Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bukkenbruse
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 515

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Jeg velger og tror på at dette snur ..
    Ser du noe i spillet vårt som jeg ikke ser som tilsier at det skal snu? Ser du noe gjentakende offensivt spillemønster og ser du noe fastsatt i spilletyper Runar ønsker i forskjellige posisjoner?

    Bonke blir erstattet med Martin som er radikalt forskjellig i spilletype. Erling og Martin har vekselsvis blitt brukt som hengende, selv om de er helt forskjellige typer med ulike kvaliteter. Vi går fra en tanksenter til en bakromsspiss over natta.....Hva er egentlig planen?

    Inntil vi får en plan for det offensive spillet med spillertyper som passer til arbeidsoppgavene treneren tenker for de ulike posisjonene har jeg ingen tro på at vi får bedring over tid....og da ender det med at vi må få inn noen som kan lage en bedre plan.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9461

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Kepper skadet noe som har ført til mange tap og en pressa situsjon ... Så satser jeg på at styret og sportslig utvalg går igjenom sesongen når den er ferdig og gjør de grep dem mener er nødvendig da ...
      Elendig unnskyldning!

      At keeperplassen var utsatt visste vi før sesongen, men de som bestemmer valgte å la det skure og gå.

      Jeg vedder på at unnskyldningen er "pressa økonomi", men det hjelper ikke. Svak styring.

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Er det mange her inne som "bare sitter på forumet" og ikke møter opp på stadion? Virker litt ulogisk gitt temaet for dette forumet.
      Jeg har sesongkort men holder meg hjemme.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Jeg velger og stille meg bak Runar , jeg velger og tro på spillerne når dem sier Runar har tillit. Jeg velger og tro på Torgeir når han sier Runar har tillit. Jeg velger og tror på at dette snur .. Vi har vært maks uheldige i år med en haug av lånespillere( uten klubbfølelse???) spillere med dårlig holdning, Kepper skadet noe som har ført til mange tap og en pressa situsjon ... Så satser jeg på at styret og sportslig utvalg går igjenom sesongen når den er ferdig og gjør de grep dem mener er nødvendig da .... Nå er det viktigere en noen gang at vi står bak laget og støtter opp.. Og så utfordere jeg alle dere som bare sitter her på forumet og er nagative til å faktisk KOMME PÅ ÅRÅSEN DET ER NÅ VI SER HVEM SOM ER SUPPORTER ELLER IKKE ..
        Så det er altså sånn at lånespillere og spillere med dårlig holdning også står bak Runar som trener. Det er et samlet LSK i alt fra spillere med "dårlige holdninger", resten av spillerne til trenere og sportsdirektør?

        Hva er årsaken til at dette skal snu da, og hvordan kan du si at flaks/uflaks er en faktor her?

        1. En haug med lånespillere uten klubbfølelse er et valg vår trener og sportsdirektør har tatt. Man har valgt disse og ofret talentfulle unggutter som igjen er lånt ut til OBOS lag, der de gjør det veldig bra. Andre, som Jørgen Kolstad har etter en veldig god sesong i fjor blitt henvist til benken av nettopp en lånespiller. Alt dette er 100% Runar og Torgeir sin feil. Ikke noe uflaks, kun udyktighet.

        2. Dårlig holdning hører jeg bli brukt om enkelte spillere, men også her er det en treners ansvar å holde troppen i sjakk og fornøyde. Dårlige holdninger kan jo ofte bunne ut i misnøye, men det sier du ikke finnes i spillergruppen til LSK. Her kan i alle fall heller ikke RK fritas på noen som helst måte.

        3. Skadet keeper visste man jo at ville bli et problem for et lag som har vært veldig avhengig av nettopp keeperen i mangelen på et kollektivt forsvar av noe særlig god klasse. At man ikke har prioritert en reservekeeper når man senest i fjor så at han fort må stå over noen kamper, det er jo igjen Torgeir og RK ansvarlig for. Det har vært midler til å hente inn spillere i andre posisjoner som vi har hatt mindre behov for. At man har nedprioritert kollektivet for individet er 100% RK sin feil, og har ikke noe med uflaks å gjøre. De kampene vi tapte uten Origi taper vi først og fremst fordi vi er dårligere enn motstanderen.

