Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4073

    Opprinnelig skrevet av Tvilling
    Jeg leser stadig flere innlegg i samme vinkling...
    Det at klubben ikke responderer på det som en del her inne skriver - er det det samme som å behandle skribentene som idioter?
    Det at personer med fotballfaglige kvaliteter skriver her inne og leser det som skjer annerledes enn de som jobber i klubben - betyr det at det at de som jobber i klubben ikke har fotballfaglige kvaliteter?
    Til orientering er det langt mer enn det å (ikke) bytte ut treneren jeg personlig reagerer på.

    Jeg skal ikke kjede forumet med å gjenta meg selv, men jeg er nok mer enn gjennomsnittet opptatt av ærlighet og redelighet fra personer med ansvar. Jeg står ved at LSK - i lang tid - har behandlet oss som idioter når de ikke synes det er viktig å forklare hvorfor det de selv har sagt ikke blir fulgt opp eller er sant.

    For øvrig er det godt å høre at du ikke har rykket ned enda! Det har ikke jeg heller!!

    Jeg har faktisk en drøm. Jeg drømmer om at det "har gått en faen" i Runar på bakgrunn av kritikken, alternativt at han har blitt presset til det, eller at han har fått en åpenbaring (eller et hardt slag i hodet?).

    Uansett årsak, drømmer jeg om at han skulle vise seg å være mer dugelig enn mange per i dag synes. Jeg drømmer om at han endrer seg i måten å snakke ned egne spillere og opp motstanderne, jeg drømmer om at det (plutselig) skulle vise seg at han har en (god) plan, jeg drømmer om at han hadde gått ut og sagt at han har gjort feil og at han innser det og virkelig vil jobbe hardt for å endre på det, jeg drømmer om at de to spissene han har hentet likevel ikke er langt unna formen og at de skulle vise seg å være et giftig radarpar, jeg drømmer om at han aldri mer vil si "sånn har jeg alltid gjort det og det kommer jeg aldri til å endre på".

    I'm a dreamer...
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Herman
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 1101

      Synes Ferran Sorriano, CEO i Manchester City, sa noe interessant da han forklarte klubbens rekruttering av Pep Guardiola som ny trener. Han var blitt identifisert og hentet for å ”bring the club into tactical sophistication.” Jeg er trygg på at dette ikke var visjonen til LSK da man gikk for Magnus Haglund, men det er på akkurat dette området han virkelig løftet klubben. Det er helt fair om man likte hans spillestil eller ikke, og resultatene var aldri sensasjonelle, men moderniseringen og forbedringen av lagets strategiske og taktiske intensjoner kan ingen ta fra ham. Det er sikkert mange som er uenige med meg, men jeg vil gå så langt som å si at vi i 2014 var det taktisk beste laget i hele Tippeligaen. Men nok om Haglund.

      Hva er det Runar forsøker å oppnå? Mange etterspør en plan – det er nemlig ikke så lett å se en spillemessig sammenheng fra kamp til kamp. Både klubb om Romerikes Blad forsikrer dog supportere om at det ”selvfølgelig finnes en plan”, uten å kunne gå mer i detalj på hva den faktisk innebærer. Og ja, det er klart Runar har en plan for hvordan han vil spille – men i elitefotball i 2016 kreves det veldig mye mer enn bare én plan. For å simplifisere kan man bryte det ned i tre planer: makro-, meso- og mikroplaner. Alle disse tre planene skaper til sammen lagets spillemodell som skal prege blant annet den daglige treningsvirksomheten og spillerrekruttering. Det er når man går igjennom disse tre ulike delene at jeg har størst vanskeligheter med å forstå hva LSK 2015-2016 prøver å få til:

      Makroplan: Lagets generelle strategiske idéer og mønstre. Disse skal karakterisere laget, skape en tydelig identitet og gi en viss form for forutsigbarhet som både gir laget en trygghet gjennom et grunnspill og noen verdier man alltid kan falle tilbake på, så vel som å gi fansen noe man enkelt man kan forholde seg til og kanskje til og med identifisere seg med. I LSK anno 2016 sitt fall er det eneste jeg kan komme på å ”gi alt” og å gi kreativ frihet til de offensive.

