Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Dinho
    Det begynner å lukte litt Magnus Powell nå.
    Jeg digger Powell og jeg tror han blir en super trener, men det er alt for tidlig å hente han nå. Frykter det på ny blir en "RK-periode" der treneren må kjøre deg inn.

    Det vi trenger nå er en mann med skikkelig pondus og som har vært trener i mange år på toppnivå, som kan vise til forandringsprosesser, ledelse og utvikling over tid. Vi har hverken råd eller tid til å ansette en trener som har vært en kjempespiller og har hjerte i klubben som trenger tid til å utvikle seg selv og laget.

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Jeg begriper ikke at 1 god kamp mot SIF, så skal treneren fredes for "noen kamper" både i ledelsen og i media. Hva er det for en tankegang? Ser de virkelig ikke at det er mangelen på prestasjoner og negativ utvikling over tid som er problemet?

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men Runar har nå overgått selveste Even P****rud i negative prestasjoner, og det er jo i seg selv faktisk litt impringnerende.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

          Opprinnelig skrevet av vermu
          Jeg begriper ikke at 1 god kamp mot SIF, så skal treneren fredes for "noen kamper" både i ledelsen og i media. Hva er det for en tankegang? Ser de virkelig ikke at det er mangelen på prestasjoner og negativ utvikling over tid som er problemet?
          Dersom ikke noen av spillerne tør å gå sammen og gå til styret/sportslig utvalg å si at treneren ikke har tillit, så tror jeg ikke det skjer noe før kontrakten utløper.

          Har ikke mye trua på at Lundemo vil signere så lenge trener / sportslig utvalg er som det er. Bjarmann er ikke akkurat god på kommunikasjon han heller, hverken mot spillere eller andre, har jeg nå fått med meg.

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            Opprinnelig skrevet av holmiz
            Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men Runar har nå overgått selveste Even P****rud i negative prestasjoner, og det er jo i seg selv faktisk litt impringnerende.
            Vel, nå har han ikke gitt bort Dennis Schiller og erstattet han med Ole Einar Martinsen da, enda.
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Uten tvil, klubben er kjørt på rævva. Kan godt trekke tiden tilbake der Uwe fikk sparken.

              Om det er Runar sitt fulle ansvar og feil, nei det tror jeg ikke. Det sitter en gjeng i ledelsen som burde vært byttet ut for mange år siden. I RBK forstod de alvoret og flyttet Hoftun ned til assistent i god tid når de forstod hvilken udugelig person han var. Jeg er "fan" av Bjarmann, men burde han tenke på andre posisjoner. Hva med denne salgsjefen Lauritzen som plutselig har flere hatter.

              Runar, du i første omgang slutte å uttale deg til media. Send Arild eller Sigg til pressekonferanser. Hjelpeløse kommentarer. Dette sårer supporterne.

              Når det gjelder Runar sin posisjon så henger han nå i tynn tråd. Det er alltid enkelt for en supporter bak et tastatur å rope på sparken. Jeg anbefaler alle å ta en tur på feltet. Var der sist jeg var i landet og opplevde god stemning og tok en prat med 3-4 av gutta etter trening(sier ikke navn). Mulig man tilslutt må sparke, men kan man ikke heller finne løsning i stedet for å ta det enkleste valget.

              Endre mønster, få inn hjelp utenfra, legge om trening. Laget har masse kvaliteter, men også mye ungt. Det sitter mye mellom øra på gutta.

              Jradi, Moa med flere har gode kvaliteter, men også store egoister. Senest i går så skjæret de inn fra kant og skjøt i stedet for å trille til back på løp alene inn i feltet. Åpenbare feil på feil som kunne resultert i store sjanser. Kolstad alltid på løp i boks, får sjeldent ball. Skriver ikke dette for å henge ut disse to, men det er et bevis på det som har vært skrevet tidligere i media.

              Supportere klager på bytter eller om ikke spillere starter. Når Runar gjør som vi "har sagt" så er det også feil. Hva med å tenke litt igjennom før man skriver. Twitter er så jævlig ensidig. Spark Runar, spark Runar, spark Runar.

              Mulig det ender med å tuppe Runar, men om vi skal gjøre det så må/bør det finnes bedre alternativer der ute.
              Arne Erlandsen blitt nevnt, Powell det samme. Dempsey? Arne - vil vi tilbake til 80 talls fotball? Powell med minimal erfaring? Dempsey eneste jeg ser på som aktuell, men vil også lage enormt støy.

              Uansett. Oppfordrer til å støtte laget uansett trenerapparat. Kommer til norge før helgen, gleder meg til alt røret før, under og etter Rbk matchen!

              Kommentar

              • 10theri
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2010
                • 438

                Opprinnelig skrevet av Trooond
                At det ikke er positivt, klarer vel enhver å forstå.

                Og flere spillere har uttalt at de er pisse lei av det. Om de lar seg påvirke er ikke sikkert, mye sannsynlig, men ikke sikkert, men at det er med å skape negativitet har de selv uttalt
                Bare nysgjerrig; Disse uttalelsene du sikter til har de stått i media, noe du har hørt fra andre eller har du pratet med spillere selv?
                Heia Lillestrøm......

