Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Normalt sett er det jo sånn, men her virker man faktisk fullstendig handlingslammet og nesten overrasket over at spørsmålene i det hele tatt dukker opp.

    Vi har et styre og en sportslig ledelse som er i ferd med å akseptere at LSK ikke er bedre enn å havne på tiende og ellevteplasser. Torgeir Bjarmann har vel snart premieskapet fullt av sånne plasseringer i LSK nå.
    De fikk dog rett, de som sa man ikke samler på 4de plasser. Det er tross alt siste gangen man tok en 4 de plass. At de heller ikke er fornøyd med 4 plass nedenfra, men sikter enda lavere, er en annen sak ...

    Kommentar

    • Laksen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 287

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Vi har et styre og en sportslig ledelse som er i ferd med å akseptere at LSK ikke er bedre enn å havne på tiende og ellevteplasser. Torgeir Bjarmann har vel snart premieskapet fullt av sånne plasseringer i LSK nå.
      I fjor høst sa Halvorsen at vi i 2016/17 skulle kjempe om medaljer. Det var basert på at det ble styrt mot et overskudd i 2015. Det virker ikke være noe forbindelse mellom en slik uttalelse, og de ressursene som blir gjort tilgjengelig for Bjarmann, når vi i oppkjøring til 2016 i hovedsak sitter igjen med låneavtaler. Hva var det Haglund så når han sluttet i jobben et halvt år etter at det nye styret kom på plass?
      Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

      Kommentar

      • Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Sportsdirektør Torgeir Bjarmann redegjorde for prosessen rundt treneransettelsen.
        - Det har vært mange utålmodige sjeler i og rundt Lillestrøm etter at Haglund ga beskjed om at han ikke blir med videre. Vi har kjørt en prosess, som noen har syntes at har gått treigt, men det har vært viktig for oss å finne den riktige kandidaten. Selv om vi kjenner Runar fra før, har det vært viktig for oss å være nøye med ansettelsen, for å finne den kandidaten med best forutsetninger for å ta Lillestrøm videre og etablere oss som et av de beste lagene i Norge. Det har tatt litt tid, men nå sitter vi her og mener at vi har fått tak i den treneren som passer absolutt best inn i LSK på dette tidspunktet. Vi er veldig fornøyde med å ha fått Runar på plass, og som han sier, så kommer han til å fortsette i Haglund sitt spor. Med en ny trener blir det alltid noen nyanseforskjeller, men ambisjonen er å fortsatt ha en kontinuitet i spillertroppen og omgivelsene rundt, og utvikle laget i den retningen det har gått i tre år med Magnus Haglund, sa LSKs sportsirektør.
        Jeg ønsker å sette fokus på ett par andre punkter. Førstnevnte handler om framtidsutsikt, det handler om at vi ikke kan fortsette med den skakk kjørte økonomien som var ett resultat av Haglunds massive satsning og lite resultat, nå må vi igjen rydde slik Berg måtte etter TomTom.

        Det andre punktet spiller tilbake på det første, man ønsket kontinuitet i spillertroppen, følgelig feilet dette pga innstramminger. Og noen hadde kanskje fremtidsutsikter til å spå dette.

        Det er ikke vanskelig å cherry picke sitater, men det er lite verdt uten å se helheten bak påstanden, og spesielt nå i ettertid når vi vet sannheten.

        Først måtte Haglund få tid forde han tok over ett lag med tapermentalitet, så måtte han få tid forde hele troppen var byttet ut (18 nye spillere inn). RK derimot må prestere med en gang forde han "tok over ett topplag", 5 plassen til Haglund kunne med små marginer vært en 8-9 plass, og stort sett alle bærebjelkene i laget hans var borte etter 6mnd. Det er sannheten.

