Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4380

    Opprinnelig skrevet av knut
    Hva er refsen? Mvh en som ikke fikk fulgt med mer enn 5min av kampen i går.
    Var ingen refs. Reporteren spurte hvorfor Friday starta på benken.

    Runar; " Det er treneren som tar ut laget. Man må jobbe hardt på trening og vise at man vil jobbe for laget."

    Reporteren; "Har ikke Friday vist det?"

    Runar; "Ikke like mye som de andre."

    Ca sånn var det.
    ..................

    Kommentar

    • Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Var ingen refs. Reporteren spurte hvorfor Friday starta på benken.

      Runar; " Det er treneren som tar ut laget. Man må jobbe hardt på trening og vise at man vil jobbe for laget."

      Reporteren; "Har ikke Friday vist det?"

      Runar; "Ikke like mye som de andre."

      Ca sånn var det.
      Karakterdrap og slakt, der altså.
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Opprinnelig skrevet av Rune
        Karakterdrap og slakt, der altså.
        Ja - i mine øyne er det akkurat det. Stempler Fred som lat og som om han ikke er noen lagspiller i treningshverdagen. Jeg ble faktisk sjokkert over at RK fremsto så urutinert - å ta slike saker foran åpent kamera er så dumt. Kan lese mye mellom linjene i det utsagnet. Man bygger ikke tillitt til spillere når slikt tas opp på tv.

        En klok trener gjør ikke slikt foran kamera, men tar det med spilleren. En trener som føler seg presset, tar gjerne slike kommentarer for å dekke over sine egne prestasjoner. Skal man dømme etter kommentaren til Fred i RB, så var det sjokkerende at treneren din sier slikt på tv. Nesten så jeg tror at kritikken ikke har blitt presentert Fred før den ble fremført på direktesendt TV, men så amatørmessig kan det ikke gå an å være...
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • rugbar
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Apr 2007
          • 152

          Man ass.... Uansett hva RK gjør eller sier er det en eller annen løk her inne som lirer av seg en tirade om alt han foretar seg er rein dritt....

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Ta gjerne med hvordan Runar har skjøvet Johan foran seg også, og skapte farsen som til slutt gjorde at spilleren selv etterlyste skikkelig kommunikasjon fra klubben sin. Helt utrolig at etablerte spillere som Ringstad kan spille som en dass i over ett år uten reaksjoner, mens en ung spiller nærmest henges ut foran kamera. For det nærmer ligner det når treneren går etter en spiller gjentatte ganger.

            Og da bør spilleren settes ut av troppen hvis treneren virkelig skal sette et eksempel det står respekt av. Han har allerede fått en advarsel.

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Nesten så jeg tror at kritikken ikke har blitt presentert Fred før den ble fremført på direktesendt TV, men så amatørmessig kan det ikke gå an å være...
              Etter kampen mot Mjøndalen(?) var det en sak i media om at Runar hadde måttet ta en alvorsprat med Fred. I tillegg fikk han ganske klar beskjed om å ikke sette seg selv foran laget etter å ha stjålet straffesparket mot RBK. Man får mene hva man vil om måtene dette kommer ut i media på, men om Fred ikke har fått med seg kritikken før nå, så er det ikke Runar det er noe feil med.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                Man får mene hva man vil om måtene dette kommer ut i media på, men om Fred ikke har fått med seg kritikken før nå, så er det ikke Runar det er noe feil med.
                Om min sjef har noe utsette på meg, ville jeg satt stor pris på om han sa det til meg face to face i stede foran alle ansatte og kundene.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5916

                  Skal Runar da la være å informere om kriteriene sine for uttak til førsteelleveren?
                  Det er faktisk det han har gjort og det er etterlyst fra forumet.
                  Konsekvensen av dette er at han samtidig forteller at de på benken som er god nok ikke er treningsvillig nok, selv uten å nevne et eneste navn.
                  Han kunne unnlatt å svare på det siste spørsmålet, men svaret ville likevel være gitt.

                  Selv setter jeg pris på åpenheten og tenker at lønnede spillere i en konkurransesituasjon må tåle at en generell kriterievurdering er offentlig. Runar har ikke kommet med noen detaljer omkring hva spilleren har, eller ikke har gjort. Det ville vært karakterdrap..
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4380

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Ta gjerne med hvordan Runar har skjøvet Johan foran seg også, og skapte farsen som til slutt gjorde at spilleren selv etterlyste skikkelig kommunikasjon fra klubben sin. Helt utrolig at etablerte spillere som Ringstad kan spille som en dass i over ett år uten reaksjoner, mens en ung spiller nærmest henges ut foran kamera. For det nærmer ligner det når treneren går etter en spiller gjentatte ganger.

