Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4380

    Det hele er en komedie. Fyren er som sagt en vandrende selvmotsigelse. Resultater og spillestil etc er jo en ting. Men alt det absurde han sier trodde jeg ikke skulle være mulig av en trener i eliteserien, og er grunn nok til fyken alene.
    ..................

    Kommentar

    • blahbla
      Medlem
      Bøffel
      • Jul 2008
      • 35

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      – Supporterne stiller krav til gutta og meg. Det er greit så lenge det er innenfor de begrensningene vi har som lag. Vi skal ikke prege Tippeligaen, men vi skal være der. Supporterne er frustrerte over dét. Men vi er bare halvveis. Vi har mindre poeng enn vi hadde håpet på. Det er likevel mange poeng igjen i potten, sier LSK-trener Rúnar Kristinsson.
      Hva mener folk? skal han gå ut å si han skal ta medalje? Det er desverre ikke realitetene. Runar er ryddegutt, i likhet med Arne og Henning som i sin tid tok over en klubb på konkursens rand. Haglund sin satsning og fokus på å få eldre spillere uten sportslig suksess ødela nok engang grunnlaget i klubben. At det kan komme veldig dype daler med skader er som forventet. Jeg er helt enig at Runar har gjort det ekstremt dårlig som trener de siste kampene, men han kan fortsatt rette opp

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1581

        Opprinnelig skrevet av blahbla
        Hva mener folk? skal han gå ut å si han skal ta medalje? Det er desverre ikke realitetene.
        At en svært dyktig trener kunne ført dette mannskapet til en topp 5 plassering og muligens en medalje, er jeg ikke i tvil om.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9459

          Opprinnelig skrevet av blahbla
          Hva mener folk?
          At han ikke bør gå inn for en økt tilskuerflukt fra Åråsen.

          Kommentar

          • Rune
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 1229

            Det er vel ingen som forventer at LSK skal ta medalje i årets tippeliga, men man kan vel forvente at hovedtreneren og klubben har ambisjoner utover å delta. Sesongen er jo fucka allerede (det ser jo alle) , men vi kunne hatt som mål om å vinne høstsesongen, eller vinne resten av hjemmekampene, eller utvikle et eget spill, eller skape et grunnlag for neste sesong, eller holde nullen i resten av kampene. Ett eller annet som kunne motivert spillerne og de som følger klubben.

            Det vi mest av alt trenger er en tydelig trener som gir oss tro på prosjektet. Runars mildt sagt vinglete stil er dessverre det stikk motsatte.

            Jeg har heiet på Runar siden han kom, men han gjør det jævlig vanskelig å være trofast. Jeg er sannelig ikke sikker på at han vil være her selv lengre heller.
            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              Opprinnelig skrevet av Dole
              At en svært dyktig trener kunne ført dette mannskapet til en topp 5 plassering og muligens en medalje, er jeg ikke i tvil om.
              Det er jeg i tvil om.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Helt enig. Runar sitt problem er at så fort det begynte og se bra ut og vi spilte bra fotball jo da plutselig var det 3-4 spillere som begynte og tenke på seg selv i steden for laget. Når vi da ikke har god nok stall er det håpløst. Er jo en grunn til at spillere nå blir henta tilbake fra 2010 og kisa. Runar har håpløse arbeidsforhold

                Kommentar

                • slindbla
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Apr 2005
                  • 17

                  Ref. gårsdagens oppslag i VG:

                  Sitatet det refereres til her er tatt ut av sin sammenheng. VG har ikke intervjuet Runar da de laget saken. De snakket med Runar etter kampen på søndag, og da snakket han kun om den sportslige situasjonen vi er i akkurat nå.
                  Vi er ikke i stand til å prege Tippeligaen akkurat nå, men vi ØNSKER at Lillestrøm skal være et lag som preger Tippeligaen igjen. Hverken Runar eller noen andre i klubben vil at LSK skal være en middelhavsfarer i Tippeligaen. Vi vil å være et topplag, og vi skal tilbake til den posisjonen.

