I samme artikkel står det også at det i styremøtet neste uke vil delta representanter fra Kanari-fansen. Er det lov å håpe på at en del av den ekstremt faglig velbegrunnede kritikken som mange har kommet med i flere tråder her vil bli gjengitt? Tenker ikke på mye av det grumset som naturlig nok kommer gitt tabellsituasjonen, men mange brukere her har kommet med utrolig gode kommentarer som hadde fortjent et mye bedre svar enn det vi får via LSK på sosiale medier.
Rúnar Kristinsson
Collapse
X
-
-
Jeg fatter og begriper ikke poenget med å gå ut i media å si at Runar har "full" tillit. Enten så har man tillit, ellers så har man ikke tillit. Styret setter jo seg selv i en håpløs posisjon!
Hva skjer nå, om vi taper mot Haugesund og Viking. Da er det veldig vanskelig for styret å gjøre noe med Runars posisjon, på grunn av en noldus-uttalelse om "full tillit" for to uker siden.Kommentar
-
Et vinglete styre uten særlig fotballfaglig kompetanse kan fint ha full tillitt til treneren den ene uka og ikke tillitt den neste. Men helt klart enig i at en evt. snuoperasjon vil se veldig svak ut utenfra.Kommentar
-
I samme artikkel står det også at det i styremøtet neste uke vil delta representanter fra Kanari-fansen. Er det lov å håpe på at en del av den ekstremt faglig velbegrunnede kritikken som mange har kommet med i flere tråder her vil bli gjengitt? Tenker ikke på mye av det grumset som naturlig nok kommer gitt tabellsituasjonen, men mange brukere her har kommet med utrolig gode kommentarer som hadde fortjent et mye bedre svar enn det vi får via LSK på sosiale medier.Kommentar
-
Heh, vel - jeg ser det heller tvilsomt at de i det hele tatt har interesse av å høre hva vi har og si til situasjonen slik den er p.d.d. De pisser på sine egne, nemlig supporterne, noe som bekreftes i artikkelen. "Det er det sikkert" er svaret fra Halvorsen når han blir spurt om at supporterne forventes at det gjøres grep. Ergo, de gir totalt faen. Tilliten til styret og trenerapparatet er lik null.Kommentar
-
Men hva er representanter fra KFL, er det noen fra styret eller er det to medlemmer som er kompis av en kompis til en i sportslig utvalg?Kommentar
-
Jeg tror jeg vil spise en del av en hatt dersom det skulle komme gode svar, enn si svar over hodet.Elska þetta félagKommentar
-
EDIT: Og styret i Kanarifansen kommer ikke til å sitter der som lydige hunder. De har allerede vært ute i avisa, ved leder, og krevd Runars avgang.CustodesI med og motgangKommentar
-
Styret i Kanarifansen. De fikk igjennom at styret til Kfl skal inviteres på noen styremøter i LSK i løpet av et år på forrige årsmøte.
EDIT: Og styret i Kanarifansen kommer ikke til å sitter der som lydige hunder. De har allerede vært ute i avisa, ved leder, og krevd Runars avgang.
Regner med et ærlig og åpent møte med gjensidig respekt. (man er faktisk avhengig av hverandre, og har det samme mål)Kommentar
-
- i SoMe så blir det bedyret at "vi jobber hardere", spillerne sprudler på treningsfeltet, alle har trua på å snu situasjonen, brette opp ermene, falt bare en plass på tabellen og vil du ha svar fra sportslig ledelse må du ta deg fri fra jobb og ta deg en tur på treningsfeltet.
- Runar Kristinsson vil si at man var god i en omgang - enten i siste kampen eller begge. Det blir "jobba hårdare". Enkeltfeil ødelegger. Spillere er skadet er en mulighet. Malec er en kg for tung. Gary Martin har ikke tatt tempoet enda.
- Torgeir Bjarmann hører man sannsynligvis ikke noe fra.
- Skulle man høre noe fra styret, så er det at man tror det vil snu eller at Runar Kristinsson forteller om sin masterplan.
Sparken får han ikke av dette styret. Kursen er ufrivillig staket ut og den leder rett ned i OBOS-ligaen.
Intervjuet som står på rb.no er noe av det mest skremmende jeg har lest. Styret har altså gitt Runar Kristinsson sjansen til å kjøpe seg ut av elendigheten. Jeg vil minne om at de to beste signeringene han har utført, nok er lånet av Jradi og kontrakt til Håkon Skogseid. Tett bak følger lånet av Rindarøy. Ingen av de som han har hentet fra Island holdt mål (konklusjon på Gary Martin venter jeg litt med... Arni sliter i 3.divisjon og Finnur hadde aldri nivået). Denne mannen skal altså få handle seg ut av en krise!
