Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3201

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Man kan ikke drive klubb slik. Se an treneren fra kamp til kamp. Useriøs drift av en "toppklubb".
    Hvis noen fortsatt hadde den illusjonen at LSK var en profesjonelt drevet klubb med et realistisk håp om å nærme seg toppen i norsk fotball, så har vel det håpet fått nådestøtet nå.

    Nei, vi "skal være med", vi - og ikke engang det synes særlig realistisk lenger.

    Styret kan plukke ned statuen av Tom Lund utenfor Åråsen og sette den opp i hagen til Tommy. Den tiden er forbi. Der vi en gang hadde stolthet og ambisjoner, har vi nå et styre som har besluttet at toppfotball det er noe andre får drive med.

    Kommentar

    • krogen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2009
      • 228

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Frykter det er som å pisse i buksa. Nå møter vi et Viking med en seier på de siste syv kampene og et Odd som også er i sin dårligste form for sesongen i de to neste kampene. Noe særlig gunstigere kamper kan vi ikke få akkurat nå.
      Akkurat som da vi slo Strømsgodset: vi vant fordi Strømsgodset hadde "120 minutter i beina", ikke fordi vi var gode. Vinner vi, er motstanden svak. Taper vi, er det Runars skyld.
      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Mulig to seire der kan redde oss fra nedrykk i år, men fremtiden er ekstremt lite lys med den sammensetningen av mennesker vi har i klubben i dag.
      Du får det til å høres ut som en "bad thing" om vi unngår nedrykk.
      Opprinnelig skrevet av Totti21
      I med og motgang, men det er jaggu ikke lett å klare å engasjere seg foran en ny kamp til helgen når man føler at enkeltpersoner i klubben setter seg selv foran klubben.
      Og det gjør ikke haugen av kritikere her inne?

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        Moderatormelding

        Dette er Runar-tråden folkens og den sklir ut i ett sett.

        Altså: Dette er ikke frustrasjons- og fortvilelsestråden om "klubbsituasjonen akkurat nå". Diskusjon om klubbdriften generelt, diskusjon om styret, styremedlemmer etc SKAL tas andre steder.

        Stray Cat
        Moderator
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9453

          Endelig litt fart på forumet, så skal det modereres ihjæl?

          Kommentar

          • Emil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 306

            Føler at styremøtet i går burde vært et "være eller ikke være" ut sesongen for Runar. De to kampene som kommer nå, det er Viking borte og Odd hjemme. Det er ingenting som tyder på at vi skal få med oss noe særlig med poeng fra disse to kampene. Viking er riktignok et dårlig hjemmelag, men vi er et tilsvarende dårlig bortelag. Skulle det vært gjort utskiftninger på trenersiden burde det vært gjort i går. Styret bør ha meget god tillit til at Runar nå kan snu det her sammen med en mental trener. For med den form-/resultatkurven vi er inne i, så er det gambling å fortsette med han mot å hente inn en trener som tidligere har hatt gode resultater på kort sikt.

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              Opprinnelig skrevet av knut
              Endelig litt fart på forumet, så skal det modereres ihjæl?
              For å avslutte OT i denne tråden - La det være fart i forumet, men kjør debatten der den hører hjemme. Finner du ikke en passende tråd som dekker hele situasjonen så lag en. Det kan dere.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av krogen
                Akkurat som da vi slo Strømsgodset: vi vant fordi Strømsgodset hadde "120 minutter i beina", ikke fordi vi var gode. Vinner vi, er motstanden svak. Taper vi, er det Runars skyld.

                Du får det til å høres ut som en "bad thing" om vi unngår nedrykk.

                Og det gjør ikke haugen av kritikere her inne?
                Ja, akkurat som godset, som forøvrig heller ikke har vunnet siden de møtte oss heller. Det var vel da treneren deres ble sykemeldt også.
                Start og Stabæk har tatt poeng mot de borte, mens Brann og Sarpsborg 08 har slått de hjemme siden vi møtte. de. Med andre ord var godset faktisk dårligere da enn tidligere i sesongen, selv om de også er det tredje svakeste bortelaget i hele Tippeligaen denne sesongen. Selv bak oss.

