Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjedda
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Apr 2015
    • 147

    På generelt grunnlag synes jeg det er helt greit at en trener som mener at enkeltspillere ikke har spilt godt nok også uttrykker sine meninger om dette i omgang med media. Mange ganger er det best å ta dette bare internt, spesielt hvis det er unge og uerfarne spillere det dreier seg om. Mens andre ganger kan treneren fornuftig nok vurdere situasjonen slik at det er ålreit nok å påpeke sine vurderinger om underprestasjonen på en adekvat måte også til offentligheten. Gud bedre så kjedelig dette hadde vært om Runar aldri ga uttrykk for sin skuffelse om spillernes prestasjon. Noen minister kutyme bør ikke være noen mal for fotballtrenere. Å alltid ta ansvar for andres udugelighet vil jo bare være et uærlig spill for galleriet. De spillerne dette gjelder er ofte selv utrolig skuffet over egen innsats, og er fullt klar over trenerens misnøye. Når du selv vet at du har spilt dårlig så er det mange ganger lettere å håndtere dette i åpenhet fordi man da vet hva man har å forholde seg til. At Runar noen ganger, og på en nedtonet måte, gir uttrykk for dette også til offentligheten er derfor helt OK, og har ingenting med svak ledelse å gjøre. Bare bra dette. Dette er en del av herdingsprosessen for å gjøre spillerne mer hardføre og skjerper spillerne til bedre innsats senere. Tåler man ikke dette så har man heller ingenting i denne bransjen å gjøre. Den dullingen som mange foreldre innenfor barnefotballen driver med har gjort nok skade på norsk fotball. Ingen grunn til atdette skal skje på A lags nivå også. Når Runar noen ganger har gjort dette har jeg aldri oppfattet dette som at han dermed skyver eget ansvar over på noen andre. Han kommer med sine synspunkter, og takk og lov for at han er tøff nok til å dele noe av det negative han mener om kampen. Skjønner ikke hvorfor Solskjærs måte er noen prisverdig tilnærming her. Alle skjønner jo at han bare at han står der og tilbakeholder sin versjon av sannheten.

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2925

      Opprinnelig skrevet av Lars
      Jeg finner det litt problematisk at Runar legger skylden på spillerne etter denne flausen. Det er rett og slett svak ledelse. Jeg er virkelig ingen fan av Solskjær, men ser at han tar på seg skylden for tapet mot Stjørdals-Blink, akkurat som han bør..
      Ærlig talt. Om spillerne ikke tåler å få høre at de ikke har gjort jobben etter denne kampen sin bør de finne noe annet å gjøre.
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2925

        Opprinnelig skrevet av Lars
        Jeg finner det litt problematisk at Runar legger skylden på spillerne etter denne flausen. Det er rett og slett svak ledelse. Jeg er virkelig ingen fan av Solskjær, men ser at han tar på seg skylden for tapet mot Stjørdals-Blink, akkurat som han bør..
        Ærlig talt. Om spillerne ikke tåler å få høre at de ikke har gjort jobben sin etter denne kampen bør de finne noe annet å gjøre.
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Poenget mitt er at Runar er ansatt bl.a. for å sørge for at spillerne er klare for match - fysisk, mentalt og taktisk. Når han mislykkes så til de grader med dette, og da særlig med den mentale biten, må han ta ansvar.

          Er det dermed bare hans ansvar? Selvsagt ikke, men når han ikke nevner egen rolle i det hele tatt, blir det ansvarsfraskrivelse og skyldfordeling. Som igjen er dårlig ledelse.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4380

            Mentalt virka det som at han var på nett. Nå vet jeg lite om hva som blir sagt i garderobe og treningsfelt, men det ble gjort ganske klart flere ganger at det ikke skulle undervurderes. Synes det er rart hvis dette ikke trenger inn i skallen på spillerne. Taktisk derimot ble dette et steg tilbake igjen for Runar. Og det irriterer meg grenseløst. Han faller tilbake på dumme valg som man trodde han hadde lært av. Det er åpenbart at vi blir et dårligere fotballag ved å ha Martin sentralt på midtbanen. I alle de dårligste kampene i år har han spilt der. At ikke Kolstad blir vurdert i den posisjonen er for meg en gåte. Og når han gjentatte ganger viser misnøye med tynn spillerstall er det totalt uforståelig at ikke Rindarøy, Kolstad, Brenden etc spiller denne kampen. Brenden hadde åpenbart et helt annet tenningsnivå og mer sprut i beina enn de andre når han kom inn. Tipper det var flere på benken som ville vise seg frem. Jeg kan akseptere tap, men det er tungt og frustrerende når det kommer som følger av ren idioti. Jeg føler det ofte er det når vi taper.
            ..................

