Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3201

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Runar har vel sett alle LSKs kamper fra i fjor og da spilte Erling på topp. Er nok ikke helt blank på hva Erling står for som fotballspiller, ergo stiller han med Erling basert på sine fotballkunnskaper og ikke på at Haglund hadde delt ut klippekortet til ham i fjor.

    Igjen, jeg synes det er utrolig at man tror vi har fått en hovedtrener som ikke evner å se talent, men safer med en spiller "alle" ser ikke er god nok.... Her er jeg sikker på at dere tar feil!
    Det gleder meg å si: Her er jeg 100% enig med deg, Rønnern. (vi måtte bare komme oss vekk fra politikken).

    Jeg synes det har vært en generell tendens til å undervurdere Erling hos mange forumbrukere. Personlig mener jeg manglende uttelling i stor grad kommer av manglende evne til å bruke Erlings styrker. Hvor ofte har han ikke blitt stående alene, feilvendt - med to, tre spillere rundt seg - og fått en halvpresis hodeball?
    Jeg tror at Erling, i et angrepsspill som går hurtigere og med flere folk, igjen kommer til å blomstre. Basert på det jeg har sett i treningskampene er det ingen som har tatt fra han plassen, men det skal bli spennende å se utover sesongen.

    Kommentar

    • Herman
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 1101

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Runar har vel sett alle LSKs kamper fra i fjor og da spilte Erling på topp. Er nok ikke helt blank på hva Erling står for som fotballspiller, ergo stiller han med Erling basert på sine fotballkunnskaper og ikke på at Haglund hadde delt ut klippekortet til ham i fjor.
      Om han har sett alle kampene fra i fjor blir jeg overrasket om han anser Erling som et klart førstevalg. Prestasjonene var ustabile (flere svake enn gode kamper) og målproduksjonen var åpenbart for dårlig.

      Jeg synes det er urettferdig mot Friday at han ikke skal få starte pga "ustabile" prestasjoner. Mulig han har spilt noen dårlige kamper for LSK2, men det som interesserer i alle fall meg mest er hvordan han har levert på A-laget. Der kan jeg se at han har startet to Tippeliga-kamper og en 3-4 (?) i vinter. To vakre mål ble det mot Glimt i ligaen. Jeg har dessverre ikke fått sett alle treningskampene, men jeg kan huske en svært lekker scoring mot Vestsjælland og et glimrende innhopp mot Strømmen. Jeg forventer absolutt ikke at Friday skal dominere hver kamp, men når hans tilsynelatende fremste konkurrent har vært veldig langt unna å levere stabilt, og han i tillegg har større potensial og høyere toppnivå blir det en no-brainer for min del.
      Twitter

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av Herman
        Om han har sett alle kampene fra i fjor blir jeg overrasket om han anser Erling som et klart førstevalg.
        Jeg tror ikke han ser på Erling som noe klart førstevalg, og jeg blir veldig skuffet over Fred Friday om han ikke klarer å vise seg frem nok på trening og i kamp til å få en god del mer spilletid i år enn i fjor.
        Det er nok jevnere nå enn det var i fjor, og man har i tillegg fått inn flere spillere som ønsker å spille i samme posisjon. Spissplassen er vel en av få der vi ser styrket ut kontra forrige sesong med en Friday som bør ha utviklet seg, Pelle som har fått oppkjøringen med laget og et nytt tilskudd i Islendingen. I tillegg har man EK som etter min mening leverte flere gode kamper enn du gir han kreditt for i fjor.

        EK vil garantert bidra mye for LSK i år, men jeg tror verken han eller noen andre skal tro de eier en spissplass med mindre en av de skulle komme inn i en god flyt med mange scoringer. Til det er spissene for jevngode og ikke minst forskjellige til. Det vil nok gjøre at de også vil benyttes litt avhengig av motstanden og kampbildet.
        Det jeg har sett av LSK til nå i år i angrepsspillet favoriserer i alle fall ikke en av spillertypene i stor grad.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          LSK har pr i dag ingen spisser som egner seg bedre til å slite ut motstanderens forsvar, enn Erling. Men han er avhengig av hjelp av folk som kommer etter.
          Ja han har av og til noen plagsomt dårlige mottak, men han har jaggu vist at han kan ta ned ballen med silkemyke berøringer også. Teknikken er med andre ord der, det er sannsynligvis bare timingen som mangler. Og så er det greit å huske at med Erling på banen tvinges motstanderens forsvar til å ligge igjen med dyp sikring.

          Pelle er vel den som er nærmest å matche Erling på farta, men har etter mitt syn fremstått litt for "rotete" i spillestilen til å være en åpenbar kandidat til startelleveren.

          Friday er en ganske annen spillertype, og ville etter mitt syn utfylt Erling meget godt dersom LSK hadde spilt med to rene spisser. Men det er lenge siden klubben gjorde det...

