Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

Syntes det er positivt at enkelte er positive, alle trenger ikke mene det samme. Og mener man treningen er bra , og gir tilbakemelding om det, så er det flott å motivere trener å spiller på den måten !

Er vel en av de som har fått kjeft allerede fra sommeren i fjor for å begynne å varsle om at jeg ikke var fornøyd med det jeg så. Jeg mente da at Runar måtte lære av sine feil og lære fort, spesielt på det taktiske i kamper, at han ikke klarer å involvere flere spillere enn en kjerne på 13-14 spillere, hvor jeg mener laget burde blitt sterkere av å spille inn flere, og hvor de andre ikke føler tillit og tilhørighet. Også kritisk overfor motivering av spillere.
    Nå syntes jeg det ser ut som det er for sent, men ser at det ikke blir endring, og håper han nå tar lærdom. Bekymrer meg også at det virker som han mener det han gjorde på Island er en slags mal, og det eneste riktige i.f.t. hvordan han går frem. Også særdeles kritisk til hvordan han tok frem Finnur og Arni som mal på gode spillere, og så hvordan de fikk prioritet foran andre talenter.
    Andre klubber har også en stall som er minst like tynn som sportsklubben, men sportsklubben ser ut til å ha tilgang på flere gode talenter enn mange andre klubber.

Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Og folk Glømmer veldig fort for 2 år siden hadde vi ikke penger til strømregning vi var dager unna en konkurs. Det tar faktisk tid og bygge seg opp igjen. Jeg veit LSK har planer om og satse litt ekstra neste år om vi klarer oss da
    Økonomien har vært omtrent like dårlig i konkurrerende klubber, så det er ikke så relevant.
    Viking, de er nesten konk nå, men ja de har brukt mer.
    MEN se på 08 og Haugesund f.esk, har de hatt noe mer ressurser ? Bodø Glimt har vært gjennom omtrent det samme og bruker mye mindre.
    Sogndal har vel det laveste budsjettet i tippeligaen med HALVPARTEN av sportsklubben. Til og med ODD har omtrent samme budsjett som sportsklubben, og hadde det også i fjor.
    Stabæk hadde i fjor et budsjett som var 45% lavere, og har senket det ytterligere 10 % denne sesongen, så hvorfor dette stadig dras opp, skjønner ikke jeg. Sportsklubben klarer ikke å forvalte budsjettet like godt som andre.

http://www.tv2.no/a/8191488/ Budsjetter 2016

Kommentar

• Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2559

Jeg tror problemet vår ikke er treneren men at vi rett og slett ikke har gode nok spillere.
      Virkelig?
      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• 10theri
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2010
        • 438

Jeg tror problemet vår ikke er treneren men at vi rett og slett ikke har gode nok spillere.
        Enig i mye av det du skriver, men ikke dette. Det har vært nok av enkeltkamper/omganger hvor spillerne både individuelt og som et lagt har vist kvaliteter som tilhører en god andel plasser høyere på tabellen.
        Heia Lillestrøm......

Kommentar

• Gjedda
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Apr 2015
          • 147

Årets dårlige resultater skyldes vel at verken trenerteam eller spillere har levert godt nok. Miksen har ikke vært god nok, men forumets miks av synspunkter av positive og negative bemerkninger er bra! Folk begrunner det de mener, og mange er tøffe og prater rett fra levra. Det er puls her og mye kunnskap. Det setter jeg pris på. Og så får jeg en jevnlig dose av fakta og innsiktsfulle vurderinger som jeg ikke har mulighet til å skaffe meg på egen hånd. Og masse ros til de som drifter dette! Kjempebra jobba rett og slett. Litt nedetid innimellom er selvsagt irriterende, men sikkert ikke til å unngå.

Som trener i Lillestrøm må Runar finne seg i å tåle en del kritikk når han hittil ikke har lykkes med jobben. Kritikk når han fortjener det, og ros når han fortjener det. Det skulle bare mangle. Ingen grunn til at folk skal sitte inne med sine sterke meninger selv om de noen ganger kan virke sårende. Vi skal si det vi mener, men trenger heller ikke å si alt vi mener. Noe egen sensur bør selvsagt alltid være tilstede, men det er bra med stor takhøyde. Vi støtter jo alle klubben og ingen bryr seg mer om klubben. Det gjelder både fans som er på kamp eller ikke. Jeg tror også klubben ville være tjent med at kanarifansen var godt representert i styre og stell i klubben. For eksempel burde nok 2 av styremedlemmene i KFL også sitte i styret i LSK, og på den måten vil vi som fans i enda større grad være med på å påvirke viktige beslutninger som berører klubbens fremtid. Mye bedre det enn å ha styremedlemmer som ikke nødvendigvis setter klubben foran det meste annet. Det er folk som lever og ånder for klubben man trenger i LSK styret.

