Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    I forrige sesong ble der ikke godt mottatt når det ble gjengitt endel av feilene treneren gjorde, men nå ser de fleste det.

    Husker optimisme og glød før sesongen. Endelig et slagkraftig lag, her ville jo alle spille for sportsklubben fordi man hadde fått inn litt rutine, i tillegg til de mange spennende veldig gode unge talenter. Målsettingen ble en 5 te plass.

    Sesongen starter og Friday er faktisk toppscorer en stund, og Origi redder flere poeng, men det scores i hvertfall mål, og det ser til tider bra ut.
    Origi blir skadet, også ser laget ikke ut til å henge sammen. Det er flere som har påpekt at mye ikke er som det skal, men det er blitt kamuflert av enkelte ufortjente poeng.

    Men hvorfor ser ikke sportslig ledelse dette, som mange begynte å se på vårsesongen i fjor ?
    Det virker merkelig.

    Kommentar

    • Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

      Opprinnelig skrevet av Trooond
      I forrige sesong ble der ikke godt mottatt når det ble gjengitt endel av feilene treneren gjorde, men nå ser de fleste det.

      Husker optimisme og glød før sesongen. Endelig et slagkraftig lag, her ville jo alle spille for sportsklubben fordi man hadde fått inn litt rutine, i tillegg til de mange spennende veldig gode unge talenter. Målsettingen ble en 5 te plass.

      Sesongen starter og Friday er faktisk toppscorer en stund, og Origi redder flere poeng, men det scores i hvertfall mål, og det ser til tider bra ut.
      Origi blir skadet, også ser laget ikke ut til å henge sammen. Det er flere som har påpekt at mye ikke er som det skal, men det er blitt kamuflert av enkelte ufortjente poeng.

      Men hvorfor ser ikke sportslig ledelse dette, som mange begynte å se på vårsesongen i fjor ?
      Det virker merkelig.
      RB.no ser det visst ikke heller, så da har tydligvis de trua på prosjektet fremdeles :
      "At LSK presterer på bunnivå for øyeblikket betyr ikke automatisk at Rúnar Kristinsson må gå som trener.

      Tålmodigheten i en fotballklubb må være større enn det. Fram til midten av mai så vi et LSK-lag i utvikling under islendingens ledelse."

      Kommentar

      • plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 806

        Ingen har vel vært i tvil om at laget har utviklet seg under Runars ledelse. Spørsmålet er hvilken vei. Smått utrolig å lese at RB mener det har utviklet seg positivt.

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          I det store og hele, så har vi fått en tilbakegang i forhold til Haglunds siste år. Svesengen ser dette om han tenker seg godt om. I går var vi bedre i perioder enn i de to siste kampene på Åråsen før gårsdagens kamp. Vi lå litt bedre i strukturen, vi hang bedre sammen. Men alt i alt også i går, så er vi for dårlig i samhandlingen. Vi henger i det store og hele ikke sammen som lag. Dette må løses straks, ellers går vi uten seier i juli. Det blir bedre med Origi og Edu, men vi bør ha et system som spillerne kjenner og kan utfolde seg innenfor for å skape sjanser. Vi er litt bedre defensivt i går enn i de to siste kampene før kampen i går.

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            Det skal også sies, det er ikke noe å ta lett på, om en klubb vurderer å sparke en trener.
            Jeg har vært borti min andel av topptrenere, og det skal sies, at jeg har ikke sett noen som er perfekte. Om det har vært trenere på landslagsnivå eller annet, så er det ofte ett eller annet de fleste har for seg. Og jo høyere nivå de har vært trenere på, jo sikrere er de på at også det de gjør er helt riktig.

            Så det er som flere sier veldig viktig å få en trener som passer klubben og helst troppen man har. I tilllegg skal denne treneren godta at han ikke får allverden med ressurser. Dermed blir det ikke mange kandidater igjen, og kanskje løsningen er å beholde den treneren man har ut sesongen for å kjøpe seg litt tid. MEN er det helt krise, nærmer det seg nedrykk, kan det være lurt å få inn en ny midlertidig umiddelbart. Kanskje viser også den midlertidige seg å være en god løsning, og da får man prøvd denne treneren noen måneder.
            Høres kanskje ut som Herman hadde et godt forslag, uten at jeg kjenner godt til det.