      Mesoplan: Lagets mer spesifikke mønstre som gir liv og substans til makroplanen. Dersom makroplanen er et fokus på høyt press og gjenvinning, vil mesoplanen handle om å identifisere strategiene og de taktiske knepene for å utnytte og forsterke makroplanen: presser vi høyt, lavt? Er det et ballorientert press? Vil vi presse for å skape et numerært overtall i visse deler av banen mens andre står ledige? I gjenvinningen; har vi et ball-, motstander- eller pasningsveifokus? All den tid makroplanen er såpass vag og utydelig er det vanskelig for meg å se hvilke taktiske redskaper som benyttes jevnt og godt.

      Mikroplan: Dersom makroplanen skal gi en forutsigbarhet, skal mikroplanen gi ”uforutsigbarhet til forutsigbarheten”. Først og fremst går dette ut på å utnytte individuelle spilleres kvaliteter, og der hvor det det strategiske og metodologiske i en klubb er kontrollerbart, er det mer tilfeldigheter og dagsform i spill her. Dette er trolig den eneste av de tre jeg virkelig kan se LSK bruke – og det går til og med an å argumentere for at nettopp dette er blitt makroplanen, da spillernes individuelle uforutsigbarhet tilsynelatende preger det aller meste av det vi driver med.

      Er det noen som jeg hjelpe til med å tydeliggjøre hva lagets intensjoner og idéer er for de tre ulike områdene? Det er fullt mulig vi har komplekse, bærekraftige og tydelige løsninger på alle tre som vil gjøre at vi innen kort tid igjen vil prege norsk fotball, og da har ikke jeg kapasiteten til å kunne se det. I så tilfelle håper jeg noen her inne kan forklare.

      Til slutt vil jeg si at det selvfølgelig ikke bare er Runars feil at vi befinner oss i skiten akkurat nå. Som mange her inne argumenterer godt for er det en total mangel på retning i denne klubben. Det finnes ingen rød tråd i treneransettelser, og en sportslig visjon er fortsatt ikke blitt uttalt av klubben. Det gjør det også vanskelig for en trener, uten at det på noen som helst måte bortforklarer et ufattelig dårlig trenerhåndverk. Anbefaler å sjekke ut en dokumentar som Brøndby IF la ut på Youtube tidligere i år. Den er 25 minutter lang og handler om klubbens trenerjakt, der man følger sportssjef Troels Bech som forklarer hvordan prosessen fungerte og hvilken profil man etterlyste hos den nye treneren. Det som er tydelig er at det var klubbens tanker om hvordan man skulle spille i forhold til dens tradisjoner, visjoner og spillertropp som gikk først, ikke navnet på treneren. Til slutt endte man med Alexander Zorniger, som ikke bare passer perfekt inn i måten klubben vil operere på, men som i tillegg er en vanvittig trenerkapasitet som kommer til å modernisere og forbedre dansk fotball. Slike ansettelser oppnår man kun ved å våge å tenke offensivt og framover – ikke ved å ansette som følge av en tidligere spillerkarriere i klubben.
      Twitter

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Opprinnelig skrevet av Kay
        Egentlig ikke så viktig hvor mange spillere vi mista heller, vi mista JRA sentralt, uten han sentralt så leverte prosjekt Haglund også ræva obos stinkende resultater.
        Først var det viktig at mange spillere forsvant, men når man argumenterer i mot med fakta er det ikke så viktig?

        Faktum er at grovt regnet første halvdel av sesongen i 2015 var det Palmi og PVM av sentrale spillere som var borte. Selve dirigenten Johan Andersson var med videre. Allikevel ble stort sett alt av Haglund sin jobb visker visket bort. Veldig lite var igjen av det Haglund sto for og hadde bygget opp var igjen. Motsatt av det som ble lovet ved ansettelsen.

        At det skulle bli vanskeligere når Johan ble skadet, forstår jeg. Men det ble også hentet en erstatter i Malo Martin.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 806

          Fantastisk innlegg av Herman. Det er nettopp slike spørsmål jeg hadde håpet man kunne stille på neste styremøte, når man først har mulighet til å stille med representanter fra KFL. Jeg forstår at det kan være vanskelig dersom man ikke er vant til den formen for møter, men det er ikke så vanskelig at det ikke er umulig. Og når man ser hvor mutt styrelederen selv er i intervjuer med rb så må det være mulig å få taletid i en sånn samling.

