Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av kunden


    bart, moille og godset er vel de eneste som har en såpass innarbeidet spillerstil, men det er jo helt klart slitasje hos de to sistnevnte.
    I TL er det innsats som gjelder. Klarer et lag å gi full spiker i 90min pleier det som regel å ende med 3p.
    /
    Mens jeg mener du kraftig overvurderer viktigheten av full pinne og innsats som en så viktig faktor på dette nivået. I så fall er det en større sjanse for at kjente motivatorer som Erik Bertrand Larssen hadde lyktes som trenere enn Ronny Deila. Lagene i Tippeligaen vil naturligvis alltid være på forskjellig nivå fysisk og ha perioder hvor de ikke er like klare verken fysisk eller mentalt pga alt fra kampoppsett, treningshverdagen, småskader til slitasje på troppen. Det jeg er ganske sikker på er at det sjelden er noe lag der alle er på 100% av sitt makspotensial fysisk sett, om det noen gang har skjedd.

    Det jeg samtidig er like sikker på er at det er ekstremt sjelden at man vil se en spiller som ikke gir 100% av det han kan gi i den enkelte kamp. Om den energien brukes til å løpe rundt etter en ball de aldri ser noe til, eller på å ta viktige returløp og bakromsløp er nok langt mer avgjørende.
    Johan Cruyff som jo må sies å være en av tidenes beste trenere, eller i alle fall en av de mest innovative sa at fotball handler ikke om å løpe mest, men å løpe mest riktig. Med andre ord taktiske valg.

    Vår egen gud (Ståle Solbakken) viser også til at der han tidlig i trenerkarrieren med sin norske tankegang trodde at man skulle gå på alt av kontringer, ser han nå at man er mer tjent med å ta langt færre kontringer, men på et høyere nivå og med høyere intensitet. Dette er jo fordi i åpent spill, så scores det flest mål på kontringer etterfulgt av kontring på din egen kontring. Så om du løper ræva av deg for å ta alt av overganger for så å bli kontret i senk selv, så har du absolutt gitt 100%, men blir et offer for en veldig idiotisk taktisk vurdering som gjør at kreftene brukes unødvendig. Ser man at de avtalte løpene ikke er på plass, så venter man på neste mulighet og spiller på planen man har mot etablert istedenfor.

    Så er det jo også sånn at om man tar de tre til fire første kontringene med 100% intensitet, så vil etter hvert nivået på den neste synke når man blir slitne. Og det blir alle uten at det sier noe om innsatsen deres.

    Hvorfor har Pep Guardiola innført 6-sekunderspresset sitt når man mister ball før man faller tilbake og forsvarer seg lavere som en enhet? Jo igjen er det fordi 100% intensitet og jaging etter ballen kan lønns seg så lenge du klarer å gjøre det, men hvis du ikke lykkes etter denne tiden, så er du bedre tjent med å jobbe mer samlet, som krever mindre av den enkelte. Hadde man bare fortsatt å løpe etter ballen, så vil motstander enkelt spille seg forbi de 11 spillerne som gir absolutt alt de har, fordi de rett og slett ikke klarer å løpe fortere enn ballen spilles og vil komme på mellomdistanse hele tiden.
    Alle som har spilt i en firkant på fotballbanen før og sett hvordan det går om man ikke vinner ballen i løpet av rimelig tid vet hva jeg snakker om. Da er innsats lite viktig, men heller evnen til å lese spillet for å komme seg ut av situasjonen.

    Kort fortalt er de taktiske vurderingene Runar K gjør de viktigste for hvor mye av potensialet vi får ut av mannskapet vårt. Ikke innsatsen. Vi er dessverre et lag som tar mange kontringer halvveis og derfor blir tatt på mange kontringer motsatt vei også. Derfor det spesielle forholdet mellom sjanser for og i mot som vi har hatt tidlig i sesongen når vi på tabellen så bra ut fordi Origi og Friday reddet oss i hver sin ende.

    Litt kjapt skrevet dette på morgenen mens jeg venter på et møte, men budskapet mitt ser du sikkert allikevel.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3379

      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Grunnen til en svak siste del av mai og starten av juli skyldes ting som Runar ikke kan lastes for, selv om han burde sagt klart i fra til Friday og Martin hvem som bestemmer over laget.
      Du motsier jo selv hva du mener her. Skal ikke Runar lastes for at enkeltspillere tøyde strikken altfor langt og satte seg selv foran laget før ødeleggelsen allerede var et faktum? Runar har jo selv i ettertid sagt at enkelte fikk tøye strikken mer enn de burde. Han burde tatt tak allerede etter 0-5 mot Stabæk.

