Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • cetor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2011
    • 266

    Opprinnelig skrevet av AG-3
    Til Runars forsvar skal det sies at det ikke er lett å levere noe som helst med den gjengen av papp som spilte i drakta vår idag. Maken til evneveik, giddaløs og pinglete møkkagjeng har jeg aldri sett i gult. Er det resultatet av å være blakk over tid og måtte basere seg på overliggere ingen andre vil bruke?
    Men har ikke Runar et ansvar her?

    Kommentar

    • AG-3
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 1081

      Opprinnelig skrevet av cetor
      Men har ikke Runar et ansvar her?
      Han også. Men også hver enkelt spiller. Det må kunne gå an å motivere seg for å gjøre en jobb ( drøm for andre) når man får betalt? Funker på mange arbeidsplasser ellers i samfunnet.

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Opprinnelig skrevet av AG-3
        Til Runars forsvar skal det sies at det ikke er lett å levere noe som helst med den gjengen av papp som spilte i drakta vår idag. Maken til evneveik, giddaløs og pinglete møkkagjeng har jeg aldri sett i gult.
        Han har like fult ansvaret for å få laget klart til kamp, ta ut de som vil spille og mane til innsats på banen. Du gjør ikke det når du gjemmer deg i hjørnet av trenerbenken.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4091

          Opprinnelig skrevet av cetor
          Men har ikke Runar et ansvar her?
          Da Runar ble ansatt trodde jeg at vi skulle få en lagmoral hugget i stein og som jobbet sammen som en enhet og som aldri la seg ned. Islandsk, med andre ord.

          Det vi har fått er en kylling som i dag innrømmer at flere av spillerne setter seg selv foran laget og at han selv har latt det pågå i for lang tid.

          Fra rb.no: "Islendingen mener LSK for øyeblikket består av altfor mange individualister som setter seg selv foran laget.
          – Det er flere som må se seg selv i speilet. Vi har merket dette i en lengre periode. Samtidig er det en vanskelig situasjon, vi kan ikke hente inn all verden, men vi må jobbe med de vi har.
          – Burde du kraftigere tak i dette tidligere?
          – Jeg skal innrømme at det er enkelte som har fått lov til å strekke strikken vel langt, lenger enn de burde."
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4380

            Han har ingenting som trener for LSK å gjøre. Sjokkerende dårlig ledelse. Taktisk evneveik, og har heller ikke kontroll på gruppa, som han sier selv faktisk.

            Jeg er så drittlei det pisset her. Det hele er en komedie. Bjarmann går ut i RB og varsler tøffere krav. Responsen er 0-5 og 2-4 mot to bunnlag. Jeg vet faen ikke hva jeg skal si. Komisk, ynkelig og patetisk er det.

            Men hva får man hvis Bjarmann skal ansette en ny trener? Sikkert den samme dritten som vanlig. Jeg mener Runar og Bjarmann bør slå følge ut portene på Åråsen. Nok er faen meg nok!
            ..................

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Fra rb.no: "Islendingen mener LSK for øyeblikket består av altfor mange individualister som setter seg selv foran laget.
              – Det er flere som må se seg selv i speilet. Vi har merket dette i en lengre periode. Samtidig er det en vanskelig situasjon, vi kan ikke hente inn all verden, men vi må jobbe med de vi har.
              – Burde du kraftigere tak i dette tidligere?
              – Jeg skal innrømme at det er enkelte som har fått lov til å strekke strikken vel langt, lenger enn de burde."
              Han ønsket jo å dyrke individuell frihet? Man får som man reder.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Hadde vært perfekt. En mann som viser lidenskap og entusiasme, og har vist at han har en tydelig filosofi. Drømmesignering for meg hvertfall.
                Fyren er jo komplett idiot. Godset merket ikke at han dro og Celtic merket ikke at han var der. På tide at vi slutter å ansette diktatorer med blanke ark og heller lager en langsiktig plan for hvordan klubben og laget skal utvikle seg. Godset har det, og med unntak av en periode hvor skrullingen Nilsen styrte mot grøfta, er de ikke avhengige av noen enkeltindivider for å oppnå resultater.

                Kommentar

                • Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

                  Så allerede i fjor at Runar mangler guts og baller, men svært få som trodde på det. Nå innrømmer han det selv.

