Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    Opprinnelig skrevet av Oddis
    Hvordan er det egentlig mulig å ikke bruke opp byttene i dag? Martin, Jradi og Arni burde strengt tatt alle vært bytta ut allerede før pause..
    Aldri skjønt vitsen med å bytte bare for å bytte. Prestasjonen i 2. omgang er helt på det jevne med tanke på hvor tidlig vi er i sesongen. Styrer matchen, skaper nok muligheter til å vinne og slipper dem til veldig få muligheter. "Powerplay" de siste 20 minuttene.

    Men laguttaket stiller jeg spørsmålstegn ved. Det å sette Arni på kant foran Kolstad er helt uforståelig etter min (og tydeligvis mange andres) mening. Heldigvis ser Runar at han har gjort en bommert og gir Ofkir sjangsen relativt tidlig i 2. omgang. Trolig helt avgjørende for det ene poenget.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      Svak coaching av Runar - igjen.

      Med fare å gjenta andre, det er helt latterlig at Arni starter på kant. Dette ble prøvd i 4-5 kamper ifjor og gikk like dårlig hver gang. Den ene gangen (mot søpla?) gikk det så dårlig at han måtte gå ut etter en halvtime spilt.

      Arni har verken hurtigheten eller dribleferdighetene til å bekle kantrollen. Dette ser alle som går på Åråsen, minus to islendinger som trener Sportsklubben. Han har teft foran mål, og der er det p.d.d to andre som spiller, som ikke er helt i rute.

      Det man oppnår med å spille med Arni på høyrekant er å svekke selvtilitten hans, ved å gjentatte ganger gi han dårlige opplevelser på banen.
      Personlig synes jeg det bare blir enda verre da dette tullet går på bekostning av en lokal gutt (Kolstad) med et mye større potensiale i kantrollen.

      Ellers er det jo merkelig at leiesoldaten fra Godset står hele matchen. Leverer lite eller ingenting, la Brenden eller Kolstad få prøve seg det siste kvarteret. Kan ihvertfall ikke bli sp mye tammere.

      Nei, skikkelig skuffa over mangelen på offensiv struktur, laguttak og disposisjoner fra Runar etter to kamper.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4380

        Mulig det er litt urettferdig eller feil, men jeg vil nesten påstå at Runar sin coaching koster oss 3 poeng i dag. Skulle ønske vi fikk et svar på hvorfor Arni starta på kanten, men det tror jeg ikke finnes. Fordi Glimt skulle legge seg lavt? Synes det uansett blir feil å sette opp laget etter hva Bodø/Glimt kanskje eller muligens kommer til å gjøre. Det er faens Bodø/Glimt som kommer til Åråsen. Hvis vi ikke, mot et såpass svakt lag (ja det er dem!), klarer å stole på egne ferdigheter og skal legge opp spillet etter deres premisser så er vi faen meg langt unna det jeg trodde vi var.

        Det her var jævlig skuffende og "juniorfeil" som jeg trodde Runar hadde lagt bak seg. Vi hadde tidenes mulighet til å stå med 6 poeng allerede nå, og det er utrolig skuffende både av trenere og spillere at vi ikke griper den. Skjerpings nå!
        ..................

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9461

          Opprinnelig skrevet av Seb.R
          Aldri skjønt vitsen med å bytte bare for å bytte.
          Er vel heller ikke det det er snakk om?

          Er vel mer de at vi har spillere på banen som ikke leverer.

          Og med muligheter på benk, så ligger det litt håp i disse eventuelle byttene - om å få endra styrkeforholdet ovenfor motstanderen - i vår favør.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Jeg må få stille spørsmålet:

            Hva har Runar Kristinsson tilført LSK offensivt på sine 32 kamper i Tippeligaen?

            Hvis jeg skal svare på det: null og niks. Jeg kan ikke se noen som helst form på det offensive i dag annet enn lange baller fra stopper, nærmest i blinde og panikk, opp på Erling og Fred. Null bidrag fra kantene. Når Ofkir kom inn, var planen tydeligere: gi ballen til Ofkir og håp at han kan skape noe på egenhånd.

            Det ser rett og slett alt for svakt. Null signatur på laget, med mindre man mener at null offensiv plan er en signatur.

            Kampledelsen er så svak. Før pause så var kantene komplett ubrukelige. Arni er på feil plass - han er spiss. Jradi har tilgode å levere noe som helst over de to kampene han har spilt - av de som spiller 90 minutter i dag er han I særklasse dårligst. Frykter han er årets Finnur - han skal spille uansett. Og hva vil Kolstad og Brenden tenke som må varme benk i 90 minutter når man ser prestasjonene på konkurrentene leverer på banen.

