Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Gratulerer med dagen, Runar Kristinsson!
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Deres sportsdirektør Paul Mitchell sa følgende om ansettelsen av Ronald Koeman og hvordan de henter trenere til klubben:

      “When we look to recruit managers, they need a core philosophy similar to Southampton’s,” he says. “The due diligence we did on Ronald to recruit him as manager was similar to what we do on the players so that, when he comes in here, he isn’t bringing up names that don’t look anything like our profile. Ronald’s philosophy and ideas on players are paralleled with ours, so a lot of the players we were presenting him with over the summer fitted with what he saw as a good acquisition for his style. Ultimately, his style should reflect what we’re trying to represent as well.

      “Having that consistency is key at the younger levels, too. They know their journey is a pathway. It isn’t pot luck or balanced on the flip of a coin. Our younger players can see a clear strategy: that we’re trying to employ the best manager to fit the club, and the one who will give them the best chance to develop here. They know they’re not going to be asked to adapt to a different style right at the penultimate moment.”
      Jeg skal ikke si at det Mitchell sier ikke stemmer, men det er i hvert fall ingen rød tråd i det å erstatte Pochettino med Koeman. De er diamentralt forskjellige når det gjelder, egentlig, alt. Ikke minst spillestil. Derfor tror jeg ikke at en bestemt spillestil er det som gjør at Southampton har lykkes såpass bra som de har gjort. Jeg ser at en del etterlyser at Lillestrøm skal bestemme seg for en spillestil som man holde seg til (og implementere i hele klubben), og at dette videre skal avgjøre hvilke trenere man ansetter. Jeg mener at Southampton er et godt eksempel på at det er andre faktorer som er mye viktigere for suksess enn akkurat at klubben holder seg til en bestemt type fotball.

      At Lillestrøm har ekstremt mye å lære av en klubb som Southampton er hevet over en hver tvil.
      Last edited by Rune; 06.09.2015, 12:15.
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9461

        – Den dagen Runar begynte å jobbe i klubben, var han på juniortreningen. Etter treningen, fikk jeg beskjed om å møte på a-lagstrening dagen etter, forteller Ofkir.

        Tipp topp!

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Hvor er dere som mener Torgeir og Runar må forsvinne fortest mulig nå????

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Hvor er dere som mener Torgeir og Runar må forsvinne fortest mulig nå????
            Jeg er i alle fall her fremdeles, og hvis du har lest alt jeg har skrevet om dette temaet, så skjønner du også at om LSK skulle vinne de resterende kampene så vil jeg fremdeles mene det samme. For meg er det beste for klubben på lang sikt at en trener blir ansatt for å følge klubbens filosofi, ikke omvendt.
            Det er en svakhet for en fotballklubb at tilfeldighetene ved en treneransettelse skal forme klubben.

            Ellers er det jo ikke akkurat så mye å ta av for etter en helt ordinær kamp mot et Aalesund som i snitt slipper inn tre mål på bortebane pr.kamp.

            Uansett om jeg mener ansettelsen av Runar K var feil og at Torgeir Bjarmann burde være tydeligere i sin rolle, så kan jeg fint glede meg over tre poeng sist og en fin utvikling på flere av ungguttene våre.

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Hvor er dere som mener Torgeir og Runar må forsvinne fortest mulig nå????
              Dette hadde blitt litt mindre kleint, om du ikke selv hadde vært en av de som krevde Runars avgang for ikke lenge siden.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9461

                Opprinnelig skrevet av Totti21
                Jeg er i alle fall her fremdeles, og hvis du har lest alt jeg har skrevet om dette temaet, så skjønner du også at om LSK skulle vinne de resterende kampene så vil jeg fremdeles mene det samme. For meg er det beste for klubben på lang sikt at en trener blir ansatt for å følge klubbens filosofi, ikke omvendt.
                Det er en svakhet for en fotballklubb at tilfeldighetene ved en treneransettelse skal forme klubben.

                Ellers er det jo ikke akkurat så mye å ta av for etter en helt ordinær kamp mot et Aalesund som i snitt slipper inn tre mål på bortebane pr.kamp.

                Uansett om jeg mener ansettelsen av Runar K var feil og at Torgeir Bjarmann burde være tydeligere i sin rolle, så kan jeg fint glede meg over tre poeng sist og en fin utvikling på flere av ungguttene våre.
                Men vi er alle enige i at det er awesome at Runar viser interesse i ungdommen.

                Mvh Arne E.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Men vi er alle enige i at det er awesome at Runar viser interesse i ungdommen.

                  Mvh Arne E.
                  Det er nok alle helt enig i og det gleder meg med Runar.
                  Samtidig er jo dette også situasjonsbestemt, da vi både har manglende alternativer med erfaring og gode unge spillere. Han holdt jo f.eks på Finnur på bekostning av Bonke og satte ut Kolstad når Martin kom tilbake fra suspensasjon etter en god kamp mot Stabæk, så helt ubetinget tillit har ikke han heller til de unge spillerne.

