Bortsett fra at det kanskje hadde vært bedre å gi Brenden noen minutter i stedet for Martin (som kommentert i kamptråden) så er det vel ikke mye å klage på fra benken i dag. God kampplan og spillere som gjør jobben sin med plenty innsats. Nå er det bare å håpe at vi ikke faller tilbake i neste kamp igjen.
Rúnar Kristinsson
Collapse
X
-
Bortsett fra at det kanskje hadde vært bedre å gi Brenden noen minutter i stedet for Martin (som kommentert i kamptråden) så er det vel ikke mye å klage på fra benken i dag. God kampplan og spillere som gjør jobben sin med plenty innsats. Nå er det bare å håpe at vi ikke faller tilbake i neste kamp igjen.Kommentar
-
Inntil videre er nok ikke dette noe mer enn et godset som spilte 120 minutter med fotball på torsdag og var preget av det, samt at de jo heller ikke er noe stort bortelag heller denne sesongen og har kun oss, Start, vif og Aalesund bak seg på bortetabellen.
Dette lå litt i korta, men endrer jo absolutt ingenting ift Runar K som jeg også skrev før kampen. Da har nok det siste halvannet året vesentlig mer å si enn en enkeltkamp mot et godset som spilte en tøff kamp for tre dager siden.
Men det utrolige er nok at for de som burde se bak resultatene og ikke preges av følelsene i enkeltresultater, så er det nettopp et sånt resultat som kanskje gir han en uke eller to til.
Ellers er det ikke så fryktelig mye annerledes i dag enn i tidligere kamper heller, men vi er hakket flinkere til å utnytte bakrommet tidlig i dag enn i mange av de andre kampene. Dette kombinert med et godset som faktisk gir oss bakrom og vilje til å vinne andreballer gjør at vi ser en del bedre ut.Kommentar
-
En av de største forskjellene fra tidligere kamper er at alle leverte en solid defensiv innsats, untatt jradi som i denne posisjonen kunne fokusere mest på det offensive. Det blir en stor forskjell sammenliknet med når man i tillegg til jradi hadde friday, martin og ofkir som alle hadde svak defensiv innsats. Dette gjorde at Bonke og Lundemo faktisk hadde nok energi til å kontrollere midtbanen og til og med bidra offensivt. Kanskje har RK prioritert det offensive for mye tidligere, og når man da møter lag som gir maks innsats får man ikke utnyttet de offensive kvalitetene fordi man taper kampen på midtbanen. Håper det kommer riktige spillertyper inn nå slik at man kan fortsette å bruke spillere som jobber nok defensivt og har nok erstattere for skader og suspansjoner.Kommentar
-
Skippertak? Tiden vil vise. Det samme skrev jeg etter Odd-kampen, omtrent sist gang LSK gjennomførte en god kamp, og fikk rett i å være skeptisk da. Ingenting spillemessig tilsier at Runar har kjøpt seg noe mer tillit, tvert imot vil jeg hevde man også i dag ser hva han har redusert LSK til igjen å representere.
Uten innsats er det ingenting igjen, men innsats alene kommer man langt med i TL.Kommentar
-
I så fall er det jo helt krise at man ikke har gjort disse grepene tidligere. Så enkelt er det nok ikke gitt, og han forsøkte jo å benke egoistene de siste kampene også, men da var det jo kun Ofkir som ble ofret uten at det hjalp.
Inntil videre er nok ikke dette noe mer enn et godset som spilte 120 minutter med fotball på torsdag og var preget av det, samt at de jo heller ikke er noe stort bortelag heller denne sesongen og har kun oss, Start, vif og Aalesund bak seg på bortetabellen.
Dette lå litt i korta, men endrer jo absolutt ingenting ift Runar K som jeg også skrev før kampen. Da har nok det siste halvannet året vesentlig mer å si enn en enkeltkamp mot et godset som spilte en tøff kamp for tre dager siden.
Men det utrolige er nok at for de som burde se bak resultatene og ikke preges av følelsene i enkeltresultater, så er det nettopp et sånt resultat som kanskje gir han en uke eller to til.
