Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Runar har rett. Det trengs også etablerte spillere inn for å heve nivået - neste sesong.
    Unge spillere skal inn, men de skal jobbe seg inn i førsteelleveren og det vet de.
    Ingen ung spiller ville ta den uttalelsen som et hint om å finne seg noe annet å gjøre. Da skal du være mer hårsår enn du har godt av.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Viktigere enn etablert og alder er rene ferdigheter. Spillere som kommer inn og hever nivået. De må ikke nødvendigvis være i slutten av tjueåra. Det er jo en slik tankegang som nærmest brakk ryggen til klubben. Runar har solgt seg inn som spillerutvikler og kom inn vel vitende om ståa, og det er det han bør fokusere på i en klubb uten penger og med nye utfordringer mtp investorhjelp.

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Da Runar kom, så hadde vi flere profiler i laget enn det er i dag. Derfor vil han noen profiler.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4380

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Viktigere enn etablert og alder er rene ferdigheter. Spillere som kommer inn og hever nivået. De må ikke nødvendigvis være i slutten av tjueåra. Det er jo en slik tankegang som nærmest brakk ryggen til klubben. Runar har solgt seg inn som spillerutvikler og kom inn vel vitende om ståa, og det er det han bør fokusere på i en klubb uten penger og med nye utfordringer mtp investorhjelp.
          Rene ferdigheter? Ferdigheter er mer enn fart og teknikk. Man trenger rutine og klokskap. Har du noen gang sett et lag med elleve 20-åringer som hevder seg? Spillerutvikling ER vi jo helt rå på. Om ikke best i Tippeligaen så i hvertfall i toppen. Problemet har jo vært å holde talentene i LSK, ikke å produsere de. Men skal man hevde seg nærmere toppen som alle maser og drømmer om så er man nødt til å ha noen etablerte og rutinerte spillere, som selvfølgelig har ferdigheter også.
          ..................

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Rene ferdigheter? Ferdigheter er mer enn fart og teknikk. Man trenger rutine og klokskap. Har du noen gang sett et lag med elleve 20-åringer som hevder seg? Spillerutvikling ER vi jo helt rå på. Om ikke best i Tippeligaen så i hvertfall i toppen. Problemet har jo vært å holde talentene i LSK, ikke å produsere de. Men skal man hevde seg nærmere toppen som alle maser og drømmer om så er man nødt til å ha noen etablerte og rutinerte spillere, som selvfølgelig har ferdigheter også.
            Men har vi råd til rutine og klokskap som samtidig er gode nok til å heve laget? Det er jo det som er cluet her, er det ikke? Det må hentes typer som kan heve vårt eget grunnspill. Nå må vi få mye mer ut av jævla lite, i sterk kontrast til da vi med penger i ryggen fikk fuck all ut av alle tiders forutsetninger. Spillere som PVM var etablerte luksusspillere som ga oss noe ekstra i form av f.eks. skudd fra distanse og denne klokskapen du snakker om. Satans dyrt, men verdt penga. Men igjen, er vi der nå til å kunne hente sånt? Nei, og Godset snappet ham fra oss nettopp fordi de har jobbet seg til den posisjonen sportslig med klare retningslinjer og prinsipper.

            At ferdigheter bare er teknikk og fart har jeg heller aldri hevda. Men fokus nå, uten penger, bør være å snakke opp de som faktisk er her. Først må vi gjøre oss fortjent til å hente den typen spillere Runar sikter til, og det er bare resultater på banen som sikrer det på en fornuftig måte, uten å bruke penger vi ikke har.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Og en spiller vi trenger er allerede i klubben og heter Johan Andersson. Konsekvensen av ham utenfor laget sier egentlig alt, det ødela helt det momentum man fikk før pausen da skaden ble kjent. Få med Johan videre og mye er gjort. En skadefri Johan vel og merke. Ellers er det beste man kan håpe på, med scoutiningvanene sånn generelt og nyere historie tatt i betraktning, at vi henter etablerte fra dårligere ligaer eller er heldige med en Afrika-import som alene utgjør en forskjell.

              Jonathan Glenn som eksempel på det første, en ny Nosa som eksempel på det andre.

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                Klubben må selvsagt sette tæring etter næring. Nå må vi endelig lære litt. Vi har ekstremt mye gjeld og jeg tror ikke tilliten blant kreditorene våre er så veldig høy. Nå må vi tenke kortreiste og egenproduserte spillere, men vi må ha Johan og Marius Lundemo med videre. Forsvinner begge to, så må vi få inn et par profiler. Er spent på Glenn og Rocky.