          Islendingen har jeg ikke sett nok til, til å ha noen mening om. Han er fortsatt relativt ny i klubben og erfaringen tilsier vel at vi bør gi han tid før slakterknivene behøver å slipes.
          Knurr...

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Opprinnelig skrevet av Leif A
            LSK har pr i dag ingen spisser som egner seg bedre til å slite ut motstanderens forsvar, enn Erling. Men han er avhengig av hjelp av folk som kommer etter.
            Ja han har av og til noen plagsomt dårlige mottak, men han har jaggu vist at han kan ta ned ballen med silkemyke berøringer også. Teknikken er med andre ord der, det er sannsynligvis bare timingen som mangler. Og så er det greit å huske at med Erling på banen tvinges motstanderens forsvar til å ligge igjen med dyp sikring.
            Så er spørsmålet - hva "sliter" motstanderens forsvar mest ut: at vi har en spiss som alltid forsøker å stikke i bakrom/korridor hver eneste gang, eller en uforutsigbarhet hos oss som gjør at de aldri vet hvilke rom vi truer til enhver tid?

            I noen kamper har Erlings direkte og bakromstruende bevegelser så absolutt skapt trøbbel for motstanderen, men over 30 kamper blir det veldig forutsigbart, tror jeg. Det er også viktig å huske at vi i år i en enda større grad kommer til å spille med en trio på midten. PVM var relativt usynlig i det meste av banespill, mens med Marius har vi en 10er som kommer til å være mye mer involvert i spillet, der han ikke bare er en mellomromstrussel, men også kan droppe ned og spille indreløper i situasjoner der Johan har flyttet seg dypt i banen for å styre spillet. De som trolig blir våre kantspillere (Fofana og Brændsrød) kommer også til å søke en del direkte løp, og det som da trengs på topp er en spiss som kan operere mye med ryggen mot mål der han både kan åpne rom for andres bevegelser, men også bidra til å flytte spillet opp fra dypet til den siste angrepsfasen.

            Akkurat der virker Friday som det soleklart beste alternativet, og i tillegg synes jeg i vinter at han har vist fram en del smarte bevegelser - særlig dype løp i korridorene, som jo faktisk er rommene Erling som oftest løper i. Marius er veldig komplett og har spilt en del spiss i sine yngre dager, noe som åpner for at vi i enkelte kampbilder kan flytte ham opp sammen med Friday dersom det trengs. Marius er ikke like rask som Erling, men har et vanvittig driv og kan time dybdeløpene bra - noe som igjen gjør at motstanderens forsvar aldri vet hva Marius og Fred kommer til å finne på. Denne uforutsigbarheten og dynamikken tror i alle fall jeg at vil være det vanskeligste å spille mot.
            Twitter

            Kommentar

            • BroganTrundler
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2014
              • 665

              Mot Strømsgodset hadde Valsvik problemer hver gang ballen kom mot Erling, selv når den ble slått i lufta.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7086

                Opprinnelig skrevet av Leif A
                Islendingen har jeg ikke sett nok til, til å ha noen mening om. Han er fortsatt relativt ny i klubben og erfaringen tilsier vel at vi bør gi han tid før slakterknivene behøver å slipes.
                Yes. Noen som fremdeles husker Heidars første sesong her? Gud bedre, så mye han bommet.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 633

                  Fra Nettavisens detaljerte og innsiktsfulle sesongtips: http://www.nettavisen.no/sportspill/...m/8559753.html

                  "Der regimet under Magnus Haglund skal ha vært uoversiktlig, for avansert og til tider vanskelig å forholde seg til, skal Kristinsson ha kommet inn som et friskt pust med klare og tydelige krav og ønsker for spillerne sine."

                  Neeeheei, det kan da ikke være sant? Spillerne var jo veldig klare på at Haglund var gull?
                  Anyway - bortsett fra denne åpenbare faktafeilen, så synes jeg rett og slett at dette høres bra ut!
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av Wanker

                    Neeeheei, det kan da ikke være sant? Spillerne var jo veldig klare på at Haglund var gull?
                    Anyway - bortsett fra denne åpenbare faktafeilen, så synes jeg rett og slett at dette høres bra ut!
                    Man kritiserer ikke sjefen i media. Fotball eller ikke fotball skal slikt tas bak lukkede dører.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Tror ikke det er kritkk av Haglund fra Sande, selv om det kanskje er litt rart vinklet, men mer en beskrivelse av forskjellige lederstrategier. Runar, med sin spillererfaring fra kontinentet, har muligens dratt med seg en tydeligere lederstil inn i trenergjerningen enn det den utdanna pedagogen fra Sverige foretrekker.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2937

                        Opprinnelig skrevet av Wanker
                        Fra Nettavisens detaljerte og innsiktsfulle sesongtips: http://www.nettavisen.no/sportspill/...m/8559753.html

                        "Der regimet under Magnus Haglund skal ha vært uoversiktlig, for avansert og til tider vanskelig å forholde seg til, skal Kristinsson ha kommet inn som et friskt pust med klare og tydelige krav og ønsker for spillerne sine."