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av Trooond
              RB.no ser det visst ikke heller, så da har tydligvis de trua på prosjektet fremdeles :
              "At LSK presterer på bunnivå for øyeblikket betyr ikke automatisk at Rúnar Kristinsson må gå som trener.

              Tålmodigheten i en fotballklubb må være større enn det. Fram til midten av mai så vi et LSK-lag i utvikling under islendingens ledelse."
              Jeg lurer virkelig på hva de så frem til midten av mai som ikke jeg så annet enn at vi var vesentlig mer effektivt i begge ender av banen og hadde marginene med oss istedenfor mot. Jeg kan virkelig ikke forstå denne fredningen av Runar som trener fra RB sin side, og man kan nesten lure på om de også har litt prestisje i det, da han vel topper deres ønskeliste når vi skulle hente ny trener sist.

              Dette prosjektet er rett og slett dødt. Alle piler har pekt sakte men sikkert nedover i lang tid og nå er vi på det absolutte bunnpunktet. Så de skal ha rett i en ting, og det er at det kun kan bli bedre enn dette, og det vil det sikkert bli også. Men godt nok vil det dessverre aldri bli under Runar, og tar man ikke grep nå så er det faktisk en reell fare for at vi kan rykke ned. Selv om vi skulle forbedre poengsnitter fra de siste fem kampene på 0.2.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av Børge
                Har på en diplomatisk måte forsøkt å si at nok er nok:

                https://m.facebook.com/story.php?sto...id=10846525094
                Fikk respons på innlegget. Kort resymé slik jeg tolker svaret:
                Ingen er fornøyd med resultatene. Alle jobber hardt for å forbedre seg. Noen ganger treffer man med laguttaket andre ganger ikke - det vet man først etter kampen. Skjer ner på Åråsen enn det som ble sagt i Studio Åråsen. Situasjonen er ikke prekær. Moa ble tatt ut etter en sportslig helhetsvurdering.

                Jeg har sagt at egentlig er det ikke hva treneren mener som er viktig, men hva ledelsen tenker og hvilken plan dem har.

                Ps: mulig andre leser LSK sitt svar annerledes, men dette er min gjengivelse og tolking i kort format.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • TomLundby
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 616

                  Jeg synes Svesengen treffer blink med sin artikkel om krise på Åråsen og Kristinsson. Det var positive tendenser en stund, de er borte nå. Stabækkampen var helt elendig og det har de siste kampene generelt vært. Alikevel er det i tidligste laget for LSK se seg om etter ny trener. Trenden kan og må snus igjen på de neste 3-4 kampene.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                    Jeg synes Svesengen treffer blink med sin artikkel om krise på Åråsen og Kristinsson. Det var positive tendenser en stund, de er borte nå. Stabækkampen var helt elendig og det har de siste kampene generelt vært. Alikevel er det i tidligste laget for LSK se seg om etter ny trener. Trenden kan og må snus igjen på de neste 3-4 kampene.
                    Sannheten er vel at det begynner å bli for seint allerede. Dette skulle skjedd når man begynte å se den klare trenden som har vært der i lang tid for å unngå den situasjonen vi er i nå. Det som har skjedd de siste kampene er bare resultatet av en for dårlig jobb over lang tid og lar seg ikke løse med et annet laguttak alene. Det kan godt hende vi plutselig skulle stått igjen med to seire på de neste to kampene, men det vil jo ikke forandre noe som helst for min del. Enkeltkamper kan ikke styre dette i den ene eller andre retningen, men totalen kan det. Der må det skje noe mer enn at man plutselig skulle levere 2-3 brukbare kamper som gir poeng. Så kortsiktige har ikke en klubb som LSK råd til være.

