Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4558

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Det har du rett i, men jeg kan i det minste sitte her å si at jeg var en av de som forsvarte han den gang basert på det jeg mener var en tydelig plan. Under Haglund var jeg minst fornøyd med resultatene, mens under RK sin første periode har jeg vært klart minst fornøyd med at laget ikke ser ut til å ha noen tanker rundt om hvordan man skal spille, mens resultatene ikke har vært katastrofale hvis jeg hadde hatt trua på det han holder på med.

    Han har også gått fra å skulle fortsette på Haglund sin fotball til å bli mer direkte, før han skulle slå mer langt og deretter etterlyste høyere spillere i alle ledd som kunne vinne hodedueller.
    Jeg er veldig enig i at det mangler en klar spilleplan og at starten til Kristinsson har vært svak, men jeg mener ikke man skal ta ham på ønsket om flere høye spillere som kan vinne hodedueller. Dette skrek jo forumet etter under hele Haglund-perioden. Alle utspark ble konsekvent slått mot Palmason som knapt vant en eneste hodeduell i løpet av sine tre år (ingen kritikk mot Palmi, han gjorde sitt beste). Knudtzon har begynt å ta for seg litt mer, og Friday er på god vei mot å bli en bulldozer, men faktum er at vi er totalt ubrukelige i innleggssituasjoner både offensivt og defensivt (hjertet i halsen hver gang vi får dødball imot, henter meg en pils når vi får offensiv dødball).

    At man søker flere gode hodespillere betyr ikke nødvendigvis at Kristinsson vil gå over til steinalderfotball ala Erlandsen, men at han heller ønsker å implementere flere elementer i spillet sitt. Se for eksempel hvordan Kovacs komplimenterer lettbeinte spillere som Fossum og Wikheim i Godset.

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      LSK-spillerne er gode i duellspillet langs bakken. Kristinsson har lagt press på gutta at de må utvikle seg i hodespillet. Vi har ikke så mye penger og må trene og organisere oss gode. Det var en del feil og dårlige markeringer i starten på defensiv dødball. Det går an å trene spenst, plassering, timing og tøffhet i massevis. Det er gratis. Vi må være smarte og ikke begynne å grine og rope på Per Berg. I år er det kun beinhard jobbing og tøffhet som kan redde oss. Vi vet hva som må til, vi vet hva vi har. Da har vi en plan. På onsdag skal vi knuse et lag som har lomma full av penger.
      Last edited by Frode D. Homb; 11.05.2015, 20:34.

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Uskyldige Bonke skryter av Runar og sier at Kristinsson bryr seg om spillerne. Er det spillernes trener vi har fått? Det kan både være positivt og negativt. Skal ikke se bort i fra at våre afrikanske spillere setter ekstra stor pris på en empatisk trener. Også når det gjelder ledelsen på feltet og inngangene til de to siste kampene, så har Runar truffet godt. Vi er gode med ball når tempoet er normalt og lavt, men sliter litt mer når tempoet skrus opp. Sistnevnte problem er noe vi må jobbe med dersom vi skal ta poeng mot de gode lagene, særlig Godset, som kanskje ikke er så jevnt gode lenger som de var i Deilas siste år.

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2505

          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
          Uskyldige Bonke skryter av Runar og sier at Kristinsson bryr seg om spillerne. Er det spillernes trener vi har fått? Det kan både være positivt og negativt.
          Det må da være positivt. Her er det Bonke sier i RB-intervjuet:

          Samtidig mener han trener Runar Kristinsson har mye av æren, både for hans egen og lagets del.
          – Runar er en annen type trener enn de jeg er vant til fra Nigeria. Han er sosial og bryr seg virkelig om deg. Alle på laget har lyst til å gi hundre prosent for ham, hver eneste kamp. Det blir som med mødre. De gjør alt for en når man er mindre og man forsøker alt man kan for å gjengjelde den kjærligheten.

          Kommentar

          • Gjest

            Deilig å vinne fotballkamper velfortjent. 3 på rad nå !
            Jeg savnet nesten Haglund (og Rundberg og Pellerud) i Trondheim men det savnet er helt BORTE nå.
            Fantastisk progresjon i år..