                Kommentar

                • Møkkamannen
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2014
                  • 61

                  Glenn er ikke god nok. Har bra angrepsspillere. Trenger ingen der. Nøkkelen til å komme høyere er Forsvaret forhåpentligvis har vi skaffa oss en bra høyre back. Men vi MÅ ha inn en bedre midtstopper. Der er det krise. Kippe er mye skada og han er ikke ung

                  Kommentar

                  • Møkkamannen
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2014
                    • 61

                    Lillestrøm har tatt poeng mot;
                    Rosenborg 0
                    Stabæk 0
                    Odd 1
                    Strømsgodset 0
                    Viking 3
                    Vålerenga 1
                    Molde 4
                    Topp 7 har vi tatt 9 av 42 poeng

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                      Runar får brukbare resultater nå, men hva er det for et intervju å gi etter en seier?
                      Å uttale at flere av ungutta har gjort det brukbart, men at det må flere nye spillere til for å kunne komme høyere opp på tabellen?
                      Hva er vitsen med å snakke ned spillerene man har på denne måten?
                      Og hvorfor ikke bruke bytter mye bedre, og kanskje få igang enda flere talenter, i stedet for å si at man må ha flere nye.
                      Jeg er sikker på at Bjarmann prøver å få inn best mulige spillere uansett hva Runar sier i intervjuer.

                      Er glad for nye 3 poeng, men den uttalelsen på tv2 var unødvendig.
                      Det viser i alle fall at det jeg skrev om hans bruk av unggutter tidligere er riktig. Han har stort sett spilt med det eldste laget han har hatt tilgjengelig igjennom hele sesongen, og "satsingen" på de unger er egentlig mest et resultat av manglende alternativer, ikke fordi han har gitt noen av de mer tillit enn de fortjener.

                      Det kommer utvilsomt til å gå utover noen av de unge spillerne som har tatt steget denne sesongen om man skal ha inn etablerte spillere. Det er synd, da de har mer enn nok potensial til at man kan ta ytterligere steg på tabellen neste sesong.

                      Den eneste posisjonen jeg mener vi trenger en etablert profil i er sentralt på midtbanen om vi mister Lundemo og Johan Andersson ikke blir frisk. Utover dette har vi en ekstremt spennende spillerstall som bare bør bygges på med en afrikaner med videresalgspotensial som vi kan gi litt tid på å bli god.

                      Jeg forstår forøvrig maset etter bedre spillere, da trenere alltid vil ønske å ha en så bra stall som overhodet mulig tilgjengelig, så dette er ikke for å henge ut Runar. Det bare viser at han er som alle andre og at satsingen på de unge utelukkende henger sammen med manglende alternativer som er mer erfarne. Det er de færreste som setter opp laget basert på hvem som kan bli best i fremtiden, men denne sesongen har i alle fall vært med på å løfte opp spillere som Kolstad og Ofkir til et nivå der de faktisk skal finne ganske bra Tippeligaspillere for å forsvare å hente de inn.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4380

                        Står i dagens VG at belgiske Lokeren skal være interessert i å hente Runar som ny trener. Bjarmann sier det er uaktuelt.
                        ..................

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3439

                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Da Runar kom, så hadde vi flere profiler i laget enn det er i dag. Derfor vil han noen profiler.
                          Vi hadde kanskje et par navn som var kjent i VG og DB, men jeg er mer entusiastisk med tanke på spillerne vi har i dag. Runar, som enhver trener, vil selvfølgelig ha de beste spillerne han kan få. Jeg tror ikke Runar bryr seg så mye om profiler, men heller gode spillere.

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Og en spiller vi trenger er allerede i klubben og heter Johan Andersson. Konsekvensen av ham utenfor laget sier egentlig alt, det ødela helt det momentum man fikk før pausen da skaden ble kjent. Få med Johan videre og mye er gjort. En skadefri Johan vel og merke. Ellers er det beste man kan håpe på, med scoutiningvanene sånn generelt og nyere historie tatt i betraktning, at vi henter etablerte fra dårligere ligaer eller er heldige med en Afrika-import som alene utgjør en forskjell.

