Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    Syntes i hvertfall ikke Friday skulle vært tatt av i dag. Ikke helt heldig med noen av byttene, selv om det kanskje var greit å prøve med å bytte ut Finnur . Syntes ikke kampen var gjevn , var Origi som gjorde at tapet ikke ble større. Til tider var spillet brukbart. Så en god peptalk i pausen, og gode gjennomtenkte bytter kunoe fått dette inn på riktig spor.

    Kommentar

    • Jannis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 266

      Opprinnelig skrevet av Trooond
      Syntes i hvertfall ikke Friday skulle vært tatt av i dag. Ikke helt heldig med noen av byttene, selv om det kanskje var greit å prøve med å bytte ut Finnur . Syntes ikke kampen var gjevn , var Origi som gjorde at tapet ikke ble større. Til tider var spillet brukbart. Så en god peptalk i pausen, og gode gjennomtenkte bytter kunoe fått dette inn på riktig spor.
      Nå ble nå Friday byttet ut pga en liten skade da, så han fikk behandling i venstre lår med engang han satte seg på benken.....

      Kommentar

      • Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

        Nå ser vi nedover på tabellen??? Er ikke dette et lovlig defensivt utsagn fra en trener som har som hovedoppgave å motivere spillerne! Mulig dette er realisme på høyt nivå, men personlig synes jeg det er en holdning i LSK som ikke akkurat maner til topp plasseringer. Det er ihvertfall min mening, og fult mulig jeg tar feil.
        Fugla Forever

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3373

          Helt bak mål uttalelse, og fryktelig passivt. Er det slik Runar/LSK vil stå frem som utad og i media? Er det slik Runar skal trekke folk inn portene? Er det rart publikum svikter? Med sånne uttalelser merker jeg at det blir mer og mer likegyldig til å dra på Åråsen. Da kan en likegreit se kampen fra sofakroken.

          Kommentar

          • LasseN
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 1610

            Runar skal få tid til å overbevise, men med slike utsagn kjenner jeg at jeg lurer på om han er rett person for jobben...
            LasseN

            Kommentar

            • flisbyen
              Utestengt
              • Sep 2010
              • 305

              Runars opptreden i media får jo Haglund til å fremstå som et fyrverkeri.

              Samma det, sånn egentlig, jeg er 4life uansett, det er verre med utsagn som at Lundemo ikke er helt i form og klar, så derfor skal han spille høyrekant. WTF?

              Kommentar

              • blahbla
                Medlem
                Bøffel
                • Jul 2008
                • 35

                Opptreden i media må vel være noe av det aller minst viktige med en hovedtrener. Hvis man vil se sirkus så går man vel på sirkus. Jeg håper folk ser på fotball for å se idrettsprestasjoner, ikke wrestling usa style.

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 633

                  Folk forventer ikke lenger wrestling eller sirkus når de ser kampene, men vi vil gjerne slippe alle disse episodene med finsk fjernsynsteater.
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Bare å notere fraværet av krav til spillerne offentlig. Når tilskuerne rømmer Åråsen går treneren ut og sier at man må gå for å holde seg. I en del av sesongen der mye avgjøres og med en viktig spiller ute står man med fire på rad uten seire, mest fordi andre viktige spillere man forventer står frem har svikta. Riise hadde en svak sesong før han dro, kapteinen har variert veldig helt fra kamp en, og Ringstad ferierer fortsatt med full lønn hos rekrutta. Et av TLs yngste lag får ingen hjelp av de som tjener mest og skal gå foran.

                    Men det lever sportsklubben tilsynelatende helt greit med. Å si ifra er ikke PK og ihvertfall ikke lillestrømsk lengre. Her skal vi alle være kamerater, snille og greie og helt ordinære. Med landets beste treningsfasiliteter. What a waste!

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4380

                      Jeg sliter veldig med å forstå hva Runar ønsker å oppnå. Hvordan skal vi spille for å ta seire i Tippeligaen? Det verste er at hovedpersonen selv sliter med å svare for seg når akkurat det spørsmålet dukker opp på TV, to minutter før avspark.