            Man kan klage mye på dårlige spisser i dag, men hva fikk dem å jobbe med? Null bidrag fra kantene frem til Ofkir kom inn. Martin hadde ikke dagen og var vandrende feilpassning. Hvorfor gjøres det ikke bytter? Du får dem ikke med deg til neste kamp!

            Denne taktiske disponeringen og offensive planen i dagens kamp står så til de grader til stryk. På samme måte som sist helg. Sesongen starter på samme ræva måten som i 2015.

            Jeg mener det og sier det rett ut: gi mannen hjelp. Han evner ikke å få dette laget til å fungere offensivt. Null form - kun individuell frihet. Ingen samhandling.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              (..) Synes det uansett blir feil å sette opp laget etter hva Bodø/Glimt kanskje eller muligens kommer til å gjøre. Det er faens Bodø/Glimt som kommer til Åråsen. Hvis vi ikke, mot et såpass svakt lag (ja det er dem!), klarer å stole på egne ferdigheter og skal legge opp spillet etter deres premisser så er vi faen meg langt unna det jeg trodde vi var.
              This! Min største frustrasjon med Runar. Han er for feig. Spesielt på bortebane ser det ut til at det legges opp til en overdrevet defensiv og forsiktig gameplan. Spesielt med tanke på hva laget egentlig er i stand til å kunne levere. Vi taper omtrent kampen før den har begynt. Det beste eksemplet er nok på Lerkendal i fjor. Makan til feig og ynkelig tilnærming har jeg aldri sett fra klubben før.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

                Opprinnelig skrevet av knut
                Er vel heller ikke det det er snakk om?

                Er vel mer de at vi har spillere på banen som ikke leverer.

                Og med muligheter på benk, så ligger det litt håp i disse eventuelle byttene - om å få endra styrkeforholdet ovenfor motstanderen - i vår favør.
                Martin leverte da tross alt et mål? Det ligger ingen selvfølgelighet at byttene hadde hjulpet noe som helst. Mitt poeng er at jeg ikke ser vitsen i å kritisere manglende bytter, når det alt i alt leveres en helt grei andreomgang. Flere bytter kan også slå negativt ut. Relasjonene kan brytes opp, og momentet vi hadde kan mistes.
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  Opprinnelig skrevet av Langballa
                  Stryk for tullet med kantene han Gjør I dag... leier ut Brænsrød, som er kant for så å sette på en spiss på kanten-_- en spiss som ikke kan Gjøre det bedre enn Kolstad I tillegg!
                  Mener en situasjon hvor man låner ut både Brændsrød og Krogstad, samt vraker Kolstad i bytte med å sette Arni på kanten i første hjemmekamp, er en ekstremt provoserende handling. I tillegg til at Kolstad allerede et mye mer naturlig valg som kantspiller, er alle disse tre nevnte, spesielt kanskje Krogstad basert på pasningsssikkerhet, samspill og trygghet med ballen han viste prov på i noen kamper i fjor (ikke minst serieåpningen på samme tid i fjor), MYE mer interessante å starte med enn en spiller som utelukkende kan fungere som en aggressiv bakromsspiss på en fotballbane. Helt ubegripelig, spesielt i kamper vi må føre.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2937

                    To uavgjorte kamper, og litt svakere spillemessige prestasjoner enn forventet, og "Runar må gå-gjengen" på kfl har fått kollektiv ereksjon. Denne uka blir morsom på dette forumet. Ikke.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      Hvem mener at Runar må gå? Det å påpeke åpenbare svakheter ved jobben han gjør, er ikke det samme som å kreve hodet hans på et fat. Børge foreslår å forsterke trenerteamet, det er vel det nærmeste noen har kommet å kreve Runars avgang.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                        To uavgjorte kamper, og litt svakere spillemessige prestasjoner enn forventet, og "Runar må gå-gjengen" på kfl har fått kollektiv ereksjon. Denne uka blir morsom på dette forumet. Ikke.
                        Ereksjon er nok å ta i. Skar av meg deler av neglen + fingertuppen på sag i går - det var mindre smertefullt enn 1. omgang på Åråsen i kveld. Det er ikke tull.

                        Jeg mener ærlig og oppriktig at Runar trenger hjelp i det offensive spillet. På 32 kamper er det kommet null signatur og form på angrepsspillet. Defensivt ok, men når den offensive taktikken ser ut til å være å pælme ballen opp mor Erling eller Fred i håp om at dem skal få tak i ballen.

                        Sparken får han ikke. Det er det alt for mye prestisje i til at han får. Det nest beste er da å håpe at han får hjelp til å forme det offensive.

                        Og valg av spillere? Arni på kant. Jradi på andre siden. En som er spiss og en innleid spiller - ingen leverer! Brenden, som er kant, varmer benken. Kolstad, som har levert bra på kant, varmer benken. Brændsrød og Krogstad, som LSK eier, er lånt ut. Å se det som presteres på banen for Brenden og Kolstad når dem kun varmer benk , må være sykt frustrerende. Og hva tenker Brændsrød og Krogstad?

