Rúnar Kristinsson
Collapse
X
-
Kommentar
-
Mannen jeg lanserte før Runar ble ansatt fikk nettopp fyken i Kina tross gode resultater - nemlig Mikael Stahre. Har sagt han er klar for å ta en ny jobb med en gang, og her snakker vi lett en av Skandinavias beste og mest lovende trenere. Han må rett og slett bare inn.Kommentar
-
Et patetisk nivå du ikke trodde var mulig å få se. Så har du faen meg fått sett det i 3 hjemmekamper på rad. Det er nok! Om nødvendig, drit i Edu, drit i ny keeper. Bare få fjerna den treneren her. Kontoret burde vært rydda innen i morgen tidlig...................Kommentar
-
Jeg er ingen innsider, men har hatt sesongkort på Åråsen i flere år (var dog ikke på match i dag...) og vært medlem i KFL siden 1994, og jeg har stilt lignende spørsmål her inne tidligere da det har buttet imot, både som verst under Haglund og i fjor under Kristinsson, og jeg spør igjen: Er det ingen "stakeholders" rundt klubben som etterhvert vil ta initativ til at noe skjer? Lider både RB, administrasjonen og styret av den samme tilsynelatende apatien man ser på banen? Hvis presentasjonene i dag er så svak som man får inntrykk av her inne, så er kanskje tiden kommet for at supporterne må markere et standpunkt? Kronerullering støttes i så måte av meg. Det virker utrolig at alle rundt klubben sitter stille og ser på at LSK, med en helt ok stall, sklir mot avgrunnen etter 40+ år i toppen. Kan Edu redde oss fra dette?Kommentar
-
Er hele ansettelsesprosessen det er noe galt med. Kristinsson ville aldri fått jobb i noen annen klubb i europa på vårt nivå, eller nivået under for den saks skyld. Synes nesten synd på ham, fikk et tilbud det var vanskelig å takke nei til selv om han må ha forstått at dette var litt mye å bite over. Nå starter jakten på nestemann, ansvarlig for jobbintervjuer er gutta uten særlig annet enn 9 årig grunnskole og kanskje truckførerbevis, en overbevisning om at det som funka på 80 tallet funker nå også og en solid dose forakt for utdannelse og formelle kvalifikasjoner. Lykke til!Kommentar
-
Mitt tidligere innlegg var den kjappe konklusjon; nemlig ut med Torgeir og Runar.
Grunnen er mange, men for å nevne de viktigste;
Det er overhodet ingen offensiv eller defensiv struktur, ingen klar plan eller klar samhandling
Gløden er borte
Klar underprestering i forhold til spillerstall
Under Bjarmann har ikke Lillestrøm ikke en trofé, naturligvis ikke i serien og heller ikke i cupen. Forsåvidt samme stats som spiller. Vinnermentalitet??
Lager under Runar har mistet all tillit hos de få som faktisk tar turen til Åråsen..Kommentar
-
Det snakkes ofte negativt om LSK i gamle dager - tupp og mæl, men da hadde man ihvertfall et mønster som også begrensede spillere kunne levere i. Treneren stoppet spillet, viste engasjert hva han mente burde vært gjort.
Mulig at dette er ment erstattet med videogjennomgang, men jeg tror ikke det funker etter hensikten...Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Nå kan det vel ikke være mange igjen som mener at Runar må få mer tid? Han kan i alle fall ikke skjule de svake prestasjonen og den manglende utviklingen bak ok resultater lenger. Det vil i alle fall gi meg fornyet tro på sportsklubbens vegne om man nå klarer å svelge stoltheten i den sportslige ledelsen, erkjenner at ansettelsen av Runar var en tabbe og at man nå kvitter seg med han.
Da må man sette seg ned å legge en langsiktig plan for klubben og ansette den neste treneren på bakgrunn i dette. Det er definitivt ikke en jobb som er gjort på en uke eller to, så derfor må man kanskje nøye seg med en kortsiktig løsning frem til man har funnet ut av hva man vil først. Den neste treneren kan i alle fall ikke få lov til å definere hvordan klubben skal fremstå, det må klubben først finne ut av, så kan de ansette en trener som passer inn i dette. Da holder det ikke med tomme ord som Runar kom med.
Takk for alt du ga som spiller i klubben Runar. Trenerkarrieren ble dessverre ikke noen suksess.Kommentar
-
Kommentar
-
Mannen jeg lanserte før Runar ble ansatt fikk nettopp fyken i Kina tross gode resultater - nemlig Mikael Stahre. Har sagt han er klar for å ta en ny jobb med en gang, og her snakker vi lett en av Skandinavias beste og mest lovende trenere. Han må rett og slett bare inn.Kommentar
-
Selv 6 poeng i de to kampene ville ikke gitt meg noe mer tro på prosjektet hans i det lange løp. Det er det som betyr mest, ikke enkeltresultater i sånne kamper. Det er for mange tilfeldigheter i fotballen til at man kan dømmes basert på enkeltkamper.Kommentar
Kommentar