                    At RB står bak en trener som de selv lanserte dagen etter at Haglund ga seg er jo ikke noe sjokk. De er rett og slett inhabile i likhet med den sportslige lederen vår.

                    Kommentar

                    • Kay
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 763

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      [LSK] Noen ganger treffer man med laguttaket andre ganger ikke - det vet man først etter kampen. [LSK]
                      Vel, noen klarer å se det under veis i kampen og gjøre endringer for å korrigere inn feil...

                      Som i går, STB sto ofte høyt og flyttet opp bekkene, da hadde det kanskje vært en ide å ha EK på topp og ikke på egen 16m. Samtidig stiller vi med en FF som kronisk dassa rundt i offside og en MM som kun har krabbegir på topp, STB hadde ingen risiko ved å stå høyt.

                      Kommentar

                      • Fredenburg91
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2013
                        • 377

                        Jeg prøvde også å si det jeg mener, men jeg kanke si at svara fra klubben er spesielt tilfredsstillende. At RK velger de 11 han mener er best til hver kamp, er jo greit nok i utgangspunktet. Men da må han ha et ganske korka syn på hva som ligger i begrepet "best". Knudtzon og Bonke løp, og gjenvant i det minste en del baller. Det var muligheter for spill i bakrom, men med en Friday i konstant offside og en Martin ute av stand til å løpe, var det jo den posisjonen Knudtzon helst skulle ha spilt i. I stedet ble han bytta ut. Jeg er nå 100 % overbevist om at LSK ikke blir noe dårligere av å miste Martin. Snarere tror jeg laget blir bedre om Kolstad erstatter han.
                        Ettersom Rúnar fra benken ikke ser hvem som jobber og hvem som bare daffer rundt helt uinteressert i å bidra for å vinne kamper, vil jeg anbefale han å bytte plass med Ofkir på tribunen. Derfra vil han kanskje få litt bedre oversikt over det som skjer ute på banen.
                        Jeg orker ikke å høre flere tomme ord fra klubben om at de skal jobbe enda hardere for å snu en elendig situasjon. Jeg vil se faktiske handlinger, og konsekvenser for de som ikke gjør jobben sin. Ferdig snakka.
                        ---------------------------------------------------------------------
                        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                        ---------------------------------------------------------------------

                        Kommentar

                        • Avon
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 267

                          Når det gjelder laguttak gjør han noen rare valg, dog ikke færre enn haglund og berg gjorde. Taktisk fremstår han klart svakere enn haglund. Sitter allikevel med en følelse av at de svake prestasjonene først og fremst skyldes den mentale innstillingen til mange av spillerne. Laget presterer klart dårligere enn tidligere i sesongen tross få skader og samme taktikk.

                          Tror den usikre fremtiden til mange av spillerne kan være en stor faktor her, gjelder spesielt friday, lundemo, malo og jradi. Malo har vært ok, jradi glimter til en gang i blant, men de har alle underprestert kraftig, spesielt i de siste kampene. Det virker ikke som de spiller for klubben, men for seg selv. Sett i ettertid burde RK ha tatt tak mye tidligere og benket de når de underpresterte, men spillerne selv har også mye av skylden.

                          Jeg forundrer meg også over rollefordelingen mellom bonke og lundemo. Selv om lundemo er klart best offensivt av disse blir lundemo ofte liggende svært dypt i en johan-rolle og bonke er den som involverer seg mest offensivt. Hadde mye heller sett bonke ta ankerrollen mens lundemo tok en rolle lik den han hadde sammen med johan under haglund hvor han til tider var svært god. Det irriterer meg også veldig at klubben ikke prioriterte hardere å hente en sentral midtbane til i vinter, da kunne man benket den som underpresterte og sluppet å bruke malo i den rollen. Den sentrale midtbanen er den klart viktigste lagdelen og er derfor ikke en lagdel hvor man kan bruke spillere som ikke passer helt eller ikke er i form.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
                            Jeg orker ikke å høre flere tomme ord fra klubben om at de skal jobbe enda hardere for å snu en elendig situasjon.
                            Lurer på hvor langt den jobbe hardt - skalaen går? Eller har man ikke jobbet hardt tidligere?
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Jeg synes vi har fått slike svar for ofte, det har blitt en dusinvare og vi bør ikke lenger finne oss i det lenger. Denne klubben har for mye på plass til at man skal være fornøyd med svar som dette, passer bedre for type Mjøndalen, ikke nummer tre på maratontabellen som også har fasiliteter i Norgestoppen.