                    Og da bør spilleren settes ut av troppen hvis treneren virkelig skal sette et eksempel det står respekt av. Han har allerede fått en advarsel.
                    Å kritisere Runar for styret rundt Johan er jo bare vås. Allerede tidlig i sommer, når Johan hadde vært ute i ca 2 uker så fikk han spørsmål i Cmore studio om hva som har skjedd med Johan. Da svarte han at Johan ikke føler seg bra nok til å spille og at det er noe han respekterer. Hva mer skal han gjøre? Johan visste jo ikke selv hva som var galt, ingen andre gjorde det heller. Det er ikke Runar sin jobb å fortelle media hva som er galt med spilleren. Det får enten Bjarmann eller fysio svare på. Fysio var jo helt tyst frem til skandalen på fotballxtra. Først DA kom han med et svar som feide all tvil til side. Det kunne vært gjort med en gang.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Rune
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 1229

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Ta gjerne med hvordan Runar har skjøvet Johan foran seg også, og skapte farsen som til slutt gjorde at spilleren selv etterlyste skikkelig kommunikasjon fra klubben sin. Helt utrolig at etablerte spillere som Ringstad kan spille som en dass i over ett år uten reaksjoner, mens en ung spiller nærmest henges ut foran kamera. For det nærmer ligner det når treneren går etter en spiller gjentatte ganger.

                      Og da bør spilleren settes ut av troppen hvis treneren virkelig skal sette et eksempel det står respekt av. Han har allerede fått en advarsel.
                      Uten reaksjoner? Ringstad satt vel stort sett på benken hele vårsesongen. Rimelig tydelig signal fra Runar, spør du meg. At Stian er mer en god nok for laget er det vel ingen tvil om.
                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Opprinnelig skrevet av Børge
                        Om min sjef har noe utsette på meg, ville jeg satt stor pris på om han sa det til meg face to face i stede foran alle ansatte og kundene.
                        Som sagt, man kan mene hva man vil om måten dette blir tatt på. Det jeg skriver er at dette ikke bør være ny informasjon for Friday.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av Rune
                          Uten reaksjoner? Ringstad satt vel stort sett på benken hele vårsesongen. Rimelig tydelig signal fra Runar, spør du meg. At Stian er mer en god nok for laget er det vel ingen tvil om.
                          Det er mulig Ringstad leverer på trening, men han har ikke gjort det på førstelaget. Og etterhvert ble han satt på sidelinja av en som egentlig bare har spilt mindre dårlig. Kind Miklasen har heller ikke hatt det utviklinga man kunne håpe, men det er fortsatt muligheter for ham selvfølgelig. Ringstad fikk plutselig en plass igjen da Pellegrino forsvant, uten å ha vist særlig for å vinne den tilliten. Skal en trener gå ut å kritisere egne spillere bør det være de etablerte, er det ikke det som er standarden her inne også? Vi bruker ikke akkurat hammeren på unge spillere har inne, og det er en god ordning.

                          Nå har Friday blitt singlet ut to ganger som eneste spiller blant mange som har levert i beste fall varierende, derav flere etablerte. Et skikkelig signal til Friday hadde vært å sette ham helt ut av troppen, dette er en en mellomløsning som egentlig bare viser hvor avhengig man er av hans bidrag.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4380

                            Det er jo ikke en Friday i kamper man først og fremst kritiserer, men det er holdningene hans til trening og et muligens noe oppblåst selvbilde. Og hva forventer man når man stjeler et straffespark man på forhånd har blitt enige om at en annen skal ta? Når man gjør sånne ting så må man også tåle kritikken, det er jo en del av pakka.

                            Føles ut som at du misforstår hvorfor man er kritiske til Friday. Det har ingenting med at han er ung å gjøre. Han kunne like gjerne vært 40, men det er fortsatt holdningene man snakker om. Holdninger som tilsynelatende resten av troppen har på plass.

                            Og hvorfor skal man sette han helt ut av troppen? Han har da ikke gjort så mye gæli. Laber innsats bør føre til benken, ikke noe værre enn det. Flyr du på fylla før kamper etc så kan du begynne å snakke om å sette folk ut av troppen. Men vi er tross alt ikke der!
                            ..................

