Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9537

Det er jo de som ser bak resultatene som ville fjerne han tidlig som faen.

Vi som mener at de faktiske resultatene også betyr noe, har snudd med den nyvunnede elendigheta.

Runar klart det umulige; å samle forumet.

Kan også ta med Holter, at Runar er sitert på at vi overpresterte i fjor.

Så da ser vi vel treningsgjærningen hasses nå, som du påpeker.

Kommentar

• andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

Med forbehold om at artikkelen sier noe mer (kan ikke registrere aID for å komme meg forbi betalmuren):

Det hadde jo vært greit om han kunne gi en indikasjon på hvilke feil han var blitt bedt om å gjøre. Eller så kan han like gjerne holde den setningen for seg selv. Hvem er det som ber ham om å gjøre feil?

Runar har lenge forsøkt å bygge opp et bilde av at laget og troppen ikke er godt nok. Den siste tiden har han gjort det klart at troppen er full av divaer som har tøyet strikken for langt. Under sin tid som trener for LSK har han gjentatte ganger satt enkeltspillere, primært yngre, i offentlig gapestokk.

Jeg kan ikke tolke sitatet over på annen måte enn at Bjarmann/Styret har tvunget Runar til å ta feil beslutninger.

Slik jeg leser sitatet er det også disse feilene som har forsatt oss i nåværende situasjon. Runar anser tydeligvis ikke at de feilene han selv har gjort (OM han anser at han har gjort noen feil), er alvorlige nok til at han skulle få sparken.

Hvor lenge skal en trener som er så blottet for ydmykhet få fortsette sine herjinger? Bjarmann sa forrige uke at den eneste medisinen er å "brette opp ermene og stå i stormen som skikkelige mannfolk". Det er jo helt motsatt av den ansvarsfraskrivelsen vår hovedtrener holder på med.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1480

Syes det var en fin prat med RK i RB.
        Mange har sagt at hvis søndagens kamp ikke fungerer, så blir det siste kamp for RK.
        Mon tro hva som ønskes for den kampen? For noen vil middels kamp vel være krise.. Hva da?
        Det vil ikke bli noen revolusjon, selvsagt. Og med et mannskap som helt reelt er noe svekket jfr Friday (i alle fall når han var "på"), og Origi som er et lite hakk ned.
        Origi sin bønn til fansen i LSK magasinet var ganske sterk..
        Jeg hater ikke RK. Jeg har ikke gitt han helt opp, fordi jeg ønsker at han skal lykkes. Måtte vi se tegn til det på søndag.

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Opprinnelig skrevet av andersmm

Jeg kan ikke tolke sitatet over på annen måte enn at Bjarmann/Styret har tvunget Runar til å ta feil beslutninger.
          Jeg tolker det heller som at han vil gjøre, og har gjort det på sin måte uavhengig av hva vi som supportere, Bjarmann og styret mener han bør gjøre. Blant annet det faktum at han ble ansatt for å spille en type fotball han selv har gått bort i fra. Han anser seg selv som den med det sportslige ansvaret for laget, og at han derfor i så fall skal sparkes for feilene han selv gjør, ikke de han blir bedt om å gjøre fra omgivelsene.

I så fall enda en bekreftelse på hvorfor jeg tidlig mistet troen på han. En uerfaren trener som også er lite villig til å lære er ikke noe å spare på.

Kommentar

• Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3501

Opprinnelig skrevet av Tvilling
            Mange har sagt at hvis søndagens kamp ikke fungerer, så blir det siste kamp for RK.
            Dette er jo i så fall helt håpløst. En treners tid i en klubb kan ikke styres av sånne skjebnekamper, da fotball er masse tilfeldigheter som enten kan gå for eller i mot han. Hvis vi vinner da? Hvor mange flere dårlige kamper kan vi gi han før det kommer en ny sånn skjebnekamp? Dette er sånn mediene opererer, men fotballedere bør se helt bort i fra sånt.

Liverpool sparket Brendan Rodgers etter to spillemessig og resultatmessig gode kamper på rad, men det var basert på en helhetsvurdering over en lang periode der man opplevde at laget ikke utviklet seg noe, og at man så at en bedre kandidat var tilgjengelig og mulig å få tak i. En god vurdering som ikke styres av følelser som ofte fotballresultater gir. Da hadde det vært enklere å sparke han etter at man tapte klart mot en av tidenes svakeste Man Utd årganger.

Om vi slår godset 10-0 til helgen, så gjør det ikke Runar til en bedre fotballtrener enn han har vist på det halvannet året han har ledet oss til nå. Sparken bør komme uavhengig av resultatet til helgen, og burde forøvrig allerede vært et faktum.