                  Det er jo kun Ringstad og nå til slutt Finnur som ikke har vært bankers i laget av de alternativene vi har over 23 år når de har vært tilgjengelig denne sesongen.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Hvor er dere som mener Torgeir og Runar må forsvinne fortest mulig nå????
                    Jeg er her fortsatt. Torgeir har den siste måneden gjort noe han knapt har gjort tidligere - forlenger kontraktene til unge lovende spillere lenge før de løper ut. Det er jo en ting som er etterlyst tidligere - få de unge spillerne til å fornye før dem har muligheten til å gå som Bosman. Tommel opp til det! Er fornøyd med hva han har gjort de siste månedene. Selv er jeg mann nok til å stå for at jeg har kritisert han, på samme måte som jeg våger å gi ros.

                    Runar Kristinsson har også tatt seg opp den siste måneden. Mer tydelig i media. En tydeligere kampplan de siste to kampene som har gitt resultat. Bra at han snudde den negative trenden som var over 8-9 kamper - det er godt jobba. Min største bakgrunn for skepsisen, er at man får en så hard down periode mitt i sesongen - legg til at det har vært veldig svingende i hvordan laget og kampplan har fremstått. Er det da så rart at man blir skeptisk? Er vel en liten stund til han kan gå på vannet, men fornøyd med utviklingen

                    Hva med at du selv ønsket han ut? Hvordan stiller du deg til dine egne uttalelser? Eller er det kanskje ikke så viktig, så lenge man kan henge andre opp på knaggen?

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Men vi er alle enige i at det er awesome at Runar viser interesse i ungdommen.

                    Mvh Arne E.
                    Han har vel ikke hatt noe annet valg? Bra at han følger med på juniorene og viser interesse for utviklingen. Kan man håpe på at han er med på å legge en felles plan for hvordan de yngre lagene skal spille?
                    Last edited by Børge; 18.09.2015, 07:46.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • 307
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2007
                      • 358

                      Jeg sier det igjen og jeg kommer til å gjenta dette til det kjedelige. Det ble sagt under Haglund og undere andre trenere. Man driter i hvordan resultatet blir så lenge daukjøttet blir borte og lar de unge kommer frem. Det er faktisk det som har skjedd nå. Bla bla bla, ja vi var vist nødt til dette er ikke et godt nok argument så lenge de unge nå faktisk får tillit nå. Yngste 11èr i tippeligaen. Da blir det svingninger. Det kan godt hende man driter seg ut og taper mot start, men som mange her inne sier og er enige om er at taper man med unge spillere og de viser at de vil og prøver å gi alt så er det greit med tap. Håper dere tar poenget mitt.

                      Kommentar

                      • Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

                        Jeg vil så gjerne like Runar og ønsker ikke å være en som "klager".

                        Men synes forsatt de uttalelsene i Dagbladet er svake: (http://www.dagbladet.no/2015/09/18/s...trom/41145387/)

                        Hvorfor skal ikke vi klare å få de samme resultatene som Odd, Stabæk og Godset har hatt de siste årene?
                        Dette er ikke klubber med større ressurser enn oss?

                        Jeg skjønner tankegangen hans, og jeg er forsåvidt enig at det er vanskelig å bygge et lag når alle spillerene blir solgt.

                        Men det finnes smartere måter å si dette på og det skaper null entusiasme blant supportere, sponsorer eller lokal befolkningen.

                        Etter forrige kamp gikk jeg (og sikkert mange andre) hjem med et stort smil rundt munnen.

                        Så blir man servert dette og det er desverre ikke første gang.
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          Opprinnelig skrevet av Simeone
                          Jeg vil så gjerne like Runar og ønsker ikke å være en som "klager".

                          Men synes forsatt de uttalelsene i Dagbladet er svake: (http://www.dagbladet.no/2015/09/18/s...trom/41145387/)

                          Hvorfor skal ikke vi klare å få de samme resultatene som Odd, Stabæk og Godset har hatt de siste årene?
                          Dette er ikke klubber med større ressurser enn oss?

                          Jeg skjønner tankegangen hans, og jeg er forsåvidt enig at det er vanskelig å bygge et lag når alle spillerene blir solgt.

                          Men det finnes smartere måter å si dette på og det skaper null entusiasme blant supportere, sponsorer eller lokal befolkningen.

                          Etter forrige kamp gikk jeg (og sikkert mange andre) hjem med et stort smil rundt munnen.

                          Så blir man servert dette og det er desverre ikke første gang.
                          Nå har vel vi siden i juli i fjor mistet mange viktige spillere. Vi mistet jo blant annet PVM til Godset. I år også mistet vi to meget viktige spillere og var uheldige med skader på sentrale spillere. Dette er dog ingen unnskyldning, men en forklaring. Jeg synes Runar er ærlig og ydmyk og dersom du leser intervjuet sånn at han ikke har ambisjoner, da tar du feil. Han er ærlig. Det trenger vi. Hvor mange av oss visste egentlig hvor ille det sto til med økonomien til klubben for 14-15 måneder siden?