        Er så dritt lei av å lese om denne fantastiske Haglund, som etter min mening flaksa seg inn til en 5 plass etter å ha underprestert og underlevert i lang tid. Jeg er heller ikke fornøyd med prestasjon til RK, men sammenligninga med Haglund er så latterlig. Skal man sammenligne RK med noen så er H. Berg mer nærliggende, han måtte også være ryddegutt, håpe på hjelp av leiesoldater og når alle "stjernene" ble solgt og erstattet med JR spillere fikk han sparken.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Kay
          Er så dritt lei av å lese om denne fantastiske Haglund, som etter min mening flaksa seg inn til en 5 plass etter å ha underprestert og underlevert i lang tid. Jeg er heller ikke fornøyd med prestasjon til RK, men sammenligninga med Haglund er så latterlig. Skal man sammenligne RK med noen så er H. Berg mer nærliggende, han måtte også være ryddegutt, håpe på hjelp av leiesoldater og når alle "stjernene" ble solgt og erstattet med JR spillere fikk han sparken.
          Først av alt, så er dette ikke en sammenligning med Haglund resultatmessig i det hele tatt. Den diskusjonen har jeg knapt giddet å engasjere meg i.

          Sammenligningen med Haglund går utelukkende på spillestil, som Runar K beviselig ble ansatt for å videreføre/videreutvikle. Dette ga han blanke i allerede fra start av. Etter to serierunder påpeker jeg i denne tråden at laget allerede er i ferd med å utvikle seg i en annen retning enn det man var blitt lovet, og som ville spart oss for nok en treårsplan.

          Jeg skriver da:

          Ellers er jeg enig med deg i at Runar må få tid, men dette var også en av de viktigste årsakene til at jeg ikke ønsket noe trenerbytte, og i det minste ønsket en trener inn som skulle videreføre det vi har bygd opp de siste tre årene. Alle trenere som skal innføre noe nytt og jobbe med en ny spillergruppe trenger tid på å få dette til å fungere, selv om det angrepsspillet Runar har lagt opp til hittil ikke kan sies å være så fryktelig avansert og bør være enklere å få til å fungere så lenge han har gode individualister offensivt som f.eks Fofana.

          Overgangen fra Haglund til Runar har vært større enn det vi ble lovt i intervjuene etter at han kom, og verken det defensive eller offensive spillet er til å kjenne igjen fra forrige sesong.

          Nå skal det uansett sies at 1-1 borte mot Aalesund er akseptabelt, selv om måten det skjedde på var bittert. Totalt sett er vi jo også minst på høyde med de igjennom hele kampen, og det er det jo ikke alltid vi har vært de siste årene på Color Line.
          1-1 mot Start var svakt, men avslutningen på kampen var såpass god at man i det minste ser noe positivt i det. I tillegg skal Runar ha for at han også har vært uheldig med skader/suspensasjon de første to kampene, og at det nok har påvirket det defensive spillet, som jo faktisk var ganske så bra i vinter sett bort i fra et par kamper.

          Offensivt er vi langt unna foreløpig, men jeg tror at om vi får orden på forsvarsspillet i det minste, så vil Fofana skaffe mange poeng for oss frem til sommeren.

          Det er sikkert ingenting feil med Runar, men treneren som skulle ansettes burde vært mye nærmere Magnus Haglund enn det Runar har sett ut til. Ikke fordi Runar er en dårlig trener, da det er alt for tidlig å mene noe om, men fordi LSK hadde tjent mest på å bygge videre på den forrige treårsplanen istedenfor å starte på en ny.


          Dette er fremdeles mitt ankerpunkt mot ansettelsen av Runar K. Man gikk (helt riktig) ut og siktet etter en trener som kunne bygge videre på den forrige treneren sitt arbeid, slik at man i en fotballklubb der trenere sjelden lever lenger enn tre år uansett, ikke skulle starte helt på nytt bare fordi treneren var ny.
          Noe som er langt mer bærekraftig over tid enn at treneren skal være styrende her. Noe vi har vært ekstremt dårlige på, men også flere andre klubber har holdt på med. Overgangen fra Uwe -> Tom Nordlie -> Henning Berg -> Magnus Haglund -> Runar Kristinsson vitner om en klubb som på INGEN måte vet hva de ønsker å oppnå, eller har noen krav til treneren ift hvordan LSK skal se ut på banen.

