Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

RK sier også at han ikke er defensiv, kun realistisk.
    Og videre når de spør om målet om å bli bedre enn nummer 8, at det målet nok må justeres underveis, det vil bli vanskelig å få over 45 poeng, for nå er hovedmål å unngå nedrykks striden før man ser oppover.

Er det mulig å ikke ha mer pedagogisk forståelse?
    Stiller ikke klubben noen krav?
    Jeg har et ønske om å ikke være så kritisk, men det er vanskelig å la være.
    Dersom han fremstår som dette på treningsfeltet eller i garderoben kan man jo forstå hvorfor spillerene ikke virker særlig inspirerte?
    Men av det jeg har hørt, så snakker han ikke for mye med så mange av de, utenom de eldste og mest etablerte .
    Last edited by Trooond; 14.07.2016, 00:24.

Kommentar

• HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

Selvom Runar åpenbart ikke er det riktige svaret på spørsmålet om hvem som bør lede LSK, håper jeg nå klubben setter to streker under og går videre til neste oppgave.

Vi har fader meg klart å få tak i en trener som er mindre karismatisk enn Henning Berg og Magnus Haglund i en begravelse. Men det er kanskje ikke rart når mannen som har stått bak de siste ansettelsene er like engasjerende som drivved.

Jeg vil ha inn en psykopat som kan skape litt blest. Uwe Rösler eller Arne Erlandsen. Typer som faen ikke tåler å tape. Så få vi heller surre nedi sumpa et par år, til vi klarer å bygge en mentalitet som oser av "Guts, vilje og råskap, for det vi blir servert nå i dag er i kategorien "Einar G's swinging weekend".
      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
        Vi har fader meg klart å få tak i en trener som er mindre karismatisk enn Henning Berg og Magnus Haglund i en begravelse. Men det er kanskje ikke rart når mannen som har stått bak de siste ansettelsene er like engasjerende som drivved.
        Et ikke ubetydelig poeng, selv om det ikke har direkte sammenheng med det som presteres på banen for tiden. En fotballklubb som ønsker tilskuere og sponsorer, må selge seg sjøl og engasjere, nær sagt hele tiden. Vi er i underholdningsbransjen! Med nokså tøff konkurranse etter hvert, selv på Romerike.

Dette ligger ikke nødvendigvis på (hoved)trener, men noen roller bare _må_ det sprute litt av, de må ha trua som f*** hver dag hele uka og ha glimt i øyet i media/overfor supporterne. Denne rollen kan fylles av én eller flere, f.eks. trener, sportsdirektør, kaptein, daglig leder, kjent person i styret eller styreleder. Folk får vurdere selv assen vi ligger an. I mine øyne har vi dessverre ingen formell eller uformell mr Lillestrøm per nå, som er grisestolt av klubben sin og elsker å selge den. Ikke i nærheten. Om klubben ikke ser dette selv, er dette noe vi medlemmer må ta på største alvor inn mot årsmøtet.
        TS05 - Felt C

Kommentar

• norveggio
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2008
          • 65

Enkelte her inne nevner at det for tiden er en viss (eller relativt betydelig?) misnøye blant spillerne, eventuelt blant visse grupper av spillerne. Samtidig er det flere som deler mitt inntrykk av at Runar sitter overraskende trygt. Kan det være tilfelle her at nøkkelen til å eventuelt "bli kvitt" RK er at denne (eventuelle) misnøyen kommer til overflaten? F.eks. dersom noen av de profilerte spillerne uttaler seg til medi (evt. lekker til media).

Kommentar

• ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

Han sier også at de overpresterte i fjor. For en vanvittig uttalelse. Bra du har fått de ned på det dårlige nivået du mener de holder da Runar.

Kommentar

• kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2452

Opprinnelig skrevet av ynnor
              Han sier også at de overpresterte i fjor. For en vanvittig uttalelse. Bra du har fått de ned på det dårlige nivået du mener de holder da Runar.
              Ihvertfall bra han ikke mener det motsatte, at vi overpresterer så langt iår (og underpresterte ifjor).

En del av spillerne bør virkelig gå i seg selv her (også). Flere har hatt en frykterlig dårlig formkurve - såvel eldre
              og etablerte som unge, uten å henge ut noen.
              Så enten er de giddalause eller så er det bare ikke bedre. Eller en kombinasjon av begge to. Giddalause fordi
              de har insett sin begrensning. Isåfall henger TL17 i en tynn tråd.