          Kommentar

          • zkinny
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2012
            • 322

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            På forhånd en advarsel, jeg har drukket sannhetsserum og er muligens på mitt mest grinebiterske:

            Det kanskje mest nedslående av omtrent alt dette er å se at erkefienden gjør grep etter grep som det regelrett stinker Deila av. Og at man kan tolke noe ut av det allerede, gjort av en som bygger lag og som veit hva han vil ha. Og tre norske unggutter er blitt henta, foreløpig. Om ikke noe drastisk skjer tror jeg vi rimelig sikkert kan konkludere med at Oslo og store deler av omegn blir som en ørken for oss med tanke på å hente talenter. Alle vil dit, og vi vil ha vårt svare strev med å klare å holde på de vi måtte ha. For også Deila har en bruk og kast-mentalitet, men treffer ofte nok til at det aldri er et tema i offentligheten. Runar og Bjarmanns islandske modell (whatever that means) blir faktisk i beste fall nettopp islandsk. Ihvertfall ikke norsk, og det ser vi jo forsåvidt allerede tegn på. Men som et siste slags halmstrå håpte man jo i det lengste at nettopp det at erkefienden nå endelig virker å ta grep for å ta seg ut av elendigheta hadde ført til forandringer her også, at to klubber som har trives ganske greit med å være ræva sammen, nå faktisk også hadde bestemt seg for at man hadde stinka lenge nok.

            Når Owe Halvorsen proklamerer at man velger å prioritere forsterkninger av laget fremfor å sparke treneren så ser jeg rett igjennom den dritten og omskriver det til følgende: "Vi velger å beskytte hverandre, vi setter ikke klubben over oss selv, og velger også å strippe den for alternativer ved å bruke cash". Det er vel et helt duganes ord for det også: kameraderi. Like the honeybadger, we just don't give a shit! **** you!

            Det er noe urkomisk over duoen Bjarmann/Runar. Samtidig som de på ingen måte synes å ha noe imot et slags buddy Knoll og Tott-stempel, så fremstår de jobbmessig som olje og vann. For der den ene går hardt ut halvveis i sesongen og proklamerer at topp fem er naturlig, går jammen den andre ut og kontrer med at det da må være mer enn nok å tangere fjoråret, det får liksom være måte på. Da er det jo nærmest logisk at man får den rekka av resultater vi nå har fått , det er ikke balanse og ting i vater noe sted i foreninga og sportslig ledelse fronter klovneparaden. Og slike sprikende uttalelser kan vel ikke en sportslig ledelse løpe ifra? Det er nok å tolke deres utsagn aleine for å danne et bilde der teorien rett og slett ikke går opp i praksis. Der kompasset ikke stemmer med terrenget. De avslører seg selv omtrent hver eneste gang de åpner kjeften. Ta med Halvorsen der.

            RB hevdet før Glimt-kampen at Runar ville være ferdig med tap, og med den avisas tentakler inn i LSK er det en påstand vi kan ta med til banken. Ta så det og sett det så opp mot det Halvorsen blir sitert på i onsdagens blekke. Det går ikke opp, og sunn fornuft eksisterer fortsatt. Og dessverre er det ikke en total mangel på inkompetanse. Denne klubben er i en helt prekær nød av å hente inn folk som ikke har hatt en dritt å gjøre med LSK hele sitt liv. Kanskje aller helst aldri hørt om den. Folk som ikke har vært i nærheten av den gule forbannelsen. Or else we're doomed, dooooomed!

            Rädda Sportsklubben!
            Amen!!