            Kommentar

            • Gjedda
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2015
              • 147

              Å hevde at Sarp kampen var jevn og kunne tippet begge veier er ikke noen innertier. En kamp som ender 4-0 er ikke jevn, men veldig ujevn. Det er en eneste verdienhet i fotball og det er mål. Å dissekere kampen ved å telle sjanser for og i mot og så bruke dette til å si noe om kampen som helhet viser vel bare at denne metoden ikke nødvendigvis er noen velegnet metode for å vurdere kampen som sådan. Ser at enkelte veldig dyktige fotballkjennere her inne hevder dette, men her synes jeg dere er i overkant skeptiske til vår innsats i denne kampen.

              Kommentar

              • Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

                Enig her Jonern, hvorfor ha bredde i troppen om den ikke skal brukes? Spesielt etter en tøff kamp mot Enga. Flere spillere som meget tydelig ikke var fysisk klare for denne kampen. Da er det likegyldig hvor god man er i utgangspunktet, om man ikke orker å løpe. Vi har spillere som åpenbart har motivasjonen og evnen til å prestere, vise seg frem og kjempe om en fast plass på laget. Sultne ulver. Viktig at disse får muligheten til det til rett tid. Da er det Runars ansvar å løfte fingeren i været å kjenne litt på om det er rett tid eller ikke. Etterpåklokskapen viser jo til at det var helt klart rett tid å rullere mot Sandefjord. Motstandere, kampprogram etc tatt med i ligningen. Likevel, vi kunne sikkert sittet her å klaget hele dagen om vi hadde rullert, fortsatt ikke sikkert vi hadde vunnet. Er jo i utgangspunktet en håpløs "trekning" av NØFF. Bortekamp mot et lag som ganske sikkert er bedre enn båndslam som Start og VIF fra Tippeligaen. Helt hull i hodet. Jaja..
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  Det har en viss analytisk verdi å telle målsjanser i en kamp, men det er et lite pålitelig verktøy for å vurdere kampbilde, innsats, overtak eller "fortjent" seier. Landslaget under Semb hadde vel en kamp de "vant" 13-1 i målsjanser, men tapte i antall skåra mål, 0-1. LSKs jubelkamp mot Stabæk i gymsalen på Fornebu var ut fra målsjanser "egentlig" helt jevn, med 10-10 (eller deromkring) i målsjanser. Men det var ikke en jevn kamp, totalt sett, selv om kampen kunne blitt helt annerledes om Stabæk hadde skårt på et eller flere av sine store sjanser tidlig i kampen. Sluttresultatet ble som kjent hele 7-0; vi vant helt fortjent og kampen var ikke "jevn", selv om den var "åpen" i en lang periode før vi tok - og økte - ledelsen.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    For meg er det fremdeles ikke så veldig spesiell kamp vi opplevde mot SF kontra de fleste andre kampene. Vi er dønn avhengig av gode enkeltprestasjoner for å lykkes, og vi fremdeles har blant ligaens beste forhold mellom antall sjanser vi bruker på å score og antall sjanser motstanderen bruker på å score.
                    Noen kamper blir også litt tilfeldige og preget av den første scoringen. Kampen mot Sarpsborg er en slik kamp, og kampen mot SF er en slik kamp. Hadde Jradi satt sin gigantiske sjanse tidlig i kampen, så kunne dette like gjerne endt 0-5. Så tilfeldig er fotballen noen ganger, og da spesielt slik vi spiller under RK.

                    Mentalt er vi tilstede her også. Jeg føler ikke at undervurdering av motstanderen har noe som helst å si i denne kampen. Motstanderen er som er svakt Tippeligalag, og der vil vi statistisk sett slite uansett på bortebane. Ser man på fjoråret, så tok vi tre seire på bortebane, der tabelljumbo Sandefjord ikke var en av de. Derfor var også oddsen noenlunde jevnt fordelt mellom lagene på forhånd, der vi var hårfin favoritt i alle andres øyne.
                    Så på ingen måte en kjempeskrell dette, selv om vi nok en gang ga fra oss en mulighet til å hente hjem et trofe på å ikke mobilisere skikkelig. Som sagt tidligere forventer jeg at Fred Friday også hadde stått over om det var rbk som sto på motsatt banehalvdel i denne kampen. Hvis ikke viser det at man ikke prioriterte cupen, og det synes jeg i så fall er alvorlig. Jeg velger å tro at Fred Friday ikke kunne spilt uansett motstand og kamp.

