Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    Såvidt jeg husker var det Lokeren som kjøpte Runar når han var spiller i LSK også.

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      Du er ikke på loker'n og har helt rett. Han er visstnok en hedensk, islandsk gud der nede.
      Last edited by Frode D. Homb; 19.10.2015, 18:03.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Rúnar må gå! (For 30 mill)
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9461

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Dere som ønsker(ønsket) Runar ut av LSK - ta dere en jævlig stor bolle. Muligheter for å svelge en karamell eller to. Deiligste LSK tiden på mange år. Potensialet er så inn i hel... stort!

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
              Dere som ønsker(ønsket) Runar ut av LSK - ta dere en jævlig stor bolle. Muligheter for å svelge en karamell eller to. Deiligste LSK tiden på mange år. Potensialet er så inn i hel... stort!
              Mye positivitet å spore nå, men opplever dette mer som en helhet fra klubben. Signering av viktige spillere på løpende bånd, gode signeringer i sommervinduet og selvsagt resultatene som nå følger. Sportsklubben er på riktig vei, men det er fortsatt mye å jobbe med. Viktigste fremover er at det fortsatt er greit med engasjement, man skal få lov til å si ifra når man ikke er enig.. Såpass takhøyde har klubben!

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2151

                Skal absolutt innrømme at jeg lenge har vært sterkt tvilende til Kristinson tidligere. Men nå begynner jeg virkelig å se konturene av noe kjempeposetivt for LSK i nærmeste fremtid.
                Det er herlig å endelig ha noe å glede seg med LSK igjen.og jeg svelger gledelig i meg alle negative utsagn jeg har hatt mot Kristinson tidligere.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Synes Folke er inne på noe som har slått meg også, det virker nå endelig som om folk drar i samme retning i klubben. Og det har også gjort jobben til Runar lettere, for det var en presset islending da det sto på som verst i sommer. LSK er akkurat der de fortjener å være, synes tabellen er svært beskrivende for både klubb og liga som helhet. Det dannes et klasseskille nå, og forhåpentligvis har LSK gjort nok riktig til å falle ned på riktig side. Der klubben skal og bør være, både utifra faktisk størrelse og potensial.

                  Spenningmomentet knytter seg til hva klubben akter å gjøre for å å ta nye steg spillemessig. Mye er allerede satt, men et par nøkkelposisjoner gjenstår. Og selv om en forlengelse med Lundemo ikke skal definere noe som helst, så vil det være kanskje det tydeligste positive signalet på at det man nå gjør er riktig.

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1254

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Synes Folke er inne på noe som har slått meg også, det virker nå endelig som om folk drar i samme retning i klubben. Og det har også gjort jobben til Runar lettere, for det var en presset islending da det sto på som verst i sommer. LSK er akkurat der de fortjener å være, synes tabellen er svært beskrivende for både klubb og liga som helhet. Det dannes et klasseskille nå, og forhåpentligvis har LSK gjort nok riktig til å falle ned på riktig side. Der klubben skal og bør være, både utifra faktisk størrelse og potensial.

                    Spenningmomentet knytter seg til hva klubben akter å gjøre for å å ta nye steg spillemessig. Mye er allerede satt, men et par nøkkelposisjoner gjenstår. Og selv om en forlengelse med Lundemo ikke skal definere noe som helst, så vil det være kanskje det tydeligste positive signalet på at det man nå gjør er riktig.
                    Lundemo 2014, bra. Lundemo 2015, meget middelmådig. Skader har selvsagt satt han tilbake men jeg er meget usikker på om Lundemo er mannen som tar LSK nærmere toppen. Lundemo er sikkert med i RK sine planer for 2016 men han er ikke uunværlig for LSK. Origi sine uttalser etter ny kontraktsinngåelse har satt standarden for 2016. Det bør Lundemo merke seg.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Lundemo 2014, bra. Lundemo 2015, meget middelmådig. Skader har selvsagt satt han tilbake men jeg er meget usikker på om Lundemo er mannen som tar LSK nærmere toppen. Lundemo er sikkert med i RK sine planer for 2016 men han er ikke uunværlig for LSK. Origi sine uttalser etter ny kontraktsinngåelse har satt standarden for 2016. Det bør Lundemo merke seg.
                      Skader har ødelagt hele sesongen for Lundemo. Det jeg fortsatt ikke helt får hodet mitt rundt er det som skjedde like før sesongen startet, hvorfor man sendte en skada Lundemo på en fullstendig ubetydelig u-landslagssamling. Det innrømmet alle parter også seinere at forverret situasjonen som satt ham ut så lenge.