            Kommentar

            • Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

              Hva er grunnen til at Rb nesten ikke kommenterer misnøyen?
              Ja, leder i kfl fikk uttale seg, men utover det blir det bare så vidt nevnt. spesielt når det blir poeng. Missnøyen fortsetter på forum fordi man har sett utvikling over tid som er negativ, men Rb mener da alt er i sin skjønneste orden og glemmer umiddelbart grunn til Missnøyen?
              De leser jo daglig her, men det kommer ikke frem hvor missfornøyd endel fans er og at det ikke retter seg med noen få poeng her og der.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3201

                Opprinnelig skrevet av Trooond
                Hva er grunnen til at Rb nesten ikke kommenterer misnøyen?
                Ja, leder i kfl fikk uttale seg, men utover det blir det bare så vidt nevnt. spesielt når det blir poeng. Missnøyen fortsetter på forum fordi man har sett utvikling over tid som er negativ, men Rb mener da alt er i sin skjønneste orden og glemmer umiddelbart grunn til Missnøyen?
                De leser jo daglig her, men det kommer ikke frem hvor missfornøyd endel fans er og at det ikke retter seg med noen få poeng her og der.
                Rb møter vel seg selv i døra. De var veldig positive til Runar, og har vel vondt for å innrømme at den begeistringen var fotballfaglig like tynt begrunnet som begeistringen til Runars bestekompis.

                Kommentar

                • Kay
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 763

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Først var det viktig at mange spillere forsvant, men når man argumenterer i mot med fakta er det ikke så viktig?

                  Faktum er at grovt regnet første halvdel av sesongen i 2015 var det Palmi og PVM av sentrale spillere som var borte. Selve dirigenten Johan Andersson var med videre. Allikevel ble stort sett alt av Haglund sin jobb visker visket bort. Veldig lite var igjen av det Haglund sto for og hadde bygget opp var igjen. Motsatt av det som ble lovet ved ansettelsen.

                  At det skulle bli vanskeligere når Johan ble skadet, forstår jeg. Men det ble også hentet en erstatter i Malo Martin.
                  Nå må du slutte å snakke tull, se på stallen 2014 og se på stallen i dag, Det vi sitter igjen med av faste spillere er 1 i hvert ledd, Arnold, Kippe, Lundemo, Zone. I tillegg har vi Marius og Simen som bidro noe under Haglund, resten er borte, spillerne som putta alle målene for Haggis forsvant med en gang, midtbanedirigenten som Haglund var helt avhengig av spilte på 80% under en halv sesong før han ikke ville spille mer. Lundemo har nesten ikke bidratt siden Haggis forsvant. Vi mistet/kvittet oss med de rutinerte bærebjelkene 1 etter 1 i løpet av første halve sesongen etter at Haglund dro. Arven etter Haglund var gjeld ikke ett top 5 fotball lag.

                  Kamp 1 - 2015 under RK var det 7 spillere som var fast inventar på Haggis sitt lag, Kamp 20 så var vi nede på 5 spillere. Erstatningene var stort sett 20 år gamle eller yngre.

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    Topp 8 ble det, etter masse taktiske bommerter på vårsesongen. Riktignok en hel del heldige poeng, men hvem 5 andre klubber i tippeligaen mener du har bedre stall?
                    Er ikke et krav om 5 plass her, men fremgang i spill og minimum en 8 plass i tillegg til utvikling av egne spillere må man vel si var ett oppnåelig krav
                    Haglunds tid snakker jeg ikke mer om

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3201

                      Haglund behøver vi ikke diskutere mer, han er historie. Dessuten trenger vi ikke sammenligningen med Haglund for å forstå hvorfor Runar også bør være historie nå.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av Kay

                        Kamp 1 - 2015 under RK var det 7 spillere som var fast inventar på Haggis sitt lag, Kamp 20 så var vi nede på 5 spillere. Erstatningene var stort sett 20 år gamle eller yngre.
                        Fortell meg hvordan dette skiller seg fra de andre lagene i Tippeligaen?
                        Min kritikk angående at Runar var i ferd med å viske ut det Haglund hadde jobbet med i klubben kom allerede etter to serierunder mens Johan Andersson var inne i laget.
                        I kamp nummer tre under Runar stiller vi med Origi, Ringstad, Riise, Kippe, Amundsen, Johan A, Lundemo, Fofana og EK + Ofkir og en Finnur som var Runar sitt eget kjøp, som holdt Fred Friday ute av laget fordi Lundemo ble flyttet frem for at Finnur skulle få plass. Med andre ord ni spillere som var mer eller mindre faste under Haglund, samt flere spillere som også var i klubben og trente under han. Ikke minst var Johan Andersson, som jo etter dine ord var hele nøkkelen til "Haglund fotballen" med.