                        Jeg synes Runar Kristinsson leverer meget svakt. Det står jeg for. Å kreve han sparket er null vits. Blir nok en sesong under hva stallen er god for.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                          To uavgjorte kamper, og litt svakere spillemessige prestasjoner enn forventet, og "Runar må gå-gjengen" på kfl har fått kollektiv ereksjon. Denne uka blir morsom på dette forumet. Ikke.
                          Du skal få en utfordring:

                          Hva har Runar Kristinsson tilført LSK som lag på 32 kamper?
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            Problemet i dag er at vi spiller som i 2001. Vi lemper poolere som går i rett bane mot en spiss. Vi må vinkle pasningene og det må spilles på andrebevegelse. Vi er fryktelig forutsigbare. Dette må bedres fremover. Vi er lett å lese.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                              Vi må vinkle pasningene og det må spilles på andrebevegelse.
                              Andrebevegelsen er bra det, men målet på dette nivået bør jo være å spille på tredjebevegelsen. Men spill mot etablert bare snakkes det om for det meste i dette landet, det er liten vilje til å ta tak i det, og TL lider av det på alle måter. Og i LSK kunne man knapt vente med å snu ryggen til alt Haglund prøvde få inn, og tilbake sitter vi med noe det er umulig å respektere på noen som helst måte.

                              Heller solid og til tider kjedelig fotball enn noe som er skjørt og totalt uten innhold.

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                Ja, enig i tredjebevegelse også. Men akkurat nå så ser det meste vanskelig ut. Vi la i hvert fall noen fine crossere fra back og motsatt kant i dag. Det er et fremskritt. Mars er en rar måned i norsk fotball. Noen lag ser helt jalla ut, mens andre har julekvelden i de to kampene som er i denne måneden med jevne mellomrom.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Klubben ansatte et ubeskrevet blad som trener, hva hadde dere ventet? I det minste burde man ramme ham inn litt slik man gjør ellers i arbeidslivet, gi ham noen faste linjer å forholde seg til og litt veiledning av mer erfarne folk. Han utvikler seg ikke ved å gjøre feilvurderinger han ikke får tilbakemeldinger på. Spillerne han hadde med seg i kofferten holder/holdt i beste fall adecco-standard, det var nokså åpenbart etter et par kamper i fjor, allikevel taper vi nye to poeng i går fordi vi spiller med 10,5 mann i 70 minutter. Jeg håper bare han er en god leder og at han ivaretar spillergruppa skikkelig, kjennskap til personlige egenskaper var vel en av meget få premisser som lå til grunn for ansettelsen (les: vettløse gamblinga)?

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2558

                                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                    Problemet i dag er at vi spiller som i 2001. Vi lemper poolere som går i rett bane mot en spiss.
                                    Forsøker å spille som i 2001 mener du? Taktikken kommer fra tavla til Arne, men det eies ikke evne til å utføre den.

                                    Ble for øvrig positivt overrasket når jeg leste overskriften "Legger seg flat – ber om tålmodighet" på rb.no. Skuffelsen ble dog stor når jeg ser at det er Erling som sier det og ikke treneren selv. Spillerne går ut og tar smellen for treneren sin, mens treneren selv sier: "Vi åpnet kampen dårlig. Det gjorde jobben vanskeligere for oss. Jeg synes vi ble bedre mot slutten av første omgang, og i andreomgang kjørte vi dem. Vi skapte også nok til at vi burde vunnet, men det tok tid å få målet. Heldigvis kom utlikningen, slik at vi i hvert fall fikk med oss ett poeng, sier Kristinsson." Heldigvis ett poeng der altså.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2937

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Du skal få en utfordring:

                                      Hva har Runar Kristinsson tilført LSK som lag på 32 kamper?
                                      Jeg ikke så hardt rammet av Dunning-Kruger at jeg innbiller meg at

                                      - jeg kan gå rett inn og gjøre jobben til Runar Kristinsson bedre enn ham
                                      - jeg kan gjøre jobben til Bjarmann bedre enn ham
                                      - jeg kan påta meg rollen som analysebyrå og påpeke nøyaktig hvor skoen(e) trykker
                                      - jeg kan stake ut den sikreste veien fram tilbake til toppen av norsk fotball med begrensede midler

                                      Vi kunne ikke velge og vrake på de øverste hyllene da Haglund til slutt blei lei av å jobbe under våre økonomiske vilkår. Kristinsson var da ønsket av svært mange på forumet, av folk som i alle fall ikke hadde gjort noen "kartlegging" av hva han sto for som trener. Han tok oss til en anstendig åttendeplass i fjor, under trange økonomiske vilkår, og har vist seg som en trener som i alle fall ikke dreper alt av talent rundt ham (jmf. solstrålen hos tippeliganaboen).