Kommentar

• Funchaloe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2011
            • 511

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Innsatsen til spillerne og deres individuelle ferdigheter har jeg lite å klage på. Noen unntak på sistnevnte selvfølgelig. Jeg mener det er det taktiske og matchcoachingen som er hele problemet. For dårlige, for sene og feil bytter. Feil bruk av spillere. Ingen tydelig plan. Og hvis det er en plan i den jungelen som er Runars taktikkbrett er den uansett for dårlig. Vi blir utspilt av taktiske grunner, intet annet. I tillegg til dette er hans offentlige uttalelser sjokkerende lite ambisiøse. Kort sagt, jeg mener Runar er problemet sammen med LSKs minimalt handlekraftige styre. Dessverre.
            Custodes
            Contra o futebol moderno!

Kommentar

• Avon
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2011
              • 267

Potensialet i troppen er nokså bra, TL er så jevn at laget kunne vært med å kjempet om 7-5 plass hvis de hadde unngått skader, de beste spillerne hadde prestert jevnt bra, og de hadde hatt marginene med seg.

Men troppen har nok også blitt overvurdert av mange. Jradi og Malo er de viktigste offensive spillerne, den ene ble hentet fra benken til godset, og den andre ble hentet fra 1 div. Det er ikke slik at man hentet stjernespillere i TL. Bonke er et stort talent, men mangler erfaring. Lundemo har vært svært skadeplaget og slitt med å komme tilbake til toppnivået sitt. Ofkir har vært svært ujevn. Rindarøy og Kolstad holder et greit nivå, men blir ofte veldig anonyme. EK har en del begrensninger som spiss og er veldig avhengig av å bli brukt riktig. Friday var stjernespilleren til laget, men leverte ofte laber innsats.

Kontrasten til haglund som kunne hente spillere som Palmi, Johan, PVM, BHR er stor. Dette var erfarne spillere som hadde vunnet TL eller spilt i PL.

Allikevel skal troppen være god nok til å ikke havne i nedrykksstriden, så det er lov å forvente at laget presterer bedre enn de har gjort den siste tiden.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7132

Opprinnelig skrevet av krogen
                Det er merkelig hvor hårsåre kritikerne av Runar, Torgeir og klubben er. De kritiserer over en lav sko og kommer sjelden med noe positivt. Men kritikk sjøl skal de ha seg frabedt. Kom igjen!
                Føleri og personangrep er jo helt uinteressant. Se på hvordan laget spiller, hvordan stallen disponeres og utviklingen i resultater og spill siden i fjor. Det er åpenbart at mye er fryktelig galt og at det ikke fungerer. Like åpenbart er det at tiden er i ferd med å løpe ut, og at vi kommer til å rykke ned hvis trenden fortsetter ut sesongen.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Fredenburg91
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2013
                  • 377

Jeg innrømmer glatt at jeg er en av de som har ytret negative meninger om RK, ledelsen i klubben og innsatsen til spillerne. Men, jeg kommer til å støtte Sportsklubben til jeg dævver, uansett resultater, divisjon, spillere, trener, og styre. Det betyr at jeg kommer til å fortsette som fast inventar på Åråsen (men jeg har full forståelse for at alle rett og slett ikke har muligheten til å møte på alle kamper). LSK er så mye mer enn spillerne, trenerne og styret, som jeg har skrevet tidligere. Spillere kommer og går, det gjør trenere og styremedlemmer óg. LSK består, og derfor er det viktig å aldri slutte og støtte klubben.
                  Så kan en mene hva man vil om Rúnar Kristinsson. Selv om jeg har sympati med han da han er en likanes fyr, og forståelse for at det er tøft å være LSK-trener om da'n, så er jeg møkka lei av at den sportslige delen av klubben svikter så til de grader. Spillerne makter jo ikke å være våkne i 90 min + tillegg, og det er vanskelig å spore noen plan som ligger til grunn for hvordan de spiller. Og det er selvfølgelig RK som har hovedansvaret for det. Enten eksisterer det ikke en godt gjennomarbeida kampplan, eller så makter ikke RK å formidle til spillerne hvordan han ønsker at de skal spille. Spillerne er definitivt ikke uten skyld for at vi er i den begredelige situasjonen vi befinner oss i. Men hovedansvaret ligger hos RK.