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Og hvorfor skal man sette han helt ut av troppen?
                              Fordi han allerede har fått en advarsel i media for akkurat det samme, manglende innsats på trening. Det hadde vært et skikkelig signal ihvertfall, for den første funket jo åpenbart ikke.

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1473

                                Friday har vel garantert kjent på signalet. Å bli satt ut av startoppstilling på kampdag, når du vel selv er sikker på å starte - kjennes nok. At han så fikk komme inn med mulighet til å (be)vise en annen guts (eller hva de nå har snakket om) er ok for Friday, og ble ok for laget.
                                At det er gjort før, behøver ikke bety at resultatet ikke kommer nå. "Repetisjon er grunnlag for all læring"
                                Vi får håpe at RK og temaet klarer å få Friday til å skjønne.
                                At det ble et tema i media var et resultat av at RK ble spurt om hvorfor han ikke startet. Vel, så forklarte RK det. Enkelt og greit.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Ta gjerne med hvordan Runar har skjøvet Johan foran seg også, og skapte farsen som til slutt gjorde at spilleren selv etterlyste skikkelig kommunikasjon fra klubben sin. Helt utrolig at etablerte spillere som Ringstad kan spille som en dass i over ett år uten reaksjoner, mens en ung spiller nærmest henges ut foran kamera. For det nærmer ligner det når treneren går etter en spiller gjentatte ganger.

                                  Og da bør spilleren settes ut av troppen hvis treneren virkelig skal sette et eksempel det står respekt av. Han har allerede fått en advarsel.
                                  Håndtering av "Johan saken" er ikke god, det er fordi den er uklar.
                                  Håndtering av "Friday sjeler straffe" er ikke god, det er fordi han fremstår som bitter og dårlig taper.
                                  Men denne gangen var han klar, rett på sak og han sa ikke mer enn en fotballspiller bør og skal tåle. Denne gangen likte jeg det Runar sa, måten han sa det på og at budskapet er at laget er viktigst!

                                  Kommentar

                                  • Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

                                    Ser det er en del her som sitter med den bitterheten som ødelegger hele inntrykket av treneren, akkurat slik jeg hadde det mot Haglund. Resultatet er at man leter etter feil i alt som gjøres, og er lite interessert i de positive tingene. Det største problemet var at jeg ikke likte fotballen til Haglund, jeg er tilhenger av tydelige spillemønster som spiller på styrkene til spillerne. Drillo tok landslaget til toppen av Fifa rankingen med en klar og tydelig spillestil, han hentet førstedivisjon spiller inn på landslaget som ble en nøkkelspiller. Det er ikke noe poeng å forsøke å kopiere Barcelona eller Arsenal, det vil vi aldri få spillere til.

                                    RK har også skuffet til tider, men for meg er det bedre enn Haglund, forde jeg har sett flere tegn til en spillestil som engasjerer meg.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Opprinnelig skrevet av Kay
                                      Ser det er en del her som sitter med den bitterheten som ødelegger hele inntrykket av treneren, akkurat slik jeg hadde det mot Haglund. Resultatet er at man leter etter feil i alt som gjøres, og er lite interessert i de positive tingene.
                                      Er ikke snakk om bitterhet, men at man ikke fornøyd med utviklingen spillemessig (og nå poengmessig - 1 i snitt på 10 kamper er ikke bra, uansett hvordan man måler det). Leter heller ikke etter feil "å ta" noen på, men det må være lov å påpeke når det gjøres blundere? Som hjemme mot TIL - etter en god kamp mot Stabæk og gode relasjoner på kantene, så benkes den ene av de to og han andre bytter side til fordel for en sentral midtbanespiller. Heldigvis lærte RK tydeligvis det og mot MFK var spillerne tilbake på rett plass. På søndag også - bra laguttak.