Kommentar

• KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

Jeg har respekt for de som kritiserer RK og LSK på grunn av spillestil og -filosofi, og er åpen for at en trener som er tydeligere på hvordan laget skal framstå på banen kunne greid å få mer ut av laget.

Vi gjorde en god høstsesong i fjor, som ga grunnlag for optimisme. Det var derfor svært skuffende med innledningen på sesongen. Så virket det som om vi kom på sporet og etter 10. serierunde så det veldig lyst ut. Kun 4 poeng opp til medalje (etter den katastrofale seriestarten). Ned til kvalik- og nedrykksplass var det 9 poeng. Etter det har vi klappa sammen som et korthus. Skader på sentrale spillere er en åpenbar forklaring, men ikke den tilsynelatende mangel på innsats.

At en annen trener og et annet spillesystem hadde takla skaden på Origi bedre er vel tvilsomt.

Med ett poeng og fire tap på de fem siste er det krise, og jeg synes det er skummelt når folk i klubben bagatelliserer supporternes bekymringer og snakker om et par tapte fotballkamper. Plutselig er vi bare 5 poeng over kvalik, 6 over nedrykk. Opp til medaljene har det plutselig blitt hele 12 poeng.

Det er følelsen av å ramle som en stein gjennom tabellen som er den verste. Fortsetter trenden hjelper det ikke at vi pr i dag har 6 lag bak oss på tabellen.

Mulig svaret er å hente en ny trener. Det var først når uttalelsen fra RK om at LSK ikke skal prege Tippeligaen jeg og mange andre fyrte oss opp. La gå at RK er en ny i en rekke ukarismatiske LSK-trenere, men uttalt mangel på ambisjoner er vanskeligere å svelge.

De to siste RB-intervjuene er traurig lesing. Når det påstås at det er urettferdig (WTF?) at det mases om en 5. plass på tabellen, når målet kun er å være på øvre halvdel. (Er ikke såååå enorm forskjell på 5. og 6.-8. da...)
                Det verste er mangelen på svar/løsninger bortsett fra at trenden skal snus ved hardt arbeid. Hva betyr det i praksis?

At RK trekker inn skader på sentrale spillere er helt greit, men ikke når han nevner at manglende resultater kan ha en mental forklaring og bunne i usikkerhet - uten at det sies noe om hvordan dette skal endres. Hardt arbeid?

Direkte skummelt er det når det henvises til manglende lojalitet. Når RK er inne på at han har latt spillere strekke strikken vel langt, både i forhold til disiplin, samt innsats og prestasjon må jo for faen alle varsellampene blinke! I hele klubben!

Jeg nekter å rykke ned, men om så skal være får det være med uferdige spillere som ikke har nivået inne - men som har lyst til å spille for LSK. Vi kan ikke godta at vi har spillere som har tatt klubben som gissel på grunn av tynn stall.

I en sånn situasjon slår Bjarmann rolig fast at trenerskifte ikke er et tema. Alle har nemlig ansvar for situasjonen som har oppstått: Spillere, trenere og ledelse. Det er tydeligvis de samme som skal sørge for at ting endres: De eneste som kan gjøre noe er oss selv.

Igjen: Hvordan? Hardt arbeid?
                Vidar Evje

Kommentar

• Gjedda
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2015
                  • 147

Det er håp i hengende snøre, men Runars trenersnøre i LSK er nå ytterst tynnslitt. Den siste tidens resultater har vært så katastrofalt dårlige at ingen trener kan forvente å overleve særlig lenge med slike resultater. Og det gjelder uavhengig av hva klubbledelsen sier. For når snøballen først har begynt å rulle vil forsikringer fra klubbledelsen ha kort holdbarhet. De vil kaste seg rundt når tiden for det kommer. Greier ikke Runar å snu den urovekkende negative trenden snarlig, vil hans prosjekt bli like håpløst å gjennomføre som det er å endre vannretningen til Nitelva.

