Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Opprinnelig skrevet av G-Man
    Absolutt 100% enig. Norling var/er ingen dårlig trener, men jobben som Brann-ledelsen gjorde i forkant var alt for dårlig (minner om en viss Sportsklubb...). Ingen satte seg ned og diskuterte: Hvem er vi? Hvor er vi? Hvor vil vi? Hva skal til for å få oss dit?

Norling kunne ha blitt geniforklart i en annen TL-klubb, men i Brann, med deres holdninger og deres kultur var han ikke riktig mann. Akkurat som Runar definitivt ikke er rett mann for oss.
    Det er jeg helt enig med deg i. Bruker ofte dette som eksempel på hvordan Norske klubber finner trenere, da man går utelukkende etter person, og ikke etter hva man trenger. Brann jagde jo Alex McLeish først og hadde intervju med han i Bergen, og det var jo når de fikk nei fra han man gikk etter Norling.
    Større forskjell i hva to trenere står for sportslig tror jeg nærmest ikke man finner.

Det er dessverre sånn vi plukker trenere også virker det som.

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Og det beviser bare at det å sparke Runar alene ikke løser noen ting. Problemet stikker langt, langt dypere i LSK. Og troen på at inkompetansen er mulig å fjerne, vel vitende om hvordan maktspillet mellom forskjellige gruppperinger har utfoldet seg gjennom flere år, svinner hen. Det er intet mindre enn en kollektiv åpenbaring som må til, et mirakel. Ikke bare at man stiller sin plass til disposisjon for klubbens beste, men at det faktisk også står noen klare med kompetansen til å ta over.

Bare se på den figuren Owe Halvorsen leverte i siste Studio Åråsen. Ikke at spørsmålene var av de beste, men fremtoningen var like paff og usikker som klubben fremstår utad. Fra Runar, gjennom Torgeir og til Owe, hvor er den faglige tyngden? Ingen som kan snakke for seg. På ungdomsskolen fikk jeg selv jevnlig spørsmålet om jeg kun møtte opp fordi det var et varmt og sikkert sted å være, og det er den følelsen hele dynestyret i LSK har gitt meg så altfor lenge.

Kommentar

• Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

Verdt å nevne at Tom Nordlie fikk sparken etter 6 poeng på 8 kamper. To mer enn Runar's verste periode. Henning Berg fikk sparken etter 1 poeng på 8 kamper i 2011. Det skal sies at Henning Berg sin tropp var den svakeste jeg har noensinne sett i LSK. Runar har i det minste en brukbar tropp.

Historisk sett så skal det gå mot slutten for Runar. Om vi taper de to neste, så må han være ferdig.
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 566

Jeg er drittlei hele fyren, mest
          pga de absurde uttalelsene i media. Maken til nedsnakking av eget lag kan jeg ikke huske å ha opplevd. Genial mediestrategi å drepe all entusiasme rundt klubben, og lulle seg inn i resignasjon og gråhet. Kongen av avmakt og oppgitthet styrer oss med ustø hånd ut i intet. Gratulerer.
          runarM

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1287

Rolig nå folkens. Situasjonen blir ikke noe bedre av å skrive innlegg på innlegg her på forumet der det neste innlegget bare er litt sintere enn det forrige. Kanskje hadde det beste vært og brukt tiden på et trenerbytte denne uka, men det ser ikke ut til å skje. Da er det bare å se frem til RBK kampen på lørdag. Vi taper ganske sikkert og da er det Bodø neste. Uten seier der er det 100% sikkert RK exit, og da er vel alle fornøyde...

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1287

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Og det beviser bare at det å sparke Runar alene ikke løser noen ting. Problemet stikker langt, langt dypere i LSK. Og troen på at inkompetansen er mulig å fjerne, vel vitende om hvordan maktspillet mellom forskjellige gruppperinger har utfoldet seg gjennom flere år, svinner hen. Det er intet mindre enn en kollektiv åpenbaring som må til, et mirakel. Ikke bare at man stiller sin plass til disposisjon for klubbens beste, men at det faktisk også står noen klare med kompetansen til å ta over.