                        Absolutt alle klubber i Tippeligaen er selgende klubber. Absolutt alle klubbene har hatt store utskiftninger de siste 2-3 årene og har mistet viktige spillere siden 2014.

                        For å nevne noen av de viktigste i noen av klubbene.

                        Molde: Ørjan Nyland, Even Hovland, Martin Linnes, Daniel Berg Hestad (lagt opp), Moi, Fredrik Gulbrandsen, Daniel Chima Chukwu og Etzaz Hussain. Altså seks spillere med landskamper for Norge i løpet av de siste årene pluss noen til.

                        Rosenborg: Christian Gamboa, Stefan Strandberg, Ole Kristian Sælnes, Mikkel Diskerud, Tobias Mikkelsen og Alexander Søderlund. Kanskje den av toppklubbene samme med Odd som har klart å beholde det meste av stammen sin, men siden 2014 har de mistet seks nøkkelspillere der de fleste også er landslagsspillere for sine nasjoner.

                        Odd Grenland: Andre Hansen, Herolind Shala, Håvard Storbæk, Frode Johnsen og Elbasan Rashani. Dette er fem spillere som var bankers i 11'eren for Odd den gang, og av disse ble vel Frode Johnsen også toppscorer i ligaen denne sesongen. Kan også ta med at de også har mistet et par til i f.eks Fredrik Semb Berge som de har fått tilbake igjen etter et par år i utlandet. Men, allikevel et av lagene som har hatt best kontinuitet sammen med oss.

                        Strømsgodset: Adam Larsen Kwarasay, Jørgen Horn, Lars Sætra, Gustav Valsvik, Iver Fossum, Martin Ødegaard, Muhamed Keita, Gustav Wikheim, Iver Fossum, Flamur Kastrati, Florent Hanin og Thomas Sørum spilte alle masse.

                        vif: Michael Langer, Niklas Gunnarsson, Ruben Kristiansen, Andre Muri (lagt opp), Sivert Heltne Nilsen, Nikolaj Høgh, Morten Berre (lagt opp), Alexander Mathisen (spilte utrolig nok 24 kamper for de denne sesongen, men er jo ikke noe tap), Kristoffer Hæstad, Vidar Ørn Kjartansson. Ni spillere som hadde mer enn 20 kamper den sesongen.

                        Aafk: Sten Grytebust, Akeem Latifu, Jonathan Tollås Nation, Mikael Dyrestam, Daniel Arnefjord (lagt opp), Demar Philliphs, Sakari Mattila, Fredrik Ulvestad, Michael Barrantes, Leke James, Tor Hogne Årøy. Dette er kanskje klubben som har kommet verst ut av de alle. Mistet ekstremt mye kvalitet.

                        Viking: Trond Erik Bertelsen, Sverrir Ingason, Arild Østbø, Håkon Skogseid, Indridi Sigurdsson, Christian Landu Landu, Vidar Nisja, Yann Erik de Lanlay, Jon Dadi Bodvarsson og Veton Berisha. Også ganske heftig med 10 spillere som var jevnlig i 11'eren.

                        Vi har mistet Ruben Gabrielsen, Stian Ringstad, Magnar Ødegaard, Johan Andersson, PVM, Palmi, BHR, og Moryke Fofana av de som spilte mye den gang. Man kan jo ta med Fred Friday også, selv om han ikke var noen nøkkelspiller den gangen, men som jo ble det for Runar K. Av disse var det kun fire spillere som forsvant før Runar overtok.

                        Jeg orker ikke gå igjennom resten av lagene i dag, men jeg tror du vet at lag som FKH, Stabæk, Start og Sarpsborg 08 kommer minst like ille ut som oss.

                        Poenget mitt er at vi ikke er noe dårligere stilt enn de andre lagene på dette området. Vi har mistet spillere som er erstattet med gode og dårlige erstattere. Islendingene har stort sett vært mislykkede, mens Torgeir sine kjøp som vanlig har vært ganske så gode.
                        Jeg mener dog at hvis man har en bestemt spillestil og filosofi i klubben, så vil det være enklere å finne erstattere enten internt eller ved å hente en rollespiller. I LSK har vi hentet spillere som treneren har ønsket uten at man har tenkt på om han skal passe inn. Finnur var et eksempel på en spiller som sikkert kunne være helt ok i rette omgivelser, men som på ingen måte passet inn i planen om å videreføre og videreutvikle det Haglund begynte på.

