Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    Syns Kristinsson etter hver kamp har uttalt at spillerne er for/blir for feige. Og jeg har alltid tenkt, det er arven etter Haglund han skal slite med en stund. Men med dagens tilnærming til kampen begynner jeg sannelig å lure. Kristinsson stinker av feighet i dag.

    Kommentar

    • barte
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Oct 2011
      • 145

      se på stallen vår da!har 15 mann fra a stallen med i dag.med andersson,stian,og erling ute i dag har vi knapt en 11 til molde kampen,er det Runars feil?nei!!!!!!!!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av barte
        se på stallen vår da!har 15 mann fra a stallen med i dag.med andersson,stian,og erling ute i dag har vi knapt en 11 til molde kampen,er det Runars feil?nei!!!!!!!!
        Dagens blemme forsto selv Steffen Iversen.. Før kampen i det hele tatt hadde startet.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Ingen trener har blitt ydmyket slik Runar ble i dag av CMore. Ikke engang Aabrekk var i nærheten av et slikt fokus i sin korte tid, LSK betraktet som en ren rundingsbøye og tabellfyll som drar til Trondheim for å tape minst mulig. Og en LSK-trener som faktisk jatter med. Og hva er det klubben nå etterstreber? Jo, å bli en halvveis kopi av Mjøndalen.

          LSK sover videre.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Igjen: denne rekrutteringsprosessen stinker. Hvordan i helvete gikk man egentlig fram? Dette er en trener som ikke på noen måte er i stand til å videreføre det Haglund bygget opp. Om vi faktisk vil videreføre det vi holdt på med i fjor, må ny hovedtrener inn omgående. Og da må man faktisk gjøre hjemmeleksa si for å finne en passende kandidat. Om vi derimot skal spille direkte fotball, slå langt over midtbanen og fylle stallen med høyreiste knokkelknusere så kan vi like gjerne hente Arne E før der er for seint. Uansett; Runar er ikke rett trener for LSK.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • AG-3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 1081

              Når det gjelder "Arven etter Haglund" så er jeg redd Runar har startet med å se på Sesong 1 av denne serien. Noen MÅ tipse han om at den siste sesongen er mest severdig.
              Denne nye islandsk-produserte sitcom'en er i beste fall i dramakomedie sjangeren - mangler imidlertid fremdrift, godt manus, feelgoodfaktor og har en fryktelig svak regi.

              Kommentar

              • Tittil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2009
                • 341

                Synes kanskje flere enn Runar har et ansvar her. Det er en sportsdirektør og et styre som har ansatt han etter grundige vurderinger oppmot andre kandidater med lengre erfaring. De har fått den treneren som de mener var perfekt for LSK. Man må jo også stille spørsmål om den fysiske treningen og 9 spillere ute med skade. Hva med det det medisinske apparatet? Det er mange ting man kan stille spørsmål ved dagens styre og stell i LSK

                Kommentar

                • holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

                  SAS har ledig plass i mårra kl 10:05 fra Gardermoen til Reykjavik for kr 1999. Tror det kan spare oss ganske mye penger i det lange løp. Vi har gått fra å leite etter "treneren som passer stallen og spillestilen vår", til "hvem faen gidder å møte opp og lede dette laget", så dette er ikke ment som kritikk direkte mot Kristinsson da han dessverre bare er feil (hyggelig) fyr på feil sted til feil tid.
                  Hilsen Anders

