LSKs 45 innkasserte poeng på 29 kamper må betegnes som en bragd gitt forutsetningene. Runar skal ha en stor del av æren for denne prestasjonen. Han er for meg årets trener i norsk fotball.
Rúnar Kristinsson
Collapse
X
-
Nå må vi roe ned litt her.Runar har levert en meget sterk høstsesong,men vi må ikke glemme at han også har gitt oss 1 poeng mot vif,0 poeng mot trønderpakket og et ekstremt bittert tap for 2010.Spesielt sistnevnte tap vil aldri bli glemt på noen side av elva.Legger til en elendig sommer hvor både poengfangst og spill ikke var noe å skrive hjem om og mange fryktet nedrykk.Da er man ikke en kandidat til årets trener i min bok.Men snuoperasjonen skal han selvsagt ha stor kred for.Kommentar
-
Jeg var kritisk til Runar midtsommers i år, men han har vist hva han står for utover høsten. Kvalitetsstigningen den siste tredjedelen av sesongen er lovende og gir grobunn for optimisme foran neste år. Jeg tror Runar har lært mye og hatt utvikling som trener i løpet av dette året. Størst forbedringspotensial er det vel i hvordan vi opptrer mot topplagene, for der har det vært tynn suppe. Laget gjør den viktigste jobben, slår bånnlagene og de fleste litt under midten-lagene greit. Litt hvassere toppnivå og jevnere stall i 2016, så tror jeg vi får en enda bedre sesong.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Det kan da ikke stemme! Ifølge ivrige forumdeltakere, skjønner spillerne lite til hans disposisjoner, og han har flere ganger vært nær ved å miste spillergruppa?!
< / I R O N I V A R S E L >Kommentar
-
Runar er spillernes mann. Det kunne man se tidlig. Vi skal legge akkurat like mye i dette som om spillerne hadde ytret mistillit. Vi er en klubb i harmoni. Nå kan alle de relevante parter på forumet ta dette inn over seg. Så håper vi at vi får en god sesong.Kommentar
-
Gjenstår å se hvordan det fungerer taktisk i år. Gode treningskamper gir null poeng i serien, men gir selvsagt god selvtillit. Halleluja-stemningen er jo nesten til å ta og føle på.
Må starte å ta poeng mot antatt bedre lag. Husker med gru kampene mot rbk og borte mot Odds - reale skreller.
Etablert angrep må bedres, men er redd det blir veldig fokus på kontringer. Forsvaret har blitt bra. Midtbanen savner en Johan ekler Marius - Martin har vært skuffende i oppkjøringa, men det kan snu når det blir alvor.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Grunnen til at jeg tror denne stilen vil kle vårt mannskap best er fordi spillertypene vi har nå er ganske forskjellige fra da Haglund styrte. Vi har ingen pasningsføtter bakfra, den sentrale midtbanen med Bonke og Martin kan ikke alene styre et spill, vi har to kantspillere som har sine styrker i tempo og 1v1 ferdighet, og ikke minst spiller vi med to spisser, og ingen ordentlig 10er. Det vi faktisk har fantastiske forutsetninger for er et høyt og aggressivt forsvarsspill med en sterk og hurtig frontfirer, og vi bør kunne kjøre over motstandere i kontringsspillet med fart, 1v1 ferdighet og en del solide målscorere. Vi så tendenser til et fungerende kontringsspill i fjor, men vi var ikke spesielt bra i omstillingen fra angrep til forsvar.Kommentar
-
Grunnen til at jeg tror denne stilen vil kle vårt mannskap best er fordi spillertypene vi har nå er ganske forskjellige fra da Haglund styrte. Vi har ingen pasningsføtter bakfra, den sentrale midtbanen med Bonke og Martin kan ikke alene styre et spill, vi har to kantspillere som har sine styrker i tempo og 1v1 ferdighet, og ikke minst spiller vi med to spisser, og ingen ordentlig 10er. Det vi faktisk har fantastiske forutsetninger for er et høyt og aggressivt forsvarsspill med en sterk og hurtig frontfirer, og vi bør kunne kjøre over motstandere i kontringsspillet med fart, 1v1 ferdighet og en del solide målscorere. Vi så tendenser til et fungerende kontringsspill i fjor, men vi var ikke spesielt bra i omstillingen fra angrep til forsvar.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Enig i det meste du sier, men den dimensjonen å kunne angripe når man ligger under eller møter lag som legger seg bak ballen med 11 mann i angrep - den mangler man mye av pr d.d. Man kan ikke bare basere spillet på raske omstillinger og angrep når motstanderen er ute av balanse.Kommentar
-
Selvfølgelig ikke, jeg mener bare at vi bør satse på å bli best på akkurat disse områdene, da det er det vi har spillermaterialet til. Gjerne i den retningen mange Bundesliga-klubber går - man behersker spill mot etablert, men er eksperter i omstillingsspillet. Fotballen går så kjapt nå og i alle fall i Norge er såpass åpen at om man dominerer offensiv og defensiv omstilling så har man gode muligheter i hver eneste kamp.Last edited by Rune; 23.02.2016, 11:57."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Eidur var jo også på vei til Lillestrøm før Molde bladde opp ekstra cash. Selv for islandske mangemillionærer trumfer lønn det å få spille under Runar."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
LSK er dessverre ikke i den situasjonen der vi kan håndplukke spillere bare pga Runar.
Vi kan ha speidet over flere år, vært i samtaler osv. Mulig klubben har tilbudt han mer i lønn, sign on eller ordnet jobb for kjæresten. Blir for enkelt å si at hvorfor er han ikke hos oss?
Ta en prat med Runar på neste trening så får du svaret.Kommentar
-
LSK er dessverre ikke i den situasjonen der vi kan håndplukke spillere bare pga Runar.
Vi kan ha speidet over flere år, vært i samtaler osv. Mulig klubben har tilbudt han mer i lønn, sign on eller ordnet jobb for kjæresten. Blir for enkelt å si at hvorfor er han ikke hos oss?
Ta en prat med Runar på neste trening så får du svaret.Kommentar
-
Får ikke kommet på møtet onsdag, men hadde vært flott om noen igjen spør hvorfor han trekker tilbake alle når vi har corner imot. Vet han sa det var for å ikke slippe inn mål, men etter spørsmålet ble spurt sist, trakk han ut 2 stk mot Mjøndalen og det funket utmerket.
Virker som han trenger en påminnelse akkurat der.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
-
Får ikke kommet på møtet onsdag, men hadde vært flott om noen igjen spør hvorfor han trekker tilbake alle når vi har corner imot. Vet han sa det var for å ikke slippe inn mål, men etter spørsmålet ble spurt sist, trakk han ut 2 stk mot Mjøndalen og det funket utmerket.
Virker som han trenger en påminnelse akkurat der.Kommentar
Kommentar