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Ingen kandidater til ny trener lenger?
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                Ingen kandidater til ny trener lenger?
                Er det noe poeng å drive slik som du og et par driver? Er det forsøk på humor?
                Bedrevitenhet er det svært få som kler.

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  Det er vel mer et lite spark til de som ville kaste trener og sportsdirektør etter tre kamper. Barnslig? Ja, det vil jeg nok si.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                    Det er vel mer et lite spark til de som ville kaste trener og sportsdirektør etter tre kamper. Barnslig? Ja, det vil jeg nok si.
                    Dette laget vil svinge bra i prestasjoner, så spørsmålet om treneren kommer nok opp igjen senere i år.

                    Objektivt sett, basert på spillermaterialet så ligger vi akkurat der vi skal, så den nye treneren har ikke under- eller overprestert. Det blir useriøst å snakke om trenerbytte første halvdel av sesongen til ny trener.

                    Det er syltynt spillermateriale bak de første 15. Det ser vi også på resultatene for andrelaget.

                    Jeg tror Runar er rett mann til å bygge laget videre, forhåpentligvis mot medalje i 2016.

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      Tenk å få skade på din absolutte nøkkelspiller når du er ny trener i en ny liga, med kun juniorer i bakkant? Runar har prestert til mer enn godt nok etter min mening.
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6079

                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                        Tenk å få skade på din absolutte nøkkelspiller når du er ny trener i en ny liga, med kun juniorer i bakkant? Runar har prestert til mer enn godt nok etter min mening.
                        Ser ikke så ille ut hittil nei. Kunne godt sett for meg laget med langt færre poeng nå og forklaring om at Lundemo, Bonke og Friday har vært skadet. Forsvaret består av en pensjonist og en valp med null backup og spissen vi henta er skada.

                        Men isteden ser Runar ut til å ha fått det til å fungere. Mange spillere har utvikla seg en del i det siste. Friday og Bonke ser ut til å komme inn i laget og storspille like lett som afrikanerne våre gjorde det under Berg. Margeirsson ser ut til å ha tilpassa seg tippeligaen og er allerede en langt bedre spiller for oss enn Mjelde var. Den andre islendingen kommer seg nok også. Alle ungguttene ser ut til å ta store steg og gjør seg ikke bort i tippeligaen. Laget som helhet ser ut til å spille direkte, men samtidig holde på ball når det er smartere. Laget ser også ut til å være godt trent og vi spiller med høy intensitet.

                        Jeg er godt fornøyd. Jeg var aldri noen fan av Haglund og ser lysere på ting nå.

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Jeg har også trua på Kristinsson, mye mer trua enn jeg hadde med Haglund. Men jeg fryktet at nivået på TL var litt for høyt for han etter starten av sesongen og da spesielt Rosenborg-kampen. Men jaggu har han vist at han duger. Virker som det er en harmoni i gruppa, som jeg ikke har sett på mange mange år, og det er det en kunst å få til. Man ser mange ledere som bommer på akkurat det.

                          Fremtiden er spennende. Jeg har pr dags dato klokkertro på Runars treneregenskaper og fotballfilosofi, og jeg tror dette laget kan gå langt, om vi da ikke opplever et salgsmareritt slik HB opplevde.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4380

                            Ref. VG's statistikk om pasningsspill så kan man jo si at Kristinsson har tatt med seg noe fra tiden under Haglund. Og det er mye mer effektivt nå. Vi varierer mellom å holde ballen i laget, storme i angrep eller slå langt i bakrom. I tillegg har Runar fått tilbake det gode gamle trøkket i spillet, som var TOTALT fraværende under Haglund. Det vi har vist nå, i hele tre kamper på rad, får meg til å ha trua på det her! Runar ser også ut til å lære, spesielt taktisk. Der ble han kanskje tatt litt på senga i starten. Mye bedre nå.

                            Det som gleder mest, som jeg har vært inne på før; Dette er fotball som LSK-publikummet vil se! Man gleder seg til neste kamp og man vil komme tilbake.
                            ..................

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              3 på rad Runar må gå var det mange som skreik om for 4 runder hvor er dere nå??

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                Jeg syns det denne gangen er et betimelig spørsmål. For noen tok det helt av under/etter Stabæk/rbk-kampene.