                              Om ikke topp tre, så skal topp fem være en selvfølge hvert år for LSK. Som regelen og ikke unntaket, slik vi har blitt tvunget til å innfinne oss med. Ingenting i norsk fotball har forandra seg så radikalt at det er noen utopi. Det må være noe mer i bunnen enn å jobbe hardt, LSK må våkne opp å innse at vi lever i 2016. Vi bør være et lokomotiv og norsk fotball som helhet lider under faktumet at vi skusler det vekk.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Morgendagens RB har en to siders artikkel vedrørende utviklingen i LSK. De har snakket med RK og Bjarmann. Kort resymé slik jeg husker det:

                                Det snakkes litt om disiplin og at det er sluppet for langt ute at det er tatt affære med enkelte. Unnskyldes i grunn med at man har en så tynn stall at man er avhengig av alle spillerne. At prestasjonene falt før ferien pga slitasje, men sves kontret med at man har hatt ferie uten at det kommer noe klart svar.

                                RK var fornøy med den defensive taktikken mot Stabæk og mener det var nær at den lykkes. Litt for utålmodige (?) spillere etter hvert gjorde at den sprakk opp. Byttene kunne ha være enig i at ikke var optimale - kunne tatt ut Lundemo i stede og latt Malo styre spillet (Jeg er ikke enig- Malo burde gått ut) noe sves og han virker enige i.

                                Og ikke under noen omstendighet er det aktuelt å trekke seg. Da må han få sparken av klubben. Skal løse det samme osv.

                                Bjarmann bedyrer at det ikke er tenkt tanken om å fjerne den islandske trenerduoen. Det snakkes det ikke om som en løsning. Fortsatt ikke fornøyd med poengfangsten - 17 poeng før ferien er fortsatt 17 poeng, men nå er det 15 kamper mot 13 før ferien.

                                Egen kommentar: helt som forventet. Den krisen klubben er i nekter klubben å se størrelsen på. Her skal man bare male på som tidligere. Og stallen er tynn - glem ikke det!

                                PS: stallen er tynn. Mange av spillerne er unge og uerfarne.

                                Notis: vet de siste strofene er forbannet usaklig, men som mange vet - glasset mitt er fult for lenge siden.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 432

                                  Herregud. På vei mot avgrunnen.

                                  Ser likheter mellom klubben her og Baghdad Bob.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3201

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Morgendagens RB har en to siders artikkel vedrørende utviklingen i LSK. De har snakket med RK og Bjarmann. Kort resymé slik jeg husker det:

                                    Det snakkes litt om disiplin og at det er sluppet for langt ute at det er tatt affære med enkelte. Unnskyldes i grunn med at man har en så tynn stall at man er avhengig av alle spillerne. At prestasjonene falt før ferien pga slitasje, men sves kontret med at man har hatt ferie uten at det kommer noe klart svar.

                                    RK var fornøy med den defensive taktikken mot Stabæk og mener det var nær at den lykkes. Litt for utålmodige (?) spillere etter hvert gjorde at den sprakk opp. Byttene kunne ha være enig i at ikke var optimale - kunne tatt ut Lundemo i stede og latt Malo styre spillet (Jeg er ikke enig- Malo burde gått ut) noe sves og han virker enige i.

                                    Og ikke under noen omstendighet er det aktuelt å trekke seg. Da må han få sparken av klubben. Skal løse det samme osv.

                                    Bjarmann bedyrer at det ikke er tenkt tanken om å fjerne den islandske trenerduoen. Det snakkes det ikke om som en løsning. Fortsatt ikke fornøyd med poengfangsten - 17 poeng før ferien er fortsatt 17 poeng, men nå er det 15 kamper mot 13 før ferien.

