Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Rom skaper mål. Erling skaper i større grad rom til Lundemo og Fofana som er våre mest kreative spillere.
Det er min mening. Men jeg er verken trener eller hjelpetrener
Hvem som scorer målene har ingenting å si, det viktigste er at laget scorer. At erling ser ut til å bli foretrukket framfor friday tyder nok på at runar synes friday fortsatt er for ujevn i prestasjonene, men friday har utvilsomt større potensialet som spiss, så jeg håper han snart klarer å stabilisere toppnivået sitt og kaprer spissplassen fast.
Bare vi har en jævel som putter over 15, så er det samma faen.
.
Har vel til gode å se mange spisser som scorer 15+ på egenhånd. Erling hadde gjort det med dyktighet foran kassa. Vi trenger flere der oppe som bidrar. Som Avon sier er det målene som er viktig. Den offensive halvdelen skal fikse måla unntatt dødball.
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
Rom skaper mål. Erling skaper i større grad rom til Lundemo og Fofana som er våre mest kreative spillere.
Det er min mening. Men jeg er verken trener eller hjelpetrener
Men hva med å skape rom for en av ligaens aller raskeste spillere, som nettopp har farten som sin eneste virkelige spisskompetanse? Det er altfor enkelt å hive ut førsteforsvarer-kortet, det er ikke engang halve jobben til en enslig spiss i dette systemet. Det må handle mer om hva vi selv gjør med ballen når vi har den, enn hva vi gjør for å vinne den tilbake. Det er bare slik man får et utbytte av å bruke treningskamper til å presse høyt, slik Runar sier han akter å gjøre. Skal vi bestemme på Åråsen også i år må eget spill videreutvikles. Spillere som Friday har helt andre forutsetninger for å motta baller fra f.eks Amundsen i rom langs flanken enn det Erling har, det er nettopp i slike spillesekvenser det er Erling som bør jage rommene som oppstår. Rettvendt!!
Jeg er også kritisk til at vi nå etter signede skal ha fire-fem spillere som kniver om den ene spissplassen, mens vi knapt har dekning i flere andre posisjoner på banen. Spill gjerne med Erling på topp, men ikke la ham bli så alene som han blir i 4-2-3-1. Er det ikke et paradoks at den eneste gangen Erling får vist farta si i dag er ved å jage en ball før den går over dødlinja nede ved cornerflagget?
Magnus Haglund så spillerne daglig på treningsfeltet, og fulgte spillerne med argusøyne under kamp. Runar Kristinsson ser spillerne hver dag, og følger spillerne med argusøyne under kamp. Begge vurderte/vurderer Erling som vår fremste spiss i det systemet vi spiller under. Fasit.
Magnus Haglund så spillerne daglig på treningsfeltet, og fulgte spillerne med argusøyne under kamp. Runar Kristinsson ser spillerne hver dag, og følger spillerne med argusøyne under kamp. Begge vurderte/vurderer Erling som vår fremste spiss i det systemet vi spiller under. Fasit.
Blir for enkelt å kalle det fasit, men det er dog et poeng at to trenere nå på rappen ser ut til å foretrekke Erling. Friday har uten tvil større potensial enn Erling, men Friday har jaggu ikke tatt sjansene han har fått denne vinteren. Så helt naturlig at plassen på topp er åpen.
Selv synes jeg innhoppene til Pelle har vært såpass gode at han hadde fortjent en kamp på topp før alvoret starter. Føler at han kan bidra både som topp og hengende spiss samt på kantene.
Selv synes jeg innhoppene til Pelle har vært såpass gode at han hadde fortjent en kamp på topp før alvoret starter. Føler at han kan bidra både som topp og hengende spiss samt på kantene.
Tar det for gitt at han får prøve seg på topp når andrelaget skal prøve seg mot Ull/Kisa denne uka.
Om Runar Kristinsson fremdeles vurderer Erling foran Fred Friday, så er jeg mer skuffa over et Friday ikke har klart å ta nødvendige steg i vinter enn at Runar velger Erling.
Vår nye trener har naturligvis eksakt samme fokus som forrige trener, nemlig å stille med det beste tilgjengelige laget i alle kamper.