                      Jeg ser ikke backer som kommer på overlapp, isåfall er det sporadisk. Innlegg er jo totalt fraværende. Vi er nest dårligst på innlegg, noe Runar sa selv før sesongen at måtte forbedres. Hurtige kombinasjoner langs bakken hører til med sjeldenhetene, og er ofte alt for upresist. Når vi holder ballen i laget foregår det som regel i den bakre rekka, med støtte- og tversoverpasninger med stillestående midtbane og angrep mot en motstander som ligger lavt. Til slutt kommer den paniske lange ballen mot Erling. Kommer ingen vei. Det virker som at det hele baserer seg på tilfeldigheter, og one man shows fra nøkkelspillere, særlig fra Fofana og Erling. Er vi heldige så står motstanderen litt høyt sånn at det er mulig å slå blindt i bakrom på Erling. Trylling fra Fofana eller tilfeldigheter står bak faktisk alle seirene våre i år, bortsett fra en kamp, og det var Molde hjemme. Der var det en innsats og et trøkk jeg ikke har sett på mange år. Et kollektiv som regelrett pløyde over Molde. Til dels også mot Sarp i kampen etter, men også der var det tilfeldigheter inne i bildet. Hvor kom den gutsen fra? Og hvorfor forsvant den like fort og aldri kom tilbake?

                      Disponeringen av laget har også vært særdeles svak, spesielt i det siste. Vi har hatt uflaks med skader, men det virker merkelig at han rokerer så mye på laget fra kamp til kamp. F.eks Fredrik Krogstad kan være totalt ute av laget, før han plutselig er inne igjen. Det samme med Jørgen Kolstad etc. Det går veldig i perioder. Bruken av Lundemo på høyrekant er misbruk på det groveste. Fyren sier jo selv at han er utilpass. Du trenger ikke ha peiling på fotball for å se det. Det har nå skjedd to ganger, og gått like dårlig begge gangene. Enten spiller han sentralt, eller så får han vente på benken til han er klar.

                      Opptreden i media er noe av det stusseligste jeg har sett av en LSK trener noensinne. Han klarer knapt nok å svare for seg, og er utrolig defensiv i tillegg. Etter fire kamper fastslo han at en plass midt på tabellen var maksimalt av det vi kunne klare. I går kom nok en resignasjon, da det virka som at han gjorde seg klar for nedrykksstrid. Det kan umulig være motiverende for spillerne å høre noe sånt. Han kunne like gjerne samla spillergruppa og sagt; "Dere som står her nå, dere har ikke sjangs til å bli bedre enn nr 7". Ok! Ja, det er mulig han sier noe annet i garderoben, men hvorfor i all verden skal han opptre på to forskjellige måter. Er jo bare å si det samme i media som til spillerne. Er godt mulig han gjør det, men da tror jeg det er en dyster stemning i den garderoben.

                      Synes det er for tidlig å konkludere om Runar er rett mann, og han skal få mer tid. Men så langt er det mye som skurrer. Både i opptreden, laguttak, taktisk osv. Må si jeg trodde han var litt tøffere. En moderne Arne Erlandsen på en måte, men han fremstår totalt uten baller, og det har skuffa meg. Tabell- og poengmessig synes jeg det faktisk er helt OK der vi ligger. Det er ingen skandale at vi er nr 8 med 21(22) poeng. Men jeg føler absolutt vi har skusla bort en gylden mulighet til å henge med i medaljekampen. Selv med et rekordungt lag så er ikke Tippeligaen bedre enn at vi burde ha ligget der. Forskjellen på oss og Stabæk er at de har en trener i topp klasse. På papiret er de langt i fra bedre enn oss.

                      I høstsesongen vil jeg se et offensivt LSK, som tar tak i kamper og ønsker å vinne! Vi skal faen ikke være redd for å tape mot Sandefjord, Mjøndalen eller Tromsø. Kollektivt trøkk og innsats, supplert med finesser fra enkeltspillere. Holder vi troppen skadefri nå så er det fortsatt fullt mulig å hevde seg godt inne på øvre halvdel. Men nå må vi steppe opp alle mann, både trener og spillere. Ellers er jeg nødt til å endre min signatur nederst før et år er gått, og det har jeg lite lyst til.
                      Last edited by _Jonern; 13.07.2015, 18:29.
                      ..................