                        Vi er alle klar over at de fleste lagene i Tippeligaen har kuttet masse i lønn og utgifter de siste årene. Vi er klar over at man i Tippeligaen selger alle spillere når de er attraktive for andre. Vi vet at alle klubbene har hatt store utskiftninger de siste sesongene på spillersiden, og at godt over halvparten har vært truet av konkurs de siste ti årene.

                        Noen har håndtert dette bedre enn andre. Det er forskjellen.

                        Kommentar

                        • PetterH
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2012
                          • 668

                          Over tid så får man som regel som fortjent i fotball. Det gjelder både spillere, trenere og klubber.

                          Kommentar

                          • Kay
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 763

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Fortell meg hvordan dette skiller seg fra de andre lagene i Tippeligaen?
                            Min kritikk angående at Runar var i ferd med å viske ut det Haglund hadde jobbet med i klubben kom allerede etter to serierunder mens Johan Andersson var inne i laget.
                            Absolutt alle klubber i Tippeligaen er selgende klubber. Absolutt alle klubbene har hatt store utskiftninger de siste 2-3 årene og har mistet viktige spillere siden 2014.

                            For å nevne noen av de viktigste i noen av klubbene.

                            Molde
                            Rosenborg
                            Odd Grenland
                            Strømsgodset
                            vif
                            Aafk
                            Viking
                            Alle klubbene du nevner her kjøper spillere på høyere hylle enn vi "handler". I Molde hadde hvilke som helst annen trener fått sparken nå. Rosenborg stiller i en klasse for seg selv hva angår spillerstall og handling av spillere. Odd har kontinuitet som ingen andre kan matche på trenersiden med klar spillestil. Strømsgodset har byttet trener. VIF ble latterlig gjort for få runder siden. AAFK ligger bak oss på tabellen. Viking evig underpresterende middelhavsfarer. Hva var egentlig poenget med å liste opp disse lagene og alle spillerne de har kvittet seg med ? Hva har de fått inn ?

                            Treneren er jo avhengig av å tilpasse spillet sitt etter hva han har tilgjengelig, å presse spillere inn i en type spill de ikke har kvaliteter til å gjennomføre gir jo sjeldent resultater. Enten må man hente spillere som passer ellers må man tilpasse stilen til det man har.

                            Og når det gjelder vår forrige trener så sto vel han for en stil som er minst egnet til å skape gull av "gråsten spillere" som vi har sett på Åråsen på flere tiår. Både i Sverige og i LSK var han helt avhengig av å hente inn spillere på øverste hylle med erfaring på høyt nivå for å lykkes. Å tro at vi skulle videreføre dette med de ressursene som RK har hatt virker en smule naivt på meg.

                            Når det er sagt så føler jeg at RK under presterer, men jeg ser at han har en tynn tropp, ofte en benk uten TL erfaring og uheldig med skader. Nå er det i ferd med å bedre seg og han og laget må prestere RASKT.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av Kay
                              Alle klubbene du nevner her kjøper spillere på høyere hylle enn vi "handler". I Molde hadde hvilke som helst annen trener fått sparken nå. Rosenborg stiller i en klasse for seg selv hva angår spillerstall og handling av spillere. Odd har kontinuitet som ingen andre kan matche på trenersiden med klar spillestil. Strømsgodset har byttet trener. VIF ble latterlig gjort for få runder siden. AAFK ligger bak oss på tabellen. Viking evig underpresterende middelhavsfarer. Hva var egentlig poenget med å liste opp disse lagene og alle spillerne de har kvittet seg med ? Hva har de fått inn ?
                              Fremdeles er snittet igjennom hele ligaen på at man har beholdt et sted mellom 2-3 spillere i 11'eren på disse få årene. For noen er det enda verre stilt.
                              Vi har i alle fall fem spillere igjen i 11'eren fra den mest brukte 11'eren til Haglund. Da har jeg ikke tatt med Bonke, Kolstad og Simen Kind Mikalsen som også fikk kamper under Haglund også, men som på ingen måte var faste. SKM spilte først og fremst mye fordi Stian Ringstad var mye skadet. Bonke og Kolstad var jo litt yngre, men fikk også sine debuter under han.
                              Det var dette argumentet jeg svarte på, da jeg ikke er enig i at Runar kan bruke manglende kontinuitet på spillersiden til hans fordel.