Kommentar

• Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1480

Opprinnelig skrevet av Totti21
              Om vi slår godset 10-0 til helgen, så gjør det ikke Runar til en bedre fotballtrener enn han har vist på det halvannet året han har ledet oss til nå. Sparken bør komme uavhengig av resultatet til helgen, og burde forøvrig allerede vært et faktum.
              Ja, det kan virke som en del har bestemt seg. Og det uten noen "bakdør".

Kommentar

• Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

Ja, det kan virke som en del har bestemt seg. Og det uten noen "bakdør".
                For meg er den eneste tingen som kunne gitt han noe mer tid at han hadde ønsket, og hadde fått hjelp fra noen andre med mer erfaring. På treningsfeltet og i gruppa tviler jeg ikke på at Runar er en bra ressurs, men i kampledelsen og inngangen til kampene har han vært ekstremt svak. Ikke bare fordi man ikke har klart å videreføre noe særlig av det forgjengeren gjorde, men fordi han ikke har klart å sette noe eget preg på laget heller.

Kommentar

• holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

Hvor vanskelig er det å si det som det er - Runar har ikke levert det han lovet.
                  Når han selv sier indirekte at han ikke er egnet til jobben (ref. uttalelser i media), så er det bare til å takke for det gode samarbeidet, enes om at han var en glimrende fotballspiller i sin tid og fortsatt sikkert er en hyggelig fyr, men trene LSK det skal han ikke.

Få heller inn en som stiller krav, er tydelig på at han er sjefen med stor S og ikke finner seg i all den bullshitten Runar tydeligvis har lært seg å leve med.

Skal LSK bestå som toppklubb er jobb nummer en for ny trener å pælme alt av primadonnaer på dør, inndra klippekortene på brun&blid og forlange trening og innsats før frisør og styling.
                  Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4255

Intervjuet med Runar var trist. Bare trist. Enda mer av det samme: Ansvarsfraskrivelse og dokumentasjon på at han mener han i alle fall ikke har gjort noe feil. Men ja, det er jo lett å synes synd på mannen!
                    Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3251

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Intervjuet med Runar var trist. Bare trist. Enda mer av det samme: Ansvarsfraskrivelse og dokumentasjon på at han mener han i alle fall ikke har gjort noe feil. Men ja, det er jo lett å synes synd på mannen!
                      Det er intervjuer som dette som gjør at jeg IKKE synes synd på mannen. De fotballmessige manglene har mange pekt på lenge, og igjen demonstrerer han mangel på selvinnsikt og virkelighetsforståelse. Hvis han mange nok ganger, både internt og eksternt insisterer på at han trener en haug med gråstein, hvordan skal spillerne da selv få seg til å tro at de er gull?

Runar er åpenbart fullstendig blottet for pedagogiske evner og verdien av riktig motivasjon.

Ja, jeg kommer på søndag, men fullstendig uavhengig av resultatet er min tålmodighet med Runar brukt opp. Dette er ikke mannen som bør lede oss videre.

Kommentar

• Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1480

Det er en helt ærlig sak det å ikke like Runar og/eller ha tiltro til den jobben han gjør. Synes da er flott at man støtter klubb og lag likevel.
                        Når det er sagt, så er Runar ikke sparket som trener.. og det kan godt være han kommer til å fortsette. Da må jeg si at det som supporter kan være klokt å skifte litt fokus.. for nå er mye av trøkket her på alt som er og kan være galt med Runar.
                        Kommende dager og uker vil gi svar.
                        At det dog er flere synspunkt er f eks Ivar Hoff et eksempel på som for 4 dager siden uttalte til Tv2:
                        TV 2-profilen Ivar Hoff er svært kritisk til det som presteres på Åråsen for tiden.– Når man taper mot lag som Tromsø og Stabæk må man først og fremst være sjeleglad for at det er 16 lag i ligaen.
                        Likevel tror 68-åringen at Rúnar Kristinsson er rett mann for å få LSK-skuta på rett kjøl.
                        – Jeg ser ikke at det skal være noen bedre alternativer enn Rúnar Kristinsson nå. Treneren, assitenttreneren og kapteinen i laget må ta ansvar for å snu situasjonen, sier TV 2-eksperten.

Kommentar

• Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

Det er en helt ærlig sak det å ikke like Runar og/eller ha tiltro til den jobben han gjør. Synes da er flott at man støtter klubb og lag likevel.
                          Når det er sagt, så er Runar ikke sparket som trener.. og det kan godt være han kommer til å fortsette. Da må jeg si at det som supporter kan være klokt å skifte litt fokus.. for nå er mye av trøkket her på alt som er og kan være galt med Runar.
                          Kommende dager og uker vil gi svar.
                          At det dog er flere synspunkt er f eks Ivar Hoff et eksempel på som for 4 dager siden uttalte til Tv2:
                          Derfor lar vi frustrasjon komme ut her på forumet, også støtter man laget på kamp og ellers. Men ett sted må det være takhøyde for denne debatten!

