Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Johan, for min del.
Andreplass er Fofana. Blitt stabil og TLs x-faktor. Et par vidunderlige kasser, og den deiligste av alle på UIlevål.
Tredjeplass er Lundemo. Ligner allerede på Ståle i spillerstilen.
Johan, for min del.
Andreplass er Fofana. Blitt stabil og TLs x-faktor. Et par vidunderlige kasser, og den deiligste av alle på UIlevål.
Tredjeplass er Lundemo. Ligner allerede på Ståle i spillerstilen.
Fofana stabil? Har vel bidratt lite siden etter Haugesund kampen 31 august.
Veldig mange som har levert varene og mer til i år synes jeg.
Origi, Fofana, Lundemo, Johan, Riise, PVM er spillere jeg mener har levert godt nok til å få denne utmerkelsen. I tillegg har Ringstad vært meget god på sitt beste, SKM har levert når han har fått spille. Amundsen har tatt nivået overraskende bra, MØ har vist seg som en solid stopper. Alt i alt har mange stått frem i år, på tross av alt rotet rundt klubben har spillere, trener og støtteapparat virkelig levert noe de kan være stolte av!
Valget er vanskelig, men for meg så er det 3 stykker som det står mellom, Origi, Johan og Riise. Origi har levert en meget god sesong og det er deilig å ikke drite på seg hver gang det er en mulighet til motstanderlaget (undertøysbudsjettet mitt er halvert i år). I tillegg er han en gjennomført bra fyr. Johan er Johan, utrolig viktig for balansen i laget vårt, i kampen mot søppla var han helt rå. Johan vinner nok prisen, men jeg velger å stemme på BHR. Han har blitt brukt i flere posisjoner, men virkelig vært en åpenbaring på backen. Løser kapteinsrollen med bravur og har ekte "LSK-tæl". Assistkonge, anvendelig og definisjonen på en kriger.
Helt enig. Men det blir da, etter min mening, feil å bruke "stabilitet" som et argument for Fofana som årets spiller. Ja, han har blitt mye bedre i år og en større del av laget, men stabil er han ikke.
Helt enig. Men det blir da, etter min mening, feil å bruke "stabilitet" som et argument for Fofana som årets spiller. Ja, han har blitt mye bedre i år og en større del av laget, men stabil er han ikke.
Jeg har han på andre fordi han har levert stabilt bra i hele år. Ingen leverer Weltklasse i hver kamp. Gjør ting på egenhånd som ingen andre pr idag er istand til. Er dessuten veldig flink til å spille frem andre, noe som faktisk er uvanlig for den spillertypen - som stort sett har nesa planta i skotuppa og turer fremover.
Han har sine negative sider selvsagt. Først fremst at han er skjør som et aspeløv når noen tar på han. Er en utpreget offensiv spiller og lett å se når han begynner å bli sliten og ikke klarer å utføre defensive oppgaver. Totalsett har han levert i overkant av ihvertfall det jeg trodde han ville, og for meg resulterer det i en god nummer to bak Yohan
Jeg har han på andre fordi han har levert stabilt bra i hele år. Ingen leverer Weltklasse i hver kamp. Gjør ting på egenhånd som ingen andre pr idag er istand til. Er dessuten veldig flink til å spille frem andre, noe som faktisk er uvanlig for den spillertypen - som stort sett har nesa planta i skotuppa og turer fremover.
Han har sine negative sider selvsagt. Først fremst at han er skjør som et aspeløv når noen tar på han. Er en utpreget offensiv spiller og lett å se når han begynner å bli sliten og ikke klarer å utføre defensive oppgaver. Totalsett har han levert i overkant av ihvertfall det jeg trodde han ville, og for meg resulterer det i en god nummer to bak Yohan
Vi får bare være uenige. Jeg synes også han i altfor mange kamper hatt en holdning som ikke er bra i det hele tatt. Og jeg er sikker på en del av "skadene" han har hatt under kamp er en unnskyldning fordi han er sliten og trenger en pause.
Intet er bedre enn at det er flere spillere jeg mener virkelig fortjener prisen, sånn som det er nå.
Til slutt landa jeg på Riise, som jeg rett og slett ikke klarer å komme utenom.
Offervilje og instilling i særklasse, tatt backrollen med storm (som det så tabloid og fint heter), og ligger på topp på servitørlista. Bjørn har levert en Bjørnsk sesong.
Så får vi se om de andre som kniva om stemmen leverer ennå bedre neste sesong (og i gult og svart da, vel og merke)!
Men jeg synes virkelig Lundemo burde få en eller annen utmerkelse slik at han skjønner hvor mye vi setter pris på han.
Hvis jeg ikke husker helt feil, har vi vel hatt en utmerkelse for årets unge spiller, årets komet eller lignende. Er vel ingen tvil om hvem som bør få denne.
Jeg vet ikke hvor grensa eventuelt går for å kunne være årets unge spiller, om det er en pris. Men jeg tror det mange faktisk glemmer er at Ødegård er født 1993, mens Lundemo 1994. Ikke store forskjellen med andre ord. Vi er faktisk blant lagene som slipper inn færrest mål i ligaen og her mener jeg Ødegård har vært en viktig brikke. At han ikke er inne på topp 10 en gang er for meg rart.
Jeg så at Arnold Origi fortjent ble valgt som årets spiller.
Kan man offentliggjøre den prosentvise fordelingen av avstemmingen her inne?
Vet jo at det er langt fra like mange som skriver i tråden som det er folk som stemmer, men var såpass mange som mente noe annet her at jeg synes det hadde vært interessant å se hvor tett det var i mellom de øverste.
Jeg lurte på det samme, og fikk til svar at Johan var nummer to og Lundemo nummer tre. Det er en bra og riktig pall, synes jeg. Personlig hadde jeg byttet om på Arnold og Johan, men har ingen problemer med å akseptere utfallet, siden det er så vanskelig å sammenligne keepere og utespillere.
Jeg lurte på det samme, og fikk til svar at Johan var nummer to og Lundemo nummer tre. Det er en bra og riktig pall, synes jeg. Personlig hadde jeg byttet om på Arnold og Johan, men har ingen problemer med å akseptere utfallet, siden det er så vanskelig å sammenligne keepere og utespillere.
Takk for svar på hvem som i alle fall var nærmest, selv om jeg fremdeles synes man bør kunne offentliggjøre selve resultatet nå som det er klart.
Personlig hadde jeg akkurat samme liste som deg, og satt med et inntrykk basert på det jeg har lest her inne om at Johan Andersson må ha vært ekstremt nærme Arnold Origi. Har uansett ingen kommentar til selve resultatet annet enn at det er fullt fortjent og at man for første gang på lenge har hatt mange gode kandidater i mine øyne.
Uansett moro at vi har fått en av Tippeligaens beste keepere igjen.
Kommentar