                              Men, det er jo helt klart sånn at Molde, Strømsgodset og Rosenborg henter på en hylle høyere enn oss, eller i det minste kan bruke mer penger enn oss. Godset gjør det først og fremst fordi de har bygget klubb på bosmanspillere og innlånte spillere i mange år, men etter hver skaffet seg god økonomi igjennom gode sportslige resultater, og ved å utvikle spillere for salg. Litt sånn vi alle drømmer om at LSK skal utvikle seg de neste årene. De går ikke i underskudd på overgangsmarkedet for å si det sånn.

                              Nå synes jo jeg vi har gjort en ganske så god jobb på overgangsmarkedet stort sett under hele Torgeir B sin periode i klubben. Unntakene er kanskje spillerne som trenerne selv har hentet fra tidligere lag og ligaer som Jesper Westerberg, Mads Dahm, Finnur, Arni og Lum. Derfor synes jeg også stallen vi stilte med 01.01.2016 var noe av det mest spennende vi har sett i min tid som LSK supporter. Uavhengig av hva de har kostet.

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                Jeg ser at Runar sliter med laguttaket til kampen i Morgen, men det som er sikkert er at Erling starter?? Han har vært skandaløst dårlig hele sesongen. Det er ikke så rart at "kampen for tilværelsen" er som den er når noen har klippekort på enkelte plasser. Jeg forstår at vi ikke har de beste alternativene på spissplass, men jeg tror det ville ha skjerpet Knudzon ytterligere om han ble byttet ut med noen som ihvertfall ikke er dårligere enn seg selv. En annen ting er at Gary Martin antakeligvis ville kommet raskere på et godt nivå om han fikk spille kamper. Jeg tror faktisk at han har et større potensiale enn Knudzon. Mulig jeg tar feil men dette er min betraktning av spissplassen.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  Interessant at Runar nå og ser til hvem som har gjort det bra i 3 divisjon, det er vel første gang. I fjor gjorde Osvold og Brændsrød det til tider meget godt i 2 divisjon, men det telte ikke da.
                                  Når hans egne spillere gjør det godt der, så er det plutselig av betydning. Så får håpe Gary også tar øverste nivå, men minner om at Finnur bare til dels preget 2 divisjon i fjor, mens Arni til dels manglet litt også der.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3201

                                    Hvis de som kan slikt (og det er interesse for det) hadde det vært interessant med en åpen meningsmåling om Runars fremtid for å vite hvor fansen egentlig står. Svaralternativene kunne være noe skilt som dette:

                                    1) Han bør få sparken umiddelbart
                                    2) Han må få fullføre sesongen, men LSK bør ha ny trener neste år
                                    3) Han må få fullføre kontrakten
                                    4) Han har vår fulle tillit, kontrakten bør forlenges

                                    Kommentar

                                    • ketil
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2004
                                      • 246

                                      Heller mot 2) (betinget av Haugesund-kampen). Vanskelig å se reelle korttidsalternativer. Taper vi mot FKH er det likevel mulig man må hente en skremmer.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4073

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Hvis de som kan slikt (og det er interesse for det) hadde det vært interessant med en åpen meningsmåling om Runars fremtid for å vite hvor fansen egentlig står. Svaralternativene kunne være noe skilt som dette:

                                        1) Han bør få sparken umiddelbart
                                        2) Han må få fullføre sesongen, men LSK bør ha ny trener neste år
                                        3) Han må få fullføre kontrakten
                                        4) Han har vår fulle tillit, kontrakten bør forlenges
                                        Det hadde vært interessant, men det ville ikke ha endret en dritt. Dersom en slik måling skulle vise et stort flertall for å sparke mannen omgående, vil Owe Halvorsens kommentar være: "Det er mulig det!"
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          1 uten tvil - synd det er en hyggelig kar.

                                          Kommentar

                                          Working...