      Resultatet ble at Ofkir ble gjort til syndebukk #1 - mens Friday og Martin fortsatt fikk fornyet tillit kamp etter kamp. Kampen mot Godset var en opptur, men veier ikke opp for poengfangsten i mai/juni og juli. Legg til at vi taper mot lag som ligger godt under oss, les; TIL, Stabæk og AAFK (et lag på felgen i to måneder) får selvfølgelig en opptur når de møter oss. Det står skrevet i stjernene i beste LSK-ånd. En person som snakker opp andre (svakere) lag før, under og etter kamp, som vi skulle møtt trøndra hver helg. Mens han selv snakker ned eget lag. "Kanskje vi ikke er bedre"-kommentaren sist mot AAFK bevitner om hvilken svak person Runar er utad og at han ikke innehar den mentale styrken som trengs for å trene ett Tippeliga-lag.

      Ett steg frem, to tilbake. Der har vi vært med Runar i ett og et halvt år nå. Ingen progresjon. Ingen utvikling. Prosjektet er dødfødt og lever på felgen. Laget er på vei mot nedrykk - men klubben ser ikke dette selv. Ståle sier jo selv på Facebook at det er mange lag bak, og at vi bare falt én plass på tabellen sist. Det sier sitt. Ta med Owe i RB-magasinet etter Godset-kampen virker helt fraværende når det gjelder det sportslige, og ikke kunne navnene på våre to nyeste spillere. Rimelig urovekkende.

      Det hele begynner å ligne en parodi. Torgeir etterlyste bedre resultater før sommerpausen. Responsen han fikk var 0-5 Stabæk, 2-4 TIL, 1-2 Stabæk , 0-3 for 08 før vi fikk 2-0 mot Godset, deretter 0-2 mot AAFK. Dette er ikke fremgang. Torgeir fikk ikke de svarene og kravene som ble satt. Det må få følger.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2364

        HVA mener du ?
        Har ikke f.eks ODD, BodøGlimt og Haugesund innarbeidet en stil og et mønster ?


        Kjenner ikke godt til de andre lagene men det holder å ta en titt på tabellen, og det jeg har sett når de har møtt oss. Mye tut&kjør.
        Odd kan nok taes med i den gjengen som har innarbeidet en veldefinert stil. De andre lagene har ikke det. Mulig det vises i ny og
        ne, som hos oss, når ting går på skinner.

        Er enig at nå som Malec har kommet inn må bredden holdes og innleggene må komme. Vi har et uforløst potensiale hvis vi har
        Moa og Rindarøy på hver sin side. Sistnevnte synes jeg de siste to kampene har vist bra vilje til å komme rundt, men har dessverre
        ikke fått ballen mens han er i/på løp. Det kan ikke RK taes på, men RK må absolutt stresse at vi må spille annerledes om Erling
        eller Malec spiller på topp. Makan til klabb&babb vi lagde for oss selv foran Aafks 16m i 2.omg. Og Malec var vel mer feilvendt enn
        rettvendt, noe som gutta må slutte å bruke han som. Han er vel en klassisk target man, og så får Jradi, Martin eller Bonke plukke
        opp nedfallsfrukten og mose den i kassa. Ihvertfall noe i den duren.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2364

          I så fall er det en større sjanse for at kjente motivatorer som Erik Bertrand Larssen hadde lyktes som trenere enn Ronny Deila.


          EBL er jo en klovn, på lik linje med Morten Ramms figur i #hashtag. Han hadde vel et kort oppsving inntil han ble avslørt som den kvakksalveren han er.

          Skal selvsagt mer til enn tupp,mæl og løping på måfå. Poenget var heller det at kvaliteten på lagene er såpass jevne at de som klarer å yte det lille ekstra stikker av med poengene. Så har vi de få unntakene, der spillermateriellet er såpass mye bedre at de kan spille på flere strenger.
          Som regel klarer ikke et lag å miste mer enn 1-2 spillere før korthuset raser sammen. Og tilførsel av et par nye spillere kan føre et lag fra bunnstrid til topp 4.

          TL er ikke også kalt bingoligaen for ingenting.

          Dette ble litt OT RK muligens ...

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            Opprinnelig skrevet av kunden
            [/COLOR]Kjenner ikke godt til de andre lagene men det holder å ta en titt på tabellen, og det jeg har sett når de har møtt oss. Mye tut&kjør.
            Odd kan nok taes med i den gjengen som har innarbeidet en veldefinert stil. De andre lagene har ikke det. Mulig det vises i ny og
            ne, som hos oss, når ting går på skinner.