                    Vi blir rett og slett slått ved at vi mangler to av våre beste spillere fra start, at vi ikke er like effektive som vi har vært den siste tiden og at vi nok en gang ikke klarer å omstille oss til å møte en forsvarsfemmer, som krever en del flere løp fra dypet enn når man spiller mot to stoppere.
                    I tillegg får vi jo etter hvert som kampen går og SF legger seg lavere erfare at å trene på spill mot etablert kan lønne seg det også.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Det har en viss analytisk verdi å telle målsjanser i en kamp, men det er et lite pålitelig verktøy for å vurdere kampbilde, innsats, overtak eller "fortjent" seier. Landslaget under Semb hadde vel en kamp de "vant" 13-1 i målsjanser, men tapte i antall skåra mål, 0-1. LSKs jubelkamp mot Stabæk i gymsalen på Fornebu var ut fra målsjanser "egentlig" helt jevn, med 10-10 (eller deromkring) i målsjanser. Men det var ikke en jevn kamp, totalt sett, selv om kampen kunne blitt helt annerledes om Stabæk hadde skårt på et eller flere av sine store sjanser tidlig i kampen. Sluttresultatet ble som kjent hele 7-0; vi vant helt fortjent og kampen var ikke "jevn", selv om den var "åpen" i en lang periode før vi tok - og økte - ledelsen.

                      gilbert
                      Jevn er nok ikke riktig ord, men at slike kamper kunne vippet alle veier er vel ganske riktig å si. Mål preger fotballkamper så til de grader, og spesielt for lag uten noe spesielt eget spill mot etablert.

                      Poenget er uansett at det må gå an å være fornøyd med å vinne 4-0 uten å mene det er en fantastisk lagprestasjon når uttelling er den største forskjellen på lagene? Sarpsborg har eksakt samme kampbilde mot Molde og vinner 4-0 istedenfor, så det viser jo at de ikke er helt ubrukelige foran mål de heller, men at kampen utarter seg litt tilfeldig basert på uttelling. Begge kampene gir fortjente vinnere, men resultatene er ekstremt flatterende.
                      Å komme til Åråsen å skape fem gode sjanser mener jeg er en god bortekamp for et lag som Sarpsborg, og noe de med glede hadde sagt ja til i forkant.
                      5-5 i sjansestatistikken er noe nok Sarpsborg hadde vært mer fornøyd med i forkant enn LSK hvis man hadde spurt trenerne. Så vet jo alle at en slik kamp kan ende 3-3, 4-0 eller 0-4 basert på alt fra uttelling til når sjansene kom i kampen. fire mål på fem registrerte sjanser er uansett laaaangt over normalen for selv de mest effektive lagene i verden og noe vi på ingen måte bør basere oss på.

                      Det vi vet er at på lang sikt vinner lagene som har best forhold mellom antall sjanser skapt og antall sjanser i mot. I enkeltkamper kan alt skje, som mot Sarpsborg og i gymsalen.

                      Jeg er bare opptatt av at man kan se helheten i kampene våre og ikke bli så preget av resultatet til enhver tid. Derfor kan jeg like gjerne mene at vi har gjort en god kamp når vi taper, som at vi har gjort en helt ok kamp når vi vinner 4-0. Ellers er det lov å ha ligaens beste spiss og keeper, som igjen gjør at slike kamper vipper i vår favør oftere enn ellers. Det har vi, og derfor er ikke dette like tilfeldig som man skulle tro. Jeg er bare mer skeptisk til hvordan dette vil slå ut på lang sikt, og ser ikke på dette som noen god måte å bygge klubb på.