                Kommentar

                • Gjest

                  Jeg er overbevist om at Kristinsson ikke er tippeligatrener neste år.

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    Opprinnelig skrevet av 10theri
                    Bare nysgjerrig; Disse uttalelsene du sikter til har de stått i media, noe du har hørt fra andre eller har du pratet med spillere selv?
                    Det har ikke stått i media, har snakket med spillere, men jeg sier heller ikke hvilke.
                    Snakker du med 1 eller 2 spillere av gangen og de vet de ikke blir navngitt, kan det være at svarene blir helt annerledes enn om du har 4-5 spillere som hører hva de andre sier.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3201

                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                      Det har ikke stått i media, har snakket med spillere, men jeg sier heller ikke hvilke.
                      Snakker du med 1 eller 2 spillere av gangen og de vet de ikke blir navngitt, kan det være at svarene blir helt annerledes enn om du har 4-5 spillere som hører hva de andre sier.
                      Stemmer med min erfaring også. Det er blant de jeg har snakket med MYE frustrasjon, og det går på flere ting. Det er jo åpenbart at kampplaner ikke er Runars sterkeste side, og det er frustrerende. Men det verste var at enkelte kan gi F i kampplan og fellesskap gang på gang uten at det får konsekvenser. Runar er ikke sterk nok, tydelig nok eller konsekvent nok. Resultatet er at det er noe uforløst over det de holder på med. Det er gøy og bra intensitet på trening, men i kamp låser det seg litt - og de mangler samhandling og forutsigbarhet.

                      Påstår ikke at alle er unisont enige, og vil ikke være mer konkret for å risikere å avsløre hvem jeg har snakket med - men ingen av dem er det jeg opplever som "opprørske" typer som snakker før de tenker.

                      Kommentar

                      • GB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 332

                        Går det ikke ann å gjøre som man gjør med spillere som ikke holder nivået men fortsatt har kontrakt? Bare leie ut på et nivå han passer.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Trist å se Uwe trene Fleetwod. Klubbens største tabbe var å sparke han. I dagens situasjon hadde han kjørt natt treninger...

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3201

                            Hver eneste morgen våkner jeg opp og går rett inn på nyhetene for å se om noen i LSK har snublet kraftig nok inn i speilet til å se det åpenbare - og servere meg den nyheten jeg ønsker meg aller mest: Runar er historie. Jeg bryr meg ikke om hvorvidt han blir sparket eller har anstendighet nok til å trekke seg - bare han forsvinner.

                            Hver eneste morgen innser jeg at - nei, det skjedde ikke i dag heller, og min elskede fotballklubb er dermed en dag nærmere stupet.

                            Det er krise å rykke ned, og det er på INGEN måte gitt at vi rykker rett opp igjen. Vi kan bli HamKam, Kongsvinger eller Fredrikstad. Glemt, ignorert, likegyldige.

                            I morgen kommer jeg til å våkne opp og gå rett in på nyhetene igjen. Men håpet svinner, og i mellomtiden går klokken ubønnhørlig mot slutten av en epoke.

                            Tikk-Takk. Tikk-Takk. Tikk-Takk.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3378

                              Forstår meg bare ikke på Runar, helt uforståelig det han sier til VG etter AAFK-kampen. "Mulig vi ikke er bedre enn det vi viser i dag"... Mulig han har korttidshukommelse, men jeg minnes da vitterlig en viss Godset-kamp forrige helg som viste noe helt annet og som viste potensiale i laget. Hvordan i all verden kan gutta motiveres til ny kamp til helga når han kommer med slike uttalelser som han gjør til VG? For meg er det helt ufattelig at han kan holde på slik som han opptrer i media. Han nevner jo at det ikke var på samme nivå som mot Godset. Kunne bare holdt med det. Trenger vel ikke å si at laget ikke er bedre? Mannen virker jo totalt resignert.

                              På den mannen langt bort fra Åråsen!

                              Kommentar

                              • Trønderkanari
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Aug 2004
                                • 84

                                Etter å ha blitt grisebanka 0-6 for RBK nå på lørdag, får vi vel høre RK fortelle at " Jeg er stolt av gutta! Vi er bedre enn dem i store deler av kampen, men har ikke helt marginene med oss idag".....

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Det er krise å rykke ned, og det er på INGEN måte gitt at vi rykker rett opp igjen. Vi kan bli HamKam, Kongsvinger eller Fredrikstad. Glemt, ignorert, likegyldige.
                                  Synes vi ligner litt på Fredrikstad for 5 år siden. De fikk satt sammen en bra stall, og i 2011-2012 var spillere som Tarik, Gamboa, Borges, Jørgen Horn, Etzaz Hussain og Haitam Aleesami viktige spillere. I tillegg disponerte de solide folk som Amin Askar, Martin Pusic, Andreas Landgren, Zlatko Tripic m.fl. Alle de nevnte har prestert alt fra godt til ekstremt bra andre steder.