        4. Jeg står bak laget og støtter klubben uavhengig av divisjon. Det betyr med andre ord at jeg ikke kan støtte Runar Kristinsson og begynner i tillegg å få veldig lite tillit til Torgeir Bjarmann.
        Fordi det er til det beste for klubben om det skjer endringer her. Det vil være en fullstendig katastrofe om man fortsetter som nå, og det er absolutt ingenting som tyder på at de selv er de rette til å fikse opp i dette uten hjelp fra noen andre i det minste.

        5. Man peker på at man er uheldig her, men totalt sett over perioden til Runar mener jeg vi er mer heldige enn uheldige. Det er jo også derfor jeg har forutsett denne nedturen i lang tid fordi vi har fått i overkant godt betalt ift hva vi har prestert. Noe jeg har poengtert etter flere seire, som f.eks mot Sarpsborg og Brann der vi har veldig mange marginer med oss.

        Til slutt kan jeg definitivt skrive under på at jeg ikke er tilstede på så fryktelig mange kamper lenger. Dette har med at jeg har flyttet bort for noen år tilbake, og at lysten og viljen til å kjøre bil i 4 timer en dag i uka for å se fotball har blitt mindre etter hvert som utviklingen har vært som den er.
        I tillegg har livet med barn, kone og jobb gjort at prioritetene har endret seg noe.
        Jeg var blant de første som flyttet inn på Åråsen for å kunne leve med LSK i hagen, jeg har vært i Sarajevo sammen med 13-14 andre gærninger for å støtte laget, vært i England, Danmark, Sverige og Spania for å se på LSK kamper og reist landet rundt for det samme i mine tidligere år. At noen i det hele tatt våger å mene at det er nå man skal vise om man er supporter eller ikke er bare piss.
        At jeg overhodet ikke støtter en enkeltperson, som er en liten rød prikk i LSK sin stolte historie sier absolutt ingenting om meg som supporter annet enn at jeg er bekymret for at enkeltpersoner setter seg selv og andre foran klubbens beste.
        Han og Torgeir B er helt betydningsløse i den store sammenheng og skal naturligvis ofres så fort jobben de gjør for klubben ikke er god nok. Hadde man snakket om Tom Lund her, så kunne man kanskje gitt han litt slakk, da han kunne rykket ned tre divisjoner med LSK uten å skylde klubben noe.

        Jeg beklager et noe uryddig innlegg her, men jeg merker at det du skriver til slutt der er så utrolig unødvendig. Hva vi mener er det beste for klubben er eneste forskjellen på oss to. Ingenting annet. Men du trenger ikke å diktere hva som er en supporter av klubben eller ikke.
        Last edited by Totti21; 11.08.2016, 17:05.

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Runar er snill, ærlig, sympatisk og litt lur, men han er ikke bra nok som trener for LSK. Vi må skille sak fra person. Vi trenger et rasshøl som trener. Denne uvanlig intelligente og lange analytiske teksten er mitt bidrag i dag.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
            Runar er snill, ærlig, sympatisk og litt lur, men han er ikke bra nok som trener for LSK.
            Den analysen er kort og godt lang nok. Etter 20 måneder bak rattet har han ikke bevist noe som helst som tilsier tillit.

            Om han blir byttet ut? Skjer ikke. Som jeg har sagt tidligere, så må da styret overstyre Bjarmann og det tror jeg ikke skjer. Tror han sitter så trygt at han sitter som trener når OBOS-ligaen ruller i gang neste vår.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Tror han sitter så trygt at han sitter som trener når OBOS-ligaen ruller i gang neste vår.
              Det tror jeg også, men jeg tror ikke LSK skal være med der.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Opprinnelig skrevet av Børge
                Den analysen er kort og godt lang nok. Etter 20 måneder bak rattet har han ikke bevist noe som helst som tilsier tillit.