                        Neeeheei, det kan da ikke være sant? Spillerne var jo veldig klare på at Haglund var gull?
                        Anyway - bortsett fra denne åpenbare faktafeilen, så synes jeg rett og slett at dette høres bra ut!
                        En annen jeg synes de treffer blink med:

                        "Palmi Rafn Palmason og Petter Vaagan Moen. Duoen sto for 16 scoringer i fjor, og de målene må erstattes av noen andre. Nettavisen tror ikke det blir et stort problem. Fem av Palmasons scoringer kom på de tre siste rundene, og han var aldri noen stor spiller for Lillestrøm. Vaagan Moen var en poengplukker, men preget sjelden kampene på en måte man kanskje forventet. Man skal heller ikke se bort fra at LSK blir enda farligere i år med Marius Lundemo som dødballsjef."

                        Som jeg skulle sagt det sjøl. Men jeg håper de bommer grovt (feil vei) når de vurderer oss til en 7. plass.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Og akkurat som Palmi scora fem på sine siste to kamper for klubben, gjorde PVM fire av ni assist gjennom sesongen i en og samme kamp. En assist på et langskudd teller like mye i statistikken som en assist som åpner et helt forsvar. Nøkkelpasningen er fremdeles undervurdert.

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            Har troa på Erling på topp de første kampene, med Friday som reserve. Mener Friday må vise litt til, og kanskje tenner til ekstra, om han starter de første kampene på benken. Og med Fofana og Brændsrød på vingene, skal mange forsvar få slite med det tempoet, over hele linja. De kommer til å løpe mange forsvar i senk. Deretter er det bare å plassere sjansene som kommer i mål. Treffer ikke Erling, så ligger Lundemo der, klar med finfoten. I tillegg kan både Fofana og Brændsrød skyte. Syntes også samarbeidet mellom Bjørn Helge og Brændsrød til tider har vært veldig godt. så får vi håpe det blir stabilt og fungerer utover i tippeligaen også.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2363

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Og akkurat som Palmi scora fem på sine siste to kamper for klubben, gjorde PVM fire av ni assist gjennom sesongen i en og samme kamp. En assist på et langskudd teller like mye i statistikken som en assist som åpner et helt forsvar. Nøkkelpasningen er fremdeles undervurdert.
                              Det vi mista er rutinen. Er helt jævlig klisje, men begge hadde en slags x-faktor. Palmi, fordi han putta de mest sinnsyka måla og sikkert la ned masse arbeid vi ikke så. Likeså med PVM. Dette skal fylles, derfor må nysigneringene ta steget, hvis ikke er vi i sumpa

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                I fjor så satt kommentatorlauget i media og på tv (kravet for å bli opptatt i lauget er å smiske for lederne og være like tabloide som TV 2s eksperter i Premier League-studio) og fortalte alle før sesongen hvor dårlige LSK var. I år er meningene litt mer delte. Disse tipsene er likevel god underholdning.
                                Last edited by Frode D. Homb; 01.04.2015, 21:08.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Da kan vi vel slå fast at EK starter i serieåpningen og at det er en vurdering basert på hva slags spisstype Runar K ønsker i sitt lag.

                                  Fra rb.no og nyhetstråden:

                                  – Erling er rask og løper mye i bakrom. På den måten strekker han forsvaret og tvinger motstanderen til å ta hensyn til ham. Jeg liker den typen spisser, og jeg har ofte brukt det på mine lag, sier Kristinsson.


                                  Han ser for seg at Knudtzon også kan spille sammen med en annen spiss.


                                  – Slik jeg ser det kan både Fred (Friday) og Arni (Vilhjalmsson) også spille sammen med Erling på topp enten fra start eller om vi ønsker å forandre kampbildet underveis, sier LSK-treneren.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3201

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21

                                    – Slik jeg ser det kan både Fred (Friday) og Arni (Vilhjalmsson) også spille sammen med Erling på topp enten fra start eller om vi ønsker å forandre kampbildet underveis, sier LSK-treneren.
                                    Åpenbart at et spissalternativ er langt ute i kulden, og at Runar vektlegger innsats på treninger og gode holdninger.

                                    Kommentar

                                    • mats
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 621

                                      Hvordan spisstype er egentlig Arni?

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2937

                                        Opprinnelig skrevet av mats
                                        Hvordan spisstype er egentlig Arni?
                                        Så langt jeg har kunnet fastslå, etter å ha sett ham i to kamper og på to treninger, så er han en dukk-opp-type. Usynlig i 89 minutter, for så plutselig dukke opp og skåre det avgjørende målet.

                                        Kommentar

                                        • mats
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 621

                                          Best i 442 mao?

                                          Kommentar

                                          Working...