                Det er positivt om vi unngår nedrykk, men om det også betyr at man ikke gjør endringer på verken trenersiden eller andre områder, så vil det bare være et spørsmål om tid før vi spiller i OBOS uansett. DA velger jeg heller korteste vei.

                Det siste trenger jeg ikke å svare på, da jeg har gjort det 100 ganger tidligere.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4073

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Man kan ikke drive klubb slik. Se an treneren fra kamp til kamp. Useriøs drift av en "toppklubb".
                  LSK var en gang, i en fjern, fjern fortid, en klubb med ledere som viste nytenkning og som gikk sine egne veier.

                  Det ser ut som de såkalte lederne på Åråsen igjen gjør et nyvinningsarbeid og går helt nye veier!

                  Ikke bare innfører de "prosjektansettelse" av treneren, hvor han hver mandag vil bli vurdert og får beskjed om han har jobben i ytterligere en uke.

                  De innfører i tillegg en annen nyvinning som aldri før er sett i fotballen: hovedtrener og sportsdirektør pålegges samlivsterapi.

                  Det kan virke som om styret i alle fall har forstått at klubben er i underholdningsbransjen. Nå gjenstår det bare at noen forteller dem at det er laget som skal underholde. På banen.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3201

                    Vi bringer inn en mental trener som skal "bringe Runar og Torgeir tettere sammen". Runar har allerede bevist store mangler, så slik jeg ser det må det bety at Bjarmann skal ta et mye større sportslig ansvar.

                    Betyr ikke det i praksis at han stikker hodet inn i løkka? For når Runar mislykkes i fortsettelsen, blir det vel da helt umulig at han ikke tar Bjarmann med seg i dragsuget?

                    Kommentar

                    • Marit
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2010
                      • 885

                      Jeg lurer på om det rett og slett har blitt en konflikt mellom Bjarmann og Runar. Det så jo veldig rart ut at Bjarmann forlangte bedre resultater mens Runar slo til med at vi "bare skulle være der" og konstant har snakket ned laget og hva som kan være mulig å få til.
                      Andas in och andas ut
                      Orkar jag så orkar du

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 806

                        Er vel helt tydelig at kommunikasjonen dem mellom er dårlig

                        Kommentar

                        • caLitri
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 634

                          Opprinnelig skrevet av Marit
                          Jeg lurer på om det rett og slett har blitt en konflikt mellom Bjarmann og Runar. Det så jo veldig rart ut at Bjarmann forlangte bedre resultater mens Runar slo til med at vi "bare skulle være der" og konstant har snakket ned laget og hva som kan være mulig å få til.
                          Og sitatet skal jeg få sparken skal det være pga egne feil. Ikke andres...
                          Gi alt, stå på LSK

                          Kommentar

                          • ketil
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Feb 2004
                            • 246

                            Basert på gårsdagens intervju med Owe Halvorsen (Studio Åråsen), er jeg (ganske) sikker på én ting:

                            1) Runar er ikke denne klubbens største problem. Ikke i nærheten en gang.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3373

                              Ser Sves på Twitter - så tolker en jo dithen at det hele fremstår svært kaotisk. Hvordan kan en trener dra på jobb når halve styret ikke har tillit til deg som trener? Arbeidsforholdene blir ikke akkurat lettere. I tillegg kan det virke som det mest logiske for avgjørelsen var Owes dobbeltstemme, og at de som stemte imot krevde at Owe fortalte om splittet uenighet. For meg fremstår dette svært uheldig, og ikke minst kaotisk. Utad virker det svært lite profesjonelt av en toppklubb.