Sagt det før og sier det igjen: Egon i Olsenbanden hadde også geniale planer, men de ble aldri noen suksess!Sint og tverr på felt NKommentar
-
Men det er sikkert lettere for oss å finne nye alternativer til trenerjobben, enn det er å peke ut en ny styrelederAlle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.Kommentar
-
Men det var Bjarmann og Runar som sammen gikk ut og lovet at Haglunds ideer skulle videreføres. Ikke et eneste forbehold ble satt, altså skulle man f.eks. ikke være avhengig av å re-signere visse spillere for å få dette til. Vi har selv sett utviklinga, en ren u-sving spillemesig, når man først er inne på det å snu på ting. Et rent tillitsbrudd som ansvarliggjør dem alle.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
På forhånd en advarsel, jeg har drukket sannhetsserum og er muligens på mitt mest grinebiterske:
Det kanskje mest nedslående av omtrent alt dette er å se at erkefienden gjør grep etter grep som det regelrett stinker Deila av. Og at man kan tolke noe ut av det allerede, gjort av en som bygger lag og som veit hva han vil ha. Og tre norske unggutter er blitt henta, foreløpig. Om ikke noe drastisk skjer tror jeg vi rimelig sikkert kan konkludere med at Oslo og store deler av omegn blir som en ørken for oss med tanke på å hente talenter. Alle vil dit, og vi vil ha vårt svare strev med å klare å holde på de vi måtte ha. For også Deila har en bruk og kast-mentalitet, men treffer ofte nok til at det aldri er et tema i offentligheten. Runar og Bjarmanns islandske modell (whatever that means) blir faktisk i beste fall nettopp islandsk. Ihvertfall ikke norsk, og det ser vi jo forsåvidt allerede tegn på. Men som et siste slags halmstrå håpte man jo i det lengste at nettopp det at erkefienden nå endelig virker å ta grep for å ta seg ut av elendigheta hadde ført til forandringer her også, at to klubber som har trives ganske greit med å være ræva sammen, nå faktisk også hadde bestemt seg for at man hadde stinka lenge nok.
Når Owe Halvorsen proklamerer at man velger å prioritere forsterkninger av laget fremfor å sparke treneren så ser jeg rett igjennom den dritten og omskriver det til følgende: "Vi velger å beskytte hverandre, vi setter ikke klubben over oss selv, og velger også å strippe den for alternativer ved å bruke cash". Det er vel et helt duganes ord for det også: kameraderi. Like the honeybadger, we just don't give a shit! **** you!
Det er noe urkomisk over duoen Bjarmann/Runar. Samtidig som de på ingen måte synes å ha noe imot et slags buddy Knoll og Tott-stempel, så fremstår de jobbmessig som olje og vann. For der den ene går hardt ut halvveis i sesongen og proklamerer at topp fem er naturlig, går jammen den andre ut og kontrer med at det da må være mer enn nok å tangere fjoråret, det får liksom være måte på. Da er det jo nærmest logisk at man får den rekka av resultater vi nå har fått , det er ikke balanse og ting i vater noe sted i foreninga og sportslig ledelse fronter klovneparaden. Og slike sprikende uttalelser kan vel ikke en sportslig ledelse løpe ifra? Det er nok å tolke deres utsagn aleine for å danne et bilde der teorien rett og slett ikke går opp i praksis. Der kompasset ikke stemmer med terrenget. De avslører seg selv omtrent hver eneste gang de åpner kjeften. Ta med Halvorsen der.
RB hevdet før Glimt-kampen at Runar ville være ferdig med tap, og med den avisas tentakler inn i LSK er det en påstand vi kan ta med til banken. Ta så det og sett det så opp mot det Halvorsen blir sitert på i onsdagens blekke. Det går ikke opp, og sunn fornuft eksisterer fortsatt. Og dessverre er det ikke en total mangel på inkompetanse. Denne klubben er i en helt prekær nød av å hente inn folk som ikke har hatt en dritt å gjøre med LSK hele sitt liv. Kanskje aller helst aldri hørt om den. Folk som ikke har vært i nærheten av den gule forbannelsen. Or else we're doomed, dooooomed!