            Er enig at nå som Malec har kommet inn må bredden holdes og innleggene må komme. Vi har et uforløst potensiale hvis vi har
            Moa og Rindarøy på hver sin side. Sistnevnte synes jeg de siste to kampene har vist bra vilje til å komme rundt, men har dessverre
            ikke fått ballen mens han er i/på løp. Det kan ikke RK taes på, men RK må absolutt stresse at vi må spille annerledes om Erling
            eller Malec spiller på topp. Makan til klabb&babb vi lagde for oss selv foran Aafks 16m i 2.omg. Og Malec var vel mer feilvendt enn
            rettvendt, noe som gutta må slutte å bruke han som. Han er vel en klassisk target man, og så får Jradi, Martin eller Bonke plukke
            opp nedfallsfrukten og mose den i kassa. Ihvertfall noe i den duren.
            Mer i fjor, men og noe i år har jeg hørt litt av hvilke beskjeder enkelte spillere har fått, så jo, Runar kan lastes for endel av valgene og feilene som gjøres på banen. OG det at noen ikke hører på hva Runar sier kan også lastes Runar, da han ikke har tatt tak i det. Han ville jo ha innlegg på Malec, men likevel er det 2 spillere spesiellt, som prøvde å ta allt gjennom midten. Har de latt være å høre på Runar før ? JA.
            Har det fått konsekvenser på særlig måte ? Ikke for han ene, men han andre har ikke startet de 2 siste kampene, men når han fortsetter på samme måten, så er det vel kanskje også fordi han har fått holde på sånn i 1 år, og ikke har lært å ta konsekvensene enda. Ut av laget, kanskje det fungerer bedre enn bare på benken ?

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Dempsey og Skullerud(!) som trenerteam skal visst ta over Djurgården.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1251

                Runar sitt navn er nevnt ifb med assistentjobben for det islandske landslaget

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 637

                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                  Runar sitt navn er nevnt ifb med assistentjobben for det islandske landslaget
                  Bra, da slipper vi å betale lønn ut neste år. Skulle solgt han når genk?ville ha han. Scoop og fått penger for den mannen .
                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3201

                    Etter å ha sett Simpsons før jeg la meg i går kveld hadde jeg en interessant drøm i natt. Homer fikk sparken på jobb, og Runar tok over. Runar satt seg i stolen til Homer foran dette store kontrollbordet med alle knappene. På knappene stod det navn på spillere (både noen som er her i dag og noen som nok ikke er så aktuelle, inkludert Schweinsteiger og Lewandowski). På andre knapper stod spilleformasjoner og basis fotballuttrykk. Runar ble aldeles i villrede, turte ikke trykke på noen kanpper og drømmen endte med at Homer fikk jobben sin tilbake.

                    Holder jeg på å bli sprø?

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Holder jeg på å bli sprø?
                      Har et enkelt svar på dette; JA.

                      Men, du er ikke alene.

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        Jeg kjenner at jeg vikler meg inn logiske selvmotsigelser når jeg skal forsvare Kvitekrist (Runar) her inne. Kan noen fri meg fra denne lidelsen? Jeg føler at han snart har brukt opp kvota si nå. Men jeg håper det skal snu de neste kampene.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4091

                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Holder jeg på å bli sprø?
                          Holder på...?
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Oddis
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 2744

                            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                            Jeg kjenner at jeg vikler meg inn logiske selvmotsigelser når jeg skal forsvare Kvitekrist (Runar) her inne. Kan noen fri meg fra denne lidelsen? Jeg føler at han snart har brukt opp kvota si nå. Men jeg håper det skal snu de neste kampene.
                            Du skal ha for innsatsen! At Kristinsson skulle lykkes var en våt drøm for mange av oss her inne.
                            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                            Kommentar

                            • Stan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1081

                              Opprinnelig skrevet av Oddis
                              Du skal ha for innsatsen! At Kristinsson skulle lykkes var en våt drøm for mange av oss her inne.
                              Nå må det vel være slutt?

                              Kommentar

                              • tilt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 813

                                Nå er det nok.
                                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                https://twitter.com/#!/KjetiI

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1583

                                  Bjarmann og Kristinsson hånd i hånd ut porten i kveld.

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2558

                                    Opprinnelig skrevet av Stan
                                    Nå må det vel være slutt?
                                    Nei. Det er neppe det.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Trønderkanari
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2004
                                      • 84

                                      Tippet 0-6, men redd det tipset er for pent... Kristinsson, pakk bagen i pausa, og lur deg bort fra stadion før 19.45!!!!!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Forbigått av Pellerud, kjemper nå med Rundberg om å være tidenes absolutt verste.

                                        Kommentar

                                        • danny85
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2006
                                          • 108

                                          Skullerud inn da?? Få inn en profilert trener!
                                          ET LAND - ET LAG!
                                          ----- FUGLA 4 LIFE -----

                                          Kommentar

                                          Working...