Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marit
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2010
    • 885

    Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Alle vil sparke Runar men ingen har noen alternativer. Jeg foreslår Ivar Morten Nordmark. Han er det lenge siden jeg har noe fra og vil høyst sannsynlig være like billig som RK.
    Helst ikke. Jeg tror ikke han er skrudd sammen på noen god måte.

    Det smerter meg å si det, for jeg er ikke fan av å gå baklengs inn i fremtiden, men Arne ut sesongen kan funke. Da får vi litt tid til å sondere terrenget etter en passende trener istedet for å panikksignere.
    Andas in och andas ut
    Orkar jag så orkar du

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      Alle vil sparke Runar men ingen har noen alternativer. Jeg foreslår Ivar Morten Nordmark. Han er det lenge siden jeg har noe fra og vil høyst sannsynlig være like billig som RK.
      Herregud, for all del, ikke la andre ha egne meninger. Beklager så ydmyket, O'store besserwisser, at jeg har en annen mening enn deg.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1252

        Opprinnelig skrevet av Marit
        Helst ikke. Jeg tror ikke han er skrudd sammen på noen god måte.

        Det smerter meg å si det, for jeg er ikke fan av å gå baklengs inn i fremtiden, men Arne ut sesongen kan funke. Da får vi litt tid til å sondere terrenget etter en passende trener istedet for å panikksignere.
        Da tar vi Jan Halvor Halvorsen

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4380

          Hvis man vil ha et konkret navn, som samtidig er realistisk, så er jeg 100% sikker på at Arne Erlandsen vil være et langt bedre alternativ enn RK. Ikke at jeg vil ha Arne Erlandsen i flere år fremover, men RK må vekk fort som faen.
          ..................

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Alle vil sparke Runar men ingen har noen alternativer. Jeg foreslår Ivar Morten Nordmark. Han er det lenge siden jeg har noe fra og vil høyst sannsynlig være like billig som RK.
            Da har du fulgte dårlig med på forumet i det siste. Finnes bla en tråd om temaet og minst en tråd på spesifikke trenere som er gode kandidater.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4092

              Siden et eventuelt trenerbytte er et så sentralt tema for tiden, legger jeg inn dette i Runar-tråden.

              Studio Åråsen i kveld:

              Simen i studio, sammen med Kjetil Rydje, d-trener med fortid i Fugla yngre rekker. (Takk til andee for riktig person!)

              Simen svarte som best han kunne, men jeg synes han virket usikker. Virker som han også famler etter svar. Han sier tydelig at de står 100% bak Runar, men for meg virket det ikke overbevisende.

              Innlagt intervju med Runar, hvor han sier spillerne ikke gjør det de har blitt enige om i første omgang. Svesengen spør Simen om dette, og han snakker om tunge bein. - Både jeg, Lundemo og Kolstad hadde tunge bein i dag. Vet ikke hvorfor. Har trent godt. Vanskelig å utføre det de har blitt enige om med tunge bein.

              Svesengen spør Runar om det er han som ikke klarer å forklare spillerne hva han mener og om noen av trenerne har psykologiutdanning, og Runar svarer at de hadde oppvaskmøte tidligere og at det er bedring og at Siggi er utdannet idrettspsykolog (!). Svesengen spør også Runar direkte om Martin reddet jobben hans, men Runar tror ikke han hadde fått sparken uansett.

              I studio sier Svesengen at begge de to sentrale ofte går ned for å hente ballen og spør Simen om de har en klar plan på om de skal spille seg ut eller slå lengre baller. Simen sier at de har en plan, men at noen kanskje noen ganger har en annen plan i hodet sitt og han nevner konkret at Gamle-Martin gjerne vil at de skal spille seg ut.

              Rydje gjentar flere ganger at LSK må spille (veldig) mye hurtigere, at det nå går altfor sakte, at det har gjort det i lang tid nå og at de er veldig enkle å forsvare seg mot. De snur heller hjem og spiller sideveis og bakover, selv om dette ikke er beskjeden fra Runar. Han mener at det skyldes manglende selvtillit, at de velger det som virker som en tryggere løsning, men i stedet roter seg inn i problemer. Han kommenterer også at laget trente for dårlig tidligere i sommer, at Runar har tatt klar selvkritikk på dette og at dette ble rettet opp for lenge siden nå. Også Rydje virker usikker, selv om han mener at Runar har gode analyser, hvis jeg husker uttrykket rett.