Vi er kommet i en kritisk situasjon hvor det må erkjennes at det ikke lenger er gitt at Runar bør sitte ved spakene ut sesongen. Nå er realiteten at vi spiller som det dårligste bunnlaget i TL og vi er nå i en presset situasjon hvor vi må gjøre det som er nødvendig for å overleve. Runar har hittil ikke levert godt nok gitt de forutsetningene han har hatt.
                  Den siste tida har han nok hatt særdeles utfordrende arbeidsbetingelser da mange av spillernes spill tydelig har vært påvirket av deres usikre fremtid på Åråsen, men sånn er egentlig hverdagen til tider for alle trenere. Presterer han ikke å snu dette i løpet av de nærmeste ukene, bør han nok ikke lenger trene LSK. Det er alltid trist å se ålreite folk mislykkes, men det er også endel av fotballens hverdag. Lykkes man ikke, så må det forandring til. Da må nye koster få prøve seg.

Kommentar

• G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3320

Vi som supportere har lurt oss selv litt, og sett oss blinde på resultatene.

Ja, vi vant en del kamper på høsten i fjor, men ser vi bak tallene så var det mot lag som hadde lite eller ingenting å spille for. I tillegg hadde vi utvilsomt marginene med oss i noen kamper og en fantastisk keeper.

Ja, vi har noen seire i år også, men med ett eller to unntak (spesielt Odd og Søpla) er det også nå takket være litt marginer, en fantastisk keeper og en Fred som storspilte for å komme seg til en større liga.

Samhandling har vært unntaket og ikke regelen. Det kollektive har ikke fungert. Gå gjerne gjennom målene våre i år og se en alarmerende stor andel som skyldes fantastiske enkeltmannsprestasjoner.

Noen spillere leverer alltid innsats (Bonke, Erling, Amundsen, SKM), noen spillere glitrer med perler en sjelden gang (Martin, Fred og Jradi) - men som LAG er det skralle greier.

Resultatet er så tydelig på banen. Spillerne henger med hodet, humøret og gleden er som blåst vekk. Lokale gutter benkes for egoister, spillerne murrer, supporterne murrer enda mer og Åråsen tømmes hurtig og effektivt.

I denne situasjonen pekes det på Runar som redningsmann, en mann som bruker all sin tid i media til å fortelle hvor fantastiske alle andre lag er, og hvor elendige spillere han selv har.

Han burde ha vært kastet på dør for lenge siden, men Bjarmann sier at han sitter trygt. Og styrelederen, hva mener han? Noen som vet? Stillheten er øredøvende.

Er det mulig å ha en mer inkompetent ledelse? Er det mulig å ødelegge mer for seg selv?

Jeg tar av meg hatten for alle supportere som makter å se et lys i tunellen. Hadde de som styrer denne klubben hatt samme engasjement, hadde vi ikke stirret OBOS i øynene med en blind skipper på brua.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Alle har ikke sett seg blinde på resultatene, men de er i mindretall her inne og på Åråsen. Og lokalavisa er fylt opp av ukritiske ja-mennesker. Er Fred solgt nå burde presset bare øke på Runar og Bjarmann, for det er helt åpenbart at klubben må igjennom en forvandling. At nødvendig fagllig kompetanse mangler nærmest over hele linja. En ukorrekt klubb som formet norsk toppfotball er blitt så korrekt og anonym at den nå er helt usynlig.

Som kjent, LSKs bestemann gjennom flere år har vært banemannskapet. Fasaden er super, innholdet er råttent.

Kommentar

• Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

Det har blitt skrevet side opp og side ned om hvor elendig vi synes RK har vært den siste tiden, eller egentlig fra han startet som trener for LSK. Det er helt åpenbart at han ikke er riktig mann til å bringe klubben oppover på tabellen. Snarere tvert imot. Når man leser RB og ser hvor blottet både han og Bjarmann er for selvinnsikt så er det ikke bare i treneren det er noe alvorlig galt med. Klubben er gjennomsyret av amatører fra topp til tå. Skal jeg få komme med en betraktning rundt trener rollen i LSK så tror jeg de har svært vanskelige forhold å jobbe under. Når vi da får en trener som ikke er der han skal være så blir resultatene deretter. Enhver trener i LSK har vanskelige forhold, men en god trener ville gjort det langt bedre enn RK.
                        Problemstillingen om et trener bytte vil komme ila. kort tid uansett, og den neste utfordringen vi da står overfor er: Hvem trener med brukbar kvalitet ønsker å trene LSK for "knapper og glansbilder"? Jeg kan ikke komme på noen bortsett fra Arne Erlandsen hvis man betrakter han som kvalitet. Det er åpenbart store utfordringer i hele Sportsklubben og dette går definitivt ikke upåaktet hen.
                        Jeg mener bestemt at vi må punge ut for en bra trener med kvaliteter som taktisk god, svært motiverende og engasjert, samt god til å dyrke et lag med begrensede midler. Dette vil gjøre kostnaden på spillerstallen langt rimeligere da fortrinnsvis dette laget ville prestert langt bedre enn det gjør i dag.
                        For å få til noe slikt må det ryddes opp fra topp til tå i klubben. Det må tas en evaluering i hvor klubben vil og samtlige må de dra i samme retning. Det føles ikke slik i dag.
                        Jeg tror muligens noen fra det private næringsliv kombinert med en som har erfaring med hvordan en god fotballklubb drives kunne vært en god resept. Slik klubben fremstår i dag så er det mer kameraderi enn profesjonalitet i klubben sindre kjerne. RK må bort, Bjarmann må bort, Styret må endres betraktelig, og en med god erfaring bør sette sammen et slagkraftig team som ønsker sportsklubben opp og frem.
                        Slik det er i dag fremstår den mer som lekestue enn en fotballklubb som (ennå) spiller i Tippeligaen.
                        Fugla Forever