                          Jonathan Glenn som eksempel på det første, en ny Nosa som eksempel på det andre.
                          Johan tror jeg er ferdig i klubben. Martin er yngre og i mine øyne bedre enn Johan. Det ble kanskje en liten stopp før Martin kom inn og ble varm i trøya, men nå ruller toget videre.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4092

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Står i dagens VG at belgiske Lokeren skal være interessert i å hente Runar som ny trener. Bjarmann sier det er uaktuelt.
                            Da virker denne rykende ferske nyhetsmeldingen særdeles interessant!

                            Uwe Rösler har fått sparken i Leeds

                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              Sa du VG joneren?
                              Finner det ikke, men for min del kunne vi byttet med
                              Last edited by Trooond; 19.10.2015, 12:31.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2937

                                Uwe blir aldri aktuell for LSK. Han er for dyr, og LSK er flere trinn ned karrieremessig for ham. JEg er heller ikke sikker på at han har så varme følelser for en klubb der Per Berg fremdeles beveger seg i kulissene.

                                Det kan godt være at Runar forsvinner til Lokeren. Da skal vi i alle fall ha solid betalt for ham. Skal vi slippe ham, er det gunstig å gjøre det nå. Vi har god tid til å finne en erstatter, og vi risikerer lite plasseringsmessig. Kanskjer en 10. plass framfor en 8., men det bør kompenseres i en overgangssum.

                                Hvem erstatteren skulle være, har jeg vanskelig for å se. Noen har pekt på Jack Dempsey tidligere, men jeg synes ikke laget han presenterte på Åråsen i går lovet særig godt. LSK har nå blitt en klubb som må være blant de flinkeste i klassen på å utvikle unge og egne talenter. Der har Runar vist seg å være dyktig. Jeg håper for all del at vi ikke ender opp med en Bradley light, som bygger et lag med "sammenrask av vrakgods" som riktig nok Bradley har vært svært god til å få til å fungere, i alle fall på TL-nivå. Jeg føler at Dempsey er litt av samme støpning, i alle fall bar gårsdagens FKH bud om det. Ikke er jeg spesielt begeistret for den pumpinga av lange baller opp i midten, heller.
                                Last edited by Stray Cat; 19.10.2015, 21:00. Begrunnelse: Innlegget er moderert

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  Runar har gjort en god jobb i LSK. Så bra har det gått at han er ønska i andre, større klubber. Det er da ikke negativt men helt strålende!

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Runar må bli, men Lokeren er nok et lite steg oppover for Runar. Lokeren er ingen storklubb, men da får Runar en fot innenfor belgisk fotball dersom han blir trener for Lokeren. Heldigvis er det ikke aktuelt for LSK å slippe ham nå. Røsler hadde også sine klare begrensninger som trener, men han har en fot innenfor engelsk fotball og blir nok der. Håper vi slipper trenerskifte nå.

                                    Kommentar

                                    • Rune
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 1229

                                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                      Runar må bli, men Lokeren er nok et lite steg oppover for Runar. Lokeren er ingen storklubb, men da får Runar en fot innenfor belgisk fotball dersom han blir trener for Lokeren. Heldigvis er det ikke aktuelt for LSK å slippe ham nå. Røsler hadde også sine klare begrensninger som trener, men han har en fot innenfor engelsk fotball og blir nok der. Håper vi slipper trenerskifte nå.
                                      Runar har vært linket til Lokeren før, både som assistenttrener og hovedtrener. Det virker som om de er veldig gira på ham, så det er helt sikkert ikke siste gang denne muligheten dukker opp. Derfor tipper jeg at han ikke stresser, og ønsker å bygge opp enda mer erfaring i Lillestrøm før han tar ett skritt til karrieremessig. Han vet helt sikkert selv at han fremdeles har mye å lære som trener.
                                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2505

                                        Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
                                        Lillestrøm har tatt poeng mot;
                                        Rosenborg 0
                                        Stabæk 0
                                        Odd 1
                                        Strømsgodset 0
                                        Viking 3
                                        Vålerenga 1
                                        Molde 4
                                        Topp 7 har vi tatt 9 av 42 poeng
                                        Odd har vi i siste seriekamp, så dem har vi bare møtt en gang.
                                        Det riktige blir at vi har tatt 9 av 39 poeng mot topp 7, med mulighet for 12 av 42. Fortsatt ikke imponerende, men ikke fullt så ille som du sier.

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Har faktisk troa på at vi kan klå Odd. Ingen forventer noe av oss der nede og Odd spiller for medaljer. Gleder meg allerede til intervjuet med Fagermo etter kampen. Han hater LSK, garantert. Likevel kan Odd være ute av medaljekampen når de møter oss.

                                          Kommentar

                                          Working...