          Så kan Runar klage så mye han vil på endringer i spillerstallen, men faktum er at den stallen han har jobbet med over denne perioden og overtok fra Haglund er blant de med desidert minst utskiftning i hele Tippeligaen i samme periode. Opp mot de han kjemper mot har vi hatt en kontinuitet på spillersiden som er sjelden i dagens Tippeliga der det stort sett skrives korte kontrakter og lånes inn spillere hos de fleste lagene med unntak av et par av de i toppen.

          Fotball på dette nivået er selvfølgelig marginer, men dette gjelder jo også for Runar. Forrige sesong og i starten av denne mener f.eks jeg man fikk unormalt godt betalt. Statistisk sett skulle det faktisk knapt være mulig å oppnå så mange poeng som vi gjorde i vår basert på sjanser for og i mot. Derfor lot jeg meg på ingen måte blende av noen gode resultater i spillemessig ganske så jevne kamper.

          Jeg gir altså blanke i å sammenligne femteplassen til Haglund med Runar K sin tabellposisjon.
          Min kritikk har fra dag en gått på at man starter på nok en treårsåplan fremfor å bygge videre på en positiv utvikling som var i klubben, der også klubbens talenter forbereder seg på a-lagsspill basert på hva som skal til for å spille på a-laget.
          Så kunne man naturligvis vært griseheldig ved at Runar K hadde vært en ny Uwe, og at man hadde oppnådd gode resultater på tross av at man valgte å gi f*** i den opprinnelige planen, men det har man altså ikke vært.

          Sammenligner man Runar med seg selv, så ser man et lag som har hatt en nedadgående kurve og negativ utvikling over lang tid. Det betyr at han verken har bidratt til å utvikle klubben videre som jeg håpet på, og man ble lovet, eller at man har klart å utvikle laget noe særlig i sin egen retning.

          Med andre ord må vi nok en gang starte på nytt når ny trener skal ansettes, men heldigvis skal det mye til for å matche elendigheten vi har sett under Runar K sin ledelse. Det er bare så synd vi har kastet bort snart to år på dette dødfødte prosjektet til Runar.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Opprinnelig skrevet av Kay
            Er så dritt lei av å lese om denne fantastiske Haglund, som etter min mening flaksa seg inn til en 5 plass etter å ha underprestert og underlevert i lang tid. Jeg er heller ikke fornøyd med prestasjon til RK, men sammenligninga med Haglund er så latterlig.
            Flaks? Ok. Da kan jeg meddele deg at det er bare flaks at LSK pr d.d. ikke ligger lavere på tabellen enn hva man gjør med den fotballen som er levert.

            Jeg, og flere med meg, hadde nok levd greit med f.eks en 8. plass. Gitt at man hadde eget spill og viste progresjon som ga håp for fremtiden. Benyttet seg av de unge spillerne som klubben har hentet inn fremfor å låne dem ut og hente inn spillere på lån som ikke akkurat kan sies å ligge veldig langt foran de man låner ut.

            En trener som uttaler til media at man ikke skal prege Tippeligaen og bare være fornøyd med å være med (flere har hørt opptaket av intervjuet og bekrefter korrekt gjengitt). LSK i sosiale medier bedriver brannslokking, men gjentar omtrent det samme for åpent kamera på rb.no kort tid senere. Samme trener sier at laget kanskje ikke er bedre etter tap i Ålesund. Konstant snakket stallen ned i media.

            Hadde det vært snev av håp for fremtiden, skulle jeg mer enn gjerne støtta opp om sittende trener. Håp om ei bedre fremtid med Runar Kristinsson ved roret, har han slukka helt av seg selv. Denne elendigheten og manglende støtte fra store deler av supporterne kan han kun skylde seg selv.

            PS: de hardere resultatkravene Bjarmann kom med, var sannsynligvis kun for syns skyld. Det har ikke blitt gjort alvor av.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3201

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Det er bare så synd vi har kastet bort snart to år på dette dødfødte prosjektet til Runar.
              Og det som er direkte tragisk er at styret, midt i den verste krisa, tilsynelatende synes å tro at dette vil løse seg av seg selv.