                  Nå har vi en dårlig periode sportslig, og klubben jobber samlet for å komme ut av den. Både spillerne, trenerne og støtteapparatet går inn i hver eneste kamp med tro på at vi skal ta tre poeng.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9459

                    Opprinnelig skrevet av slindbla
                    Ref. gårsdagens oppslag i VG:

                    Sitatet det refereres til her er tatt ut av sin sammenheng. VG har ikke intervjuet Runar da de laget saken. De snakket med Runar etter kampen på søndag, og da snakket han kun om den sportslige situasjonen vi er i akkurat nå.
                    Vi er ikke i stand til å prege Tippeligaen akkurat nå, men vi ØNSKER at Lillestrøm skal være et lag som preger Tippeligaen igjen. Hverken Runar eller noen andre i klubben vil at LSK skal være en middelhavsfarer i Tippeligaen. Vi vil å være et topplag, og vi skal tilbake til den posisjonen.
                    Høres ut som (norsk) media i et nøtteskall. Jævler.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3201

                      Opprinnelig skrevet av slindbla
                      Både spillerne, trenerne og støtteapparatet går inn i hver eneste kamp med tro på at vi skal ta tre poeng.
                      Det er den største løgnen jeg har hørt på lenge.

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 637

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Det er den største løgnen jeg har hørt på lenge.
                        Kan jo hende at de TRUR det, men at de legger ned nødvendig innsats for å klare det er noe annet.
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • Dinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 884

                          User Actions
                          Following

                          Mikal Aaserud@mikal_aaserud
                          @LillestromSK @Amundsakis hei,han svarte på spm. om supp.reaksjon etter kampen.Jeg har det på bånd og andre har hørt gjennom. Sitert riktig

                          ----------------------

                          Svar fra journalisten som skrev sitatet han fikk fra Runar. Skal være korrekt.
                          Last edited by Dinho; 13.07.2016, 09:48.
                          twitter @amundsakis
                          ΘΥΡΑ 13

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 910

                            Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Det er den største løgnen jeg har hørt på lenge.
                            Jeg skjønner hva du mener, men nå anklager du en fyr tettere på laget enn deg for løgn. Det kunne du sikkert spart deg for, til fordel for en "godt mulig, men det ser faen ikke sånn ut på kamp".

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9459

                              Opprinnelig skrevet av Dinho
                              User Actions
                              Following

                              Mikal Aaserud@mikal_aaserud
                              @LillestromSK @Amundsakis hei,han svarte på spm. om supp.reaksjon etter kampen.Jeg har det på bånd og andre har hørt gjennom. Sitert riktig

                              ----------------------

                              Svar fra journalisten som skrev sitatet han fikk fra Runar. Skal være korrekt.
                              Da dementerer jeg mitt utsagn om at alle i media er jævler.

                              Alle minus én er det korrekte!

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Opprinnelig skrevet av Dole
                                At en svært dyktig trener kunne ført dette mannskapet til en topp 5 plassering og muligens en medalje, er jeg ikke i tvil om.
                                Jeg er ikke i den minste tvil om at om vi hadde gått for Mark Dempsey som fikk sjansen i Haugesund, så hadde vi ligget minimum i det området på tabellen som de gjør nå med den stallen vi har. Det vil si et poeng bak fjerdeplass med en sjanse på medalje. Han har løftet et mannskap som ble dømt ned av mediene før sesongen og som kom på 12.plass i fjor og 11.plass året før.

                                Ikke at Mark Dempsey nødvendigvis var det aller beste vi kunne fått tak i der ute, selv om det var min personlige favoritt når Haglund skulle erstattes. Men et eksempel på hva en god trener kan utrette.