                                Rett og slett flaut. Minner om sånne paramilitære grupper med Arkan etc. Ingen respekt for den tøffe jobben en klubb med lite penger har.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  3 på rad Runar må gå var det mange som skreik om for 4 runder hvor er dere nå??
                                  Jeg er her fremdeles og står for alt jeg sa da uten at jeg har noen problemer med å rose det som skjer nå.

                                  I kampene etter serieåpningen surret Runar K veldig, eksperimenterte en god del, og fraviket fullstendig fra det man holdt på med i fjor med suksess. Ikke minst hadde Torgeir Bjarmann lovt at man skulle bygge videre på Haglund sin fotball og ansette en trener som skulle jobbe med dette. Det man gjorde i disse kampene er overhodet ikke sammenlignbart med det man har gjort fra Molde kampen og utover. Spesielt Sarpsborg kampen var som tatt rett ut av Haglund sin drøm om hvordan LSK skal spille.

                                  I Molde kampen så man plutselig, i motsetning til kampene tidligere et LSK lag som skulle tørre å holde på ballen, spille seg ut bakfra og variere mellom direkte spill i lengderetningen og lange angrep med dobling på kant. Spesielt måten vi setter opp Fofana på er identisk med det vi gjorde i fjor. Sarpsborg kampen var enda mer typisk Haglund med lengre perioder med ball og at man dro ned tempoet i kampen når man hadde ledelsen.

                                  Det vi har sett nå er akkurat det jeg håpet på at vi ville se før sesongstart. Et LSK lag godt forankret i det Haglund har bygd opp over tid, men som også har tatt to klare steg i mine øyne.

                                  1. Trøkk i boksen. Vi kommer med flere og tydeligere løp rundt og i 16-meteren enn under Haglund. Det mener jeg er forskjellen på 1 og 3 poeng borte mot Sarpsborg. Jeg synes ikke vi tar noen flere overganger enn under Haglund nå, men vi tar de vi tar 100% istedenfor 70%.

                                  2. Gode dødballer offensivt. Vi har vel faktisk ikke hatt så stor uttelling på disse i form av mål enda, men jeg føler faktisk alle dødballer er farlige nå kontra tiden under Haglund. Her tror jeg det plutselig vil komme en ketchup effekt som kan gi mange poeng.

                                  Jeg står fremdeles for at om man hadde fortsatt med den ultradirekte stilen man hadde etter Start kampen og frem til rbk borte, så hadde vi spilt i OBOS neste år. Om dette skjedde fordi serieåpningen gjorde Runar K usikker på seg selv og laget vet jeg ikke, men det hadde åpenbart skjedd en fullstendig stilendring til Molde kampen fra det surret man holdt på med noen runder.

                                  Ellers kan jeg jo stille spørsmålet tilbake, da jeg også hevdet en ting etter 4 runder som mange av de som støttet Runar ikke var enig i.

                                  3 på rad nå med gode prestasjoner fra spillerne på tross av en del skader. Hvor er alle de som mente spillerstallen Runar har ikke er god nok for å kjempe om en plass bak de 3-4 øverste. Min påstand er at dette er en bedre spillerstall totalt sett enn den man hadde i fjor som ble nummer 5.

                                  Nå er jeg uansett mest glad for at man har klart å snu dette, og jeg vet jo også at i Tippeligaen kommer man fryktelig langt med flyt og troen på egne ferdigheter. Den har man i alle fall nå, og jeg begynner å øyne håp om at man kan melde seg på i en kamp om medaljer her etter hvert om prestasjonene vedvarer og en nøkkelspiller som Lundemo er tilbake.

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    3 på rad Runar må gå var det mange som skreik om for 4 runder hvor er dere nå??
                                    Må innrømme at jeg var ganske kritisk til Runar etter de første 7 serierundene, og jeg står egentlig for det fortsatt. Hovedsaklig fordi vi for det første fremsto utrolig lite like fra fjoråret, til tross for at man var lovet en trener som sto for mye av den samme fotballen. Jeg synes også Runar hadde noen helt ekstremt merkelige taktiske disposisjoner, og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor han har valgt å bruke Arni Vilhjalmsson fra start, da han rett og slett har sett direkte svak ut.