                      SF kampen er på vårt normale nivå under Runar K. Ingenting mer eller mindre, men der vi har hatt marginene og kvaliteten med oss i andre kamper, fikk vi de mot oss i denne. Som i veldig mange av våre kamper var det en typisk uavgjortkamp, der vi verken fortjente å tape eller vinne.
                      Odd kampen var over det vi normalt sett leverer taktisk og i utførelsen, men er på det nivået vi må strekke oss etter å ligge hver gang. Gjør vi det, så kan vi slå absolutt alle i både enkeltkamper og over en sesong.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Stallen er god nok for topp 5. Beklageligvis er ikke treneren det.

                        Jeg var ordentlig positiv og oppriktig glad når Runar Kristinsson ble ansatt! En som snakket varmt om jobben som var lagt ned og skulle videreføre den. Fy flate - dette skulle bli gøy.

                        Så kommer han i gang. Mister noen spillere, men nye hentes også inn. Spillemessig er det sjelden noe å kjenne igjen fra tidligere. På våren spilles det i 2015 en ordentlig god kamp og det er borte mot S08. Gjennomgangsmelodien på våren er mye rare unnskyldninger: for få lange baller, for mange lange baller og for korte spillere er de tre verste. Kampene mot RBK er anus horribles - rundspilt hjemme og borte. Tidenes verste taktikk borte. Etter første halvår synes jeg det skurrer veldig. Har han kompetanse til dette?

                        Utover høsten - når de fleste av de tyngste motstanderne er ferdigspilt og nesten bare antatt dårligere lag gjenstår, kommer det mange gode resultater. Spesielt hjemme. Mange applauderer den direkte stilen med tilnærmet bare kontringer - ta ledelsen, legge seg bakpå og kjøre på fremover når det gjelder. Fungerte ok, men 30. serierunde ble man igjen direkte rundspilt og hjem med flaue 5 baklengs og 0 egne mål.

                        Oppkjøringa i år gikk veldig bra. Flotte resultater mot jevnt over antatt dårligere lag med unntak av to-tre kamper. Tung sesongstart med regelrett dårlige kamper mot B/G of Start som ga totalt 2 poeng. Bra kamp mot S08 og ok mot vif. Glimrende bortekamp mot Odd. Ryker igjen tidlig ut i cupen mot dårligere motstand.

                        Hvor har Runar Kristinsson tatt LSK? Kun bakover i min bok. Dagsformen til enkelte spillere er blitt den viktigste faktoren - spillet baserer seg mye på individuelle ferdigheter og i mindre grad kollektivt spill. Dagens kamp meget godt eksempel på det. Han har fått frem gode spillere og flere har utviklet seg bra, men lagmessig er det klar tilbakegang. Og var det ikke det han skulle bygge videre på?

                        1. juni er enda ikke her. Ute av cupen. Middelmådig spill. 8. plassen er som normalt vår. Sesongen føles over. Når 35 poeng er samla er alt som normalt: rykker ikke ned. Klubben er fornøyd.

                        Det er ikke noe vits i å håpe på trenerbytte. Gidder ikke tenke tanken engang... Bare å leve med det mens klubben selger 4000 billetter til en forestilling ingen ønsker å se i reprise - bare fortrenge. Neste sesong fyller klubben 100 år. Treneren har kontrakt ut 2017. Jeg ser ikke frem til den festen....

                        God stall. Hyggelig trener som en gang var en drivende dyktig spiller, men som trener i Tippeligaen faller han igjennom. Forbanna kjedelig at det har blitt slik!
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Drillo
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Sep 2006
                          • 54

                          Det er mulig Runar ikke er den beste treneren for LSK, la det være sagt. Samtidig må vi huske hvem vi er, og hvor vi spiller fotball. På samme måte som vi ikke er i stand til å hente verdens beste fotballspillere, kan vi heller ikke forvente at vi skal kunne hente verdens beste trenere. Også disse må få utvikle seg.

                          Runar ser ut til å være en god spillerutvikler, noe jeg ser på som svært verdifullt i en klubb som LSK. Han ser også ut til å være godt likt av spillerne, noe som ikke bør undervurderes. Taktisk har han noe å gå på. Bør han sparkes? Jeg mener nei. Det er dyrt, og hvem skal vi egentlig hente inn som erstatter? Og hvor sikre kan vi være på at det vil bli noe bedre? Trenere på dette nivået er alltid ett sjansespill - når var sist gang alle var fornøyde med treneren?

