Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2937

    Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Om det er så lurt med et skifte med denne spillertroppen er jeg mer usikker på.
    Jeg er enig med deg, i prinsippet. Normalt vil jeg ikke ha trenerskifter annet enn mellom sesongene. Men nå brenner det på kjøkkenet.

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Arg, mandag i dag. Når i morgen?
      19, men KFL skal møte de først, så skjer vel ikke noe før senere på kvelden evt.
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2151

        Har virkelig styret endelig skjønt at vi vil rykke ned , om RK fortsetter som trener?

        Trur ikke før jeg får se det ?

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Ikke ett sekund for tidlig. Og så får vi ta en vurdering på Bjarmann og hans rolle i rekrutteringen av Runar når sesongen er over.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            Jeg har sagt det før og gjentar meg selv og mange andre - Runar er antakelig en komplett kjernekar, dessverre befinner han seg så til de grader på feil sted til feil tid - på alle plan.

            Når det er sagt så er det lov til å ha to tanker i hodet samtidig, og jeg ser gjerne at Runar tar et par år ute og samler erfaring som leder, pedagog og fotballprofessor for så å komme hjem til Åråsen og begynne en ny æra.

            Nå er dessverre tiden inne langt på overtid for å ta farvel, men heldigvis ikke nødvendigvis for alltid.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1252

              Vi får ha litt is i magen. Rekdals avgang ble vel meldt i alle nyhetsmedier i sommer...

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Signeringene av Malec og spesielt Gary Martin blir bare mer idiotisk nå. Full tillit og muligheten til å hente sin "egen" spiller for to kamper siden. Sparken i morgen...
                Er i alle fall helt tydelig at det bør skje en større opprydding i klubben etter sesongen også, utover at RK nå endelig ser ut til å være ferdig. Folk som styres 100% av følelsene etter en kamp eller to kan ikke lede fotballklubber.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4380

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Signeringene av Malec og spesielt Gary Martin blir bare mer idiotisk nå. Full tillit og muligheten til å hente sin "egen" spiller for to kamper siden. Sparken i morgen...
                  Er i alle fall helt tydelig at det bør skje en større opprydding i klubben etter sesongen også, utover at RK nå endelig ser ut til å være ferdig. Folk som styres 100% av følelsene etter en kamp eller to kan ikke lede fotballklubber.
                  Vet ikke hvordan dette har foregått. Men jeg kan vel se for meg at det er Bjarmann og RK som står bak de siste signeringene, med godkjenning av styreleder Owe Halvorsen? Kan hende at ett, eller flere styremedlemmer, har jobbet skjult eller gradvis med å få flertall til å sparke RK, og at begeret rant over på sist kamp. Jeg tviler litt på at det er Bjarmann og Halvorsen som har gått i bresjen for denne sparkingen av Runar, men hvis resten vil det og har flertall i styret så holder vel det?

                  Jeg veita faen, det blir spekulasjoner alt sammen. Men er helt enig i at det hele virker merkelig og lite gjennomtenkt. Også enig i at det må gjøres en opprydding i ledelsen.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    Noen blir aldri fornøyd uansett. Finnes det noen som ikke er idiot og inkompetent?

                    Jeg står fortsatt på at overilte sparkinger som regel ikke fører noe godt med seg, men samtidig klarer jeg å se at Erlandsen er rett mann til å redde stumpene. Men ikke bare det. Skal han inn nå, skal han inn for flere år og for å bring oss tilbake til gullalderen med en spillestil som faktisk kler klubben. Hvorfor skal vi spille pent og pyntelig? Hvorfor skal vi spille oss ut? Jeg driter vel i om det er Sveinung Fjeldstad eller Neymar som spiller spiss så lenge han senker søpla. Jeg driter vel i om vi scorer halvparten av målene på corner så lenge vi ikke er i bunnstriden. Og var det egentlig kjedelig å se på? Stakkis, Berget, Påsan, Pedersen måke inne crossere på store sexklumper som Zane, Powell, Heidar og legenden, mens Kihlberg, Søgård og Gylfi samler andreballer og måker dem i korsan eller mater Stoffe, Shane og Rambukk på overlapp. Jeg kjedet meg ikke mens vi var nest best i landet, eller da vi var klart best og ble snytt for seriegullet av en trønderdommer som lot Odd spille til de scoret og mistet et veldig fortjent gull.