                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    Er enig med at spillermateriale som er tilgjengelig så langt (og spesielt i dag) er en svekkelse, og har liten tro på at vi hadde vært spesielt mye bedre hvis Haglund hadde fortsatt. Det tror jeg han innså selv også og var en stor grunn til at han forsvant. Men jeg savner en plan bak det vi gjør. Det ble sagt i dag av kommentator at hvis vi tør så spiller vi fotball som ingen lag i TL klarer å forsvare seg mot, det er en viss sannhet i det, men jeg mener vi er elendige i 16m og det har vi vært i hele Haglund perioden også. Med Haglund spilte vi rundt 16m gjerne uten noen inni og leta etter åpninger mens motstanderen kunne tette igjen med hele laget, nå har vi blitt flinkere til å fylle på men vi er elendige på å finne medspillere fra innlegg posisjon. På innkast høyt i banen så møter Friday innkastet, han er den eneste potensielle target man hvis man skal slå ett høyt innlegg, hvorfor trekker han ut av 16m på innkast ???? Jeg fatter ikke enkelte valg som blir gjordt, og som alltid lurer jeg på om det er beviste valg fra treneren eller om det bare er spillerne som er teite (eller kanskje meg?) Hva med f.eks. å sende Kippe opp på dødball, også tar vi en kort dødball og spiller på oss brudd på kanten, hvis du først har Kippe i 16m så forsøk nå å legge inn til han, ikke prøv å spill klikk/klakk fotball inn til 5m.

                    Kommentar

                    • PetterH
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2012
                      • 668

                      Opprinnelig skrevet av Tittil
                      Synes kanskje flere enn Runar har et ansvar her. Det er en sportsdirektør og et styre som har ansatt han etter grundige vurderinger oppmot andre kandidater med lengre erfaring. De har fått den treneren som de mener var perfekt for LSK. Man må jo også stille spørsmål om den fysiske treningen og 9 spillere ute med skade. Hva med det det medisinske apparatet? Det er mange ting man kan stille spørsmål ved dagens styre og stell i LSK
                      Til dere som har litt mer inngående kjennskap. Han fysioterapeuten som sørger for at vårt damelag fremstår skadefritt hver eneste sesong, er han på noen måte involvert på herresiden?

                      Kommentar

                      • tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

                        Vi må huske at Runar er en rimelig trener. Han ble valgt pga lommeboka.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av tilt
                          Vi må huske at Runar er en rimelig trener. Han ble valgt pga lommeboka.
                          Den kjøper jeg bare ikke. Ja, vi var nødt til å finne en rimelig trener, men det finnes mange kandidater rundt om i verden som hadde tatt jobben glatt. Trenere som hadde passet vår profil bedre. Stabæk er blakkere enn oss, og de fiska fram Bob Bradley. Om man leter bredere enn Norge+Sverige+tidligere spillere kan man nok finne veldig interessante kandidater til en rimelig pris.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            Runar er en bra trener, og han må få tid som Haglund fikk. Likevel bør vi vinne på Åråsen snart igjen. Han bommet taktisk i inngangen til kampen i dag og LSK var et trist syn i hele kampen også. Han må kunne feile litt i starten, men må gjenreise tilliten med en god kamp mot Molde. LSK er gode i duellspillet langs bakken, men er dårlige i luften. Det bekymrer litt.

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              Det bør være liten tvil om hva Runar må terpe på før møtet med MFK. Det må spilles økter med veldig høyt tempo og pasningene må øves i mye større tempo enn vi har vist hittil. Synes vi spiller godt når Johan går ut. Johan er som Ståle Solbakken en god spiller, men sinker spillet noe helt jævlig og har ikke den teften for spillet som Ståle hadde.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9453

                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Det bør være liten tvil om hva Runar må terpe på før møtet med MFK. Det må spilles økter med veldig høyt tempo og pasningene må øves i mye større tempo enn vi har vist hittil.
                                Molde kan slås. Rosenborg, not so much.

                                Molde sugde pikk i mente mot Viking og kan fightes ut av form. Bare å sette på Bonke og gjøre dem sure.

                                Hadde vært priceless med Skullerud-sutring på Åråsen. Mannen som sutrer værre enn forumet! ER DET MULIG DET A?

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Problemet er jo at Runar helt mangler holdning, han ser svak ut. Når du er en relativ fersking må du ihvertfall fremstå med autoritet, det gjør ikke islendingen. Til nå har han brukt media til å klage på NFF ved gjentatte anledninger og langt på vei antyda at han ikke er fornøyd med troppen sin. Se hva som er fokuset foran RBK-kampen, irriterer seg over grensa for gule kort og at han ikke kan ta med to juniorspillere som uansett ikke skal være noen toneangivende spillere på dette nivået ennå. At Fofana ikke er med er nærmest dommedag. Vel, han tok jobben vel vitende om utfordringene, men også at forventningene var der basert på 2014.

