Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1265

Det finnes to måter å fremstå i media. Det er å være apekatt og stor i kjeften, og på motsatt side være rolig og svare slik Runar gjør. Ikke noe feil i å framstå slik Runar gjør når han framstår helt motsatt i garderoben ovefor spillerne som han sier. Mye heller det enn at han skal glede forumvankerne her inne og journalister som er ute etter overskrifter.

Kommentar

• tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

Runar kommer ikke til og bli sparket. Så kanskje dere som er mest negative her inne skal konsentrerer dere om å støtte laget resten av sesongen. Jeg veit at mange av dere som er mest negative aldri er på Åråsen kanskje på tide og komme dere opp av sofaen og komme og støtte.

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Støtte sportsklubben og ha en mening om hvem som er riktig trener går vel fint an å kombinere? Selv om LSK er klubben i våre hjerter må vi jo ikke svelge alt. Det må da også være mulig å støtte LSK uten å møte opp på alle kamper? Men ja, utad skal LSK snakkes positivt om og alle som heier på Fugla skal - eller bør - fremstå som gode ambassadører for LSK!

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4397

Opprinnelig skrevet av fredpet76
          Det finnes to måter å fremstå i media. Det er å være apekatt og stor i kjeften, og på motsatt side være rolig og svare slik Runar gjør. Ikke noe feil i å framstå slik Runar gjør når han framstår helt motsatt i garderoben ovefor spillerne som han sier. Mye heller det enn at han skal glede forumvankerne her inne og journalister som er ute etter overskrifter.
          Jeg forventer ikke at han skal være apekatt. Men det må da være mulig å unngå å klage på stallen hele tida. Og han sier at planen mot Stabæk var å ligge lavt. Mot Rosenborg sier han det stikk motsatte, og at vi alltid skal stå høyt. Lista er lang over dustete uttalelser, og det er kanskje det som er det verste med Runar. Null troverdighet i det han sier.

Og jeg skjønner at ikke alt som blir sagt i garderoben skal ut i offentligheten. Men det kan da ikke være nødvendig å si det stikk motsatte i media som i garderoben?
          ..................

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4255

Personlig synes jeg at når han bortforklarer absolutt alt, og aldri tar ansvaret og uttaler noe sånt som at "dette er selvfølgelig mitt ansvar", da blir det bare trist. Denne mannen er det verste eksempelet jeg noen gang har sett på total ansvarsfraskrivelse. Det er alltid noen andres feil, aldri hans.
            Elska þetta félag

Kommentar

• Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

Vi har hatt nok cowboyer i LSK i media. Runar er nok betraktelig tøffere innenfor vegga på Åråsen, hvor det er lite vinnerkultur igjen.

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Tror mye ville vært annerledes dersom Kristinsson hadde kommet til en klubb som forstod at han var totalt uerfaren som trener og la til rette for dette gjennom struktur og tydelig ansvarsfordeling hvor han ikke ble sittende alene. Klubben har en fantastisk mulighet til å samle kompetanse fra alle nivåer på trenersiden, hvor kristinsson kunne fått faglig hjelp og kollegial støtte og samtidig skapt en solid arena for trenerutdanning og sportslig utvikling for hele klubben.

Kommentar

• _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4397

Se hva f.eks Strømmen-trener Espen Olsen sa når de røyk 2-0 borte mot Kristiansund sist;

– Vi tapte denne kampen den første halvtimen. Da var vi veldig svake, sier Strømmen-trener Espen Olsen.

Han tok på seg mye av skylden for at bortekampen mot serielederne i førstedivisjon endte som den gjorde.

– Dette tapet tar jeg på min kappe. Jeg trodde vi skulle være sterke nok til å gå ut i et høyt press og spille ballbesittende fotball. Der overvurderte jeg oss og i etterkant er det liten tvil om at vi burde gått lavere ut. Vi burde forsvart oss langt bedre. Da kunne denne kampen sett annerledes ut. Jeg tar på meg skylden for det, fastslår en svært skuffet Olsen.

Han var likevel stolt over spillerne sine.

