Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Jeg mener også Arne E kan være en god løsning ut sesongen mens man kartlegger trenere for fremtiden, men som en langsiktig løsning mener jeg han er helt feil. Vi må ha noe mer bærekraftig og utviklende enn det han sto for.
    Spot on. Det er mulig han kan gjøre en grei jobb ut sesongen, men kan på ingen måte se at han er den riktige mannen for å lede omstruktureringen om moderniseringen som LSK så sårt trenger. Styret og sportslig ledelse må vise ved neste ansettelse at man våger/evner å tenke framover, og ikke er preget av simple dogmatiske heurestikker om hvordan LSK skal spille fotball som er blitt utviklet 10+ år siden. Runar Kristinsson var et romantisk valg, og Arne Erlandsen vil være det samme. Dersom vi skal utvikle oss og igjen "prege Tippeligaen", er tiden inne for å tenke pragmatisk og kreativt - ikke bakover på hva som funket tidligere da fotball ikke var den samme sporten som den er nå.
    Twitter

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Når jeg snakker utviklende, så mener jeg at man må spille en fotball som utvikler fotballspillere som man kan selge videre. Det betyr at det finnes viktigere egenskaper for å gjøre seg attraktiv for utenlandske klubber enn å slå Arne E på tredemølla.
      Vi eksporterte da vitterlig talenter med AE som trener, han står jo for tidenes beste salg. Anser han som den treneren de siste 20 årene som har fått mest ut av begrensede spillere.

      Men selvfølgelig, jeg anser det som mer sansynlig at AE ønsker seg en spiller fra toten med spisskompetanse enn ett utviklingsprosjekt fra Afrika.

      Kommentar

      • Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

        Opprinnelig skrevet av Herman
        Spot on. Det er mulig han kan gjøre en grei jobb ut sesongen, men kan på ingen måte se at han er den riktige mannen for å lede omstruktureringen om moderniseringen som LSK så sårt trenger. Styret og sportslig ledelse må vise ved neste ansettelse at man våger/evner å tenke framover, og ikke er preget av simple dogmatiske heurestikker om hvordan LSK skal spille fotball som er blitt utviklet 10+ år siden. Runar Kristinsson var et romantisk valg, og Arne Erlandsen vil være det samme. Dersom vi skal utvikle oss og igjen "prege Tippeligaen", er tiden inne for å tenke pragmatisk og kreativt - ikke bakover på hva som funket tidligere da fotball ikke var den samme sporten som den er nå.
        Kan ikke være mer uenig, vi kan fint prege tippeligaen med tupp og mæl, og misforstå meg rett, jeg sier ikke at det er dette AE står for. Hvis du hadde brukt like lang tid på å analysere AE som din favoritt kandidat så kanskje du hadde endret mening

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          Det er lite å si på erfaringen til AE. Jeg vet ikke om han har utviklet spillestilen i takt med tiden. Han leverte ihvertfall gode resultater i IFK. Slik jeg ser det akkurat nå så er det en eneste ting som gjelder. Å sanke nok poeng til at vi holder oss i TL. I det henseende tror jeg AE er en god signering. Jeg er derimot som mange andre her på forumet veldig usikker på om han er en mann for fremtiden. Er vi sikre på at han fortsatt står for steinalder fotball. Uten sammenligning så sverget også Alex Ferguson til 4-4-2 Jeg mener det er fornuftig å signere han ut året for deretter å evaluere hva som har blitt gjort og hvordan dette passer med LSK`s postulater om spillestil osv. Det finnes mange gode trenere der ute og det er slett ikke sikkert at AE er den beste på sikt. Men jeg synes han fortjener å bli seriøst evaluert og vurdert når sesongen er ferdig.
          Det blir uansett veldig spennende å se hva som skjer i morgen. Styret har en formidabel oppgave foran seg. Rykker vi ned nå så er jeg ikke sikker på om vi kommer opp igjen.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • Avon
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2011
            • 267

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Jeg kan ikke komme på den spiller for 2 millioner som egenhendig kan løfte dette laget fra å være absolutt ingen ting til å bli et lag som kan berge plassen. Når det er sagt vet jeg ikke om Torgeir og Runar har en Uwe Rösler 2.0 i bakhånd, men noe sier meg at det ikke er så.
            Det ville overraske meg om det ikke var mulig å låne en god spiller som sliter med spilletid i en bedre liga hvis man var villig til å betale 2 mill ut sesongen. Jeg tror også en god og erfaren sentral midtbanespiller med de riktige kvalitetene kunne løftet laget veldig. Det ville vært en veldig kortsiktig løsning, men å sparke runar er også en kortsiktig løsning.

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              Når Lillestrøm spilte 4-3-3 med Arne i 2004 pga skader var vi fantastisk gode. Vi kjørte over det meste i den perioden sommeren 2004.

              Kommentar

              • Trønderkanari
                Medlem
                Møteplager
                • Aug 2004
                • 84

                Problemet med laget pr.dags dato er ikke mangel på gode nok spillere. Problemet ser ut til å være at vi ikke har en trener som er tydelig nok, og på langt nær får det ut til spillerne. Spillerne virker usikre.