                                  Han selger seg inn som spillerutvikler og frir til en romantisk myte om et LSK som ikke lenger finnes, samtidig som han nærmest aktivt viser at troen på sine spilleres ferdigheter er ikke-eksisterende. Fra klubbens FB-side får vi høre at han har full tillit i begge leire og at det tok flere sesonger før Haglund fikk skikk på sitt lag. Som om folk som følger klubben ikke visste det, og kanskje det nærmeste man kommer en innrømmelse om at man har starta med helt blanke ark. Denne "gi alt"-garantien, og ikke minst at den kommer etter Haglund-perioden, blir et talende bilde på en klubb som helt mangler ambisjoner. At ferdighetsbiten av det man driver med er helt underordna. At man er et lag i mengden i TL. Og på toppen av det hele er det helt tydelig at flere spillere ikke blør for drakta i det hele tatt.

                                  De har ikke kjøpt pakka som selges.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Fra klubbens FB-side får vi høre at han har full tillit i begge leire og at det tok flere sesonger før Haglund fikk skikk på sitt lag. Kanskje det nærmeste man kommer en innrømmelse om at man har starta med helt blanke ark.
                                    Dette er jo stikk i strid med det som ble sagt før de ansatte Runar og etter han ble ansatt. Hadde man vært tydelig på at man ønsket å starte på nytt (som man faktisk gjorde med Haglund), så er tålmodigheten min i alle fall større.
                                    For meg er Torgeir Bjarmann den med størst ansvar for sesonginnledningen til nå, da det var hans jobb å forvalte den gode sesongen i fjor videre med riktig ansettelse (til rett tid) og riktige spillere inn.
                                    Så langt ser det ut til at han har feilet ift hans egen uttalelse om hva de så etter.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Dette er jo stikk i strid med det som ble sagt før de ansatte Runar og etter han ble ansatt. Hadde man vært tydelig på at man ønsket å starte på nytt (som man faktisk gjorde med Haglund), så er tålmodigheten min i alle fall større.
                                      Sitatet fra Faceboook, som svar til Mia Strachan:

                                      Runar har full tillit, både i spillergruppen og i ledelsen. Under Haglund hadde vi to vanskelige sesonger før vi fikk en bra sesong i fjor. Jeg er sikker på at suksessen kommer tidligere med Runar. Vi har ikke levert som vi ønsker hittil, men det kommer.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Sitatet fra Faceboook, som svar til Mia Strachan:

                                        Runar har full tillit, både i spillergruppen og i ledelsen. Under Haglund hadde vi to vanskelige sesonger før vi fikk en bra sesong i fjor. Jeg er sikker på at suksessen kommer tidligere med Runar. Vi har ikke levert som vi ønsker hittil, men det kommer.
                                        Hva annet kan man si utad?
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Hva annet kan man si utad?
                                          "Jeg er sikker på at suksessen kommer tidligere med Runar."

                                          Er vel først og fremst dette over som får en til å lure på hvordan det tenkes. For suksessen ligger jo der allerede fra fjoråret, det man forventet klubben skulle bygge videre på. Men istedenfor har man nærmest aktivt fjernet seg fra alt Haglund fikk inn, det er som klubben har levd under et image de ikke har vært komfortabel med, og at man nå endelig kan gå inn i folden blant mengden av TL-lag igjen. Med direkte fotball og innsats. Som LSKs Komiske Ali på Facebook skriver: Runar har kommet inn som et friskt pust i garderoben.

                                          LSK har blitt så norske at de har glemt hvordan de suste inn i toppfotballen her til lands. Som Fredheim tørt kommenterte i går, LSK er Tom Lund og ellers muskler. Hvorfor er det slik at muskler og innsats er det eneste LSK selv identifiserer seg med, med alt mannen som skapte klubben representerte? Trist som faen, og viser for meg tydelig den manglende selvtilliten som har fått gro seg fast på Åråsen. Man dilter med, retningsløs.

                                          Kommentar

                                          Working...