                  Merkelig trener, han har hele tiden vært livredd for å bli upopulær blant de mest etablerte spillerene, og for konfrontasjon mot de.
                  Han ser at laget ikke fungerer med individualister, og velger å ikke gjøre jobben sin ved å enten få laget til å spille som et lag, ved å konfrontere de det gjelder, eller å benke de.
                  Skulle tro han var en fersk trener for et junior lag.
                  At han heller ikke hører særlig på hjelpetrenerene eller støtteapparatet gjør ikke tingene bedre.

                  Lest mellom linjene har han nå mistet garderoben, og han innrømmer det?

                  Klarer han ikke umiddelbart å gro ett par, så går dette rett i grøfta.

                  Kommentar

                  • Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

                    Dette handler ikke bare om Runar, men like mye for mange svake punkter i laget og en sportsdirektør uten noen klar plan og strategi. Når det gjelder Runar ble jeg skeptisk ti allerede når henter 2 islendinger som knapt nok var gode nok for rekruttlaget. Haner en symoatisk person, men evner ikke å få inn noe guts i laget. Det er manglende energi, vilje og udugelighet i hele laget. Når nan desverre heller ikke har noen reservekeeper som holder mål får man i tillegg lette baklengs. Irritert over å ha invesrert i sesongkort for å se en gjeng som hverken evner eller forsøker å gjøre jobben de er betalt for. Er dritt lei å oppleve at sesongen er over før den knapt har startet hvert eneste år, ute av cupen og i ingenmannsland før 17 mai. Men sportsdirektøren er fornøyd de få gangene han står frem i media. Å si at dette er et nannskap som er godt nok for topp 5 er å tru på julenissen. Mannskapet er ikke godt nok, hverken offensivt eller defensivt og like ustabilt som været i Norge. Det bør blinke noen
                    blålamper på Åråsen, men det ser man ikke ned blikket så lenge når blikket KUN er rettet ned "pengekassa".

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Fra rb.no: "Islendingen mener LSK for øyeblikket består av altfor mange individualister som setter seg selv foran laget.
                      – Det er flere som må se seg selv i speilet. Vi har merket dette i en lengre periode. Samtidig er det en vanskelig situasjon, vi kan ikke hente inn all verden, men vi må jobbe med de vi har.
                      – Burde du kraftigere tak i dette tidligere?
                      – Jeg skal innrømme at det er enkelte som har fått lov til å strekke strikken vel langt, lenger enn de burde."
                      Det der fremstår som resignasjon og et ønske om å slippe mer. Har han hatt et Owe Rundberg-øyeblikk med en av spillerne foran resten av laget?

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4380

                        Det han sier gir jo ingen mening. Og sånn er det nesten hele tida. Han sier at laget har altfor mange individualister, og kaller situasjonen for vanskelig fordi man ikke har midler til å hente all verden. Hva er dette for noe bullshit? Det er jo han selv som henta Bassel Jradi for eksempel. Han har jo gjort mye bra men er en individualist. Hvem er det han skal hente? Resten som Runar har henta har vært fiasko. De to islendingene er prikken over i'en i fiasko når det gjelder spillerkjøp. Hevder seg faen ikke i 3.divisjon engang!!

                        Noe er fullstendig riv ruskende galt her. Jeg nekter å tro at den spillergruppa her står 100% bak treneren. Det er faen ikke mulig. Da taper du ikke mot to bunnlag på en uke på HJEMMEBANE med sifrene 2-9. Noe må skje! Det her er det faktisk ingen av oss som gidder mer, selv ikke mest tålmodige sjelene blant oss.
                        ..................

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Det der fremstår som resignasjon og et ønske om å slippe mer. Har han hatt et Owe Rundberg-øyeblikk med en av spillerne foran resten av laget?
                          Tror han har gått fra førersetet og satt seg i baksetet av bussen. Er hans ansvar å bygge et lag, sette mål, fordele ansvar og oppgaver samt sørge for at dette blir fulgt opp. Tror ikke han har lykkes med noe av dette, er faktisk usikker på om han har prøvd. Hele mannen oser usikkerhet, uklarheter og ansvarsfraskrivelse, virker mer som en som har fått sparken enn en som har en jobb å gjøre. At han på sett og vis kommuniserer med ledelse og spillergruppe gjennom RB sier litt om hvor ille det er.