Ellers er det ikke så fryktelig mye annerledes i dag enn i tidligere kamper heller, men vi er hakket flinkere til å utnytte bakrommet tidlig i dag enn i mange av de andre kampene. Dette kombinert med et godset som faktisk gir oss bakrom og vilje til å vinne andreballer gjør at vi ser en del bedre ut.Kommentar
-
Dette med slitne bein i fotball lurer jeg på om er noe overvurdert. Dette er ikke "Marit har lata seg om sommeren, drar på boksetrening og ender opp med å gå som en olding i 3 dager". Dette er spillere som har som eneste jobb å holde seg i fysisk form. Tror selv den jevne lsk-supporter hadde vært i relativt bra form under disse forutsetningene. Uten sammenlikning forøvrig går f.eks. langrennsløpere relativt harde løp flere dager på rad. 3 dagers mellom kamper er ikke optimalt, men så krise kan det da umulig være.Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
Kommentar
-
Ved å ta tak i individualistene, ser det ut til at det ble en annen glød, og de spilte igjen for hverandre.
At Martin ble byttet inn forstår jeg ikke, han er nok uansett sur for å ikke starte, og det ville gi bedre signal å sette inn Brenden som flere sier. Men sheriff inn var helt sheriff, kunne brukt det 3dje bytte, og byttet litt før for at jeg skulle vært fornøyd med bytter.
La flest mulig få seiersfølelsen og følelsen av å være med på lagetKommentar
-
Dette med slitne bein i fotball lurer jeg på om er noe overvurdert. Dette er ikke "Marit har lata seg om sommeren, drar på boksetrening og ender opp med å gå som en olding i 3 dager". Dette er spillere som har som eneste jobb å holde seg i fysisk form. Tror selv den jevne lsk-supporter hadde vært i relativt bra form under disse forutsetningene. Uten sammenlikning forøvrig går f.eks. langrennsløpere relativt harde løp flere dager på rad. 3 dagers mellom kamper er ikke optimalt, men så krise kan det da umulig være.
Denne statistikken viser at det er en ulempe å spille kamp etter kun to hviedager mot lag som ikke spilt kamper.Kommentar
-
Dette med slitne bein i fotball lurer jeg på om er noe overvurdert. Dette er ikke "Marit har lata seg om sommeren, drar på boksetrening og ender opp med å gå som en olding i 3 dager". Dette er spillere som har som eneste jobb å holde seg i fysisk form. Tror selv den jevne lsk-supporter hadde vært i relativt bra form under disse forutsetningene. Uten sammenlikning forøvrig går f.eks. langrennsløpere relativt harde løp flere dager på rad. 3 dagers mellom kamper er ikke optimalt, men så krise kan det da umulig være.
En annen ting er hva slitene ben vil si. De klarer fint å spille en kamp. Men motstander trener jo like mye og har kanskje 15 % friskere bein. Den lille forskjellen kan nok også ha mye å si.
Northug vil nok slite mer mot utvilte løpere på en 5 mil, dersom han har gått 20 km dager før, om de er på samme nivå som han.Kommentar
-
Det var nok mer mentalt enn fysisk for godset, Stabæk hadde jo også kamp få dager før de møtte LSK, de så ikke svekket ut. Godset har i tillegg god bredde i troppen. Husker LSK så ut til å få seg en mental knekk etter at de røk på straffekonk mot molde i cupen i haglunds andre sesong, etter det virket laget å være tappet for energi.Kommentar
-
Det kan like gjerne være mental utladning, men man ser det både i Norge og andre land, at etter europacupen er det ofte favoritter taper.
En annen ting er hva slitene ben vil si. De klarer fint å spille en kamp. Men motstander trener jo like mye og har kanskje 15 % friskere bein. Den lille forskjellen kan nok også ha mye å si.
Northug vil nok slite mer mot utvilte løpere på en 5 mil, dersom han har gått 20 km dager før, om de er på samme nivå som han.
Dvs at, som tidligere nevnt i denne tråden, så "reddes Runar av enkeltmannsprestasjoner".
Så da er vi inne i et paradoks?