                                    Egen kommentar: helt som forventet. Den krisen klubben er i nekter klubben å se størrelsen på. Her skal man bare male på som tidligere. Og stallen er tynn - glem ikke det!

                                    PS: stallen er tynn. Mange av spillerne er unge og uerfarne.

                                    Notis: vet de siste strofene er forbannet usaklig, men som mange vet - glasset mitt er fult for lenge siden.
                                    Stemmer dette her, Børge - så boikotter denne familien LSK (faen, jeg griner når jeg skriver dette). Da er det tre personer, pluss at vi ofte tar med oss noen på kamper, som ikke orker mer. Som ikke fornyer sesongkortene før RK er ute av portene på Åråsen.

                                    Og om Bjarmann mener at RK er fredet, så kan han ta samme turen.

                                    Jeg håper å se riktig mange av dere på Åråsen en gang i fremtiden, men får RK fortsette så blir det i OBOS. Vi blir det nye Fredrikstad.

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Uansett hvem som trener eller ikke trener LSK så kommer jeg aldrig til å boikotte. Jeg svikter ikke klubben min selv om den skulle rykke ned til 8 div. Til dere som mener boikott er det rette ta dere en bolle. Meld dere heller inn i klubben og tal deres sak på årsmøte

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av Børge

                                        Og ikke under noen omstendighet er det aktuelt å trekke seg. Da må han få sparken av klubben. Skal løse det samme osv.

                                        Bjarmann bedyrer at det ikke er tenkt tanken om å fjerne den islandske trenerduoen. Det snakkes det ikke om som en løsning. Fortsatt ikke fornøyd med poengfangsten - 17 poeng før ferien er fortsatt 17 poeng, men nå er det 15 kamper mot 13 før ferien.
                                        Nå regner jeg ikke med at Bjarmann hadde sagt noe annet enn dette uansett om det har vært et tema å sparke RK eller ikke, men magefølelse sier meg at klubben faktisk er helt greit fornøyd med hvordan ståa er og tror at dette vil snu av seg selv. I så fall står det faktisk verre til i klubben enn jeg trodde.
                                        At Runar er fornøyd med planen og i stor grad gjennomføringen i går er kanskje det mest skremmende av alt.

                                        Hvem er forøvrig "enkelte" som de refererer til ift disiplin? Er det igjen Ofkir man snakker om, eller er det folk som spilte forrige kamp fra start som man mener sliter med dårlig disiplin? I så fall burde man statuert et eksempel med flere, og da tror jeg også forståelsen for og effekten av det man gjorde med Ofkir hadde vært sterkere.

                                        Det er vel noen andre i klubben som kan påvirke dette utover Torgeir B? Jeg fester min lit til disse nå. Det er vårt eneste håp.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Stemmer dette her, Børge - så boikotter denne familien LSK (faen, jeg griner når jeg skriver dette). Da er det tre personer, pluss at vi ofte tar med oss noen på kamper, som ikke orker mer. Som ikke fornyer sesongkortene før RK er ute av portene på Åråsen.
                                          Det er slik jeg gjengir det. Jeg er rett og slett forbanna om dagen og veldig negativ - tar forbehold om at jeg gjengir det korrekt. Andre kan lese det med andre øyne.

                                          Må prøve å gi F i trenerduoen og støtte spillerne. Jeg kommer nok til å dra på kamp, men tipper kona og unga blir hjemme. Vedvarer dette, så blir dem neppe fornya.

                                          Veldig lite frykt om nedrykk i artikkelen forøvrig. Lagene bak må ta mer poeng osv. Og det er nettopp det lagene bak gjør - TIL og Stabæk er forært poeng på gullfat på Åråsen. Null frykt om nedrykk utad.

                                          PS: sist høst var det mange lette kamper hjemme på Åråsen. Nå er vel de fleste antatt dårligere lagene unnagjort på Åråsen - de skal møtes borte i høstsesongen.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...