Må også legge til at hyllesten av Haglund og Mjelde både før og etter kamp var fantastisk.
Lillestrøm Sportsklubb - Bodø / Glimt .2. november kl 18:00
Collapse
X
-
-
Tenk hva Friday kunne betydd hvis han hadde blitt satset på fra starten av sesongen. En spiss som kan holde på ballen og samtidig score på sjansene er det vi har manglet for å kunne tatt medalje. Her har Haglund gjort en megafeil.Kommentar
-
Om Friday ville vært satset på så ville vi "muligens" klart å klatre en plass eller eller to. Det er jo bra!
Problemet da er at Erling ville ha blitt satset på for å få LSK.2 opp i 2.divisjon. Vel... det hadde ikke Erling klart! og LSK 2 hadde fortsatt i 3.DivisjonKommentar
-
I tillegg har vi lagmessig prestert langt bedre offensivt de to siste kampene, der Fred Friday var glitrende i den ene av de. I forrige kamp som minner veldig om denne i det offensive spillet med masse folk i boks, så leverte også EK en fin scoring. Jeg mener dette også har masse å si for Palmi sine prestasjoner.
Hadde bare Barcelona begynt å bruke Lionel Messi som 15-åring istedenfor 17-åring hadde de sikkert vunnet flere pokaler også??
Alt til sin tid, og når Fred Friday presterer som han gjør i dag i sin debut fra start, så synes jeg det bare blir håpløst å kritisere noen for øyeblikket det skjer på. Spillerutvikling handler jo i stor grad om å gi unge spillere som han gode opplevelser, og det har han fått massevis av for ett LSK2 som har rykket opp på et nivå han har scoret bra med mål på, og med flere innhopp i Tippeligaen før det ble kronet i dag med å få starte i en kamp mot et B/G lag uten noe å spille for, og ikke minst for et LSK lag med lave skuldre etter en solid seier sist. Det er den perfekte arenaen for en ung gutt som han å levere på, og det gjorde han til gangs.
Gleder meg til å se han videre allerede i neste kamp, og ikke minst neste sesong.Kommentar
-
Friday har definitivt ikke vært så god tidligere, han har tatt store steg i det siste. Når han kom inn tidligere i sesongen var han langt i fra god nok til å danke ut Erling.Kommentar
-
Står med både mål og målgivende på sine få og korte innhopp, synes det uansett blir en søkt sammenligning basert på hvor hardt man har kjørt på Erling i år. Og det blir jo egentlig bare tydeligere at prioriteringa her har vært en helt bevisst plan fra lagledelsens side, og at man har fått tilnærma maks uttelling både med a-lag og rekrutter. Langt viktigere for klubben å få opp andrelaget enn å nå e-cup, det har jo nettopp Fridays innsats vist i det siste, for der har ihvertfall ikke jeg sett de stegene du nevner. Hele høsten har egentlig fremstått som en skikkelig motivasjonsprøve, men han har bestått og kronet det hele mot Glimt.Kommentar
-
Skulle så gjerne ha sagt at Fridays kanonkamp kom som et resultat av at lagledelsen venta med å sette ham opp i startelleveren til han var moden for oppgaven. Men faktum er jo at han fikk plassen fordi Erling er skada. Eller ?Kommentar
-
De kunne jo starta Pellegrino hvis de mente at Friday ikke var klar.Kommentar
-
Er ingenting å kritisere noen for, og dette maset om når unge spillere skal benyttes går igjen i alle klubber som sitter på potensielle juveler, og som regel har trenerapparatet rett og gjør de samme vurderingene. Raheem Sterling fikk også spille alt for lite i starten skal man tro Liverpool supporterne, men når han knapt nok klarte å stå opp av senga etter jul første sesongen, så tyder det på at man heller slapp han til for tidlig enn for sent nettopp pga de ekstreme ferdighetene.
Som både Johan og Magnus sier i intervjuet etter kampen på RB på spørsmål om hvorfor han ikke har spilt fra start før, så har ikke Fred Friday hatt dette nivået inne før nå nylig, og har slitt med å få ut dette potensialet i både 3.divisjon og på trening.
Johan sa vel også at han har vært veldig vanskelig å forholde seg til på banen tidligere, men har tatt store steg siste tiden og glimtvis vist hva som bor i han. I tillegg sier Magnus Haglund en veldig viktig ting om at man må vise dette nivået på trening og i hverdagen også, da det er den viktigste utviklingsarenaen hans.
Dette samsvarer jo ganske bra med det folk her inne som ser 3.divisjonskamper og treninger sier, og det er ikke mer enn en måned siden jeg leste at Fred Friday var langt unna a-laget for øyeblikket etter en juniorkamp.Kommentar
-
Bare en ting som fortsatt irriterer meg, somlinga til Origi. Jeg vil ha raske utkast og korte utspill med oppbygging bakfra på dager der laget tydelig er i dytten, som i går. Slik spiller man på seg selvtillit. LSK skal holde tempo hjemme, og det håper jeg en ny trener virkelig står hardt på. Færre lange utspark, uthaling når det er taktisk riktig.Kommentar
-
gilbertKommentar
-
Helt enig i analysen til Gilbert (hva som har skjedd på trening vet jeg dog lite om). Og man skal ikke glemme at han fortsatt er bare 19 år. Er han ikke nå på alder med hva Ujah var når han kom til klubben? Det må man ikke glemme. Å startet sesongen med en 18 år gammel gutt på topp, så ville man neppe gitt spilleren selv eller laget rett utvikling. Det ville garantert gitt negativ oppslutning her inne.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Helt enig i analysen til Gilbert (hva som har skjedd på trening vet jeg dog lite om). Og man skal ikke glemme at han fortsatt er bare 19 år. Er han ikke nå på alder med hva Ujah var når han kom til klubben? Det må man ikke glemme. Å startet sesongen med en 18 år gammel gutt på topp, så ville man neppe gitt spilleren selv eller laget rett utvikling. Det ville garantert gitt negativ oppslutning her inne.Kommentar
-
Fred overbeviste veldig like før Pellegrino kom, og hadde på de siste tre korte innhoppene sine i tippeligaen både målgivende og mål som var med på sikre oss viktige poeng. Så kommer altså en ny spiller, er med på et par treninger, og er allerede foran i køen… Jeg hadde rett og slett blitt forbannet!Kommentar
-
Friday kan være vår neste Ujah. Gleder meg til å følge gutten fremover. LSK har lange tradisjoner for å gjøre salg til utlandet, og som Per Kristian Torvik skrev sin kommentar i mandagens rb, så har trolig LSK til sammen de siste 25 årene solgt spillere for mer penger enn noen annen norsk klubb. LSK er en import/eksport-bedrift.
Men før han evntuelt selges, må han utvikle seg mer og spille seg jevnt god i LSK. Fofana virker å være god om dagen også. Så disse gutta kan lage mange målgivende og mål for oss neste år.
Hvis de ikke selges før den tida da...Kommentar
-
Men fortsatt er det noen ikke så kloke hoder som mener at de må opp til Molde for å komme seg til utlandet.Kommentar
Kommentar