                              Så hvordan påvirkes spillerne av dette? Det er de som skal ta poengene utover. Ikke en mental trener, en styreleder som ikke eier kompetanse på området - en trener som har en plan, men som ingen følger. Dette er et lag som er så skakkjørt og langt ut på vidda. Jeg tolker Sves sine innlegg på Twitter at det nå skal foregå "ukentlige" møter avhengig av resultater i kamp. Det kan vel nesten virke som Runar må ta tre poeng mot Viking for å få fortsette. Etter kampen er det pause, og en evt. redningsmann kan få noenlunde tid til å forme laget frem til Odd-kampen.

                              Vi skal altså hente inn en mental trener som skal forbedre samhandlingen mellom Runar og Torgeir!? Er det de som skal ta poengene til klubben utover? Hva med spillerne?

                              Hva gjør klubben hvis vi taper de to neste? Sannsynligheten er meget stor for at vi ligger på direkte nedrykk med tap. Skal da Runar sparkes, og redningsmann komme inn? Klubben er i en alvorlig blindgate. Spørsmålet er om det ikke allerede er for seint for klubben etter dette.

                              Kommentar

                              • ynnor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 857

                                Hvordan kan de ta tre dager treningsfri i den viktigste perioden kanskje noengang for klubben? Det er jo to ukers spillefri etter helgen. Vært deilig om sjefen min sa " Nå har du prestert dårligere enn noen andre på denne jobben gjennom tidene,så ta deg tre dager fri og rensk hjernen "

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  Opprinnelig skrevet av ynnor
                                  Hvordan kan de ta tre dager treningsfri i den viktigste perioden kanskje noengang for klubben? Det er jo to ukers spillefri etter helgen. Vært deilig om sjefen min sa " Nå har du prestert dårligere enn noen andre på denne jobben gjennom tidene,så ta deg tre dager fri og rensk hjernen "
                                  Er vel sikkert noe egentrening, men fri i forhold til fellestrening. Er vel noe med å få litt distanse fra kaos og kål, samle positiv energi andre steder og slikt.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av ketil
                                    Basert på gårsdagens intervju med Owe Halvorsen (Studio Åråsen), er jeg (ganske) sikker på én ting:

                                    1) Runar er ikke denne klubbens største problem. Ikke i nærheten en gang.
                                    Det mest komiske med hele intervjuet var når Owe sa at man tok en ny vurdering så kort tid etter fredningen han ga i forrige uke fordi lagene bak oss på tabellen vant. Sier vel egentlig alt om hvordan klubben styres og mistankene mine om at følelser går foran fornuft, og at de ikke har et fnugg av fotballkompetanse.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Så hva er i så fall knuten(e) på tråden mellom Torgeir og Runar? Hva sier ryktene? Jeg har ikke tillit til noen av dem, synes begge gjør valg som ikke gir inntrykk av en klar og god sportslig visjon for klubben. Og Torgeir har vært her lengst.

                                      Kommentar

                                      • krogen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2009
                                        • 228

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21

                                        Det siste trenger jeg ikke å svare på, da jeg har gjort det 100 ganger tidligere.
                                        OK. Let me rephrase: Dere som etterlyser langsiktighet og plan (for øvrig småfrekt av forumister i 20-åra (jeg sier ikke du er i 20-åra) sett opp mot klubbens 42 sesonger på rad i toppdivisjonen), du må kunne sees på som en av de som målbærer dette (mer enn 100 ganger), vil dere stå bak klubben selv om dere er i mot planen/strategien?

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av krogen
                                          OK. Let me rephrase: Dere som etterlyser langsiktighet og plan (for øvrig småfrekt av forumister i 20-åra (jeg sier ikke du er i 20-åra) sett opp mot klubbens 42 sesonger på rad i toppdivisjonen), du må kunne sees på som en av de som målbærer dette (mer enn 100 ganger), vil dere stå bak klubben selv om dere er i mot planen/strategien?
                                          Hva er valget, å bytte klubb? For en fornærmelse!

                                          Kommentar

                                          Working...