Kommentar

• barte
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Oct 2011
                          • 145

Hvoerfor skal Runar gå?spillerne må lastes her!Selvfølgelig har støtteapperatet skyld men insatsen til spillera må de ta på sin egen kappe.Runar er en vinnerskalle som vil gi alt!håper han ikke leser dette helvetes syte fra små ynkle kanarifans.Samhold gir styrke!

Kommentar

• Fugl1970
                            Medlem
                            Møteplager
                            • May 2008
                            • 99

Opprinnelig skrevet av barte
                            Hvoerfor skal Runar gå?spillerne må lastes her!Selvfølgelig har støtteapperatet skyld men insatsen til spillera må de ta på sin egen kappe.Runar er en vinnerskalle som vil gi alt!håper han ikke leser dette helvetes syte fra små ynkle kanarifans.Samhold gir styrke!

Runar har ansvaret for spillergruppa og at den skal fungere best mulig. Så enkelt er det. Blir fort "murring" internt i gruppa når enkelte har klippekort og nærmest kan gjøre som de vil uten at RK tar tak i det. Sier også at enkelte har tøyd strikken litt langt. Hvorfor har han latt dem gjøre det? Å skylde på liten stall bla bla bla blir bare vås i mine øyne. I tillegg synes jeg han ofte prater stallen ned og ikke opp. Hjelper lite å ha vinnerskalle når du ikke er tøff nok og har baller til å ta litt tak i disse tinga. Å melde at de som kritiserer RK på forumet er ynkelige blir for dumt.
                            Men er enig i at spillera må gi jernet å løfte seg noen hakk.

Kommentar

• Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

Jeg tror egentlig Runar og sportsklubben ser på fansen som nyttige høns. De skal være der og betale penger og lage blest på kamper. Ut over det tror jeg fansen blir undervurdert. Av de svar man har fått fra Runar og de svar Børge m.fl. Fikk på sin kritikk av Runar og driften for tiden, så tar de det ikke seriøst. De tror ikke at særlig av fansen har noe kompetanse. I hvertfall ikke i nærheten av å bli hørt på i.f.t endringer på trenersiden.
                              Her kunne man stake ut en ny kurs, få blest og ikke minst kompetanse. Men tror nok at Runar får jobba hårdt minst ut sesongen.

Kommentar

• Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så er klubben gjennomsyret med inkompetanse i alle ledd. Det vil vise seg når de nå velger å gå videre med RK og ignorere den enorme muligheten som nå ligger til rette for oss. I samme innlegg tidligere i dag skrev jeg også at LSK må satse alt på en god trener som kan få det beste ut av hver spiller. Dette vil gjøre at spiller budsjettet blir lavere og salgsinntektene blir høyere. Å ha en trener som gjør hver enkelt spiller dårligere er aldri positivt for en fotballklubb. De fleste ledere ser dette relativt raskt og avsetter treneren før det er for sent. Den evnen tror jeg dessverre ikke LSK har. Her skal alle muligheter prøves før man eventuelt velger en semi løsning som heller ikke er spesielt god. På et eller annet tidspunkt går dette galt, og klubben rykker ned. Om klubben nå ikke ser denne enorme muligheten som kan gjøre oss til en god TL klubb ila kort tid, ja da kan de jammen ha det så godt. Makan til inkompetanse har jeg aldri sett.
                                Fugla Forever