Kommentar

• Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1480

Opprinnelig skrevet av Folke
                            Derfor lar vi frustrasjon komme ut her på forumet, også støtter man laget på kamp og ellers. Men ett sted må det være takhøyde for denne debatten!
                            Her er det takhøyde :-) Til å ønske å sparke Runar fra jobben, til å ønske at han forlenger, og til å skifte mening underveis.. enten den ene eller andre veien
                            Last edited by Tvilling; 23.07.2016, 20:24.

Kommentar

• Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2559

Opprinnelig skrevet av Folke
                              Jeg har over lengre tid vært en av dem som har vært minst fornøyd med RK sin jobb med laget, hvordan laget fremstår i kamp og sikkert en del annet. Enkelte snakker om manglende baller til å møte opp på kamp osv. Jeg har gått glipp av en kamp i år etter hva jeg kan se av terminlista på TV2 sin app. Hvilken kamp? Treningskampen hjemme mot Stabæk på en fredag hvor jeg var midt i verste innspurten på jobben. Bortekamp er jeg sjelden på. Kona jobber hver andre helg i helsevesenet, så det er nok bytter av vakter for å få til hjemmekampene.

Kom ikke her med påstand om at man ikke møter opp på kamp og støtter laget, selv om man ikke har tillit til trenerduoen Det er en dødfødt diskusjon uansett og alle har sine grunner!

Stiller selvsagt opp på stadion i morgen. Samme med fatter'n selv om ryggen er helt i ulage for han om dagen.
                              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• jonfugl
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jun 2009
                                • 181

Ut i fra hva Lundemo forteller, er ikke denne mannen rett trener for LSK. Blottet for plan og formasjons endringer og kommunikasjon. Vi må jobbe hardt sier han, lurer på hva han legger i det, når det ikke er noen plan bak spillet. Synd det skulle gå sånn.

Kommentar

• zkinny
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2012
                                  • 322

Runar!! Det er eksamen i dag, er du forberedt?

Kommentar

• Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

Ståa er enda verre en jeg trodde. Har null tro på et godt resultat i dag.
                                    Hører at stemninga i garderoben er helt borte. Spillerene tror ikke på Runar, og på grunn av at individualistene har fått holde på alt for lenge som de vil, så har det blitt så dårlig stemning, at de heller ikke spiller for hverandre.
                                    Selvfølgelig prøver de, og det er jo spillere som liker hverandre, men når det er intens irritasjon og missnøye med hvordan noen får holde på, så blir det vanskelig å spilel godt som lag.
                                    Det blir nok litt feil når en 19 åring får lov til å styre på treningsfeltet , selv om han er god. Og når enkelte får lov å stort sett gjøre som de vil, fordi at Runar føler han er avhengig av de på banen, og da ikke velger å konfrontere de.
                                    Spillerene er profesjonelle , og står bak laget og det klubben sier, utad til media, men dette må ledelsen i sportsklubben ha fått med seg, og gjør de ikke noe nå, så gjør de ikke jobben sin. Det ser ut til å være point of no return. Oppvaskmøtet tok bare bestikket, resten av oppvasken gjenstår, uansett resultat i dag ! Det ser ikke ut som Runar har forstått at han virkelig må ta tak og være tøff mot flere av spillerene, men å sette ut Martin i dag er jo kanskje et lite skritt på vei.

Kommentar

• knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9537

Haters will say at matchvinner Origi var tilbake og at Godset hadde årsværste.

Men om "individualistene" nå var ute (inkl Friday), og det fungerte "såpass", så er jo det noe å ta med seg innenfor trenergjerninga.

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Opprinnelig skrevet av knut
                                        Haters will say at matchvinner Origi var tilbake og at Godset hadde årsværste.

Men om "individualistene" nå var ute (inkl Friday), og det fungerte "såpass", så er jo det noe å ta med seg innenfor trenergjerninga.
                                        I så fall blir det flere sånne her kamper fremover... Nytter ikke å slå seg på brystet etter 1 god kamp!

Kommentar

• Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

Det var forandring ja.

Dersom det ikke skal mere til enn å sette ut et par individualister før laget spiller mer for hverandre igjen, så er det synd det ikke er gjort før.
                                          Uten Martin på banen, ser det ut som Lundemo igjen fant sin plass, og spiller som han kan

Kommentar

Working...