bak når det kommer til fotballfaglig kompetanse. Norge som fotballnasjon er dessverre sterkt inspirert av engelsk fotballkultur, og England er selve dinosauren i fotballens verden. Roy Hodgson presterte å si under EM at fotball ikke handler om formasjoner eller taktikk, men om kvaliteten på elleve spillere. Noe sånt kunne aldri blitt sagt av en representant for en moderne fotballnasjon som Spania, Portugal eller Tyskland. Her i Norge er det akkurat den samme utdaterte tankegangen som råder, og LSK er etter mitt syn blant de verste i klassen. Vår klubbkultur er diametralt motsatt av f.eks. Godset sin, der de over mange år har dyrket fram et sterkt fagmiljø, ved å bevisst rekruttere fagkompetanse innen fotball, fysisk trening, mental trening, medisin osv.

Det er mye bra med LSK-kulturen og klubbhistorien, men vi henger dessverre igjen på 80-tallet når det kommer til synet på fotball som et fag og treneryrket som en profesjon. Og de eneste som kan gjøre noe med det, er vi som medlemmer av klubben. Vi har valgt et styre der fotballkompetansen (sånn jeg har forstått det) skal ligge hos Bjarne Sognnæs (tidl. spiller) og Bjørnar Sollie (supporter/mr. Åkrene), og det er dessverre en vits. Dette er fine folk, for all del, men de har jo ikke i nærheten av den fotballfaglige kompetansen som skal til for å ansette/avsette en sportsdirektør eller en trener.

Går vi videre til de ansatte i den sportslige delen klubben, er jo Torgeir Bjarmann den klart viktigste ansatte i sin rolle som sportsdirektør. Han har vist seg som en flink mann med overganger og kontrakter, både i Lyn og LSK, men han besitter jo ingen fotballkompetanse utover å ha vært tidligere spiller. Dette kommer veldig klart til uttrykk når han blir stilt fotballfaglige spørsmål i media og svarer noe sånt som at vi skal "følge utviklinga". Det kanskje viktigste spørsmålet man bør stille seg når det kommer til å vurdere ansettelser i fotballen er dette: "Hadde han fått jobben uten å ha vært tidligere spiller i klubben?" Når svaret så åpenbart er et rungende nei som i dette tilfellet, er det grunn til å stille spørsmål ved hele ansettelsesforholdet.

Vi ser det samme på trenersiden. Siden Arne Erlandsen ble ansatt foran 98-sesongen, har vi stort sett hatt tidligere LSK-spillere som trenere: Arne Erlandsen, Uwe Rösler, Henning Berg og Runar Kristinsson. Fellesnevneren for alle fire er at de hadde ingen eller lite (maks én klubb) erfaring da de ble ansatt som hovedtrener i en av Norges største klubber. Dette er et godt bevis på den anti-intellektuelle, svært britisk-inspirerte og gammeldagse kulturen som har grodd fast i veggene på Åråsen. Det var nettopp dette som var så fantastisk forfriskende med ansettelsen av Magnus Haglund: En trener uten noen tilknytning til LSK, som hadde jobbet seg opp i svensk fotball uten å kunne vise til en spillerkarriere - men derimot en solid akademisk utdanning innen idrett/fotball. Jeg vil på ingen måte genierklære Haglund, men det er akkurat sånne ansettelser en moderne klubb gjør: Ansetter en velutdannet, rimelig erfaren og gjerne forholdsvis ung trener, som på ingen måte får jobben på bakgrunn av en spillerkarriere eller annen tilknytning til klubben. Et interessant poeng knyttet til dette, er at mens tidligere spillere får ekstra goodwill fra media/supportere i Norge og England, er det helt motsatt i et land som Italia. Der er man svært utålmodige med tidligere spillere i trenerroller, rett og slett fordi de antas å ha kommet lettere til jobbene enn andre.

Så kan man jo spørre seg hva jeg mener at løsningen på denne gigantiske utfordringen er. Det vet jeg dessverre ikke. Det eneste som er sikkert, er at det ikke er noen vits å sparke Runar og la nåværende styre/Bjarmann ansette en ny trener. De har allerede vist at den oppgaven er for stor og kompleks for dem. Den eneste gode løsningen på lang sikt er å få inn kompetente folk i styret, for det er tross alt styret som tar avgjørelser når det kommer til ansettelser i klubben. Hvem som eventuelt kunne passet i LSK-styret er dessverre vanskelig å svare på. Vi skal ikke bare få inn Totti21 og Herman, a?
                    Last edited by Lars; 11.07.2016, 23:29.

Kommentar

• Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

Nå var vel hylekoret tidlig i gang under Haglund også, men stilnet fort i hans siste sesong. Istedenfor for å hovere over at dere hadde rett, så burde dere vise det storsinnet vi som trodde på Haglund viste. Til Runars forsvar så er ikke Martin, Skogseid og Lundemo spillere som går rett inn i elleveren hos topplagene. Det som er nytt nå, er at vi er uten struktur i store deler av spillet på hjemmebane. Det er et disiplinproblem og et taktisk og formasjonsmessig problem. Runar får noen kamper til, men så må han gå om det ikke snur. Nå er det alvor. Det eneste som gjelder nå, er ikke hovering her inne og enda mer splid, men at alle drar den feite ræva si til Sarpsborg. Det skal jeg. Ellers er det ganske null verdi vi har som supportere.
                      Last edited by Frode D. Homb; 12.07.2016, 00:02.