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3379

                            Dette er ikke bra utvikling Runar:

                            Islendingen mener LSK for øyeblikket består av altfor mange individualister som setter seg selv foran laget.
                            – Det er flere som må se seg selv i speilet. Vi har merket dette i en lengre periode. Samtidig er det en vanskelig situasjon, vi kan ikke hente inn all verden, men vi må jobbe med de vi har.
                            – Burde du kraftigere tak i dette tidligere?
                            – Jeg skal innrømme at det er enkelte som har fått lov til å strekke strikken vel langt, lenger enn de burde.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Dette er ikke bra utvikling Runar:

                              Islendingen mener LSK for øyeblikket består av altfor mange individualister som setter seg selv foran laget.
                              – Det er flere som må se seg selv i speilet. Vi har merket dette i en lengre periode. Samtidig er det en vanskelig situasjon, vi kan ikke hente inn all verden, men vi må jobbe med de vi har.
                              – Burde du kraftigere tak i dette tidligere?
                              – Jeg skal innrømme at det er enkelte som har fått lov til å strekke strikken vel langt, lenger enn de burde.
                              Allikevel baserer han hele det offensive spillet sitt på individualistene og tar ut de i laget hver eneste uke. Tviler sterkt på at Jørgen Kolstad er en mann som setter seg selv foran laget, men allikevel er det innleide individualister som Jradi som prioriteres foran han. Og ikke minst er det disse som til tider har reddet poengfangsten vår igjennom langskudd og soloraid som på ingen måte handler om offensiv samhandling.

                              Jeg står for at Runar er den svakeste treneren vi har hatt i kampledelsen siden Even Pellerud. Jeg kan ikke se en trener som er svakere i Tippeligaen generelt heller forøvrig.
                              Mest skyld skal allikevel Torgeir B ha for at Runar har fått lov til å kjøre sitt eget løp på tross av grunnlaget for ansettelsen ikke har blitt fulgt på noen som helst måte. Når da i tillegg kollektivet sakte men sikkert har sett mer og mer sårbart ut jo lengre han har fått holde på, så burde han trykket inn bremsen for lenge siden.
                              Det måtte jo ende i katastrofe når man ansetter en trener uten erfaring i en klubb uten en tydelig filosofi og erfarne personer rundt han i støtteapparatet med denne i blodet. Vi hadde flaks med Uwe i sin tid, men denne gangen gikk det galt som det som oftest gjør når man krysser av på Tippekupongen i blinde.

                              Ut med han, inn med Arne E (eller en annen primitiv mann som sikrer plassen) som korttidsløsning frem til klubben har bestemt seg for hvordan de ønsker å fremstå de neste 15-20 årene. Først da kan man ansette trenere på lengre kontrakt og hente inn nye spillere. Inntil dette skjer er det bare å fryse de pengene som blir igjen etter at man har betalt ut sluttpakken til islendingene som er i klubben og solgt Fred Friday.
                              Last edited by Totti21; 02.07.2016, 11:58.

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Ut med han, inn med Arne E (eller en annen primitiv mann som sikrer plassen) som korttidsløsning frem til klubben har bestemt seg for hvordan de ønsker å fremstå de neste 15-20 årene. Først da kan man ansette trenere på lengre kontrakt og hente inn nye spillere.
                                Dette er uten tvil det største problemet til LSK. Runar er en katastrofe, men å sparke ham løser ikke mye på lengre sikt med mindre det blir totalte omstruktureringer på det sportslige. Bjarmann fremstår som et geni og en idiot på samme tid - kan sette sammen en glimrende tropp med få ressurser, men har ingen anelse hvordan han skal bygge klubb på lang sikt. Derfor er vi nå i en situasjon der klubben ikke har en tydelig sportslig visjon på hvordan vi skal spille, i tillegg til at vi har en trener som ikke virker å ha en spilleidé eller Tippeliga-nivå inne.

                                Har vært heldig å fått jobbet som fotballtrener i FC København det siste halvåret, og der har betydningen av en krystallklar sportslig visjon vært ekstremt tydelig. Den avgjør absolutt alt klubben gjør - hvilke spillere de henter og hvilke trenere de rekrutterer. Spillere vi coacher skoleres etter "FCK"-stilen og lagenes spillestil er identisk helt fra G13 og opp til A-laget. Det gjør at neste gang FCK henter en trener finnes det ingen tvil om hva slags type man skal jakte etter, og det blir ingen større "sjokk" eller omstillinger når en ny mann kommer inn. Man kan fortsette videre i samme spor som tidligere.