                    Om RK skal gå, må det være fordi vi skal tilbake til røttene med usympatisk knokkelfotball ingen liker. Da er jeg med. Vi hater alle og alle hater oss er faen meg bedre enn vi er ambivalente til de fleste, men ingen av dem bryr seg om oss.

                    Og for å understreke poenget: Vi er ikke attraktive nok til å tiltrekke oss ballspillere som er ettertraktede og har mange beilere. Vi betaler ikke nok, vi er tidd i hjel i media, tilskuertallet går åt skogen... Vi har ingenting som tilsier at spillere burde velge oss fremfor klubber som Godset, Bart, Moille, eller gud forby, søpla, selv om den eneste grunnen til at de er attraktive i det hele tatt er pengene Trøim stikker under bordet og det faktum at de har landets tre største aviser som fanziner. Vi vet derimot helt sikkert at ingen er bedre enn Erlandsen til å finne gull blant gråstein, og vi vet at det finnes nok av spillere i lavere divisjoner i Scandinavia som mer enn gjerne griper sjansen til å spille i et system de mestrer foran landets eneste ordentlige supportere.

                    Gi meg klubben jeg forelsket meg i tilbake. Da er jeg med.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7084

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Signeringene av Malec og spesielt Gary Martin blir bare mer idiotisk nå.
                      Nei da. Malec/Martin er to spisser som burde fungere strålende med Arne-ball.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • norveggio
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • May 2008
                        • 65

                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Noen blir aldri fornøyd uansett. Finnes det noen som ikke er idiot og inkompetent?

                        Jeg står fortsatt på at overilte sparkinger som regel ikke fører noe godt med seg, men samtidig klarer jeg å se at Erlandsen er rett mann til å redde stumpene. Men ikke bare det. Skal han inn nå, skal han inn for flere år og for å bring oss tilbake til gullalderen med en spillestil som faktisk kler klubben. Hvorfor skal vi spille pent og pyntelig? Hvorfor skal vi spille oss ut? Jeg driter vel i om det er Sveinung Fjeldstad eller Neymar som spiller spiss så lenge han senker søpla. Jeg driter vel i om vi scorer halvparten av målene på corner så lenge vi ikke er i bunnstriden. Og var det egentlig kjedelig å se på? Stakkis, Berget, Påsan, Pedersen måke inne crossere på store sexklumper som Zane, Powell, Heidar og legenden, mens Kihlberg, Søgård og Gylfi samler andreballer og måker dem i korsan eller mater Stoffe, Shane og Rambukk på overlapp. Jeg kjedet meg ikke mens vi var nest best i landet, eller da vi var klart best og ble snytt for seriegullet av en trønderdommer som lot Odd spille til de scoret og mistet et veldig fortjent gull.

                        Om RK skal gå, må det være fordi vi skal tilbake til røttene med usympatisk knokkelfotball ingen liker. Da er jeg med. Vi hater alle og alle hater oss er faen meg bedre enn vi er ambivalente til de fleste, men ingen av dem bryr seg om oss.
                        Amen!

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4380

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Noen blir aldri fornøyd uansett. Finnes det noen som ikke er idiot og inkompetent?

                          Jeg står fortsatt på at overilte sparkinger som regel ikke fører noe godt med seg, men samtidig klarer jeg å se at Erlandsen er rett mann til å redde stumpene. Men ikke bare det. Skal han inn nå, skal han inn for flere år og for å bring oss tilbake til gullalderen med en spillestil som faktisk kler klubben. Hvorfor skal vi spille pent og pyntelig? Hvorfor skal vi spille oss ut? Jeg driter vel i om det er Sveinung Fjeldstad eller Neymar som spiller spiss så lenge han senker søpla. Jeg driter vel i om vi scorer halvparten av målene på corner så lenge vi ikke er i bunnstriden. Og var det egentlig kjedelig å se på? Stakkis, Berget, Påsan, Pedersen måke inne crossere på store sexklumper som Zane, Powell, Heidar og legenden, mens Kihlberg, Søgård og Gylfi samler andreballer og måker dem i korsan eller mater Stoffe, Shane og Rambukk på overlapp. Jeg kjedet meg ikke mens vi var nest best i landet, eller da vi var klart best og ble snytt for seriegullet av en trønderdommer som lot Odd spille til de scoret og mistet et veldig fortjent gull.