                Om han blir byttet ut? Skjer ikke.
                Byttet ut blir vi alle før eller siden, enten vi liker det eller ikke. Spørsmålet her er vel heller om ikke det snart er ganske mange flere som bedriver Sportsklubben som virkelig burde stille sine plasser til disposisjon og slippe nye kluter til. Å gjøre en dårligere jobb enn den som har vært gjort frem til nå - å få oss ned i denne sumpa vi er i nå, sportslig og økonomisk, det skal det faktisk mye innsats til for å klare, sett i etterpåklokskapens lys av hvilke ressurser de faktisk har hatt tilgjengelig.

                Owe Halvorsen feks.
                Last edited by holmiz; 11.08.2016, 19:01.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1473

                  Dette forumet er nå så eeensiidig negativt at en skulle tro at det tilhørte en annen klubb - som prøvde å svartmale..
                  Det er hjelpe meg snart bare svartmaling. Ingen nyanser på noe.
                  Er det noen i klubb, trenerapparat, spillere som i det hele tatt bidrar med noe positivt for noen?
                  Det var tidligere noen som klaget på takhøyde for at man ikke kunne si noe negativt.. Er det noen takhøyde for å kunne vinkle noe posivtivt? Tullebukk VELGER .. Det står det respekt av, synes jeg. Han velger å se etter det som kan være bra, om jeg forstår han rett.
                  Og jeg også.. denne tråden handler om Runar - jeg velger å se etter positive også - så lenge han er trener.
                  Og han kan bli trener lenge enda... det spørs selvsagt på resultatene. Det spørs heldigvis ikke på antall ganger det gjentaes her at han er udugelig. Og så kan det kanskje være betimelig å spørre seg om det å gjenta de samme negative argumentene daglig/ukentlig er det som fyller tribunene?
                  Det kan i alle fall for noen og enhver være bra - å gi seg selv et mer nyansert forhold til at også Runar kan tilføre noe bra. Tidspunkt for når neste trener kommer - vil som sagt resultatene avgjøre.
                  Så ja, jeg mener hjelpe meg at det er betimelig at det oppfordres til å snu dette sammen. For de som vil, la oss gjøre det der og på den måten man kan.
                  Last edited by Tvilling; 11.08.2016, 21:58.

                  Kommentar

                  • Raiy
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Dec 2006
                    • 3

                    Veldig enig. Er selvfølgelig fritt hva og om man vil lese...men det blir kjipere og kjipere å lese forumet. Og det er sannelig trist. Er i utgangspunktet veldig glad i å lese treningstråden, prøvespillere, synsing om neste kamp osv, men det er stort sett bare negativt å spore.

                    Er ikke litt av problemet til Lillestrøm at de har hatt nye trenere litt for ofte i det siste? Vi kan ikke fortsette å sparke og bytte hele tiden. Slik blir vel neppe LSK bedre....
                    Jeg leser og hører fra folk i klubben at Runar er populær og flink..Det er musikk i mine kanarifuglører. Det er ekstremt viktig i fotball og spesielt i norsk fotball.
                    Vi ønsker seriøst ikke en drittsekk....tiden er ikke inne for det. Vi er ikke gode nok. Vi trenger en trygg dyktig trener, som Runar. En som kan hente opp talenter når de er modne..en som tør å prøve ut forskjellige kjøp og lån og en som gir deg tillitt... og en som prater med spillerne på en forståelig måte En som ønsker å angripe...men mest av alt en ydmyk fyr som vet hva som er realistisk for klubben pr.dags dato. Dessuten bryr han seg om LSK som klubb...

                    Jeg tror Runar har det som skal til. Men LSK som klubb må komme i balanse..og det håper jeg de er på vei mot... forhåpentligvis med Runar ved roret i mange år!

                    Heie på LSK, heie på Runar!! Han tar faktisk på seg LSKtøy hver dag og gjør alt for at LSK igjen en dag skal nå toppen..

                    Så kan man heller skylde litt på gutta innimellom...de presterer under pari til tider..ække bare Runar sin feil det... De må begynne å tenke på hvorfor de begynte med fotball. Det skal være gøy.. Har de det ikke gøy hver helg, så får de jammen sette seg selv på benken...