              Hva koster det - på kort og lang sikt - å rykke ned, kontra det å kvitte seg med Runar umiddelbart?

              Vi har allerede en kapasitet i klubben (Arne Erlandsen) som ifølge enkelte kllder her inne er villig til å trene oss GRATIS ut sesongen. En kapasitet som er kjent for innsats og for å kunne få resultater på kort sikt.

              Men vi har et styre som (i hvertfall utad) synes det som leveres fra Runar er akseptabelt.

              Forstå det den som kan. Jeg gjør det ikke.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Men vi har et styre som (i hvertfall utad) synes det som leveres fra Runar er akseptabelt.
                Enstemmig styre ref rb.no.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Uansett hva dere mener LSK som klubb og lag trenger deg på lørdag. Håper vi kan være så voksne uansett hvor uenige vi er at på lørdag setter vi laget først . I med og motgang vi er Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Uansett hva dere mener LSK som klubb og lag trenger deg på lørdag. Håper vi kan være så voksne uansett hvor uenige vi er at på lørdag setter vi laget først . I med og motgang vi er Lillestrøm
                    Alle her inne setter laget først og alle vil støtte laget i tykt og tynt. Men det er tungt når det virker som prestisje og kameraderi settes høyere enn klubben blant de som styrer denne klubben.
                    Last edited by Uwes disippel; 18.08.2016, 12:26.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Uansett hva dere mener LSK som klubb og lag trenger deg på lørdag. Håper vi kan være så voksne uansett hvor uenige vi er at på lørdag setter vi laget først . I med og motgang vi er Lillestrøm
                      Problemet er bare at det faktisk ikke virker som om alle personene som jobber i klubben for øyeblikket evner å sette klubbens interesse foran sine egne. Det er veldig synd, da det er disse personene som også har størst innflytelse på hvordan fremtiden til klubben skal se ut.

                      Ellers er jeg 100% enig med deg i at når kampdagen er der, så er fokus på at alle må bidra med det de kan for å vinne. Det er jo ingen tvil om at alle her inne ønsker det beste for klubben, selv om man er uenige uka igjennom i hva som er det beste for klubben.

                      Kommentar

                      • Bukkenbruse
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 515

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        setter vi laget først
                        Så er jo spørsmålet hva som er å sette laget først. Er det å juble oss ned i obos, eller er det å demonstrere oss til forandring og således til fornyet tippeligakontrakt. Vi er ikke der helt enda, men fortsetter vi utviklingen vi er inne i nå kan dette være en problemstilling allerede om 2-3 runder og hva da?

                        For all del, jeg håper den sportslige krisen snur, at vi først og fremst får nok poeng til å klare oss og at vi i den prosessen ser en utvikling av identitet og spillemønster.....men tiden renner veldig fort ut og da blir "laget først" snart et definisjonsspørsmål.

                        Kommentar

                        • Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Jeg gir altså blanke i å sammenligne femteplassen til Haglund med Runar K sin tabellposisjon.
                          Min kritikk har fra dag en gått på at man starter på nok en treårsåplan fremfor å bygge videre på en positiv utvikling som var i klubben, der også klubbens talenter forbereder seg på a-lagsspill basert på hva som skal til for å spille på a-laget.
                          Nå skal jeg samle litt negative tomler her, men det bryr meg ikke.

                          - Vi må slutte å sammenligne med Haglund, det dreier seg ikke om 5 plasser. Det dreier seg om realiteter. Ja det var ett ønske å bygge videre på det Haglund drev med (var på ingen måte ønske fra meg) Men realitetene ble slik at det ikke var noe å bygge videre på, spillerne forsvant, økonomien var ræva. Man går ikke å titter på Mercedes når man har råd til å kjøpe KIA.

                          - Haglund så hva som var i ferd med å skje og kastet inn håndkle, han skjønte at klubben ikke hadde ressurser og at CV'n hans kom til å få en stygg ripe hvis han skulle fortsette.