                                      Opprinnelig skrevet av Kay
                                      Det største problemet var at jeg ikke likte fotballen til Haglund, jeg er tilhenger av tydelige spillemønster som spiller på styrkene til spillerne. Drillo tok landslaget til toppen av Fifa rankingen med en klar og tydelig spillestil, han hentet førstedivisjon spiller inn på landslaget som ble en nøkkelspiller. Det er ikke noe poeng å forsøke å kopiere Barcelona eller Arsenal, det vil vi aldri få spillere til.
                                      Landslag er en ting - der har man få treningsdager i året, få kamper osv. I klubbfotball kan man ikke benytte seg av så "enkel" form for fotball som Drillo gjorde - skape brudd, gå i kontring og trekke seg raskt tilbake. Når man spiller 30 kamper i året, må man bygge fotballen på noe annet enn kontringer. Haglund var på veldig god vei til å få LSK til å bli et spillende lag. Holdt i ballen, gode etablerte angrep og variasjon i spillet. Kunne gjerne tatt flere overganger, men risikoen ble vel veid opp mot kontring i mot på kontringen. Har aldri vært snakk om å kopiere Barcelona eller Arsenal....

                                      Opprinnelig skrevet av Kay
                                      RK har også skuffet til tider, men for meg er det bedre enn Haglund, forde jeg har sett flere tegn til en spillestil som engasjerer meg.
                                      RK har skuffet meg veldig i snart tre måneder nå. Kom tre gode kamper i mai, men så gikk lufta ut av ballongen. De kampene som har vært siden starten av juni, med unntak av kampen mot Viking og en omgang mot Stabæk, har vært store steg bakover. Greit at man mangler gode spillere som Riise, Andersson og Fofana, men det må gå an å vise til bedre enn det her. Jeg forventet at de gode kampene ble bygd videre på, men i stede ser man en rad med så dårlige kamper og resultat som vel klubben knapt har sett siden høste 2011? Har ærlig talt sett veldig lite til en spillestil de siste tre måneden, med unntak av nevnte omganger.

                                      Det som har vært bra, er at laget frem til kampene mot FKH, RBK og Stabæk osv slapp inn relativt få mål (er 6 kamper hvor man slipper inn 17 mål i juli og august...). Fred Friday er på gang. Erling putter flere mål pr kamp enn noen gang. Origi fortsetter sin gode utvikling i mål. Kantene Kolstad og Moa har utviklet seg mye. Mangler ikke på positive ting, som også er påpekt før. Det som mangler nå, er at han klarer å sette sammen gutta til et lag som spiller sammen. Som finner hverandre på banen. Som har mønster i angrep. Samhandlingen har vært alt for dårlig.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Vi kommer aldri til å bli Barcelona eller Arsenal. Det har du helt rett i. Men vi behøver ikke bli Barcelona eller Arsenal heller, med tanke på at vi slipper møte Real Madrid, Athletico, Manchester United eller Chelsea. I relasjon til motstanderne vi møter i Tippeligaen kan vi derimot bli er spillende lag som dominerer kamper. Vi var virkelig på vei til å befeste det i fjor.

                                        Det er litt sørgelig at vi ikke fortsatte med det, da jeg tror en slik spillestil har bedre forutsetninger for suksess i tippeligaen, framfor den typiske mer direkte spillestilen som resulterer i at majoriteten av kampene i tippeligaen oppleves som litt Hawaii. Tippeliga-lag er langt bedre drillet i å møte motstandere som går rett på kassa, da dette er det vanligste scenarioet.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Det er litt sørgelig at vi ikke fortsatte med det, da jeg tror en slik spillestil har bedre forutsetninger for suksess i tippeligaen, framfor den typiske mer direkte spillestilen som resulterer i at majoriteten av kampene i tippeligaen oppleves som litt Hawaii. Tippeliga-lag er langt bedre drillet i å møte motstandere som går rett på kassa, da dette er det vanligste scenarioet.
                                          Ikke minst vil det å henge seg på denne stilen bare gjøre oss til "alle andre" som på ingen måte vil gi oss muligheten til å ta igjen de lagene foran oss økonomisk som kan spille på samme måte, men bare hente litt bedre spillere til å gjøre det. Hvis alle gjør det samme, så vil alltid laget med de beste spillerne og mest penger vinne til slutt.

                                          Skal vi vinne noe, så må vi skille oss ut. Det gjorde vi under Magnus Haglund, men der er vi i ferd med å gå tilbake igjen til den typiske norske fotballen der man baserer spillet sitt på å utnytte feil hos motstanderen ved å ta de i ubalanse og begrenser spill mot etablert til lange baller med gjenvinning høyt i banen.

                                          For meg er det fem lag i dagens Tippeliga som skiller seg fra røkla.