                          Jeg vil at vi stikker fingeren i jorda, men samtidig har ambisjoner om å bli et topplag igjen. Det er det Runar sier.

                          Kommentar

                          • Klimtkongen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2014
                            • 419

                            Henger meg mest opp i denne kommentaren

                            Og får spillerne sjansen ute, har vi gjort en fantastisk jobb. Det handler ikke bare om å vinne hele tiden, men å utvikle folk, sier islendingen.

                            Det handler vel om å vinne for toppklubber? Eller har vi resignert og satser på å bli en slags farmerklubb?

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Det er signaleffekten, du kan bli god i LSK, du kan realisere drømmer i LSK. Det er ekstra motiverende for de som er her, og det er frister for de som ikke er det. Jeg tipper han mente at det ene fører til det andre, og motsatt, men at det kom litt keitete ut.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                Runar er litt keitete i media og må jobbe litt med det.

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                  Runar er litt keitete i media og må jobbe litt med det.
                                  Bytt ut de to "litt" med "meget", så er vi helt enige.
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Det verste er at han flakker med blikket, står urolig og fremstår usikker. Det sprer seg og han må bli litt mer som Haglund som kunne stå like høyreist og kikke dypt i øynene til Svesengen og til og med få Svesengen ut av fatning da han pekte på noe som kom ut av nesa på Svesengen. Haglund var litt nesevis når han ville og var roen selv, selv etter tap og dårlige perioder. Runar er mer følelser og det kan funke. Haglund var rasjonell og veloverveid. Runar er stemningsmenneske, og Haglund det motsatte. Nils Arne Eggen sa titt og ofte til spillerne han skulle "dræp dem" da han sto på treningsfeltet. Så det er håp for Runar også.
                                    Last edited by Frode D. Homb; 18.09.2015, 22:31.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Jeg skjønner hverken timingen eller budskapet. Både med tanke på hva som har skjedd i LSK den siste tida, og norsk fotball generelt. Runar slår inn åpne dører med dette utspillet, suksess gjør at man mister sine beste spillere på våre breddegrader, og det gjelder også langt bedre klubber enn LSK. Som Malmø f.eks, og som hver eneste klubb her til lands som tok mesterskap mens RBK sov i timen. Jeg hadde forstått dette stuntet mye bedre hvis Runar var klar på at man akter komme ut av trenden de siste årene ved at man har mistet spillere til innenlandske konkurrenter, men at salg er en del av hverdagen, og da til kontinentet. Og at det også gjør en konkurransedyktig fordi salg gir penger i kassa. Det hadde vært et forståelig budskap å komme med etter at man nå har signert flere unge spillere på lange kontrakter og fått litt sving på ting.

                                      Etter seieren mot AaFK gikk Bjarmann ut og hevdet LSK ikke fikk nok skryt for spillerutviklinga. Klubben kan knapt skylde på noe annet enn seg selv for at fint lite annet enn Kippe dras frem når media prøver finne noe positivt om klubben vår. Og her mistet man en gyllen mulighet til å promotere seg selv igjen.

                                      Kommentar

                                      • Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 419

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Jeg skjønner hverken timingen eller budskapet. Både med tanke på hva som har skjedd i LSK den siste tida, og norsk fotball generelt. Runar slår inn åpne dører med dette utspillet, suksess gjør at man mister sine beste spillere på våre breddegrader, og det gjelder også langt bedre klubber enn LSK. Som Malmø f.eks, og som hver eneste klubb her til lands som tok mesterskap mens RBK sov i timen. Jeg hadde forstått dette stuntet mye bedre hvis Runar var klar på at man akter komme ut av trenden de siste årene ved at man har mistet spillere til innenlandske konkurrenter, men at salg er en del av hverdagen, og da til kontinentet. Og at det også gjør en konkurransedyktig fordi salg gir penger i kassa. Det hadde vært et forståelig budskap å komme med etter at man nå har signert flere unge spillere på lange kontrakter og fått litt sving på ting.

                                        Etter seieren mot AaFK gikk Bjarmann ut og hevdet LSK ikke fikk nok skryt for spillerutviklinga. Klubben kan knapt skylde på noe annet enn seg selv for at fint lite annet enn Kippe dras frem når media prøver finne noe positivt om klubben vår. Og her mistet man en gyllen mulighet til å promotere seg selv igjen.
                                        Enig. Det å selge spillere er noe alle klubber opplever. Syns det er rart å komme med det her når styreleder Owe Halvorsen for noen dager siden sier dette: "I 2016/2017 bør vi være i en posisjon hvor vi kan kjempe om medaljer", mener han. "Vi skal være i toppen, det er der vi hører hjemme!"

                                        Det rimer dårlig med:
                                        - Vi skal bygge forsiktig, men om noen år kanskje vi kan heve oss i toppen igjen. Alle LSK-supporterne ønsker at jeg skal si at vi er der allerede i januar, men sånn er det ikke, sier 46-åringen.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Om vi ikke er der i januar driter jeg

                                          Kommentar

                                          Working...