                          At vi ikke innehar kollektivt spill, og at alt baserer seg på dagsformen til spillerne, er etter min mening en påstand som kun er delvis sann. Dagens kamp er for meg et eksempel på at spillernes egne prestasjoner avgjør kampene. I dag var det spillerne som var dårlige, ikke systemet. Hvor ofte mista Lundemo ballen i dag? Hvor ofte hadde Bassel en dårlig touch som førte til balltap og kontring mot? Det finnes ikke et system i verden som fungerer slik spillerne fremsto i dag.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2937

                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Kampene mot RBK er anus horribles - rundspilt hjemme og borte. Tidenes verste taktikk borte.
                            *kremt*
                            28.05.12 - 17.09.12 - 10.11.13 - 13.05.13 - 06.07.14
                            *kremt*

                            (Hukommelse er en plastisk ting...)

                            Kommentar

                            • Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

                              Opprinnelig skrevet av Drillo

                              Runar ser ut til å være en god spillerutvikler, noe jeg ser på som svært verdifullt i en klubb som LSK.
                              Jeg hadde stor tro på at Ofkir og Jradi skulle fortsette utviklingen. Gårsdagens kamp viser det stikk motsatte. Sammen med Skogseide var de en katastrofe i 2x45 minutter. Den eneste spilleren jeg gir godkjent er Rindarøy. Om dette er god spillerutvikling så vet ikke jeg. Synes Ofkir har hatt en fallende kurve. Samme med Jradi. Det er å forvente at spillere blir bedre med kamptrening og god coaching på sidelinjen. At disse to også fikk lov å fullføre kampen er for meg helt ubegripelig. Hva tenker en spiller som Jørgen Kolstad og Brenden, når han ser så fryktelige prestasjoner uten at det skjer noe? For meg er dette svak coaching. Ferdig snakka.
                              Fugla Forever

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                Synes Ofkir har hatt en fallende kurve. Samme med Jradi. Det er å forvente at spillere blir bedre med kamptrening og god coaching på sidelinjen.
                                Ofkir kan man forvente at svinger i prestasjonene med tanke på alder. Jradi, som jeg tidligere har uttrykt skepsis til, synes jeg ikke kom som aller verst fra det.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4380

                                  Først og fremst ville det vært brutalt å gi Runar sparken. Han gjør ingen dårlig jobb. Han ser ut til å være rå på individuell spillerutvikling etc. Men jeg lurer på hvor ambisjonene er? Man snakker stadig vekk om at vi skal utfordre topp 4, men ikke hvordan vi skal gjøre det. Måten vi holder på nå ser ikke ut til å få oss noen skritt nærmere toppen. Vi vinner en kamp og taper neste, vinner to og går tre uten å vinne osv. Det blir for tilfeldig. Spesielt når vi kommer under 0-1 så blir vi ofte hjelpeløse. Jeg så Godset mot søpla i går og ble grønn av misunnelse når jeg så på måten godset snudde matchen på. Søpla og Rekdal hadde faktisk gjort hjemmeleksa si og nøytraliserte godsets plan a med å slå presist diagonalt, doble på kant og slå harde innlegg, slik de omtrent alltid spiller. Akkurat slik de rundspilte oss og. Godset så ut som oss i første omgangen i går. Vilsvik sa i pause intervjuet at de bare måtte justere seg og få opp tempo. Når søpla nøytraliserte backene så åpna det seg rom andre steder. BPI bytta to mann i pausen, snudde 3'ern på midten så de fikk to "sittende" og Vaagan Moen foran de sånn at de fikk trua dem mer sentralt i tillegg. En ting mer for vif å forholde seg til og det var nok. De skjønte hva som kom, snudde ræva til og tok i mot. Total enveiskjøring og matchbilde snudd opp ned. Absolutt ingen tilfeldigheter. Der er vi ikke i nærheten. Når vi ligger under så bare fortsetter vi i samme gata og håper på magi. Vi nærmer oss nok ikke toppen hvis vi skal fortsette med det her.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av Drillo
                                    Det er mulig Runar ikke er den beste treneren for LSK, la det være sagt. Samtidig må vi huske hvem vi er, og hvor vi spiller fotball. På samme måte som vi ikke er i stand til å hente verdens beste fotballspillere, kan vi heller ikke forvente at vi skal kunne hente verdens beste trenere. Også disse må få utvikle seg.