– De la ned en fantastisk innsats, fastslår treneren

Etter mitt syn et prakteksempel på hvordan man skal fremstå etter en kamp. Samtidig som han tar all skyld (trenger ikke gjøre det hver gang) så gir han samtidig en kjapp konkret forklaring på hva som ikke fungerte. Ikke bare at "laget ikke jobba hardt nok".
                  ..................

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2559

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Runar kommer ikke til og bli sparket. Så kanskje dere som er mest negative her inne skal konsentrerer dere om å støtte laget resten av sesongen.
                    Du har nok rett, med mindre styret selv tar ansvar og avskjediger han. Dessverre tror jeg heller ikke det skjer... Skandaløst at han har fått hente inn spillere i sommer.

Kommer på kamp tilnærmet hver gang (var ikke der i helga pga en kjapp ferietur med unga) og stiller meg bak laget. Forvent derimot ikke at jeg stiller meg bak treneren, da han har brukt opp sin tillitt med god margin.

Opprinnelig skrevet av Folke
                    Er det noe som er helt sikkert, så er det at økt tro på seg selv gir bedre effekt enn motsatt. Om treneren gjør som Drillo i glansdagene, gir spillerne troen på at de kan slå hvem som helst, så fungerer det selvsagt bedre enn motsatt.
                    Det siste Drillo sa til laget før dem gikk ut på Ullevål før møte mot England: "ikke glem at England også kan spille fotball. Dem er ikke så verst". Det etter å ha snakket eget lag opp i skyene. (Jan Åge Fjørtoft spurte vel Englands kaptein midt under kampen om han hadde noen planer for sommeren...)

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Og han sier at planen mot Stabæk var å ligge lavt. Mot Rosenborg sier han det stikk motsatte, og at vi alltid skal stå høyt.
                    Helt utrolig at en mann som det påstått at har full tillitt i stallen og styret kan komme med slikt vås (og fortsatt ha tillitten i behold). Stabæk lå på 15 plass. RBK var (og er) suveren serieleder. Finner null logikk i disse uttalelsene.
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9537

Fra Nyhetstråden:

Opprinnelig skrevet av Børge
                      Rúnar Kristinsson fortjener støtte

Av, Bjørn Ødegaard | LSK-medlem

Leserbrev:
                      Ser man bak mange av resultatene der LSK har tapt poeng, har treneren fått mye urettferdig kritikk.
                      Hva står i leserbrevet?

Skjønner ikke helt hvorfor faens leserbrev skal bak betalingsmur. Ctrl+c, Ctrl+v og vekk me'n.

Kommentar

• Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                        Det var veldig snevert, å ta det ned til at det bare finnes 2 måter å fremstå ?

Syntes ikke drillo var særlig apekatt, men han klarte fint å snakke opp laget og gi de trua på seg selv. Når han analyserte til at man bare hadde 20% sjanse til å vinne, anså jo hele Norge det som stor sjans for å vinne.

Se på Espen Olsen som noen sier her. Han kan bli hissig, å skjelle ut spillere, men utad er han rolig, men tar ansvar og snakker ikke ned laget slik Runar gjør.
                        Måten Runar gjør det, føles som at han hele tiden prøver å fraskyve seg ansvar. Det er ikke mange andre lags supportere som jeg vet om som er særlig imponert over fremtoningen hans heller, og det er spillere som ikke syntes det er så ålright også. Det er ikke akkurat sånn som Ferguson var, som klarte å motivere ubenyttede reserver med å si at de var like gode som de på banen. Ser veldig få pedagogiske evner hos Runar. Han bruker hvertfall ikke media aktivt for å motivere egne spillere. Det fungerer hvertfall omvendt på fler av de. Eller syntes mange her at spillerne virket topp motiverte i første omgang mot RBK ?
                        Og at treningene hans skal være så gode, er det ikke alle spillere som er så enige i, ihvertfall ikke om de har kommet fra et annet godt lag. Da hører jeg at intensiteten varer i veldig korte perioder og at treningene ofte er veldig oppstykket uten veldig god flyt. I tillegg er det flere som savner tilbakemeldinger og instruksjoner på hva de bør jobbe med og hva som er bra og dårlig. ( Ikke at det er veldig mange spillere jeg har snakket med, om det skulle se ut til at jeg mener det gjelder hele laget, men det gjelder fler enn et par.)
                        Jeg er ikke så sikker på at dette er en god trener, som visse andre her er .