                                    De siste 3 kampene har vært en totalforandring jeg sjelden har sett maken til i starten av en sesong. Det må kanskje være under Haglund fra starten av 2012 hvor vi blant annet leverte en utrolig bra kamp mot RBK, for så å rakne fullstendig utover året. Mens 4-1 kampen mot Mjøndalen var et resultat av marginer og fantastiske prestasjoner av Friday, har plutselig laget begynt å fungere vanvittig mye bedre de siste kampene. Vi er gode i gjenvinning og det defensive arbeidet, og har blitt vassere framover med Johan i hengerollen. Kanskje var det en blessing in disguise at Lundemo ble skadet, så Bonke kom inn og Johan ble skjøvet opp? Ikke vet jeg, men laget som helhet fungerer hvert fall langt bedre nå, og det gleder meg. Jeg håper vi kan fortsette det gode spillet, for da vil vi helt sikkert være med å kjempe om en plass på øvre halvdel også i år om vi ikke blir rammet av mye skader.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2937

                                      Like mye som jeg kritiserte svensken allerede fra 2012, har jeg støtta prosjektet til Kristinsson. Likevel synes jeg vi nå skal la gammel fiskepudding være gammel fiskepudding. Vi har nå alle fått se potensialet i laget, mannskapet og støtteapparatet, og legge ting bak oss og se framover. Heller ikke dette treet kommer til å vokse inn i himmelen. Kanskje vi går på en nesestyver igjen allerede mot Godset, vi kommer helt sikkert til å få flere nedturer i løpet av sesongen. Vi kommer antakelig heller ikke til å blande oss inn i noen medaljestrid, mest sannsynlig havner vi rundt der vi er nå. Mitt hovedpoeng er at vi må slutte å pisse i brønnen med en gang et par kamper og resultater går oss litt imot. Å rope på treneravganger midt i sesongen, det er det de driver med i Bergen (bortsett fra nå, da det virkelig hadde vært smart med en treneravgang der borte).

                                      Jeg er overbevist at om fem år, kommer vi til å se at Runar er i ferd med å vokse fram som en av de store lederskikkelsene på Åråsen.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        3 på rad Runar må gå var det mange som skreik om for 4 runder hvor er dere nå??
                                        Sitter her rak i ryggen. Frem til og kampen mot RBK var det ikke mye å rope hurra for, med unntak av de tre poengene bort mot Mjøndalen. Etter kampen mot RBK må jeg si at jeg så det som overveiende sannsynlig at valget av trener var feil. Og jeg har null problem med å innrømme at der tok jeg nok muligens feil.

                                        Fra starten av sesongen sitter jeg igjen med tre kamper som virkelig dårlige:
                                        - Hjemme mot Start. Det skal være 3 poeng. Håpløst dårlig 1. omgang, men tok seg bra opp i 2. omg selv om det kun ble med det ene poenget.
                                        - Hjemme mot Stabæk. Skal være minimum 1 poeng. Gjennomgående dårlig kamp, selv om det i etterkant har vist seg at Stabæk er langt bedre enn antatt.
                                        - Borte mot RBK. En skandale av en kamp. Stiller opp mot det mestscorende laget i Tippeligaen og forsøker å forsvare seg til uavgjort med en ny, defensiv formasjon laget knapt har prøvd tidligere.

                                        De tre siste kampen har vært av en helt annen karakter enn de syv første. Ble 3 poeng bort mor Mjøndalen, men med hånda på hjertet var vel ikke kampen 100 % overbevisende spillemessig? Det har dog de tre siste kampene vist seg å være. Synes 1 omgang mot mfk ikke var helt topp, men så møte man også det laget i ligaen som skal ha det beste stallen.

                                        Oppsummert går dette i klar vei av at man er på den rette stien og man kan se oppover på tabellen. Blir spennende på søndag under brua på vei til Sørlandet.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Ting ta tid. Uansett endret spillesystem eller ikke. Motstander god eller dårlig. Poenget er at vi på tross av 1 minuspoeng kun er 2 poeng bak Molde og 5 poeng bak medalje. Vi har spilt mot alle topp 5 lagene(med unntak av Viking) som ligger foran oss på tabellen.

                                          Jeg stiller meg 100% bak Runar uansett denne sesongen. Klubben er i en ryddeprosess, som igjen tar tid!
                                          Ta med alderen på gutta så er jeg meget glad og stolt over å være fugl!!

                                          Kommentar

                                          Working...