                      Kommentar

                      • ketil
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Feb 2004
                        • 246

                        Kristinsson fremstår dessverre som et speilbilde på hvordan Sportsklubben per nå fremstår: Helt borte. Mest presse i år fikk klubben da en spiller forlot sjappa. Det er ikke Sportsklubben verdig. Opptreden i media betyr (kanskje) ikke så mye for de 3 500 - 4 500 som er der uansett, men for de neste 3 500 - 4 500 betyr det antagelig en hel del. Ikke nødvendigvis opptreden som en reisende i kontroversielle selvfølgeligheter, men som en formidler av entusiasme. Folk er enkle sånn, de vil være en del av noe. Det verste er at man til tider har spilt bra i år.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1252

                          LSK anno 2015 er ikke noen klar medaljekandidat, men å snakke om at en topp 5 plassering ikke er mulig er sludder. Det tok B/G nøyaktig tre kamper fra å være håpløst fortapt til å puste oss i ryggen. Vi starter med tre poeng på Ullevål om 2 uker før vi tar oss av Sandefjord hjemme...

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Knudtzon

                            Ofkir

                            Kolstad

                            Brændsrød

                            Krogstad

                            Pellegrino

                            Timisela

                            Ringstad

                            Kristiansen
                            ______________

                            Runar Kristinsson: vi mangler kantspillere.

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1250

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Knudtzon

                              Ofkir

                              Kolstad

                              Brændsrød

                              Krogstad

                              Pellegrino

                              Timisela

                              Ringstad

                              Kristiansen
                              ______________

                              Runar Kristinsson: vi mangler kantspillere.
                              Er det ironisk? Han sier selv vi mangler to kantspillere så han er evt klar over det.

                              Kommentar

                              • maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 637

                                Var nok ironisk ment. Han lister opp alternativene som Runar sier vi mangler.
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1250

                                  OK. ikke mange kanstpillere han nevnte der akkurat. Av de navnene er det kun 2 kantspillere. Ingen av de er heller etablerte spillere men holder junioralder. Så jo, vi trenger kantspillere

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                    OK. ikke mange kanstpillere han nevnte der akkurat. Av de navnene er det kun 2 kantspillere. Ingen av de er heller etablerte spillere men holder junioralder. Så jo, vi trenger kantspillere
                                    Dyrk i det minste de som faktisk kan kalles kantspillere da og klag etterpå, eller spill på styrkene til stallen ved å legge om til en diamant på midten eller lignende istedenfor som en virkelig god trener ville gjort for å få brukt de beste spillerne i stallen og dekt opp om svakhetene.

                                    Kommentar

                                    • Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

                                      Litt enig i dette, kant har vel ikke vært det viktigste å få inn.
                                      Og når det er kantspillere på banen, er det ofte de ikke får ballen ut på kant uansett.
                                      Håper han snart gir Brændsrød mer enn 10 min spilletid, og han får litt baller å jobbe med, han blir jo godt omtalt av hjelpetrenerene hvertfall, og har vært i form på treningskamper og på trening i det siste. Da kan man få fart på kant, og beholde Erling med hans fart på topp også.
                                      Og mot gamleklubben kommer det hvertfall ikke til å mangle innsats.

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1250

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Dyrk i det minste de som faktisk kan kalles kantspillere da og klag etterpå, eller spill på styrkene til stallen ved å legge om til en diamant på midten eller lignende istedenfor som en virkelig god trener ville gjort for å få brukt de beste spillerne i stallen og dekt opp om svakhetene.
                                        Mister vi en kantspiller bør vi også ha en erstatter. Det er litt logisk. Ikke det at våre juniorer ikke er flinke, men det holder kanskje ikke lengden? Å endre spillestil et er et sjansespill, det vet nok de fleste her. Pga økonomien kan det hende vi dyrker de vi har også, det vil time showe.

                                        Kommentar

                                        • Rune
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2008
                                          • 1229

                                          Knudtzon - spiss.

                                          Ofkir - skadet

                                          Kolstad - sentral midtbane/hengende spiss. Har visst noe bra, men også at han trenger mer tid før han kan spille fast i Tippeligaen.

                                          Brændsrød - kant. Kan bli en god spiller for oss, men har i realiteten bare en god omgang i Tippeligaen å vise til.

                                          Krogstad -sentral midtbane/hengende spiss. Samme som Kolstad.

                                          Pellegrino - spiss. Har vist tendenser, men sliter med sluttproduktet.

                                          Timisela - klubbens eneste alternativ som høyre back. Bare kontrakt ut året.

                                          Ringstad - venstre back, ute av form. En spiller forumet har mistet helt trua på.

                                          Kristiansen - aldri sett.
                                          ______________

                                          Vi har per tiden ingen klare alternativer på kantene. Kun ungdom og nødløsninger.

                                          Ps. Hvorfor er ikke Fred, Arni og Lundemo på listen din? De har jo også spilt kant i år.
                                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                          Kommentar

                                          Working...