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Opprinnelig skrevet av reka
                          Tror mye ville vært annerledes dersom Kristinsson hadde kommet til en klubb som forstod at han var totalt uerfaren som trener og la til rette for dette gjennom struktur og tydelig ansvarsfordeling hvor han ikke ble sittende alene.
                          Men klubben, gjennnom klubbens egne Komiske Ali, gjorde det stikk motsatte. Allerede etter første Runar-fadese på Lerkendal gikk Lindblad panisk ut og proklamerte at denne treneren hadde man tro på at kunne bringe resultater kjappere enn det forgjengeren klarte.

Basert på, som vanlig, absolutt nada av argumenter.

Kommentar

• Fredenburg91
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2013
                            • 377

Opprinnelig skrevet av knut
                            Fra Nyhetstråden:

Hva står i leserbrevet?

Skjønner ikke helt hvorfor faens leserbrev skal bak betalingsmur. Ctrl+c, Ctrl+v og vekk me'n.
                            Vel, overskriften er jo "Rúnar Kristinsson fortjener støtte", så budskapet er vel klart.

Kort fortalt står det at RK ikke kan lastes for at Origi var lenge ute, og at Friday ble solgt fordi klubben trenger cash.
                            "Det Rúnar Kristinsson og laget trenger er støtte, spesielt fra styret, administrasjonen, medlemmene, supporterne og ikke minst RB. Vi har en meget god trener og støtteapparat for fremtiden, som vi bør ta vare på."

Han skriver at klubbledelsen ikke må miste hodet dersom det blir tap i Bodø. Hovedproblemet er ikke trenerapparatet, men mange andre årsaker. Påpeker at vi stiller uten Kippe og Bonke mot Glimt.
                            Avslutter med at vi tapte et poeng mot RBK, og at det egentlig er RBK som med alle sine ressurser ble ydmyket i den kampen.

-----
                            Egen kommentar: det meste er god gammaldags BS, og nok en total ansvarsfraskrivelse på vegne av RK.
                            ---------------------------------------------------------------------
                            Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                            Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                            ---------------------------------------------------------------------

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4255

Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
                              Egen kommentar: det meste er god gammaldags BS, og nok en total ansvarsfraskrivelse på vegne av RK.
                              Bjørn Ødegaard kunne vært taleskriveren til Runar. Tapet mot rbk begrunner han blant annet med at Lundemo og Origi "gjør tabber de meget sjelden gjør – og RBK scorer".

Bjørn Ødegaard bruker videre ca halve innlegget på å argumentere for hvor feil og urettferdig det var at dommerne ikke godkjente offside-målet mot rbk, som de først gjorde. I tillegg er han tidlig ute med å forklare et eventuelt tap mot B/G: "I Bodø stiller vi uten nøkkelspillerne Bonke Innocent og kaptein Frode Kippe som fikk rødt kort på overtid mot Rosenborg etter en idiotisk takling på sidelinjen." Kan hende Kippes takling var nettopp "idiotisk" slik Bjørn Ødegaard skriver.

Og denne Ødegaard har jo sånn sett rett når han skriver at vi har tapt poeng fordi Origi har vært skadet.

Men... Det er vel sånn at også andre klubber opplever skader og karantener, og at selv viktige spillere gjør tabber? Er det ikke trenerens oppgave å forberede spillerne og laget på at også uventede ting kan komme til å skje? Er det ikke sånn at en (dyktig) trener skal sørge både for at spillerne har den rette innstillingen, er forberedt til kamp og også på at uventede ting kan skje? Når Kippe ble skadet mot AAFK falt laget sammen og det virket nesten som om alle, treneren inkludert, nærmest var uforberedt på at det kunne skje. I alle fall ble det brukt som en forklaring på tapet.