                    Nei...la Runar være i fred. Støtt.
                    Vi rykker ikke ned...

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Enig. Hverken trenere eller ledere skal selvsagt være fritatt fra kritikk. Men når enkelte til og med må komme med sine oppgulp i spillertråden til en spiller som ikke en gang har vært på banen enda, da tar det kaka. Hva faen har han gjort galt bortsett fra å ville spille for klubben vår? Til og med til lavere lønn enn han hadde på Island.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Jeg var på nok en trening i dag. Nok en gang en utrolig bra trening. Jeg foreslår at dere som er så jævlig negative tar dere en tur og ser hva som foregår. Snakk gjerne med spillerne snakk gjerne med Runar og Torgeir alle er veldig hyggelige og svarer stort sett på det du spør om. Etter treninga i dag gikk jrg bort til Runsr og fortalte at dette var en veldig bra trening og han blei veldig glad for den støtten han fikk faktisk nesten litt rørt. Må være helt jævlig for han når enkelte vender ryggen til han slik det gjøres her på forumet og på tribunen mot rbk . Jeg er sikker på st jeg har sett flest treninger av alle her inne og jeg syns det ser bra ut. Gilbert kan sikkert skrive under på det samme

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3384

                          Med all respekt for deg "tullebukk", som den jevne supporter har jeg hørt om gode treninger i hele år. LSK er visstnok helt fantastiske på trening. Merk at det er sannsynligvis 15 andre lag som også er fantastiske på trening. Problemet er at flertallet er lei. Holdninger og humør er på topp, det synes jeg er helt supert å lese om. Tommel opp!

                          Men det er ikke på treningsfeltet vi henter poeng. Humør, glede, godt spill - alt kan skje på trening. Med all respekt, trening er tross alt trening. For oss supportere er det på banen det avgjøres. Og hvis det er så fantastisk på trening, så forstår jeg lite av hvordan de opptrer i kamp siste ti kamper. Jeg har lest om fantastisk innsats på trening i hele år - hvordan kan dette forsvares pr. kamp?

                          Det hjelper da virkelig ikke å skryte av fantastisk treningsinnsats når de ikke evner å få det ut i kamp?

                          Og som nevnt tidligere, slutt å krev både det ene og det andre av hverandre her inne! Tror du virkelig alle og enhver kan ta seg fri fra jobb for å se LSK trene på hverdager? For å stautere et eksempel; jeg jobber på Toten, men har sesongkort på feltet. Jeg får med meg de fleste hjemmekamper + ett par bortekamper. Forklar gjerne hvordan jeg skal dra fra Toten til Lillestrøm for å overvære treninger kl 11:00 på hverdager når jeg tross alt bruker tid og penger på å se kamp på Åråsen?

                          Denne patetiske kritikken mot den jevne supporteren her inne er bare latterlig. Kutt ut. Vi gjør det vi kan. Enkelte her inne ser jo virkelig frem til å kritisere andre. Det er da for pokker ikke slik vi skal fremstå.

                          Lars.

                          Kommentar

                          • hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 432

                            Valget er jævlig enkelt. Godta at "Vi er ikke bedre" og støtte klubben uansett, håpe på at det bedrer seg, eller kreve endringer.

                            Jeg tror ikke Runar er riktig mann for denne klubben.

                            Faen, vi er LSK. En klubb med legender. Før var vi hatet og fryktet både på banen og på tribunen. Nå er det bare en grå mus igjen på nivå med Kongsvinger og Ham-Kam hvor alle andre forventer poeng på Åråsen, rester av en tapt storhet, så skal vi sitte og godta at vi faen ikke er bedre? Skal vi sitte å godta at vi er i bånn av tabellen uten å komme med kritikk av klubben? "Vi er ikke bedre..." Treningene er så bra! En føyelig klubb med føyelige og grå mus av personligheter som tydeligvis elsker å la klubben synke ned i historien. Hvor ambisjonene er å holde seg.