              For meg kan det se ut som om Runar ikke klarer å formidle hva han vil spillerne skal gjøre. Det virker for meg som han mangler gjennomslagkraft i laget.

              Det er i alle fall nå et åpent diskusjonstema å bytte trener, selv om det ikke blir argumentert for det. Svesengen tar opp både det og eventuell psykologhjelp, både i studio og direkte med Runar.

              Dette ble nok rotete og på ingen måte et fullstendig referat, men håper det gir et lite inntrykk til de som ikke har eller får sett det.
              Last edited by DoubleHi5; 20.08.2016, 21:24. Begrunnelse: Riktig navn på Rydje
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Studio Åråsen i kveld:

                Simen i studio, sammen med Svesengen og Kjetil Strandbakken(?). Usikker på navn, korriger meg hvis det er feil. Noen som vet hvem han er?
                Kjetil Rydje. Kompetent d-trener med fortid i Fugla yngre rekker.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4380

                  Nå skjer det faen meg! Runar er snart historie!
                  ..................

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Når er styremøte i dag?
                    ref denne saken: http://www.vg.no/sport/fotball/tippe...er/a/23772878/

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Når er styremøte i dag?
                      ref denne saken: http://www.vg.no/sport/fotball/tippe...er/a/23772878/

                      imorra
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                        imorra
                        Arg, mandag i dag. Når i morgen?

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Morten Stokstad har skrevet artikkelen, han har nok sine kilder i LSK...

                          Kommentar

                          • Marit
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2010
                            • 885

                            Huff, dette er trist. Runar er en sympatisk fyr. Men det er virkelig det eneste rette. Runar trenger mer erfaring som trener og leder.

                            Det er jo dette jeg vil, men så ser jeg bildet av han i saken også blir jeg lei meg likevel.
                            Andas in och andas ut
                            Orkar jag så orkar du

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9461

                              Opprinnelig skrevet av daf
                              Morten Stokstad har skrevet artikkelen, han har nok sine kilder i LSK...
                              Eller er det ønsketenkning?

                              Avskjedigelse var ikke noe tema for en uke sia. Hva har skjedd i mellomtia? En uavgjort?

                              Lukter Brann detta (ikke neddrykket altså, men klovneriet)

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4380

                                Tviler på at Stokstad bare slenger ut en slik sak uten å ha forhørt seg skikkelig om hvordan ståa er.

                                Morgendagen blir meget spennende!
                                ..................

                                Kommentar

                                • ketil
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Feb 2004
                                  • 246

                                  Styret kan jo selvsagt ikke kommentere offentlig om sparken er et tema eller ikke. Full tillit, til man får sparken. Sånn må det være.

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Eller er det ønsketenkning?

                                    Avskjedigelse var ikke noe tema for en uke sia. Hva har skjedd i mellomtia? En uavgjort?

                                    Lukter Brann detta (ikke neddrykket altså, men klovneriet)
                                    Kanskje han er på vorspiel med landslagsgutta, og har dratt en spøk :-)

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Eller er det ønsketenkning?

                                      Avskjedigelse var ikke noe tema for en uke sia. Hva har skjedd i mellomtia? En uavgjort?

                                      Lukter Brann detta (ikke neddrykket altså, men klovneriet)
                                      Ingenting er vel mer sikkert enn når en ledelse går ut å gir full tillit. Historien sier at det da ikke går mange ukene før personen de freder er ferdig.

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1252

                                        Jeg gleder meg selvsagt til å se Arne tilbake. Skal vi tippe på 2000 flere på tribunen og siste rest av Haglund fotball forsvinner som dugg for solen. Om det er så lurt med et skifte med denne spillertroppen er jeg mer usikker på.

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4380

                                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                          Jeg gleder meg selvsagt til å se Arne tilbake. Skal vi tippe på 2000 flere på tribunen og siste rest av Haglund fotball forsvinner som dugg for solen. Om det er så lurt med et skifte med denne spillertroppen er jeg mer usikker på.
                                          Samtidig har stallen i løpet av sommeren blitt mer passende for Arne Erlandsen. Både Malec og Gary Martin er typiske "Erlandsen-spisser". Denne stallen trenger Erlandsens disiplin, vinnerskalle og ikke minst tydelighet.
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...