                                    Runar ser ut til å være en god spillerutvikler, noe jeg ser på som svært verdifullt i en klubb som LSK. Han ser også ut til å være godt likt av spillerne, noe som ikke bør undervurderes. Taktisk har han noe å gå på. Bør han sparkes? Jeg mener nei. Det er dyrt, og hvem skal vi egentlig hente inn som erstatter? Og hvor sikre kan vi være på at det vil bli noe bedre? Trenere på dette nivået er alltid ett sjansespill - når var sist gang alle var fornøyde med treneren?

                                    At vi ikke innehar kollektivt spill, og at alt baserer seg på dagsformen til spillerne, er etter min mening en påstand som kun er delvis sann. Dagens kamp er for meg et eksempel på at spillernes egne prestasjoner avgjør kampene. I dag var det spillerne som var dårlige, ikke systemet. Hvor ofte mista Lundemo ballen i dag? Hvor ofte hadde Bassel en dårlig touch som førte til balltap og kontring mot? Det finnes ikke et system i verden som fungerer slik spillerne fremsto i dag.
                                    Så siden LSK er en klubb som ikke kan hente verdens beste trenere så skal man bare ta seg til takke med dette?

                                    Så du Steffen Iversen på sporten i går? Når han snakket om Rekdal? Treneren de vant gull sammen med for Vålerengen. Forandring må til om man ikke går fremover. Ferdig snakka!

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      Problemet vårt er at svakhetene i stallen kommer så godt frem i perioder med mange kamper. Vi har ikke mulighet til å rullere på samme måte som de lagene vi liker å tro vi skal konkurrere mot. Når man i tillegg ikke får trent på samhandling og foretatt justeringer mellom kampene, blir det vanskelig. De 3-4 dagene mellom kamper, går med til restitusjon. Derfor vil lag som kommer skjevt ut, fortsette å slite gjennom hele perioden frem til sommeren.

                                      Der er LSK nå...
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Problemet vårt er at svakhetene i stallen kommer så godt frem i perioder med mange kamper. Vi har ikke mulighet til å rullere på samme måte som de lagene vi liker å tro vi skal konkurrere mot. Når man i tillegg ikke får trent på samhandling og foretatt justeringer mellom kampene, blir det vanskelig. De 3-4 dagene mellom kamper, går med til restitusjon. Derfor vil lag som kommer skjevt ut, fortsette å slite gjennom hele perioden frem til sommeren.

                                        Der er LSK nå...
                                        Så Kolstad for eksempel som spilte masse i 2015 (og laget tok vel ganske bra med poeng med han på banen om jeg husker riktig) kunne ikke fått spille mer? Ikke veldig stor stall, men det har med all respekt ikke de andre lagene rundt LSK på tabellen heller. Rekdal skylder på penger, men som de sa i TV2 studio i går.. Skyld ikke på penger, de aller fleste har like dårlig råd.

                                        Kommentar

                                        • HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Så Kolstad for eksempel som spilte masse i 2015 (og laget tok vel ganske bra med poeng med han på banen om jeg husker riktig) kunne ikke fått spille mer? Ikke veldig stor stall, men det har med all respekt ikke de andre lagene rundt LSK på tabellen heller. Rekdal skylder på penger, men som de sa i TV2 studio i går.. Skyld ikke på penger, de aller fleste har like dårlig råd.
                                          Vi har 18 mann i stallen. De som ligger på 1-4. plass har 25-30...

                                          Kolstad kunne sikkert spilt mer, men han er dessverre ikke bedre enn Jradi/Ofkir selv når disse har dårlige dager. Vi må ikke tro vi har noe luksusproblem når det kommer til å velge hvilke 11 som skal starte, for da er man ute å sykle. Spillere som f.eks. Kolstad kunne sikkert kommet inn og gjort en fantastisk jobb på et lag som sprudlet og hadde enorm selvtillit, men ikke når resten av laget er slitne av tett kampprogram.

                                          Jeg tror det er nettop der problemet ligger. Spillerne er rett og slett slitne. Man ser det på pasninger og defensive løp. De orker rett og slett ikke å konsentrere seg nok til å få pasningen frem til medspiller. De orker ikke å gjøre de tunge defensive løpene.

                                          Når den særdeles elendige franskmannen kom inn for Bonke i går, mistet vi den eneste lille defensive tryggheten vi hadde. Men det var vel prisen vi måtte betale, all den tid Bonke sikkert hadde sett det rød kortet, hadde han spilt kampen ut
                                          ***Større baller enn vett***

                                          Kommentar

                                          Working...