Blir for enkelt å kalle det fasit, men det er dog et poeng at to trenere nå på rappen ser ut til å foretrekke Erling. Friday har uten tvil større potensial enn Erling, men Friday har jaggu ikke tatt sjansene han har fått denne vinteren. Så helt naturlig at plassen på topp er åpen.
Jeg er helt enig med deg. Javisst er det enkelt å kalle det fasit. Men ikke enklere enn skrikhalsene og "mourinhoene" her inne som er dønn sikre på at Knudtzon er evneveik på topp og knapt forsvarer en plass på 2. laget. Forsøk heller å finne ut hvorfor den ene treneren etter den andre plasserer ham på topp. Uten å ty til påstander om klippekort og andre konspirasjonsteorier.
Jeg skjønner jo kritikken. I min FM-fantasi ville Fred vært førstevalg og Erling konkurrert med Pelle på høyrekant. Men jeg erkjenner at jeg har begrenset kompetanse på dette området, og bare ser gutta på kamp.
Denne er litt morsom. Haglund fikk ekstremt mye kritikk for sine laguttak, men nå som han er borte så var meningen hans fasit? Alle trenere har ulike meninger, og om det er Erling som starter på topp mot Start så vil jeg tro det er mer fordi Runar ser at han var førstevalg i fjor, enn at han synes han har vist noe særlig mer i de treningskampene han har spilt. Når sesongen etterhvert kommer igang er jeg trygg på at vi får se endringer på topp fordi:
1) Erling, etter min mening, ikke er god nok for et lag med ambisjoner
2) Friday har både større potensial og passer bedre som en alenespiss
Denne er litt morsom. Haglund fikk ekstremt mye kritikk for sine laguttak, men nå som han er borte så var meningen hans fasit? Alle trenere har ulike meninger, og om det er Erling som starter på topp mot Start så vil jeg tro det er mer fordi Runar ser at han var førstevalg i fjor, enn at han synes han har vist noe særlig mer i de treningskampene han har spilt. Når sesongen etterhvert kommer igang er jeg trygg på at vi får se endringer på topp fordi:
Javel, Hr. Mourinho. If you say so.
Du får laine deg opp i køa som skal fortelle Kristinsson hvor skapet skal stå, før stormen av tilbud om trenerjobber i toppklubber kommer pr telefon, siden du åpenbart er en trener-/laglederkapasitet av dimensjoner som vi neppe kommer til å få gleden av veldig lenge verken i LSK eller her på KFL.
Du får laine deg opp i køa som skal fortelle Kristinsson hvor skapet skal stå, før stormen av tilbud om trenerjobber i toppklubber kommer pr telefon, siden du åpenbart er en trener-/laglederkapasitet av dimensjoner som vi neppe kommer til å få gleden av veldig lenge verken i LSK eller her på KFL.
Good luck!
I alle dager.... Greit å ikke være enig, men en bare en dråpe folkeskikk ville gjort alt så mye bedre.
Det er en kraftig undervurdering av Runar at han setter opp Erling på topp, bare fordi den forrige treneren brukte ham der i fjor... Der er jeg helt sikker på at du tar feil.
Friday har fått mange sjanser denne vinteren og har vel strengt tatt ikke overbevist. Erling har nå prøvd seg i to kamper mot veldig kvalifisert motstand, men har heller ikke ovebevist. Jeg skjønner Runars dilemma.
Ellers er jeg enig i dine tanker om Fridays potensiale, men nå må han begynne å levere snart...
Det er en kraftig undervurdering av Runar at han setter opp Erling på topp, bare fordi den forrige treneren brukte ham der i fjor... Der er jeg helt sikker på at du tar feil.
Fullt mulig jeg tar feil, men de Erling konkurrerer mot er Friday (startet 2 TL-kamper), Pellegrino (startet 2 TL-kamper) og Vilhjalmsson. Når han da i tillegg har rullert på topp i vinter og fortsatt ikke bestemt seg for noen, er det enkelt å gå for den spilleren med mest erfaring i den rollen og som kjenner de andre spillerne best. Ikke en undervurdering av Runar - heller et veldig naturlig valg av en ny trener.