                                Kommentar

                                • AG-3
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 1081

                                  Ta også med i betraktningene arbeidsvilkår og klubbens økonomiske situasjon når vi ansatte ny trener. Tror ikke det var bare å velge å vrake. Vi var jo i teorien konk.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Helt enig. Runar sitt problem er at så fort det begynte og se bra ut og vi spilte bra fotball jo da plutselig var det 3-4 spillere som begynte og tenke på seg selv i steden for laget. Når vi da ikke har god nok stall er det håpløst. Er jo en grunn til at spillere nå blir henta tilbake fra 2010 og kisa. Runar har håpløse arbeidsforhold
                                    Ærlig talt, dette synes jeg blir for dumt. Krevende spillere er en del av en proff hverdag. Nå finner vi bare på unnskyldninger for å være en middelmådighet igjen, etter at det hersket en svært positiv stemning angående muligheten for laget før sesongstart. At vi på noen måte skulle ligge bak et fjorårskjema mtp poeng var helt utelukket.

                                    Jeg støtter de som stiller på kamp og heier uansett, samtidig mener jeg at denne ubetinga kjærligheten har blitt utnytta av klubbens ledere så lenge at man nå har nådd et punkt der nok må være nok. Nå kreves det en hovedrengjøring på ledersiden.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av AG-3
                                      Ta også med i betraktningene arbeidsvilkår og klubbens økonomiske situasjon når vi ansatte ny trener. Tror ikke det var bare å velge å vrake. Vi var jo i teorien konk.
                                      Mark Dempsey som sto uten jobb på dette tidspunktet og litt senere takket ja til en assistentrolle i Haugesund var nok en av de realistiske. Sikkert hundrevis av andre også hvis man hadde brukt tid på å kartlegge de.

                                      Det som forbauser meg er at man tror klubber med dårlig økonomi er tjent med å ta enkleste vei. Det er vel heller stikk motsatt, da vi hadde vært best tjent med å tenke kontinuitet i form av å velge en trener som mente at han hadde riktig mannskap å jobbe med, og var fornøyd med de trenerne som fantes i klubben. Ikke minst at man hadde hatt en klar målsetting om å videreføre det arbeidet forgjengeren hadde startet på og man hadde investert i.
                                      Når Runar kom inn hentet vi inn noen islendinger (både spillere og i trenerapparatet) som også kostet penger, og som forsåvidt også er penger som hadde vært bedre å investert på en god trener fremfor spillere.

                                      På spillerfronten har vi i motsetning til de fleste i Tippeligaen hatt veldig god kontinuitet kontra de fleste av våre rivaler i Tippeligaen de siste årene, så det er også en sak som jobber mot Runar som derfor har hatt gode muligheter til å innarbeide sitt eget system. Arbeidsvilkårene hans har etter min mening vært ganske gode kontra mange andre med langt større utskiftninger.

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        Tviler på at f.eks. Dempsey + Powell (hvis mulig) hadde blitt spesielt mye dyrere enn RK + Siggi. Dempsey litt dyrere enn RK, sannsynligvis, mens Powell rimeligere enn Siggi, sannsynligvis.

                                        Ikke det at jeg bør komme her og være etterpåklok, som ønsket RK og hadde trua på ansettelsen, basert på type spiller, type person, resultater og nettverk på Island pluss mulig nettverk i Belgia (talentfulle nivå 2/3-spillere der). Hadde for så vidt også trua på OH, men det er en annen tråd og tema. Siden jeg bommer og bommer, så håper jeg klubben gjør noe smart snart.
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3201

                                          Opprinnelig skrevet av OlaG
                                          Jeg skjønner hva du mener, men nå anklager du en fyr tettere på laget enn deg for løgn. Det kunne du sikkert spart deg for, til fordel for en "godt mulig, men det ser faen ikke sånn ut på kamp".
                                          Enig, løgn er et sterkt ord. Så her kommer det:

                                          Godt mulig, men det ser faen ikke sånn ut på kamp.

                                          Men: For en som overværer så mange treninger som meg og snakker med enkelte spillere av og til så er det ikke vanskelig å fange opp at det er mye frustrasjon innad om dagen (og ikke bare blant de som ikke spiller). Så honnør til de som er så profesjonelle at de opprettholder trykket og innsatsen.

                                          Kommentar

                                          Working...