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9537

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                        Nå var vel hylekoret tidlig i gang under Haglund også, men stilnet fort i hans siste sesong. Istedenfor for å hovere over at dere hadde rett, så burde dere vise det storsinnet vi som trodde på Haglund viste. Til Runars forsvar så er ikke Martin, Skogseid og Lundemo spillere som går rett inn i elleveren hos topplagene. Det som er nytt nå, er at vi er uten struktur i store deler av spillet på hjemmebane. Det er et disiplinproblem og et taktisk og formasjonsmessig problem. Runar får noen kamper til, men så må han gå om det ikke snur. Nå er det alvor. Det eneste som gjelder nå, er ikke hovering her inne og enda mer splid, men at alle drar den feite ræva si til Sarpsborg. Det skal jeg. Ellers er det ganske null verdi vi har som supportere.
                        Lars skriver:

Vi som har påpekt lagets svakheter helt siden tidlig i fjorårssesongen har blitt kraftig kritisert her inne, men jeg registrerer at vinden har snudd i takt med svakere resultater.

Uff som den fyren må øppe gamet sitt. Dårligste hoveringa i manns! Er jo bare fakta.

Hva værre er, anngående splid:

Trur ikke jeg har sett et mer unisont forum...

Kommentar

• Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

"LSK har imidlertid langt større problemer enn at lokalavisa og halve supporterforumet sliter med å se bak resultatene."
                          Dette sitatet er hentet fra Lars' innlegg. Det fordummer debatten og skaper splid.
                          Last edited by Frode D. Homb; 12.07.2016, 01:19.

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9537

"LSK har imidlertid langt større problemer enn at lokalavisa og halve supporterforumet sliter med å se bak resultatene."
                            Dette sitatet er hentet fra Lars' innlegg. Det fordummer debatten og skaper splid.
                            Fordummer debatten? Det åpner jo for klassisk banter:

Lars høres ut som en norsk landslagstrener der han står med hatt, sekk og stav på fjelltoppen og skuer ut bak resultatene.

Jeg, i egenskap av å være en av mottakerene, tror forresten ikke at sitatet hasses skaper store spliden.

Kommentar

• Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2559

Faktum fordummer debatten?

I stede for å angripe Lars sitt innlegg på den måten, gå på argumentasjon fremfor å komme med din mening om saken - det virkelig fordummer debatten!
                              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4255

Det som virkelig fordummer debatten, er jo når Runar Kristinsson enda en gang grundig dokumenterer at han totalt mangler den fotballfaglige kompetansen som kreves på dette nivået. Bortforklaringenes og ansvarsfraskrivelsenes mester!
                                Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4397

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Det som virkelig fordummer debatten, er jo når Runar Kristinsson enda en gang grundig dokumenterer at han totalt mangler den fotballfaglige kompetansen som kreves på dette nivået. Bortforklaringenes og ansvarsfraskrivelsenes mester!
                                  Blir helt matt når han prøver å forklare at det var veldig nære at taktikken lyktes mot Stabæk. Da er det bekmørkt. Hvis om og dersom bla bla bla.
                                  ..................

Kommentar

• ynnor
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 857

"Hvis Friday hadde snudd seg den andre veien kunne det blitt en sjanse "er min favoritt

Kommentar

• Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Blir helt matt når han prøver å forklare at det var veldig nære at taktikken lyktes mot Stabæk. Da er det bekmørkt. Hvis om og dersom bla bla bla.
                                      Jeg mener bestemt at RK er den klart svakeste fottballfaglige treneren vi har hatt i moderne tid. Det er rett og slett pinlig å høre på de taktiske disposisjonene og de evindelige bortforklaringene. Hva gjør en klubb for å forsikre seg om at valget av trener er riktig? Jeg forstår at Guardiola og Mourinho ikke trenger å bevise noe som helst i en slik setting, men hva har RK bevist før han kom til LSK.
                                      Det er åpenbart at humøret blandt spillerne er alt annet enn bra. Jeg mistenker ar RK er iferd med å miste garderoben. De sitter jo også å hører på alt snakket hans om disposisjoner og taktiske grep. Jeg vil tro at mange av spillerne er svært uenige i disposisjonene som de blir påtvunget.
                                      Jeg tipper pipa har fått en annen lyd når vi har tapt de 3 neste kampene. På tide at noen begynner å ta ansvar i klubben. LSK har jo blitt prototypen på gutteklubben grei. Rydd opp i styre, sportslig ledelse og få inn nytt blod i alle instanser.
                                      Tror forøvrig jeg har sett min siste kamp på Åråsen inneværende sesong. Det er direkte flaut å sitte å se på at vi blir pissa på kamp etter kamp uten at det blir gjort noe som helst.
                                      Fugla Forever

Kommentar

• LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3410

Blir deprimert, eller resignert av å lese om Runar og Torgeir idagens RB-artikkel. Sjokkerende. Kjenner jeg ikke bryr meg lengre.

Kommentar

• hthaug
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2004
                                          • 437

Det farlige er at ingen bryr seg lengre om klubben. Har i årevis sagt at vi er det nye Ham-Kam, og jeg har tydeligvis fått rett.

Hadde dette skjedd for 10-15 år siden, hadde det både stormet i media og ikke minst i byen, og Runar hadde blitt kjeppjagd ut porten.

Det holder ikke med en knepen seier over Sarpsborg, laget blir nødt til å løpe til krampa tar dem med hjertet utenfor drakta om jeg skal bli i det hele tatt i det minste overbevist om å la han fortsette.

Kommentar

Working...