Seier gir mer vann på mølla til de som vil sparke?Kommentar
-
Det er ikke en enkelt kamp som gjør at jeg vil vi skal kvitte oss med Runar. Derfor gjør heller ikke en god kamp at jeg vil beholde han.
Ikke engang om det beste fra dagens kamp gjenskapes over tid mener jeg at Runar er den beste løsningen for LSK.
Mer enn noe annet gir dette et hint om hva en bedre trener kan oppnå med dette laget.Kommentar
-
Dette var en bra respons, og en kamp med gode taktiske grep. Veldig bra at vi sto høyt når Bugge hadde ballen. Tentamen bestått, men kampen mot Aalesund vil gi svar på om dette var et blaff. En klassisk sekspoengskamp mot et lag som tapte 0-6 i helga.Kommentar
-
Synes ikke denne kampen endrer mitt syn på Runar. Gutta henta fram en innsats og guts i dag som må kunne kalles ekstraordinær, og de kampene er selvsagt utrolig forløsende for supportere når de vinnes. Vi fremstår kollektivt sterkere defensivt i dag enn tidligere, men det er vanskelig å avgjøre om det er noen fremgang med tanke på hvor ufattelig tafatte Godset var i dag. Helt tydelig både fysisk og mentalt utlada etter torsdagen - drømmetidspunkt for oss å møte dem.
Dersom Runar klarer å mobilisere denne innsatsen og gløden i hver eneste kamp ut året tror jeg det vil være tilstrekkelig til å ta en del poeng, men jeg er 99,9% sikker på at dagens match ikke vil være representativ for de neste, og da vil vi være akkurat der vi var tidligere. Angrepsspillet i dag er fortsatt fraværende, og sjansene skaper vi stort sett på at Godset spiller på seg livsfarlige brudd, godt støttet av en keeper som må ha tilbragt sommerferien på fotballgolf med Lars Ivar Moldskred.
Forøvrig også skandaløst at ikke Runar bruker byttene tidligere i dag. Erling går ned med krampe etter 65 minutter og Rindarøy løper også rundt på banen i rundt 10 minutter med krampe før han blir tatt av. Ikke bare falt kvaliteten på spillet betraktelig, men sjansene for tretthetsskader øker også betraktelig. Synes det er merkelig at ikke benken blir brukt mer aktivt.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Haters gona hate. Hvis dette er det Runar vil få til med Lillestrøm, så er jeg helt klart med. I denne kampen føler jeg vi fikk det man har blitt lovet / jobber mot.
Guts. Vilje og Råskap! Eller en gi alt garanti. Love it!Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
I tillegg er det heller ikke en kamp hvor vi viser noe spesielt eget spill utover det vi har gjort tidligere. Vi spiller på kontringer og tidlige baller i bakrom mot en motstander som tillater oss dette, og scorer to mål på ekstremt gunstige tidspunkt. Dette bakrommet eksisterte f.eks ikke mot Sarpsborg og Stabæk, så det er lite trolig at dagens kamp ville gjort den helt store forskjellen der.
I en klubb der følelser basert på enkeltresultater preger valgene man tar, så regner jeg med at han nå får enda en kamp eller to på å vise seg frem. Kampen mot Aafk er en kamp der vi både skal vinne og sannsynligvis må styre kampen. Det blir en helt annen utfordring enn mot et noe naivt godset som er veldig svake på bortebane.
Synes også det blir alt for enkelt å skylde på "egoistene" som tydeligvis Runar prøver seg på for å skyve vekk ansvaret fra seg selv. Først av alt er det han som har latt disse spille i så lang tid selv, og om Martin er en av de, så har også dette vært en av hans mest betrodde menn, selv om flere av oss her inne har påpekt at han er en av spillerne som kanskje vanskeliggjør kollektivet.
Med andre ord er også dette 100% hans eget ansvar at dette har pågått så lenge, og at han nærmest måtte trues med sparken før han gjorde grep som forumet har påpekt i snart et år. Så i mine øyne må i så fall dette brukes mot han, og ikke for han i en vurdering, da slike problemstillinger vil dukke opp i årene fremover også for en trener i LSK.Kommentar
Kommentar