Bare se på den figuren Owe Halvorsen leverte i siste Studio Åråsen. Ikke at spørsmålene var av de beste, men fremtoningen var like paff og usikker som klubben fremstår utad. Fra Runar, gjennom Torgeir og til Owe, hvor er den faglige tyngden? Ingen som kan snakke for seg. På ungdomsskolen fikk jeg selv jevnlig spørsmålet om jeg kun møtte opp fordi det var et varmt og sikkert sted å være, og det er den følelsen hele dynestyret i LSK har gitt meg så altfor lenge.
              ...med denne argumentasjonen så virker det som om du mener at Lillestrøm sportsklubb trenger noen år i en lavere divisjon!

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3251

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                Rolig nå folkens. Situasjonen blir ikke noe bedre av å skrive innlegg på innlegg her på forumet der det neste innlegget bare er litt sintere enn det forrige.
                Nei, men du verden hvor godt det føles. Og hvem vet, hvis vi roper høyt nok så kanskje noen lytter til slutt?

Kommentar

• Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

Tar man ikke grep før etter Bodø kampen så er det for sent.

Kommentar

• fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1265

Hvorfor er det ingen som slakter spillerne? Det er jo tross alt de som gjør de personlige feilene og bommer på de opplagte målsjansene.

Kommentar

• mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 847

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                      Hvorfor er det ingen som slakter spillerne? Det er jo tross alt de som gjør de personlige feilene og bommer på de opplagte målsjansene.
                      Spillerne får mye slakt. Men når de samme spillerne får fornyet tillit hver helg så er det treneren som ikke gjør jobben sin..
                      Morten

Kommentar

• fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1265

Opprinnelig skrevet av mrognan
                        Spillerne får mye slakt. Men når de samme spillerne får fornyet tillit hver helg så er det treneren som ikke gjør jobben sin..
                        Poenget mitt er ar Runar for tyn for at spillerne gjør en ræva jobb.

Kommentar

• Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2192

Selvfølgelig er det kapteinen for skuta (RK) eller rettere sagt det synkende skipet , som Må ta det endelige ansvaret , når mannskapet ikke fungerer.
                          Last edited by Playboy1; 02.08.2016, 21:10.

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3251

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                            Poenget mitt er ar Runar for tyn for at spillerne gjør en ræva jobb.
                            Kanskje fordi spillerne er like forvirra over det RK holder på med som vi?

Kommentar

• Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

Jeg er overhodet ikke forvirra over hva Runar prøver å lære bort til laget. Vi spiller en utpreget direkte fotball med innslag ballbesittelse for å ri av kampene vi leder. Grunnen til en svak siste del av mai og starten av juli skyldes ting som Runar ikke kan lastes for, selv om han burde sagt klart i fra til Friday og Martin hvem som bestemmer over laget. Det er nå historie og alle har lært. Jeg tror vi tar en del poeng hjemme på Åråsen med den innsatsen spillerne la ned mot Godset.

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Jeg er overhodet ikke forvirra over hva Runar prøver å lære bort til laget. Vi spiller en utpreget direkte fotball med innslag ballbesittelse for å ri av kampene vi leder. Grunnen til en svak siste del av mai og starten av juli skyldes ting som Runar ikke kan lastes for, selv om han burde sagt klart i fra til Friday og Martin hvem som bestemmer over laget. Det er nå historie og alle har lært. Jeg tror vi tar en del poeng hjemme på Åråsen med den innsatsen spillerne la ned mot Godset.
                                Dette forklarer jo alt!

tror jeg da.....

Kommentar

• Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

Det er egentlig kort oppsummert slik jeg opplever at vi prøver å spille også. Men det som er synd er at det faktisk ikke finnes noen tilleggs-elementer eller andre detaljer som spillet skal styres av. Når man kan beskrive hele det offensive spillesystemet et lag har på 5 linjer er noe virkelig galt.
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3251

Jeg er overhodet ikke forvirra over hva Runar prøver å lære bort til laget.
                                    All kudos til deg for at du ser noe jeg ikke ser.

Jeg mener at gode lag har et så innarbeidet spillemønster at de kan slå ballen nesten i blinde.

Du sier selv "prøver å lære bort". Vi kan kanskje være enige om at det da kanskje ikke lykkes særlig bra? Og at da Runar ikke er en særlig god pedagog?

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2428

Jeg mener at gode lag har et så innarbeidet spillemønster at de kan slå ballen nesten i blinde.

bart, moille og godset er vel de eneste som har en såpass innarbeidet spillerstil, men det er jo helt klart slitasje hos de to sistnevnte.
                                      I TL er det innsats som gjelder. Klarer et lag å gi full spiker i 90min pleier det som regel å ende med 3p.