                                Her er den store skuffelsen med dagens LSK. Vi virket å ha valgt en klar retning med Haglund for hvordan vi skulle spille, og den uttalte visjonen var å fortsette med det med Runar. Enten har ikke klubben scoutet Runar skikkelig eller så har han gått 100% imot alt som var avtalt. Uansett skal det føre til at de (inkompetente) ansvarlige forlater klubben og vi får inn folk som kan planlegge for de neste 5-10 årene. Det er vel ingen i klubben vi stoler på pt til å foreta en slik total (og nødvendig) omstrukturering av det sportslige?
                                Twitter

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4380

                                  Opprinnelig skrevet av Herman
                                  Dette er uten tvil det største problemet til LSK. Runar er en katastrofe, men å sparke ham løser ikke mye på lengre sikt med mindre det blir totalte omstruktureringer på det sportslige. Bjarmann fremstår som et geni og en idiot på samme tid - kan sette sammen en glimrende tropp med få ressurser, men har ingen anelse hvordan han skal bygge klubb på lang sikt. Derfor er vi nå i en situasjon der klubben ikke har en tydelig sportslig visjon på hvordan vi skal spille, i tillegg til at vi har en trener som ikke virker å ha en spilleidé eller Tippeliga-nivå inne.

                                  Har vært heldig å fått jobbet som fotballtrener i FC København det siste halvåret, og der har betydningen av en krystallklar sportslig visjon vært ekstremt tydelig. Den avgjør absolutt alt klubben gjør - hvilke spillere de henter og hvilke trenere de rekrutterer. Spillere vi coacher skoleres etter "FCK"-stilen og lagenes spillestil er identisk helt fra G13 og opp til A-laget. Det gjør at neste gang FCK henter en trener finnes det ingen tvil om hva slags type man skal jakte etter, og det blir ingen større "sjokk" eller omstillinger når en ny mann kommer inn. Man kan fortsette videre i samme spor som tidligere.

                                  Her er den store skuffelsen med dagens LSK. Vi virket å ha valgt en klar retning med Haglund for hvordan vi skulle spille, og den uttalte visjonen var å fortsette med det med Runar. Enten har ikke klubben scoutet Runar skikkelig eller så har han gått 100% imot alt som var avtalt. Uansett skal det føre til at de (inkompetente) ansvarlige forlater klubben og vi får inn folk som kan planlegge for de neste 5-10 årene. Det er vel ingen i klubben vi stoler på pt til å foreta en slik total (og nødvendig) omstrukturering av det sportslige?
                                  Litt off topic, men når var det FCK begynte med dette? Er det så sent som da Ståle kom tilbake sist gang? Treneren før det (Ariel et eller annet) fikk jo fyken etter et drøyt år etter en krisedårlig start på sesong 2, selv om han jo for så vidt leda klubben til seriegull i den første.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Herman
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2010
                                    • 1101

                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Litt off topic, men når var det FCK begynte med dette? Er det så sent som da Ståle kom tilbake sist gang? Treneren før det (Ariel et eller annet) fikk jo fyken etter et drøyt år etter en krisedårlig start på sesong 2, selv om han jo for så vidt leda klubben til seriegull i den første.
                                    FCKs spilleprinsipper og filosofi er mer eller mindre basert på Roy Hodgsons tid i klubben for 15-16 år siden, som Hasse Backe videreførte og Ståle har videreutviklet til det nivået den er på i dag.
                                    Twitter

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3201

                                      Til syvende og sist er det en treners ansvar å samle laget og få alle til å trekke i samme retning. Enhver kan med et halvt øye se at det er noe seriøst galt med vårt kjære LSK.

                                      Nå må det tas grep, uavhengig av tidligere meritter eller vennskapsbånd. Laget vårt er pokker ikke til å kjenne igjen.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Hjelper jo ikke at vi har en kaptein på banen som ikke sier et kvekk. Han burde vært så forbanna i pausen at ingen hadde tørt og gå på banen uten og prestere.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Hjelper jo ikke at vi har en kaptein på banen som ikke sier et kvekk. Han burde vært så forbanna i pausen at ingen hadde tørt og gå på banen uten og prestere.
                                          Betydningen av hvem som er kaptein er uansett veldig overvurdert og ekstremt mye mindre betydningsfullt enn hvem som leder laget. I internasjonal fotball tildeles oftere og oftere kapteinsbindet til den beste spilleren for å tilfredsstille egoet deres uten at de burde være noe kapteinsemne i det hele tatt.
                                          Tror uansett Frode Kippe vet hvilke strenger han skal spille på hos den enkelte spiller, men samtidig har han også har stått i front av et spilleropprør mot en trener tidligere, så det er jo ingen garanti for at han har full tillit til dagens regime heller.

                                          Kommentar

                                          Working...