                      Lundemo er vår mest profilerte unge spiller, at han blir med videre sender et signal ut som vil være svært positivt for klubben og for alt det arbeidet man legger ned i spillerutvikling. Og det blir en bekreftelse på at det Origi har sagt faktisk stemmer, at det er noe virkelig bra på gang som gjør at spillere ikke søker seg videre innenlands.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Det har tatt seg veldig bra opp etter laget utvidet sommerferien til å vare i nærmere 2 måneder ekstra. Frem til seieren hjemme mot TIL (som for øvrig var en skikkelig drittkamp) 21.08, hadde man to måneder med åtte kamper som ga snitt på 0,75 poeng pr kamp. Den perioden gjør at man sannsynligvis havner på en hederlig 8 plass. Summerer man opp, så ødelegger den perioden en del for helhetsinntrykket i 2015.

                        Både spill- og resultatmessig har det tatt seg veldig opp nå i høst. Etter den ræva kampen mot, svarer laget med en meget god bortekamp mot MFK og fortsetter med å regelrett løpe i stykker AAFK hjemme på Åråsen. Og de unge spillernes utvikling har vært virkelig god.

                        Det som er bra med en slik avslutning på sesongen, er at det drar med seg positive vibber inn mot sesongkortsalget, positiv omtale i nærområdet og riksdekkende. Man har noe å se frem til når treningskampene starter opp i januar. Lettere å tiltrekke seg nye signaturer fra eksisterende spillere som får trua på det dem driver med. Lettere å tiltrekke seg spillere som i dag ikke er i klubben når man ser hvordan klubben har tatt steg nå i høst.

                        Jeg håper at vinteren bringer med seg 3-4 gode signeringer, de unge fortsetter den gode utviklingen og at man prøver mer og mer å bygge opp eget spill i etablert angrep (det betyr ikke at gode sjanser til kontringer skal legges døde, men variasjon - kontringsspillet har blitt ganske så bra). I tillegg at man fortsetter med det laget er tilført på defensiv og offensiv dødball - der synes jeg det er tatt store steg i høst.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2937

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Det har tatt seg veldig bra opp etter laget utvidet sommerferien til å vare i nærmere 2 måneder ekstra. Frem til seieren hjemme mot TIL (som for øvrig var en skikkelig drittkamp) 21.08, hadde man to måneder med åtte kamper som ga snitt på 0,75 poeng pr kamp. Den perioden gjør at man sannsynligvis havner på en hederlig 8 plass. Summerer man opp, så ødelegger den perioden en del for helhetsinntrykket i 2015.

                          Både spill- og resultatmessig har det tatt seg veldig opp nå i høst. Etter den ræva kampen mot, svarer laget med en meget god bortekamp mot MFK og fortsetter med å regelrett løpe i stykker AAFK hjemme på Åråsen. Og de unge spillernes utvikling har vært virkelig god.

                          Det som er bra med en slik avslutning på sesongen, er at det drar med seg positive vibber inn mot sesongkortsalget, positiv omtale i nærområdet og riksdekkende. Man har noe å se frem til når treningskampene starter opp i januar. Lettere å tiltrekke seg nye signaturer fra eksisterende spillere som får trua på det dem driver med. Lettere å tiltrekke seg spillere som i dag ikke er i klubben når man ser hvordan klubben har tatt steg nå i høst.