Kommentar

• Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2565

Opprinnelig skrevet av Trooond
                                  Av de svar man har fått fra Runar og de svar Børge m.fl. Fikk på sin kritikk av Runar og driften for tiden, så tar de det ikke seriøst.
                                  Mye mulig de tar det seriøst, men personlig har jeg kommet til et punkt der det er lite interessant å høre hva treneren mener. Jeg vil ha en analyse, meninger og tanker fra sportslig ledelse. For min del har treneren helt utspilt sin rolle - det er bare en fyr jeg ser på sidelinja under kamp og som etter beste evne prøver å tåkelegge prestasjonene etter kamp. En seier mot S08 endrer neppe veldig mye på min mening.

Siden det står åpent på Twitter i et tilsvar til meg og andre, så ble det i går meldt at ryktene blant journalistene tyder på at han er i ferd med å miste garderoben. Det kom ikke fra Svesengen. I og med at alle kan lese det på Twitter og meldingen ikke er privat, gjengir jeg det her. En person jeg har tiltro til.
                                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5918

Det er mer enn mulig at jeg er litt treig, men hva står åpent på twitter og fra hvem, siden det ikke er Svesengen??
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

Opprinnelig skrevet av barte
                                      Dette er noe av det absolutt dummeste jeg har hørt. Du lirer ut av deg masse tull og vås som får deg til å fremstå som alt annet enn Einstein. Har du fått med deg de siste dagers hendelser, eller de siste måneders hendelser. RK er åpenbart en innkompetent trener på dette nivået. Måten han svarer på i media sier det meste om hva han tenker. Han tenker sitt eget lag ned og motstanderne opp. Han velger å legge seg lavt på hjemmebane mot det nest dårligste laget i ligaen. Han utviser svært dårlig lederskap veg å gi en unggutt skylda for den begredelige innsatsen den siste tida ved å sette han ut av troppen. Han har ikke utviklet en eneste spiller til å bli bedre etter at han tok over som trener. Det er faktisk trenerens oppgave å sørge for at laget fungerer som en enhet. RK må ta hovedansvaret for at laget verken fungerer eller har den innsatsen som kreves. At du kommer med dette pisspreiket ditt er noe av det dummeste jeg har hørt her inne på forumet. Synes du bør begynne å begrunne dine sterke uttalelser bedre når du er så bombastisk.
                                      Synes også det er ganske utrolig at du i det ene øyeblikke kaller Kanarifans for ynkelige for deretter å ytre deg om at samhold gir styrke. Tidenes selvmotsigelse.
                                      Fugla Forever

Kommentar

• sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

Kommer KFL til å flagge at medlemmene ønsker ny trener?

Kommentar

• Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

Gikk til første siden av tema RK, og ser at noen tok opp de viktige spørsmålene i oktober 2014 :
                                          Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                                          Forumet har av åpenbare grunner spekulert i relativt lang tid om Rúnar Kristinsson er aktuell for å ta over, men er det noen her som faktisk vet noe om hvordan han er som trener, både når det gjelder taktikk, personalbehandling og inspirasjonsevner? Det er langt mer relevant for hans kandidatur enn om han var en god fotballspiller for oss en gang i tiden.
                                          Det er nok også noe å spørre seg om man ønsker Dempsey eller andre inn også-Grundig evaluering !

Og skrevet av :HSft
                                          "Jeg er litt mindre overbevist over resultatene til Runar nå enn jeg var på samme tid i fjor. 3. plass og 5 tap i den islandske serien i år er ikke elendig, men pilen pekte i fjor bare oppover, nå har den fått en liten dupp."

Men jeg regner med som de fleste her, at vi må håpe at Runar lærer veldig raskt og på mirakuløst vis hvordan man skal gjøre det fremover.

Når man leser tråden Runar Kristinson, New manager http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=19209
                                          Så kan man jo i og for seg se at han hadde bra resultater på Island. Det ser ganske bra ut i forhold til hvorfor han ble ansatt. Så dersom man skal stake ut ny kurs, er en grundig evaluering virkelig nødvendig for å finne riktig person.
                                          Last edited by Trooond; 14.07.2016, 22:20. Begrunnelse: La til tråd om Runars prestasjoner på Island

Kommentar

Working...