Treningskamper 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Brændsrød ser da veldig frisk ut!
    ..................

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Ikke noe etablert spill, det går i raske overganger.

Kommentar

• andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

Udjus får jo angst hver gang det kommer et tilbakespill. Livsfarlig. Han Finnen ser da ganske lovende ut. Gøy å se at vi har en gjennomgående profil på unggutta som kommer opp. Mye teknikk og fart. Ellers en rotete kamp med masse fram og tilbake og feilpasninger, men det er sånn det er i Januar. Kan se ut som vi får stabla et brukbart lag på beina i år. Om noen signeringer slår til:

-----------Origi------------
        BHR-Rexhepi-Kippe-Stian
        --------Gecov-Johan------
        --Noen-Lundemo-Fofana--
        -----------Friday-----------

Høyrekanten veit jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Men alternativer har vi jo. Bare usikker på hva som er best. Bra dekning her, spesiellt sentralt på midten. Med Rexhepi ser det vel greit ut i backrekka også. Friday tror jeg kan få et breakthrough om han satses på.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2564

Opprinnelig skrevet av runarM
          Victor Grodås virker fresh. Venstrebacker klarer vi åpenbart å skaffe nok av.
          Så det var Victor Grodås. Uten speaker og ingen nr 2 på TV2 Sporten sin lagoppstilling, fikk jeg rett og slett ikke tak i hvem det kunne være. Gjorde en bra figur.

Har sjelden sett en spiller med så lyst på å få ballen som Cyril. Han hoja og skreik. Gjorde seg spillbar. Tok for seg på banen og burde nok skutt selv når han totalt uegoistisk ga ballen videre til Lundemo.

Synes prøvespillerne var lovende. Stille fra Finland virka solid. Grodås var overraskende bra. Såpass god at det nesten bør gi Bjarmann og gjengen litt hodepine. 3 venstre backer er litt vel flott, med mindre feks Simen blir omskolert til kant.

Å slakte noen etter en treningskamp I januar, kan andre ta seg av. Veldig tidlig i oppkjøringa - mye kan skje.

Gøy å se på fotball igjen, selv om det var en litt stusslig kamp.
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Var dette en videreføring av Haglundfotball eller et skritt mot mer Bergfotball (som LSK-trener). Vanskelig, om ikke nærmest umulig å konkludere selvfølgelig, men etter dette sitter ihvertfall jeg igjen med følelsen av det sistenvnte. Og det er ikke et kvalitetstegn når man tar i betraktning det klubben nå satser på av spillertyper. Det må være mindre luft under ballen når offensiven består av raske og heller småvokste karer, den skal havne på lissa eller i rom, ikke som en hodeduell. Det krever et helt annet fokus på igangsettinga bakfra og kvaliteten der.

Er ikke imot mer direkte fotball, men den kan ikke bestå i snøballer dypt fra egen halvdel mot en spiss og spillere som ikke er oppspillspunkt. Det vil være en videreføring av hva Haglund startet på, et lag som kan variere spillemessig mellom etablert spill og raske overganger, som gjør at man kan holde et mer stabilt høyt tempo gjennom nitti minutter. De gangene vi klarte det under Haglund spilte vi vår beste fotball, helt i Norgestoppen. Målet må være å få til dette oftere, ikke å gå tilbake på den utprega kontringsfotballen man drev med under Berg.

Det blir spennende å følge dette videre, jeg håper i det lengste.

Kommentar

• Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5918

Setter en femmer på at vi beholder Rexhepi.
              Ellers synes jeg det var lite å tolke ut av kampen.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3264

Opprinnelig skrevet av Børge
                Å slakte noen etter en treningskamp I januar, kan andre ta seg av. Veldig tidlig i oppkjøringa - mye kan skje.
                Enig i den, ser heller ikke noe behov for å slakte noen ennå. Det var vel ganske åpenbart hvem som ikke ser ut til å ha tatt steg, og må konsentrere seg om å skinne i 2. divisjon. En viktig jobb det også.

Det som var mest positivt var at Runars mantra "innsats" ser ut til å ha festet seg hos mange. Til tidlig treningskamp å være var innsatsen hos de fleste upåklagelig. Hyggelig at de unge går foran. Kolstad var den mest positive for meg, men også Brændsrød, Bonke og Ofkir får stjerne i boka. Begge prøvespillerne får også mer enn godkjent.