                          Jeg håper at vinteren bringer med seg 3-4 gode signeringer, de unge fortsetter den gode utviklingen og at man prøver mer og mer å bygge opp eget spill i etablert angrep (det betyr ikke at gode sjanser til kontringer skal legges døde, men variasjon - kontringsspillet har blitt ganske så bra). I tillegg at man fortsetter med det laget er tilført på defensiv og offensiv dødball - der synes jeg det er tatt store steg i høst.
                          For en gangs skyld er jeg 100 prosent enig med deg, og synes du har gitt en nøktern og god kortanalyse av sesongen. Den er i alle fall helt i tråd med mitt inntrykk. (Ojoj... :-) )

                          Hva spillestil angår, forselår jeg at du, GIF eller en annen som er spesielt engasjert og med et minimum av kompetanse tar initiativet til en ny tråd, der vi kan diskutere dette i full uenighet og fordragelighet.

                          Jeg tror vi er ganske enige om at den ballbesittende stilen som Haglund innførte, ikke fungerte optimalt i sin "reneste" form. Det kan skyldes mange ting, at stilen var ny og ukjent for spillerne, at vi ikke hadde de rette spillertypene, at det ikke er optimal stil i norsk fotball med høy intensitet og vekt på direkte fotball, eller at det rett og slett var litt "gammeldags".

                          Nå har pendelen svingt litt langt den andre veien igjen, vi spiller mer direkte, men evner i mindre grad å holde på ballen når det er nødvendig. Det kan fort straffe seg mot lag som er presumtivt bedre enn oss, som RBK og Molde i toppslag. Men det skyldes, tror jeg, at vi ikke har typene. Johan er som smidd for den rollen, og både MAruis og MArtin klarer det. Men vi trenger en eller to sikre ballspillere til i forsvaret, spesielt en midtstopper som kan sette i gang spillet bakfra, så midtbanen slipper å komme helt bak og hente ballen hver gang. Sånn det er nå, er vi for enkle å ta ut med høyt press når motstanderen er i balanse og vi starter bakfra.

                          Det som har reddet oss, er enkeltspilleres offensive kvaliteter, tidvis god offensiv samhandling, et enkelt, men tydelig spillemønster og god disiplin og lagmoral. Jeg har også inntrykk av at vi er godt trent, og orker minst like mye som motstanderne.

                          Og, selvsagt, at det defensive nå sitter godt. Etter den forferdelige RBK-kampen er vi ikke utspilt en eneste gang. En og annen blemme og "hjerneblødning", javisst, men det er nesten ikke til å unngå. Sjøl de beste laga gjør det, nå og da.

                          Jeg tror vinteren og våren blir jævlig spennende, for en gangs skyld. Jeg er veldig spent på om den beste ungdomsgenerasjonen i LSK noen sinne vil ta ytterligere ett steg i 2016, og om Sheriff, Kristiansen, Olsen eller noen andre av de enda yngre for alvor vil banke på døra til våren. Og det er utrolig positivt, at så å si hele førsteelleveren nå er på kontrakt for 2016. Får vi signaturen til Ringo og Marius også, skal Torgeir forgylles ved sesongslutt.

                          LSK 2016 blir virkelig et lag å bli glad i!

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                            Og, selvsagt, at det defensive nå sitter godt. Etter den forferdelige RBK-kampen er vi ikke utspilt en eneste gang. En og annen blemme og "hjerneblødning", javisst, men det er nesten ikke til å unngå. Sjøl de beste laga gjør det, nå og da.
                            Du finner ikke lag i Tippeligaen som glipper en gang i ny og ne. Som du sier, det er ikke til å unngå.

                            Hva det gjelder Haglund sin spillestil, så svanet jeg at man tok flere kontringer og utnyttet dem.