Ødegaard har isolert sett enkelte poenger. Likevel synes jeg den røde tråden i det Ødegaard skriver er ansvarsfraskrivelse og nok et forsøk på å prøve å avspore debatten fra det det egentlig handler om: Er treneren god nok?

Men Bjørn Ødegaard kommer med en interessant påstand i sitt leserinnlegg. Uten at han kommer med ett eneste argument for hvorfor denne påstanden eventuelt skulle være riktig. Han skriver følgende: "Vi har en meget god trener og støtteapparat for fremtiden, som vi bør ta vare på."

Jeg håper inderlig at han har rett! Men han kommer altså ikke med ett eneste argument for hvorfor ...

I mitt enkle fotballhode må det finnes en plan, en rød tråd, for at det skal være mulig å tro på dette prosjektet.

Hvilke egenskaper er det som gjør at Runar Kristinsson er nettopp det Bjørn Ødegaard påstår, "en meget god trener og støtteapparat for fremtiden, som vi bør ta vare på."

Kan noen hjelpe meg med å forstå dette?
                              Elska þetta félag

Kommentar

• blahbla
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Jul 2008
                                • 35

Opprinnelig skrevet av Børge
                                Helt utrolig at en mann som det påstått at har full tillitt i stallen og styret kan komme med slikt vås (og fortsatt ha tillitten i behold). Stabæk lå på 15 plass. RBK var (og er) suveren serieleder. Finner null logikk i disse uttalelsene.
                                Tja, er ingen ekspert, men lurer på om det kan være noe med keepersituasjonen å gjøre. Jeg er ihvertfall tilhenger av å ta hensyn til usikre kort i bakre rekker når man bestemmer hvor høyt press man vil sette.

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Jeg velger og stille meg bak Runar , jeg velger og tro på spillerne når dem sier Runar har tillit. Jeg velger og tro på Torgeir når han sier Runar har tillit. Jeg velger og tror på at dette snur .. Vi har vært maks uheldige i år med en haug av lånespillere( uten klubbfølelse???) spillere med dårlig holdning, Kepper skadet noe som har ført til mange tap og en pressa situsjon ... Så satser jeg på at styret og sportslig utvalg går igjenom sesongen når den er ferdig og gjør de grep dem mener er nødvendig da .... Nå er det viktigere en noen gang at vi står bak laget og støtter opp.. Og så utfordere jeg alle dere som bare sitter her på forumet og er nagative til å faktisk KOMME PÅ ÅRÅSEN DET ER NÅ VI SER HVEM SOM ER SUPPORTER ELLER IKKE ..

Kommentar

• plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 820

Er det mange her inne som "bare sitter på forumet" og ikke møter opp på stadion? Virker litt ulogisk gitt temaet for dette forumet.

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Det er bare og gå inn på kampreferatene her på forumet det når det er hjemme kamp... Utrolig mange som sitter og skriver når det er kamp HJEMME... Og når sist var fks Gif Kanari på åråsen sist??

Kommentar

• Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1632

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Bjørn Ødegaard bruker videre ca halve innlegget på å argumentere for hvor feil og urettferdig det var at dommerne ikke godkjente offside-målet mot rbk, som de først gjorde. I tillegg er han tidlig ute med å forklare et eventuelt tap mot B/G: "I Bodø stiller vi uten nøkkelspillerne Bonke Innocent og kaptein Frode Kippe som fikk rødt kort på overtid mot Rosenborg etter en idiotisk takling på sidelinjen." Kan hende Kippes takling var nettopp "idiotisk" slik Bjørn Ødegaard skriver.
                                        At vi stiller uten Bonke skyldes ene og alene en håpløs feilvurdering i forrige kamp. Fraværet av ham er derfor ingen unnskyldning for et eventuelt tap mot Glimt.

Kommentar

• Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Det er bare og gå inn på kampreferatene her på forumet det når det er hjemme kamp... Utrolig mange som sitter og skriver når det er kamp HJEMME... Og når sist var fks Gif Kanari på åråsen sist??
                                          Gud bedre. Om jeg er hjemme eller på kamp skal andre gi faen i. Ikke prøv engang å si at vi bryr oss mindre enn andre!

Kommentar

Working...