Dette er jo en del av en treners ansvar, men han sitter ikke og spiller tv-spill. Spillera må ha såpass ansvar at de klarer å løpe
                                      av egen fri vilje. Det er tross alt jobbens deres. Ulrich Möller sier flg etter at Sållskjar er ute på tynn is:

– Jeg tror ikke det er nødvendig at Ole Gunnar slutter for at Molde skal snu dette.Jeg var uenig i at Skullerud sluttet også.
                                      Generelt mener jeg at trenerens gjerning blir overvurdert både når det går bra og dårlig.
                                      Man har påvirkningskraft i treningshverdagen, men å genierklære en trener når du tar gull,
                                      og det motsatte når det går dårlig, er jeg motstander av, sier Møller.

Fra: http://www.vg.no/sport/fotball/molde...ng/a/23755195/

Kommentar

• armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 744

Opprinnelig skrevet av kunden

bart, moille og godset er vel de eneste som har en såpass innarbeidet spillerstil, men det er jo helt klart slitasje hos de to sistnevnte.
                                        I TL er det innsats som gjelder. Klarer et lag å gi full spiker i 90min pleier det som regel å ende med 3p.

Dette er jo en del av en treners ansvar, men han sitter ikke og spiller tv-spill. Spillera må ha såpass ansvar at de klarer å løpe
                                        av egen fri vilje. Det er tross alt jobbens deres. Ulrich Möller sier flg etter at Sållskjar er ute på tynn is:

– Jeg tror ikke det er nødvendig at Ole Gunnar slutter for at Molde skal snu dette.Jeg var uenig i at Skullerud sluttet også.
                                        Generelt mener jeg at trenerens gjerning blir overvurdert både når det går bra og dårlig.
                                        Man har påvirkningskraft i treningshverdagen, men å genierklære en trener når du tar gull,
                                        og det motsatte når det går dårlig, er jeg motstander av, sier Møller.

Fra: http://www.vg.no/sport/fotball/molde...ng/a/23755195/
                                        Fy flate bra det finnes folk med hodet på rett plass der ute. Er så enig!! Jeg har helt siden Runar startet hatt utrolig tro på han helt til etter Aafk-kampen. Han er en dyktig trener, og han kan faktisk være dyktig på det taktiske også. Problemet er at det oser alt annet enn vinnervilje av fyren utad, spesielt i medie. Som alle her er klinkende klar over. Jeg våknet i dag og jeg har kommet til den konklusjon at dette ikke går lenger. Det som får begeret til å renne fullstendig over for meg er når treneren sier at:

*** LSK skal ikke være et lag som preger tippeligaen
                                        *** Det er mulig at vi rett og slett ikke er bedre

Hva faen!? Mulig at du prøver på omvendt psykologi her Runar, men denne gjengen er skakkjørt mentalt. Vi må ha en som kan dra frem pisken med fornuft innad i garderoben og utad i media. Slik ståa er nå fremstår vi som et lag som er livredde for å fremme noen form for ambisjoner i det hele tatt, og vi mennesker er skapt for å fremme mål for å utvikle oss og ikke minst bli motivert. Dessverre trenger vi en annen lederstil, og den vi leter etter har ikke Runar.

Owe kan også plante slipset på hylla. Fy flate for en resignert nisse.

Kommentar

• Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

Opprinnelig skrevet av kunden

HVA mener du ?
                                          Har ikke f.eks ODD, BodøGlimt og Haugesund innarbeidet en stil og et mønster ?

Tror de aller fleste lag har det. Se på Strømmen, der tar det deg en halv omgang å se at de har en tydelig stil. Den blir nødvendigvis ikke utført bra fordi man ikke har så bra spillere som i tippeligaen, men et innarbeidet møster og en tydelig spillestil har de helt tydelig. Det har også Levanger, Sandefjord, UllKisa osv; og mye sannsynlig også lag nedover i divisjoner.
                                          Sportsklubben har kanskje innarbeidet en måte de ønsker å spille på, men særlig tydelig syntes jeg ikke det er, annet enn at det ikke skal komme innlegg fra kanten, de skal gå innover, samme hvem som er spiss.
                                          Og enkelte spisser skal hente ballen fra egen 16 meter, ikke viktig å ligge å presse motstander.

Kommentar

Working...