                          Om RK skal gå, må det være fordi vi skal tilbake til røttene med usympatisk knokkelfotball ingen liker. Da er jeg med. Vi hater alle og alle hater oss er faen meg bedre enn vi er ambivalente til de fleste, men ingen av dem bryr seg om oss.
                          Den mest underholdene sesong for meg i min tid som LSK-supporter er fortsatt 2001-sesongen med Arne.
                          ..................

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Kan man ikke ta det beste med fortida inn i fremtiden? Å drømme seg bort til slik det var nytter ikke, men at man ikke kan tilpasse seg uten å måtte endevende alt tror jeg heller ikke noe på. Jeg tror faktisk andre enn f.eks. Bjarmann er bedre i stand til å sørge for at vi har spillertyper som Kippe også i fremtiden, blant annet en svenske som allerede er foreslått.

                            Og denne klubben har alt for mye på plass til at man skal nøye seg med knokkelfotball.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Kan man ikke ta det beste med fortida inn i fremtiden? Å drømme seg bort til slik det var nytter ikke,
                              Arne E hadde også denne rekken med tabellplasseringer: 8, 4, 6, 2, 7, 7, 7

                              2002 med den kanskje beste spillerstallen i hans periode ble en nedtur, og jevnt over leverte han heller ikke noe særlig mer enn det man forventet som LSK supporter den gang. 2001 sesongen er allikevel den som henger igjen hos alle som fasiten på hva han kan få til med lite ressurser.

                              Mye av Arne E sin suksess den gang var også at man skilte seg ut fra "røkla" med en klassisk 4-4-2 med krittslikkere og to flate firere defensivt, kontra alle andre, som forsøkte å kopiere rbk sin 4-3-3, men som naturligvis aldri kom opp på samme nivå og ble billige kopier.

                              Jeg mener også Arne E kan være en god løsning ut sesongen mens man kartlegger trenere for fremtiden, men som en langsiktig løsning mener jeg han er helt feil. Vi må ha noe mer bærekraftig og utviklende enn det han sto for.
                              På kort sikt tror jeg han kan skvise safta ut av troppen og mobilisere såpass at man får mer enn nok poeng til å klare seg.

                              Det er i alle fall viktig at man ikke lar en slik avgjørelse basere seg på at han skaper resultater på de siste kampene i år. Da er vi like langt ift det med å la følelsene styre avgjørelsene.

                              Kommentar

                              • Avon
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 267

                                Om det hjelper for lag som presterer dårlig å bytte trener, her er en interessant artikkel:


                                Sitat fra artikkelen:

                                "Verifiable data has shown that the gains from changing football managers are marginal, if indeed there are any at all, and without doubt the sacking of managers is a costly business to football clubs, not to mention the other effects that the upheaval brings.
                                Evidence from other sports shows that this honeymoon boost in performance often happens after a downturn, even when a club does not change manager. For the good of the game, I believe it is necessary for all stakeholders to take a more pragmatic approach by looking to the medium term."

                                Det betyr ikke at det alltid er feil å sparke treneren, men man bør ha gode grunner. Det er gode sjanser for at Arne E vil kunne gjøre en bedre jobb en RK, i hvert fall på kort sikt. Han har mye erfaring, er flink til å gjøre ting enkelt, og er en god motivator. Her har RK klart mangler. Om det er øknomisk mer fornuftig å sparke RK enn å styrke stallen, er jeg mer tvilsom til. Koster det mer enn 2 mill tror jeg det hadde vært mer fornuftig å styrke stallen.