                                      Siden du spør; Jeg har oppfattet at han har tilført oss en mer direkte spillestil enn under et forrige regimet, som var i overkant glad i ballinnehav (for å si det forsiktig). Jeg har ikke inntrykk av at han har gått tilbake til Erlandsens tro på knokkeldueller og lange baller opp til to sterke og hodesterke spisser. Tvert imot, har han fremelsket det vi har av teknisk talent i klubben. Bassel har for eksempel opplevd en mye friere rolle her enn i godset.

                                      Det Kristinsson sliter mest med, slik jeg ser det, er en mye mer ustabil midtbane. Der tror jeg nøkkelen ligger til bedre prestasjoner framover.

                                      Og, sjølsagt; Jeg er helt enig i kritikken av hvordan han har brukt de islandske spillerne. Finnur i fjor, og Arni i går. Men jeg antar at han har hatt sine grunner. Jeg er ikke inne i hodet hans.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                        Tvert imot, har han fremelsket det vi har av teknisk talent i klubben. Bassel har for eksempel opplevd en mye friere rolle her enn i godset.
                                        Offensivt føler jeg at det er litt der skoen trykker. Vi har ingen tydelig plan og er ganske avhengig av enkeltprestasjoner. Da blir det veldig lett å fremelske tekniske talent. Det er jo de uredde driblerne som skaper angrepsspillet for oss. Ikke passningsspillet eller bevegelsene i laget. Det ble jo veldig tydelig i går da vi var tannløse fram til Ofkir kom på banen.

                                        For Bassels del er det kanskje kalas å få en fri rolle på kanten, men det spørs om ikke laget som helhet hadde blitt bedre dersom kantspilleren hadde en tydligere rolle i laget.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          Siden du spør; Jeg har oppfattet at han har tilført oss en mer direkte spillestil enn under et forrige regimet, som var i overkant glad i ballinnehav (for å si det forsiktig). Jeg har ikke inntrykk av at han har gått tilbake til Erlandsens tro på knokkeldueller og lange baller opp til to sterke og hodesterke spisser. Tvert imot, har han fremelsket det vi har av teknisk talent i klubben. Bassel har for eksempel opplevd en mye friere rolle her enn i godset.

                                          Det Kristinsson sliter mest med, slik jeg ser det, er en mye mer ustabil midtbane. Der tror jeg nøkkelen ligger til bedre prestasjoner framover.

                                          Og, sjølsagt; Jeg er helt enig i kritikken av hvordan han har brukt de islandske spillerne. Finnur i fjor, og Arni i går. Men jeg antar at han har hatt sine grunner. Jeg er ikke inne i hodet hans.
                                          Jeg klippet bort alt vås som er utenfor tema - jeg er ikke helt på den greia de der...

                                          Den direkte stilen så du kanskje mye til i går, annet enn lange baller på Friday og Erling? Tok man en kontring eller to? Evnet ikke å ta B/G i ubalanse og dem fikk demme opp for tannløst LSK i full balanse gang etter gang. Greit at han har jobbet godt med individene, men det er han ikke første til å gjøre. Jradi har sikkert en fri roll, men har vist null og niks når det gjelder - en gedigen skuffelse ut i fra enkelte treningskamper. Bare nevner at det var over 100 feilpasninger i går.

                                          Sentral midtbane er mye av det samme som han hadde med sist høst - Malo og Bonke. Hvorfor fungerer dem ikke i år slik som i høst? Hvorfor har den blitt dårligere?

                                          Årets Finnur er vel allerede klar? Det er ikke Arni, all den tid han ble byttet ut før 60 minutter i går. Tror det er langt mer prestisje med innlånte Jradi der (nei, det er ikke Jradi sin feil - når han og Arni ikke ble byttet ut etter 1. omgang i går... Forvennet ikke bytter etter 45 min i år).

                                          Og hvorfor skal det ikke inn friske bein? Hvorfor vegring mot bytter?

                                          Nå hadde treneren tidenes lissepasning på vei mot beinet som bare ba om å bli klinka i krysset - god stemming i og rundt klubben, to antatt svakere lag i seriestarten og en god oppkjøring i sekken. Solgt flere sesongkort enn på lenge. Forventninger om noe bra. "Gi alt" ble dratt frem igjen. Hva presterer laget og treneren? 2 av 6 poeng, en formløs fotball med to dødballmål som fasit og over 4500 skuffa mennesker gikk hjem fra Åråsen.

                                          PS: B/G byttet trener i vinter, en rekke spillere ut og nye ukjente blad inn. De hadde langt bedre form på spillet enn LSK hadde. Det var en plan. Spillerne traff hverandre med pasningene.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...