                Kommentar

                • Kay
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 763

                  Opprinnelig skrevet av sniper
                  Når Lillestrøm spilte 4-3-3 med Arne i 2004 pga skader var vi fantastisk gode. Vi kjørte over det meste i den perioden sommeren 2004.
                  Hvis jeg husker rett ble det litt bråk av det, noe styresaker om 4-4-2 spill og greier. Også ble det vel lagt om til 4-4-2 igjen så fort vi hadde 2 egna spisser.

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    Opprinnelig skrevet av Kay
                    Hvis jeg husker rett ble det litt bråk av det, noe styresaker om 4-4-2 spill og greier. Også ble det vel lagt om til 4-4-2 igjen så fort vi hadde 2 egna spisser.
                    Den var i den perioden Gylfi Einarsson dominerte norsk fotball og han egenhendig sendte ut trønderpakket av cupen. Best som indreløper i 4-3-3. Hvorfor vi bytta tilbake til 4-4-2 husker jeg ikke.

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      Jeg ser for meg 2 scenarier etter morgendagens styremøte:

                      1. Owe Halvorsen benytter sin dobbeltstemme til å tvinge RK med videre. Vi rykker ned med RK bak spakene. KFL/UFC gjør opprør og kaster styret ved første mulighet. Klubben går konkurs iløpet av 2017-sesongen.

                      2. Styret bestemmer seg for å avsette RK, Bjarmann trekker seg fra sin stilling samme kveld. Vi rykker ned med AE bak spakene. KFL/UFC gjør opprør og kaster styret ved første mulighet. Klubben går konkurs iløpet av 2017-sesongen.
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 806

                        Du mangler en rekke andre alternativer på den lista der

                        Kommentar

                        • HolterKanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 1603

                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                          Du mangler en rekke andre alternativer på den lista der
                          Ikke i mitt pessimistiske sinn
                          ***Større baller enn vett***

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5099

                            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                            Jeg ser for meg 2 scenarier etter morgendagens styremøte:

                            1. Owe Halvorsen benytter sin dobbeltstemme til å tvinge RK med videre. Vi rykker ned med RK bak spakene. KFL/UFC gjør opprør og kaster styret ved første mulighet. Klubben går konkurs iløpet av 2017-sesongen.

                            2. Styret bestemmer seg for å avsette RK, Bjarmann trekker seg fra sin stilling samme kveld. Vi rykker ned med AE bak spakene. KFL/UFC gjør opprør og kaster styret ved første mulighet. Klubben går konkurs iløpet av 2017-sesongen.
                            3. Styret bestemmer seg for å avsette RK. AE overtar, vi redder plassen og tar en helsikes grundig evaluering av både klubb, trenerspørsmål, sportsdirektør, mediaansvarlig, styre og supportere etter sesongen.

                            Kommentar

                            • Jannis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 266

                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Jeg ser for meg 2 scenarier etter morgendagens styremøte:

                              1. Owe Halvorsen benytter sin dobbeltstemme til å tvinge RK med videre. Vi rykker ned med RK bak spakene. KFL/UFC gjør opprør og kaster styret ved første mulighet. Klubben går konkurs iløpet av 2017-sesongen.

                              2. Styret bestemmer seg for å avsette RK, Bjarmann trekker seg fra sin stilling samme kveld. Vi rykker ned med AE bak spakene. KFL/UFC gjør opprør og kaster styret ved første mulighet. Klubben går konkurs iløpet av 2017-sesongen.
                              Nja konkurs tror jeg vi ikke går. Men får Runar sparken, så tror jeg Bjarmann følger med i dragsuget....

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                Opprinnelig skrevet av Jannis
                                Nja konkurs tror jeg vi ikke går. Men får Runar sparken, så tror jeg Bjarmann følger med i dragsuget....
                                Kanskje verdt å nevne at jeg skrev med et ørlite glimt i øyet. Men all humor har rot i virkeligheten sier dem...
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  Tror ikke det er noen annen utvei nå. Selv om Owe ønsker å beholde RK, så kan det ikke være lett for RK å vite at halve styret og store deler av fansen vil ha han ut.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • Arild Myklebust
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2010
                                    • 43

                                    Trur jeg veit ganske sikkert hvem som er mot og for i styret. Kommer an på noen tvilere. Pluss formann Owe da. Blir jævlig spennende nå. Det eneste jeg veit at ALLE skal synge for laget mot Odd, om så Sputnik blir trener med Svein charterfeber på benken.

                                    Kommentar

                                    • Arild Myklebust
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • May 2010
                                      • 43

                                      Romerikes blad skrur på trykket. Artikkel " Mye er galt i LSK, nå må det ryddes". Så sant som det er sagt. Ligger på rb.no

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3379

                                        Noen som kan skrive et lite referat fra RB?

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 806

                                          Ganske dårlig skrevet. RB.no begrunner tabellsituasjonen med at Runar har "vært for snill" og i de siste kampene er det mentale problemer som er årsaken. De skriver også at trenerspørsmålet ikke ville vært et tema dersom Origo ikke hadde blitt skadet. De avslutter med å skrive at nye koster må inn, men utdyper det ikke noe mer annet enn at det er Runar som må ut.

                                          Kommentar

                                          Working...