                                  Samtidig valgte de å spare penger på hovedtreneren, og gikk for Tom Freddy Aune, selve definisjonen på en junior-/assistenttrener. Laget som et kollektiv ble dermed aldri noe å skryte av, og de rykket ned i 2012 etter å ha reddet plassen med noen poeng i 2011.

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    Det verste som er per nå, at om vi skulle rykke ned (Ståle forby!), så er det antakelig ingen som gidder å bry seg. Selv ikke brann-fansen, TV2 eller RB kommer til å løfte et øyelokk.

                                    Vi har gått fra å være den Sportsklubben alle hater, gruer seg til å møte men gleder seg til å se (tape) på tv, til å bli en tom bærepose ingen bryr seg om.

                                    Og det er faktisk jævlig. godt. jobba. Torgeir, Runar og alle dere andre som surrer rundt i lokalene som hueløse høns. Evig eies kun et dårlig rykte.
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3201

                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Synes vi ligner litt på Fredrikstad for 5 år siden. De fikk satt sammen en bra stall, og i 2011-2012 var spillere som Tarik, Gamboa, Borges, Jørgen Horn, Etzaz Hussain og Haitam Aleesami viktige spillere. I tillegg disponerte de solide folk som Amin Askar, Martin Pusic, Andreas Landgren, Zlatko Tripic m.fl. Alle de nevnte har prestert alt fra godt til ekstremt bra andre steder.

                                      Samtidig valgte de å spare penger på hovedtreneren, og gikk for Tom Freddy Aune, selve definisjonen på en junior-/assistenttrener. Laget som et kollektiv ble dermed aldri noe å skryte av, og de rykket ned i 2012 etter å ha reddet plassen med noen poeng i 2011.
                                      Meget god og riktig sammenligning. Det er ingen tvil om at årets LSK-lag som en samkjørt enhet med tydlige instruksjoner, et samkjørt spillemønster og en tydlig leder hadde vært topp 6 materiale, som med en optimal sesong kunne vært med i medaljekampen.

                                      Isteden ligner vi svært på Brann under Norling. Ingen forstår hva treneren holder på med (aller minst spillerne) og uttalelsene i media er så fjerne at du tror mannen må gå på noe. Ingen, spesielt ikke de selv trodde de kunne rykke ned, men det gjorde de med full hornmusikk. Så kom Lars Arne Nilsen inn. Ikke noe geni, men en klar og tydelig trener / leder som har løftet laget i overkant av det spillermaterialet skulle tilsi.

                                      Årets LSK lag UNDERPRESTERER kolossalt - og det skyldes RUNAR. Innser ikke ledelsen i klubben det faderlig fort er det en varslet katastrofe vi vil se utfolde seg.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Isteden ligner vi svært på Brann under Norling.
                                        Brann under Norling så langt bedre ut enn vi noen gang har gjort under RK. Det ble riktignok vanskelig for han etter hvert som motgangen ble som sterkest og tilliten til han ble mindre, men det så lenge ut som om det var et spørsmål om tid før han skulle lykkes. Angrepsspillet deres var til tider veldig bra. Derfor hadde de normalt så utålmodige Brann-supporterne også lenge tro på han, selv om han sleit med resultatene.
                                        Hans største svakhet var at han aldri gikk på kompromiss med seg selv, selv for å sikre plassen slik Haglund gjorde i sin første sesong når han ble avslørt på mange av de samme tingene som Norling med erfaring fra Svensk fotball. '

                                        Det ser forøvrig ut til at Norling er i ferd med å levere en god sesong med AIK i Allsvenskan i år som en fortsettelse på den gode perioden han hadde når han overtok laget med få kamper igjen å spille i fjor. I Europa er de også fremdeles med og spilte en veldig imponerende bortekamp mot Panathinaikos der de tapte 1-0, men hadde fortjent bedre iflg rapportene.

                                        Hadde jeg fått valget mellom Rikard Norling og Runer Kristinsson på en treårskontrakt nå, så hadde jeg utvilsomt valgt Norling. Uten at noen av de står øverst på min liste.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3201

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Hadde jeg fått valget mellom Rikard Norling og Runer Kristinsson på en treårskontrakt nå, så hadde jeg utvilsomt valgt Norling. Uten at noen av de står øverst på min liste.
                                          Absolutt 100% enig. Norling var/er ingen dårlig trener, men jobben som Brann-ledelsen gjorde i forkant var alt for dårlig (minner om en viss Sportsklubb...). Ingen satte seg ned og diskuterte: Hvem er vi? Hvor er vi? Hvor vil vi? Hva skal til for å få oss dit?

                                          Norling kunne ha blitt geniforklart i en annen TL-klubb, men i Brann, med deres holdninger og deres kultur var han ikke riktig mann. Akkurat som Runar definitivt ikke er rett mann for oss.

                                          Kommentar

                                          Working...