                                          rbk: Har under Kåre Ingebrigsten gått tilbake til røttene sine og spiller en tydelig 4-3-3 med ekstremt tydelige roller, der man enkelt kan selge en spiller og erstatte den med en ny uten å bli særlig svekket. Med unntak av Pål Andre Helland er det faktisk ikke mange spillere i dagens rbk stall som på egenhånd ville hevet andre lag høyt på tabellen i stor grad. De har spillere som passer perfekt inn i deres spillestil og utnytter styrkene deres. Alexander Søderlund ville f.eks aldri bøttet inn mål for dagens LSK slik vi spiller.

                                          Stabæk: Ikke så utrolig innarbeidet mønster som rbk, men har vært ekstremt dyktige til å tenke ut av boksen når det kommer til anskaffelsen av spillere som igjen er et resultat av at de hentet inn noe så sjelden som en trener fra utenfor norden. Jeg sa før forrige sesong at stallen til Stabæk var ekstremt undervurdert, kun fordi vi ikke kjente til alle navnene. Det betyr ikke at de ikke var gode i norsk målestokk. Yassine El Ghanassy er f.eks en spiller som er veldig merittert, men som kom fra intet da han var i Abu Dhabi da han ble hentet til klubben. Sånn sett skiller Stabæk seg fra de andre og har lyktes ekstremt godt med det på tross av lite ressurser.

                                          Odd Grenland: I likhet med rbk spiller de en veldig tydelig 4-3-3, selv om den er litt mer "norsk" enn rbk sin variant og enda mer bygget opp rundt spisskompetanse. De har også en veldig klar profil ift at de skal utvikle egne spillere og de siste årene har de første spillerne etter Dag Eilev sin modell kommet opp fra yngre rekker. Flere vil det bli i årene som kommer, og jeg kan aldri tenke meg at de vil gå bort i fra denne stilen selv om Dag Eilev skulle gi seg, og de må hente inn en ny trener.

                                          Bodø/Glimt: Et av få lag som har lyktes med å kopiere andre, men det er fordi B/G sin suksess måles i at de er bedre enn de andre lagene med små ressurser, ikke fordi de skal utfordre rbk og Molde. At de er bedre enn Tromsø er ene og alene fordi de er smartere.
                                          Spiller veldig likt rbk og har gjort dette lengre enn rbk selv som jo var inne med et par trenere som fravek helt fra deres stil i Hamren, Åge Hareide og Janne Jonsson. Ansetter trenere som spiller samme type fotball og om det er Kåre Ingebrigsten, Kent Bergersen, Trond Sollied eller Jan Halvor Halvorsen som er trener der, så er det en tydelig 4-3-3 som skal spilles. Et kjempeeksempel på en klubb med en tydelig og klar filosofi som lykkes etter sine forutsetninger pga dette.

                                          Mjøndalen: Vegard Hansen har en soleklar filosofi og klubben er en "annerledes klubb" som på ingen måte hører hjemme i Tippeligaen økonomisk sett. De har en tydelig klubbfilosofi som er langt viktigere enn resultatet til a-laget og som er bærekraftig for et lag som MIF. Overlever de i Tippeligaen, så er det i mine øyne langt sterkere enn om Runar K skulle ledet LSK til gull. Rykker MIF ned igjen, så vet jeg de kommer tilbake igjen om et par år, fordi de kan beholde alle spillerne sine og har en tydelig klubbfilosofi og spillestil. Anbefaler dette intervjuet med Vegard Hansen.
                                          De spiller ikke pent, men de har en klar strategi som skiller seg fra de andre på sitt nivå. Det gjør at de spiller på minst et høyere nivå enn de egentlig hører hjemme. Digget forøvrig kommentaren til Vegard Hansen etter at rbk til slutt slo de 1-0 i forrige bortekamp, der han sa noe sånt: "Vi måtte komme hit og spille drittfotball i håp om å få med oss ett poeng, men det er en seier for fotballen at rbk klarte å vinne til slutt."

                                          Det viktigste for meg er ikke hvem som trener laget eller nødvendigvis om spillestilen er slik jeg ønsker å se fotball, men det viktigste er at vi forsøker å ta igjen lagene foran oss ved å skille oss fra de. Identitetsløs fotball som ikke skiller seg fra noen av de andre tar oss ikke dit, og vil i beste fall gi oss ok plasseringer der vi hører hjemme i hierarkiet bak de med bedre økonomi og som er smartere enn oss.

                                          Kommentar

                                          Working...