                          - RK har helt rett med sine tragiske uttalelser i media, vi er en klubb som selger våre spillere så fort de holder ett nivå som tilhører øvre del av TL. Det er realiteten og da er det vanskelig å hevde seg i toppen, i hvert fall hvis man skal spille Haglund fotball. Da er det back to basics som gjelder. Derfor tar jeg også gjerne Arne Erlandsen i en situasjon som vi er i nå. Henning Berg fikk for øvrig sparken rett i etterkant av at han hadde lignende uttalelser om klubben.

                          Jeg er veldig enig i mesteparten av det du skriver, men spar oss for Haglund pratet (ikke rettet mot bare deg) i diskusjon om Runar. Klag gjerne over RK mange tragiske media håndteringer, klag gjerne over feil i spillestil eller bruk av spillere. Men klag ikke på at han ikke bygger videre på Haglund fotballen, ikke engang Haglund hadde gjort det slik status i klubben er nå (noe han beviselig gjorde første sesongen da han la om pga manglende resultater).

                          Kommentar

                          • Langballa
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2014
                            • 322

                            Krysser finga på samme stemning som mot Godset! Man så jo at gutta ble positivt påvirket av det!

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4091

                              Opprinnelig skrevet av Kay
                              Men klag ikke på at han ikke bygger videre på Haglund fotballen, ikke engang Haglund hadde gjort det slik status i klubben er nå (noe han beviselig gjorde første sesongen da han la om pga manglende resultater).
                              Du har kanskje rett i dette. Jeg var heller aldri noen stor tilhenger av Haglund-fotballen, men jeg endret sakte men sikkert oppfatning da jeg så at dette faktisk skapte bedre resultater.

                              Men når det så tydelig ble signalisert at det var nettopp det han skulle gjøre (altså bygge videre på samme spillestil som Haglund møysommelig klarte å innføre), MÅ for faen meg noen vise baller nok til å stå frem og forklare hvorfor forutsetningene for det som altså så tydelig ble signalisert, eventuelt er endret.

                              Siden Torgeir Bjarmann ikke har gjort dette, oppfatter jeg det som at han (de) mangler baller. I tillegg synes jeg det er et hån mot alle de meget kompetente og engasjerte personene som fortsatt følger og støtter klubben.

                              Det er en ærlig sak hvis forutsetningene endrer seg. Det er også en ærlig sak å skifte mening. Men det er IKKE ok å behandle sine støttespillere som idioter!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1473

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                I tillegg synes jeg det er et hån mot alle de meget kompetente og engasjerte personene som fortsatt følger og støtter klubben.
                                ...Men det er IKKE ok å behandle sine støttespillere som idioter!
                                Jeg leser stadig flere innlegg i samme vinkling...
                                Det at klubben ikke responderer på det som en del her inne skriver - er det det samme som å behandle skribentene som idioter?
                                Det at personer med fotballfaglige kvaliteter skriver her inne og leser det som skjer annerledes enn de som jobber i klubben - betyr det at det at de som jobber i klubben ikke har fotballfaglige kvaliteter?
                                Jeg har sagt det før.. det er voldsomt hvor tomt dette glasset er.. - og så lenge klubben ikke gjør som det ytres her inne - så har vi tilnærmet allerde rykket ned i Obos.
                                Ja, resultatene fremover vil avgjøre! Og hva vil avgjøre resultatene? Mange faktorer!
                                Jeg personlig tror ikke Runar er ferdig om vi evt taper mot Haugesund, selv om enkelte gir uttrykk for at et er en selvfølgelig konsekvens. Er spillet som 1 omg mot rbk, ja så bør det være kroken på døra. Viser laget framgang?
                                Vi kan fortsette å gå i sirkel her inne.. men det som er mest interesant er hva som faktisk skjer på treninger og hva som skjer i kamp.
                                Det vil tiden framover vise. Vi ER ikke der vi SKAL være, eller skulle ha vært. Men jeg har ikke meldt meg inn i Obos med håp om rabattbilletter til neste år. DET er FOR tidlig.
                                Lykke til med å støtte laget i praksis på lørdag!