                            Og når det gjelder min negativitet i sommer, så må jeg få si at jeg sjelden har sett LSK de 7-8 spiller verre enn i sommer. Det var virkelig dystert. En kamp i ny og ne er man forberedt på at kan gå "åt helvete", men 8-9 kamper på rad - det så jeg ingen ende på. Ta kampen hjemme mot Sandefjord - det er vel kun når TIL spiller på Åråsen og leder 2-0 til pause, at man har sett verre fotball. Det var virkelig på hekta at det holdt inn. Kampen hjemme mot TIL var også begredelig. To kamper hvor bunnivået var så grassalt lavt, men man heldigvis tok med seg 6. poeng.

                            Jeg tror spesielt to spillere står bak at laget har hevet seg såpass - Moa og Martin. De har vært viktige. Moa av åpenbare årsaker, men Martin har satt viktig mål og stått frem som en sjef. Spillere som blomstrer inspirerer andre. Kristinsson virker også mer "på" og tydelig.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3442

                              Jeg sa før sesongen at Runar fikk denne sesongen til å tilpasse laget, og at det er først 2016 han får krav om å prestere. Det er gledelig å se at vi gjør en godkjent figur i år også. Neste sesong er unggutta ett år eldre, og da forventer jeg at vi kjemper om en tur ut i Europa.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2937

                                ...men hva gjør vi om Runar og laget får "den vanskelige andre sesongen" i fleisen neste år?

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                  ...men hva gjør vi om Runar og laget får "den vanskelige andre sesongen" i fleisen neste år?
                                  2016 er topp 4-5 udiskutabelt, sett at man får de 2-4 forsterkningene Runar etterspør. Selv det laget og spillet man mønstrer nå bør gi topp 4-6.

                                  Kommentar

                                  • pattriot
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2011
                                    • 108

                                    Kongelige Sporting Club Lokeren fikk forresten ny trener i går, ikke Runar. Tidligere trener for det Tunisiske landslaget (og for Brugge tror jeg) Leekens er det de har plukket opp, så får vi se om hvor lenge han holder. KSC Lokeren ligger nå på 14. plass etter at de vant mot et annet bunnlag.

                                    Kommentar

                                    • plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 806

                                      Med tanke på at vi har kun to seire mot lagene over oss på tabellen (Viking og Molde) så tror jeg den andresessongen kan bli meget tøff åkke som.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        Aftenpostens Lars Tjærnås har følgende å si om Runar Kristinsson under "3 onside" i dag:
                                        Lillestrøms islandske trener har jobbet i det stille mens klubben har vært tvunget til å erstatte etablerte spillere med unggutter. Det fungerer strålende. Ett tap på de siste åtte kampene, og attraktiv fotball, er en meget sterk prestasjon.

                                        En Runar og LSK har overraska er iallfall Tjærnås. Hadde hans forhåndstips i år slått til hadde vi liggi an tii direkte nedrykk. Denne gangen tipper han faktisk hjemmeseier mot S08, riktignok med 3-2.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          I dag brukes heldigvis alle 3 bytter, selv om de siste kom seint.
                                          Håper Runar ser verdien i å bruke mange spillere og bygge en solid stamme.
                                          Når man ser alle skader og slitasje utover i sesongen, er det viktig med gode alternativer.
                                          Det er mange gode spillere nå, men med den formen Friday og Ofkir har vist, kan det fort være at de kjøpes opp, og da kan en solid stamme være veldig viktig.
                                          Regner med at Osvold nå er tapt, skal vel mye til at han skriver ny kontrakt.
                                          Men Brændsrød og Krogstad håper jeg blir satset på videre, selv om det ikke gir mest tillit når juniorer byttes inn før de.
                                          Men nå ble 3 bytter brukt, så håper det skjer mot Odd også.

                                          Kommentar

                                          Working...