Jeg håper (men tror dessverre ikke lenger på) at RK er mannen til å snu situasjonen for LSK. Jeg håper Gary Martin viser seg som en storscorer i TL (men tror det dessverre ikke). Jeg håper Malec kommer seg i form og leverer mål på løpende bånd (men han har en vei å gå). Jeg håper forsvaret slutter å lekke som en sil (men uansett er forsvaret svært sårbart ved skader, trenger forsterkninger). Jeg håper virkelig ikke at LSK feirer 100 år i OBOSligaen neste sesong (det tror jeg ikke helsa vil tåle for å være helt ærlig).

Jeg står først og fremst bak klubben. Spillere, trenere og ledere må derimot bevise at de er klubben verdig. Det har de vist lite av i altfor lang tid, men noen glimt er det (som mot Stabæk, og deler andre andreomgangen mot RævBK). De må finne inspirasjon i hva det betyr å spille for LSK, og vise at de virkelig vil og kan snu denne situasjonen. Jeg har også sett at treningene holder et godt nivå, men de må få ut det de viser på treningene i kamp. Det er der det teller, det er der det står om poeng - poeng som klubben er i desperat behov for. Negativiteten kommer ikke fra løse lufta, så den må enkelte her inne nesten bare tåle. Så fort det er bedring å spore, vil nok noe av den negativiteten gjøres om til forsiktig optimisme. Forhåpentligvis skjer det før heller enn senere.
                  ---------------------------------------------------------------------
                  Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                  Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                  ---------------------------------------------------------------------

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Det er ikke noen selvfølge at alt blir så mye bedre av å sparke Runar. Vi må huske på det og ta det i betraktningen. Økonomisk sett er det også et selvmord nå som vi endelig har fått hodet over vannet. Da vil nok mange si at det er enda dyrere å rykke ned, men det kan vi også gjøre med en ny trener.
                    Det har du helt rett i. Spesielt når man så hvor tilfeldig og lite gjennomtenkt ansettelsen av Runar virker å være opp mot det man sa utad at man ønsket fra en ny LSK trener.
                    Jeg har derfor heller ingen stor tro på at vi skal ha så flaks at vi treffer neste gang heller, selv om jeg har vanskelig for å se at vi skal kunne komme så fryktelig mye dårligere ut.

Som jeg har sagt utallige ganger, så vil det nok ikke bli ordentlig bra før man har en sportslig ledelse som legger noen føringer og definerer hva vi skal forvente av en LSK trener, og hvilke mål han skal jobbe etter når det kommer til alt fra hvordan vi skal opptre på banen, til hvordan vi skal utvikle spillere for LSK. Fraviker en trener fra dette, så er det jo enkelt og greit avtalebrudd.

I Runar fikk vi inn en mann som sto og sa at man skulle gå en helt annen vei enn det man altså har endt opp med å gjøre. Enten har man med en trener som gir fullstendig blanke i hva han ble ansatt for å gjøre, eller så har man fra klubbens side ikke hatt noen som helst kontroll på hva Runar står for som trener. Uansett er det et problem som stikker dypt og som nok ikke vil løse seg ved å bytte trener, med mindre man har flaks igjen som med Uwe i sin tid.

Derfor er det beste for klubben i mine øyne å få inn en forutsigbar redningsmann i f.eks Arne Erlandsen mens man staker ut kursen og kartlegger trenere utover kontaktene på telefonen til Torgeir Bjarmann. Vi har virkelig ikke råd til å rykke ned, og det betyr at man i mine øyne verken har råd til å beholde Runar eller sjanse på en ny uprøvd trener midt i sesongen uten at man vet hva slags profil denne skal ha, og hvilke krav han skal jobbe etter.