Friday har fått mange sjanser denne vinteren og har vel strengt tatt ikke overbevist. Erling har nå prøvd seg i to kamper mot veldig kvalifisert motstand, men har heller ikke ovebevist. Jeg skjønner Runars dilemma.
Ellers er jeg enig i dine tanker om Fridays potensiale, men nå må han begynne å levere snart...
Tja. Spør du meg er det tidlig å konkludere med om Erling faktisk er førstevalget til Runar. Han har fått to kamper på rad nå, men det kan vel så gjerne være fordi han har vært skadet hele vinteren og fordi Runar vil se han spille/gi han kamptrening. For all del, det kan godt være Runar gir Erling tillit i serieåpningen, men jeg synes ikke Herman er spesielt dristig når han påpeker at Runar nok kan være farget av at Erling var førstevalg i hele fjor. Han har knapt sett Erling i aksjon siden han kom inn grunnet skader, og treningskampene kan i hvert fall ikke ha overbevist han, all den tid Erling har vært svak i begge to.
Må innrømme at jeg er usikker på spissplassen i år, hadde håpet og trodd at Friday skulle ta steg i vinter etter en positiv utvikling i høst. Jeg synes det er uforståelig at man velger å bruke penger på en spiss i vinter som åpenbart ikke er god nok til å ta plassen umiddelbart, når man allerede har et "fremtidsprospekt" i Friday. Forhåpentligvis ser vi en helomvending fra Vilhjalmsson i løpet av våren, men dette fremstår som merkelig ressursbruk i mitt hode. Ser at mange etterlyser sjanser for Pelle på topp, og jeg kan ikke si meg annet enn enig. Ingen av våre andre alternativer har vist at de bør være klare førstevalg, jeg synes det er underlig at en spiller med så mange mål på samvittigheten ikke har fått en eneste sjanse til å vise seg fram der han er antatt best.
Jeg tror Runar Kristinsson virkelig ikke bryr seg om hvem som startet kamper i fjor. Hvis det på noen som helst måte skulle påvirke en ny trener, så ville det i så fall vært motsatt vei tror jeg med en Islandsk spiss som han selv har kjøpt inn og en Fred Friday som i alle fall i perioder har vist hva slags potensial han har, og som en ny trener kan ta "æren" for utviklingen til om han slår igjennom for fullt.
Årsaken til at EK ser ut til å bli valgt igjen tror jeg baserer seg på at man har en spiller som yter sitt beste på trening hver eneste gang og leverer forholdsvis stabilt og lojalt ift trenerens instrukser, mens man i Fred Friday har hatt en spiller som kan være blant banens svakeste i en 3.divisjonskamp til å dominere Tippeligakamper.
X-faktoren og toppnivået til Fred Friday vil EK aldri slå, men den viktigste vurderingen for en trener må nesten være om man tror at man vil ta flest poeng med EK eller Friday på topp. I bakhånd har man også en Islending og Pelle som også har ambisjoner om å spille hver uke for dette laget.
Hjertet mitt sier Fred Friday, men hjernen sier at en trener vil være tryggere på hva EK vil levere fra start i serieåpningen enn hva Fred Friday vil. Så er både han og Pelle definitivt potensielle matchvinnere og kapable til å endre et kampbilde fra benken underveis.
Jeg er dog skuffet over at ikke Fred Friday har klart å gjøre plassen til sin i vinter. Han har hatt alle forutsetninger for det.
Han har knapt sett Erling i aksjon siden han kom inn grunnet skader, og treningskampene kan i hvert fall ikke ha overbevist han, all den tid Erling har vært svak i begge to.
Runar har vel sett alle LSKs kamper fra i fjor og da spilte Erling på topp. Er nok ikke helt blank på hva Erling står for som fotballspiller, ergo stiller han med Erling basert på sine fotballkunnskaper og ikke på at Haglund hadde delt ut klippekortet til ham i fjor.
Igjen, jeg synes det er utrolig at man tror vi har fått en hovedtrener som ikke evner å se talent, men safer med en spiller "alle" ser ikke er god nok.... Her er jeg sikker på at dere tar feil!
Kommentar