Vi var et godt lag i 2011 fordi vi hadde 3 formidable spillere som presterte langt over TL-nivå, men laget som helhet var svakt. Haglund tok over et krisedårlig lag i 2012, fikk hentet inn Andersson, Petter Vaagan Moen og Jesper Westerberg som var førstelagsspillere. Palmi hadde slitt benk i Stabæk i en årrekke. Mjelde som kom inn var benkefyll i Brann. Mange trekker fram at spillerne hever nivået på treningene som et argument. Hva veit dere om det? Vaagan Moen har vært skadet i praktisk talt hver eneste sesongoppkjøring i LSK, og hadde på seg joggesko halvparten av treningene om sommeren fordi kroppen hans er kjeks. Lett å kaste ut floskler som at nivået på treningene heves, men jeg kjøper ikke det argumentet. Runar har også selv uttrykt at han har vært fornøyd med nivået på treningene i vinter, aldri gitt uttrykk for at troppen er for tynn.
Runar tok over et langt bedre fundament enn Haglund, men det er jo i og for seg uinteressant når han uansett ikke spiller lik type fotball, da starter man på scratch på nytt. Vi har likevel et mer enn godt nok lag til å prestere langt bedre enn vi gjør, se hva Stabæk får til med en syltynn tropp. Runar skal få mer tid, men jeg håper det ligger en plan til grunn, for det har vært umulig å bli klok på hvordan vi skal fremstå i år. Bjarmann sier han står for mye av det samme som Haglund, Runar sier han vil være mer direkte, deretter at han vil ha større spillere. Mens det vi ser mot RBK er et lag som har tenkt til å stå forsvar i 90 minutter mot det mestscorende laget i Tippeligaen. Det er bekymringsfullt.
Runar tok over et langt bedre fundament enn Haglund, men det er jo i og for seg uinteressant når han uansett ikke spiller lik type fotball, da starter man på scratch på nytt. Vi har likevel et mer enn godt nok lag til å prestere langt bedre enn vi gjør, se hva Stabæk får til med en syltynn tropp. Runar skal få mer tid, men jeg håper det ligger en plan til grunn, for det har vært umulig å bli klok på hvordan vi skal fremstå i år. Bjarmann sier han står for mye av det samme som Haglund, Runar sier han vil være mer direkte, deretter at han vil ha større spillere. Mens det vi ser mot RBK er et lag som har tenkt til å stå forsvar i 90 minutter mot det mestscorende laget i Tippeligaen. Det er bekymringsfullt.
Kommentar