                            Ballene ble til mandler og resten er bare god natt.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Med all respekt for deg "tullebukk", som den jevne supporter har jeg hørt om gode treninger i hele år. LSK er visstnok helt fantastiske på trening. Merk at det er sannsynligvis 15 andre lag som også er fantastiske på trening. Problemet er at flertallet er lei. Holdninger og humør er på topp, det synes jeg er helt supert å lese om. Tommel opp!

                              Men det er ikke på treningsfeltet vi henter poeng. Humør, glede, godt spill - alt kan skje på trening. Med all respekt, trening er tross alt trening. For oss supportere er det på banen det avgjøres. Og hvis det er så fantastisk på trening, så forstår jeg lite av hvordan de opptrer i kamp siste ti kamper. Jeg har lest om fantastisk innsats på trening i hele år - hvordan kan dette forsvares pr. kamp?

                              Det hjelper da virkelig ikke å skryte av fantastisk treningsinnsats når de ikke evner å få det ut i kamp?

                              Og som nevnt tidligere, slutt å krev både det ene og det andre av hverandre her inne! Tror du virkelig alle og enhver kan ta seg fri fra jobb for å se LSK trene på hverdager? For å stautere et eksempel; jeg jobber på Toten, men har sesongkort på feltet. Jeg får med meg de fleste hjemmekamper + ett par bortekamper. Forklar gjerne hvordan jeg skal dra fra Toten til Lillestrøm for å overvære treninger kl 11:00 på hverdager når jeg tross alt bruker tid og penger på å se kamp på Åråsen?

                              Denne patetiske kritikken mot den jevne supporteren her inne er bare latterlig. Kutt ut. Vi gjør det vi kan. Enkelte her inne ser jo virkelig frem til å kritisere andre. Det er da for pokker ikke slik vi skal fremstå.

                              Lars.
                              Ikke meningen og rakke ned på supporterne men enkelte her inne er konstant negative og ser aldri noe posetivt og det blir jeg lei. Jeg også er usikker på om Runar er rett mann men han får min fulle støtte så lenge han er LSK trener. Grunnen til at jeg er på mange treninger er mange jeg jobber 10 sek unna feltet og bruker lunsjpausa ute , jeg har en helse som gjør at jeg er ofte sykemeldt og da må jeg ned for å se treninger for og komme meg opp. Forlanger ikke dere skal møte opp på treninger men har dere tid prøv og se en trening og prat med spillerne. Jeg tror problemet vår ikke er treneren men at vi rett og slett ikke har gode nok spillere.

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Jeg kan love deg at lagets kaptein ikke elsker å la klubben synke ned i historien. Skal snart legge opp og vil være tidenes nedtur å forlate skuta i OBOS. Jeg gir deg 500 på at det ordner seg....

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Og folk Glømmer veldig fort for 2 år siden hadde vi ikke penger til strømregning vi var dager unna en konkurs. Det tar faktisk tid og bygge seg opp igjen. Jeg veit LSK har planer om og satse litt ekstra neste år om vi klarer oss da

                                  Kommentar

                                  • krogen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2009
                                    • 228

                                    Opprinnelig skrevet av LS89

                                    Denne patetiske kritikken mot den jevne supporteren her inne er bare latterlig. Kutt ut. Vi gjør det vi kan. Enkelte her inne ser jo virkelig frem til å kritisere andre. Det er da for pokker ikke slik vi skal fremstå.
                                    Det er merkelig hvor hårsåre kritikerne av Runar, Torgeir og klubben er. De kritiserer over en lav sko og kommer sjelden med noe positivt. Men kritikk sjøl skal de ha seg frabedt. Kom igjen!

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      Forståelig med misnøye, men bare en ting å gjøre. Støtte laget. 11 cupfinaler....

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1251

                                        Det er ikke noen selvfølge at alt blir så mye bedre av å sparke Runar. Vi må huske på det og ta det i betraktningen. Økonomisk sett er det også et selvmord nå som vi endelig har fått hodet over vannet. Da vil nok mange si at det er enda dyrere å rykke ned, men det kan vi også gjøre med en ny trener.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Vil ikke se en eneste Lillestrømspiller som ikke gir alt mot Bodø....

                                          Kommentar

                                          Working...