Rädda Sportsklubben!Last edited by GIFKanari; 18.08.2016, 01:38.Kommentar
-
Tja, du får det til å høres ut som om det var det eneste kriteriet Runar ble ansatt på og som han står og faller på. Han fikk vel i hovedsak jobben fordi han var vant til å jobbe med små midler, samt jobbe med spillerutvikling. Dernest tok han et "krasjkurs" hos Haglund og sier at han "ønsker å fortsette det arbeidet Haglund har påbegynt" Det http://m.nettavisen.no/sport/fotball...d/8508860.html
Sportsdirektør Torgeir Bjarmann redegjorde for prosessen rundt treneransettelsen.
- Det har vært mange utålmodige sjeler i og rundt Lillestrøm etter at Haglund ga beskjed om at han ikke blir med videre. Vi har kjørt en prosess, som noen har syntes at har gått treigt, men det har vært viktig for oss å finne den riktige kandidaten. Selv om vi kjenner Runar fra før, har det vært viktig for oss å være nøye med ansettelsen, for å finne den kandidaten med best forutsetninger for å ta Lillestrøm videre og etablere oss som et av de beste lagene i Norge. Det har tatt litt tid, men nå sitter vi her og mener at vi har fått tak i den treneren som passer absolutt best inn i LSK på dette tidspunktet. Vi er veldig fornøyde med å ha fått Runar på plass, og som han sier, så kommer han til å fortsette i Haglund sitt spor. Med en ny trener blir det alltid noen nyanseforskjeller, men ambisjonen er å fortsatt ha en kontinuitet i spillertroppen og omgivelsene rundt, og utvikle laget i den retningen det har gått i tre år med Magnus Haglund, sa LSKs sportsirektør.
Mulig jeg bare misforstår det som skrives her, og som kom opp i flere intervjuer i forkant og etterkant av ansettelsen, men for meg har det aldri vært tvil om at vi skulle ansette den treneren som var best skikket til å videreføre arbeidet til Haglund, og av alle trenere i hele verden var dette iflg Torgeir Bjarmann hans kompis Runar Kristinsson.
Ansettelsen av Runar K var ekstremt kritikkverdig når den kom pga hans tette forhold til han som ledet prosessen, men i etterkant ser den enda verre ut. At man i tillegg er så sta på at dette sikkert skal bli kjempebra til slutt gjør situasjonen enda mer alvorlig.
Men, så lenge Runar har fått hente inn noen nye spillere, så går det sikkert bra. Det virker også som om han er så trygg på å beholde jobben at han har hentet spillere som kanskje ikke rekker å komme i form før neste sesong. Utrolig nok.Kommentar
-
Hvil i fred, LSK som toppklubb.Elska þetta félagKommentar
-
Problemet er at vi har et styre som er for stolte, hardnakka og naive til å innrømme at de har gjort en feil.
noen ting jeg ikke helt forstår/stikker seg ut fra RB sin artikkel..
1. "LSK-styret møttes mandag for første gang siden den sportslige nedturen startet i juli."... Hvorfor har man ikke møttes tidligere? Er det ikke krise? Åpenbart ikke for styret.
2. "Under mandagens styremøte var den sportslige situasjonen et naturlig tema for LSK-styret.– Både Runar og Torgeir (Bjarmann) var på møtet."... Bare jeg som syns det er litt merkelig at de er på det første styremøtet som holdes etter krisen? Jeg trodde de to skulle være et diskusjonsemne på selve møtet, ikke komme inn å kjøre kompis-lobby kampanje over hvor stålkontroll de har.
3. "– En del supportere mener åpenbart at det må gjøres mer drastiske grep?
– Det er det sikkert, men styret gjør det vi mener er riktig. Vi har tro på at det som er gjort nå, skal være tilstrekkelig for at vi få oss ut av situasjonen vi er i. I styremøtet i neste uke kommer representanter fra Kanari-Fansen, sier styrelederen."
Her er det viktig at Kanari-Fansen sine utvalgte setter ned foten og nekter å høre på styrets pissprat.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
At styret går ut i media for å frede en trener er vel det siste skrittet før han blir sparket? Hva er snittiden en trener har sitti etter at et styre har gjort noe sånt? 3-4 uker? Fikk faktisk trua på at det snart skjer ting, og det gleder meg!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Vi har et styre og en sportslig ledelse som er i ferd med å akseptere at LSK ikke er bedre enn å havne på tiende og ellevteplasser. Torgeir Bjarmann har vel snart premieskapet fullt av sånne plasseringer i LSK nå.Kommentar
-
I en klubb med et kompetent styre: Ja! I dagens LSK: Tvilsomt.Elska þetta félagKommentar
Kommentar