                                Kommentar

                                • Jeffers
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2005
                                  • 186

                                  Forsvinner RK nå, er vel sannsynligheten vi henter ham tilbake like stor som at Pellerud dukker opp i garderoben.
                                  Votis subscribunt fata secundis

                                  Kommentar

                                  • Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Jeg mener også Arne E kan være en god løsning ut sesongen mens man kartlegger trenere for fremtiden, men som en langsiktig løsning mener jeg han er helt feil. Vi må ha noe mer bærekraftig og utviklende enn det han sto for.
                                    På kort sikt tror jeg han kan skvise safta ut av troppen og mobilisere såpass at man får mer enn nok poeng til å klare seg.
                                    Hvis AE skulle ta over nå, og hvis han leverer gode resultater blir jeg overasket om han ikke er trener neste år også. Hvor mye mer bærekraftig skal det være enn å levere enn 8 plass som sitt dårligste resultat på begrensede ressurser ? Utviklende ? For meg handler det om å skåre mål og gode resultater, det er underholdende. Det er bare å innse at vi ikke skal spille som Barcelona, men vi kan komme oss til Europa med tupp og mæl fotball, og hvis det er det som kreves så ja takk.

                                    Drillo viste det på 90 tallet at med enkle prinsipper og spisskompetanse kan man hevde seg med de beste i verden, med en gang vi skulle "utvikle" det, gikk det i dass.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av Avon

                                      Det betyr ikke at det alltid er feil å sparke treneren, men man bør ha gode grunner. Det er gode sjanser for at Arne E vil kunne gjøre en bedre jobb en RK, i hvert fall på kort sikt. Han har mye erfaring, er flink til å gjøre ting enkelt, og er en god motivator. Her har RK klart mangler. Om det er øknomisk mer fornuftig å sparke RK enn å styrke stallen, er jeg mer tvilsom til. Koster det mer enn 2 mill tror jeg det hadde vært mer fornuftig å styrke stallen.
                                      Jeg kan ikke komme på den spiller for 2 millioner som egenhendig kan løfte dette laget fra å være absolutt ingen ting til å bli et lag som kan berge plassen. Når det er sagt vet jeg ikke om Torgeir og Runar har en Uwe Rösler 2.0 i bakhånd, men noe sier meg at det ikke er så.

                                      Selvsagt helt riktig å avslutte arbeidsforholdet med Runar og Siggi nå. Om det er Arne Erlandsen som erstatter ut sesongen tror jeg det kan være en bra fit - han er klar og tydelig og kjenner i tillegg klubben godt. Tror det er nettopp det gutta trenger nå, i tillegg har vi mange spillertyper som kler Erlandsen-fotball bra.

                                      Hvorvidt Erlandsen er den rette langsiktige løsningen er jeg usikker på - det fordrer i såfall at man gjør en grundig prosess. Ved ansettelse av ny trener mener jeg styret må gjøre en grundig evaluering på om de mener Bjarmann er rett mann til å lede prosessen ved å finne en ny trener, eller om man først skal sikre en ny sportsdirektør før man går i gang med trenerjakten. Veldig spent på hvordan styret løser denne situasjonen - jeg ser for meg at neste årsmøte kan bli interessant.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Arild Myklebust
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • May 2010
                                        • 43

                                        Hallo folkens. Da er jeg inne i syndens bule, sjølveste KFL-forumet etter seks år borte. Og for en dramatisk kveld og morradag detta blir. Får Runar sparken ? Blir Arne Erlandsen ny trener ? Hva skjer på styremøtet i morra. Fy og faen, her er det bare å holde nervene i sjakk. Mvh Arild Myklebust !!!

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av Kay
                                          Hvis AE skulle ta over nå, og hvis han leverer gode resultater blir jeg overasket om han ikke er trener neste år også. Hvor mye mer bærekraftig skal det være enn å levere enn 8 plass som sitt dårligste resultat på begrensede ressurser ? Utviklende ? For meg handler det om å skåre mål og gode resultater, det er underholdende.
                                          Det er en enorm forskjell på å mobilisere til noen få kamper med et mål enn å bygge klubb. Skal han ansettes på lang sikt, så må man i det minste gjøre det med en gang. Man vet jo hva man får, så noen resultater på kort sikt endrer jo ikke det. Klubben må vise hva de vil nå med en gang i det minste. Det betyr at man enten ansetter Arne E på en lengre kontrakt, eller på en kort kontrakt med sikte på å ansette en annen. Jeg håper på det siste

                                          Når jeg snakker utviklende, så mener jeg at man må spille en fotball som utvikler fotballspillere som man kan selge videre. Det betyr at det finnes viktigere egenskaper for å gjøre seg attraktiv for utenlandske klubber enn å slå Arne E på tredemølla.

                                          Kommentar

                                          Working...