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Opprinnelig skrevet av Kay
                                  - Vi må slutte å sammenligne med Haglund, det dreier seg ikke om 5 plasser. Det dreier seg om realiteter. Ja det var ett ønske å bygge videre på det Haglund drev med (var på ingen måte ønske fra meg) Men realitetene ble slik at det ikke var noe å bygge videre på, spillerne forsvant, økonomien var ræva. Man går ikke å titter på Mercedes når man har råd til å kjøpe KIA.
                                  Hvor mange viktige spillere fra Haglund sitt siste år i LSK forsvant før RK tok over? Palmi og PVM er de viktigste jeg kan huske. Erik Mjelde var for det meste innbytter. Og den første våren, var i grunn nok til at man kunne konkludere med at den jobben som Haglund hadde lagt ned i løpet av tre år var nær sagt visket ut. Hvis Plami og PVM er grunnen til at han ikke videreførte Haglund sin jobb, da er argumentasjonen tynnere enn jeg kunne se for meg. Slik jeg ser det er det reelt to grunner til at man endret så drastisk i spillestilen:

                                  1: RK trosser ønsket om å bygge videre på det man ble enig om. Det vi har blitt presentert er ikke små endringer...
                                  2: RK evner ikke å lede laget i den stilen som klubben var tuftet på i tre år.

                                  Spillermaterialet var det i grunn lite trøbbel med våren 2015. Han fikk i tillegg hente inn egne spillere (slo noen av de som ble hentet vinteren 2015 igjennom i LSK? Kan ikke huske en eneste en som gjorde det spesielt bra). Fra og med sommeren skal jeg gi rett i at tapet av Johan Andersson var stort, men han spilte jevnt over det meste på våren 2015.

                                  Opprinnelig skrevet av Kay
                                  - Haglund så hva som var i ferd med å skje og kastet inn håndkle, han skjønte at klubben ikke hadde ressurser og at CV'n hans kom til å få en stygg ripe hvis han skulle fortsette.
                                  Kona masa før 2014 om å reise hjem. Tror ikke han tok det valget helt alene...

                                  Opprinnelig skrevet av Kay
                                  - RK har helt rett med sine tragiske uttalelser i media, vi er en klubb som selger våre spillere så fort de holder ett nivå som tilhører øvre del av TL. Det er realiteten og da er det vanskelig å hevde seg i toppen, i hvert fall hvis man skal spille Haglund fotball. Da er det back to basics som gjelder. Derfor tar jeg også gjerne Arne Erlandsen i en situasjon som vi er i nå. Henning Berg fikk for øvrig sparken rett i etterkant av at han hadde lignende uttalelser om klubben.
                                  Veldig få her inne griner høyt om at man ikke ligger i toppen, men roper høyt fordi man ligger og kaver i bunnen. Laget spiller rett og slett ræva fotball - resultatrekka på 1-2-7 burde være nok for de fleste. Runar Kristinsson har store deler av ansvaret for uteblivende resultater.

                                  Når spillere forsvinner, er det etter min mening enda mer viktig med definerte roller og en klar spillestil. RK har selv uttalt til media at han foretrekker individuell frihet! Når da nøkkelspillere forsvinner eller faller ut av formen når det er slik ballen skal bygges opp, da faller korthuset sammen relativt raskt.

                                  Opprinnelig skrevet av Kay
                                  Jeg er veldig enig i mesteparten av det du skriver, men spar oss for Haglund pratet (ikke rettet mot bare deg) i diskusjon om Runar. Klag gjerne over RK mange tragiske media håndteringer, klag gjerne over feil i spillestil eller bruk av spillere. Men klag ikke på at han ikke bygger videre på Haglund fotballen, ikke engang Haglund hadde gjort det slik status i klubben er nå (noe han beviselig gjorde første sesongen da han la om pga manglende resultater).
                                  Jo, jeg klager på at han ikke følger det mandatet han fikk når han tok over - bygge videre på den spillestilen klubben hadde lagt seg til. I stede har han revet ned hele fundamentet som var bygget opp.

