Det er jeg helt enig i, men samtidig tror jeg Stahre hadde løst dette bedre enn de fleste andre svenske trenere. Min oppfattning er at han er relativt pragmatisk og gjør det beste ut av korta han får utdelt. Det var ikke en ambisiøs spillestil og posessionfotball som ga AIK gull i 2009. Det hadde de nok heller ikke mannskap til. Muligvis er dette også en svakhet da han ikke har en like klar visjon som en del andre svenske trenere når han får frie tøyler økonomisk.
Jeg tror de svenske trenerne som har feilet i TL de siste årene har kommet hit med god tro på egen filosofi etter suksess i Allsvenskan, der spillermaterialet holder ganske likt nivå. Både Haglund og Norling, men også Tom Prahl. Stahre ville nok være mer ydmyk og åpen, og hans suksess i AIK baserte seg til stor del på kynisme. De andre tre har kommet med en god porsjon naivitet og spillemessige dogmer som ikke alltid funker i Tippeligaen.
Jeg tror de svenske trenerne som har feilet i TL de siste årene har kommet hit med god tro på egen filosofi etter suksess i Allsvenskan, der spillermaterialet holder ganske likt nivå. Både Haglund og Norling, men også Tom Prahl. Stahre ville nok være mer ydmyk og åpen, og hans suksess i AIK baserte seg til stor del på kynisme. De andre tre har kommet med en god porsjon naivitet og spillemessige dogmer som ikke alltid funker i Tippeligaen.
Kommentar