Kommentar

• Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2559

Opprinnelig skrevet av Avon
                      Men troppen har nok også blitt overvurdert av mange. Jradi og Malo er de viktigste offensive spillerne, den ene ble hentet fra benken til godset, og den andre ble hentet fra 1 div. Det er ikke slik at man hentet stjernespillere i TL. Bonke er et stort talent, men mangler erfaring. Lundemo har vært svært skadeplaget og slitt med å komme tilbake til toppnivået sitt. Ofkir har vært svært ujevn. Rindarøy og Kolstad holder et greit nivå, men blir ofte veldig anonyme. EK har en del begrensninger som spiss og er veldig avhengig av å bli brukt riktig. Friday var stjernespilleren til laget, men leverte ofte laber innsats.
                      Selvsagt har alle spillerne sine begrensninger - det er ikke noe PL-lag og man spiller heller ikke i PL, men summen av spillerne er faktisk ganske så bra sett i forhold til hvor dem skal spille. Summen av dette gjør det til en prestasjon å få de spillerne denne stallen har til å prestere så dårlig kollektivt som man har gjort de 10 siste kampene i serie og siste kampen i cupen (spilte egentlig ikke en god kamp i cupen over de tre rundene man var med).

Legg til at 2.laget pr d.d. er på nedrykksplass i 3. divisjon.
                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Opprinnelig skrevet av krogen
                        Det er merkelig hvor hårsåre kritikerne av Runar, Torgeir og klubben er. De kritiserer over en lav sko og kommer sjelden med noe positivt. Men kritikk sjøl skal de ha seg frabedt. Kom igjen!
                        Men det er jo ikke kritikk, det er personangrep og sutring. Virkelig sutring, negativitet uten substans. Hvor er argumentene? For det er blitt tydelig at da siste bastion falt i forsvaret av Runar - resultatene - så har noen gått over i nærmest religiøst modus. Det siste nå er at en bestemt velger å tro blindt på Runar & co, og intet annet enn skjærsilden virker å være passende for oss brennmerka vantro. Og ikke bare er det brukere her inne som får kjørt seg, men KFL som supportergruppe på Tribunekultur også. Og igjen uten substans.

Klubben har for lengst nådd det punktet at ingen av de som skriver her inne gjør det på bakgrunn av å være medgangssupportere. Lidenskapen uttrykkes imidlertid forskjellig, jeg personlig er langt oftere i LSK-hallen enn på Åråsen, derfor engasjerer jeg meg også såpass mye i alt som omhandler klubbutvikling. De brukerne som er mest opptatt av å beskylde andre for negativitet burde kanskje ta en titt på sin egen logg her inne, denne "with us or against us"-holdninga hjelper ikke en klubb som ligger nede.

Kommentar

• caLitri
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 634

Er dette nok???
                          Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Opprinnelig skrevet av caLitri
                            Er dette nok???
                            Sterkt poeng på bortebane helt greit det ..
                            Last edited by Stray Cat; 13.08.2016, 16:30. Begrunnelse: Fiksa quote

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4397

[QUOTE=tullebukk;617086]
                              Opprinnelig skrevet av caLitri
                              Er dette nok???[/QUOTESterkt poeng på bortebane helt greit det ..
                              Dette tror du ikke på selv engang?
                              ..................

Kommentar

• Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1632

Tror kanskje du må se litt bak resultatet. Det som ble prestert i dag er absolutt ikke greit.

Kommentar

• LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3410

Helt bekmørkt. Få han vekk. Kan ikke forsvare dette. Vi gjør tabber etter tabber, kamp etter kamp. Han har fått nok muligheter nå, få inn noen andre som kan redde laget fra nedrykk.

Kommentar

• Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

Jeg respekterer at du ønsker å være positiv, og jeg respekterer at du mener et poeng er "helt greit". Men vi spiller ikke fotball og det er null glød ute på banen. Dette er ekstremt skremmende og vi som er negative her er vel heller livredde for nedrykk heller det enn å kun se det negative. Men om man skal prøve, hva er positivt? Ja, Moa sitt skudd. Men utover det? Absolutt ingen ting!

Kommentar

• Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1632

Midtstopperspillet var bra i dag.

Kommentar

• Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

Opprinnelig skrevet av Dole
                                        Midtstopperspillet var bra i dag.
                                        Ja, det var det. Uten tvil!

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                          Jeg respekterer at du ønsker å være positiv, og jeg respekterer at du mener et poeng er "helt greit". Men vi spiller ikke fotball og det er null glød ute på banen. Dette er ekstremt skremmende og vi som er negative her er vel heller livredde for nedrykk heller det enn å kun se det negative. Men om man skal prøve, hva er positivt? Ja, Moa sitt skudd. Men utover det? Absolutt ingen ting!

joda Amundsen var konge vi mangler Kapteinen vår og Motoren på mitdbanen så jeg er meget fornøyd med poenget..

Kommentar

Working...