                                  En ting skal du dog ha: det er urettferdig å sammenligne Runar Kristinsson med Magnus Haglund. Magnus Haglund ligger noen klasser over Runar Kristinsson når det kommer til trenergjerningen.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3201

                                    Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                    Det at personer med fotballfaglige kvaliteter skriver her inne og leser det som skjer annerledes enn de som jobber i klubben - betyr det at det at de som jobber i klubben ikke har fotballfaglige kvaliteter?
                                    Nei. Men når klubben er i fritt fall er det å gå ut og si at "vi er på rett vei" å behandle sine støttespillere som idioter. Enhver kan se at det ikke stemmer. Som Nordlie ganske riktig sier: "Skal du løse et problem må du først innse at det er et problem".

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Dinho
                                      Her er det viktig at Kanari-Fansen sine utvalgte setter ned foten og nekter å høre på styrets pissprat.
                                      Her er du inne på noe viktig. Det beste KFL kan gjøre er å presentere reelle alternativ som trener. At man kommer forberedt og med substans. Jeg mener Herman allerede har kommet med et som fremstår både som spennende og ikke minst samlende for en splitta supportergruppering som aldri klarer samles om en LSK-stil like lite som de som styrer. Hans navn er Mikael Stahre og har en egen tråd på underforumet. Dette er en vi bør ha en realistisk sjanse til å hente, og han er merittert. Og det er ikke et gap mellom teori og praksis. Ellers er jo ikke heller Dempsey uoppnåelig med sin kontraktssituasjon. Det finnes folk der ute, det er det ihvertfall ingen tvil om! Og så vidt jeg vet har KFL offentlig gått ut og krevd Runar sparket, det er ingen vei tilbake.

                                      Kvebek & co. må klare å få frem at vi krever ledere som ikke juger oss opp i ansiktet. Folk som oppfører seg som voksne mennesker. Kan dere ikke stå inne for noe så ikke påstå noe annet, utrolig at det i det hele tatt må poengteres.
                                      Last edited by GIFKanari; 18.08.2016, 15:25.

                                      Kommentar

                                      • Kay
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 763

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Men når det så tydelig ble signalisert at det var nettopp det han skulle gjøre (altså bygge videre på samme spillestil som Haglund møysommelig klarte å innføre), MÅ for faen meg noen vise baller nok til å stå frem og forklare hvorfor forutsetningene for det som altså så tydelig ble signalisert, eventuelt er endret.

                                        Det handler ikke om å ha baller eller ikke, enkelte ting vinner man ikkenoe på å kommunisere.

                                        For meg ser jeg ingen grunn til klubben å utrede dette i media, jeg mener det er så innlysende at alle som følger klubben burde se og skjønne det (tydeligvis er store deler av forumet uengig og ser ikke dette). Jeg mener man burde se dette allerede før RK ble ansatt. Men man står jo ikke å presenterer en ny trener og samtidig sier, sorry kassa er tom, vi selger kontinuitets bærerne i løpet av sesongen og gjør det beste ut av det vi klarer å samle sammen av spillere.

                                        Først blir man kritisert for å uttale seg ærlig i media (rettmessig forde visse ting sier man ikke uansett hvor sant det er)
                                        Så blir man kritisert for uærlighet forde man holder tilbake informasjon.

                                        Jeg skjønner at folk er frustrerte, er frustrert selv. Og jeg husker Haglund tiden, hvor frustrert jeg var over den mannen og ville ha han bort raskest mulig. Skrev sikkert mye dumt i affekt på den tiden.

                                        Kommentar

                                        • Kay
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 763

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Hvor mange viktige spillere fra Haglund sitt siste år i LSK forsvant før RK tok over?


                                          Egentlig ikke så viktig hvor mange spillere vi mista heller, vi mista JRA sentralt, uten han sentralt så leverte prosjekt Haglund også ræva obos stinkende resultater.

                                          Orker ikke å diskutere med deg, vi er så fundamentalt uenige at jeg ser ingen nytteverdi i å bruke tid på det

                                          Kommentar

                                          Working...