Kommentar

• Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

En ting som er sikkert er i alle fall at Runar tolker 4-2-3-1 på samme måte som Haglund, Powell, juniortreneren og for så vidt de aller fleste trenere i verden. Alle de nevnte sier at de spiller 4-2-3-1, så får det være opp til hver enkelt å bestemme hva en formasjon er. Den mest logiske definisjonen jeg vet om, tar utgangspunkt i strukturen uten ball. Rett og slett fordi tallkombinasjonene blir uklare og flytende når et lag har ballen. Ut fra den definisjonen spiller Runar, og de aller fleste andre selverklærte 4-2-3-1-trenere, en slags hybrid mellom 4-4-1-1 og 4-4-2. De to flate firerne ligger rimelig fast, mens posisjoneringen til de to fremste avhenger av motstander, ballens posisjon og kampplanen.

Det store mysteriumet er hvorfor "alle" andre klubbers lagoppstillinger blir satt opp i 4-2-3-1 (dersom de bruker den formasjonen...) på TV og lignende, mens LSKs lag alltid blir satt opp i 4-4-2 eller 4-4-1-1. Uklar kommunikasjon fra trenerne kan være en faktor, men både Haglund og Powell hevdet jo selv at de spilte 4-2-3-1. Tradisjon/vane kan også spille en rolle, da LSK er en "4-4-2-klubb" og Henning Berg kalte formasjonen sin 4-4-1-1 (selv om mange ville kalt den en 4-2-3-1). RBs dekning er åpenbart viktig, og de opererer alltid med 4-4-2 eller 4-4-1-1. En siste forklaring kan jo være rekkefølgen man velger å fylle ut dommerkortet i. Dette er det vel materialforvalter som har ansvaret for, og skal man holde seg innenfor retningslinjene om å holde seg til tre ledd, må man sette opp en 4-2-3-1 som en 4-4-2 eller en 4-5-1.

Dette er strengt tatt ikke viktig, men det har forundret meg ganske mye at det er sånn. Kommentatoren på TV2 Sumo var veldig tydelig på at LSK spilte 4-4-2 fra start, enda Runar har vært helt klar på at hans foretrukne formasjon er 4-2-3-1. Og som alle kunne se, lå jo Osvold betydelig lavere enn nigerianeren fra start, så noen flat 4-4-2 var det aldri snakk om.

Kommentar

• vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

Dette var vel en ok første treningskamp. Tett bakover. Hadde Hæcken i hele tatt noen målsjanser? Til tider greit pasningsspill hvor vi spiller oss ut, men blir "lette" på motstanders halvdel og skaper for lite offensivt.

Positivt fra Rexhepi. Synes han var vår beste, sammen med Riise. Ro med ball og god i duellespill. Hvis mannen er relativt hurtig, slik at han kan spille med Kippe - er det bare å signere. Mangler han tempo må han sendes hjem. Vanskelig å vurdere hurtigheten ut i fra denne kampen.

Ble også positiv til Bonke etter dette. Ja, han mangler litt ferdigheter med ball. Men er en spillertype som det ikke er så mange av i den defensive midtbanerollen. Stor rekkevidde og god duellkraft.

Men jeg skjønner lite av at en uaktuell Grodås (som hadde vært perfekt hvis vi bare hadde en VB) spilte en hel omg, mens stortalentet Keiva Ghaedamini satt på benken og kun fikk 5 min.

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6104

Opprinnelig skrevet av andersmm
                      -----------Origi------------
                      BHR-Rexhepi-Kippe-Stian
                      --------Gecov-Johan------
                      --Noen-Lundemo-Fofana--
                      -----------Friday-----------

Høyrekanten veit jeg ikke hva jeg skal gjøre med.
                      Tror cyril kan gjøre det veldig skarpt på høyrekanten om vi henter han. Ser for meg at han, friday og fofana kan bli kanon offensivt. Lundemo anderson pg gecov kunne gjort midtbanen solid.

Kommentar

• Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

Signerer vi Rex Rodney og Gecov, samt han nigerianeren på topp, så blir det medalje!

Kommentar

• vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

Opprinnelig skrevet av vermu
                          Dette var vel en ok første treningskamp. Tett bakover. Hadde Hæcken i hele tatt noen målsjanser?
                          For å svare på mitt eget spørsmål så hadde svenskene i hvert fall en målsjanse da de skjøt over fra god posison i 2.omg.

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2564

Opprinnelig skrevet av vermu
                            For å svare på mitt eget spørsmål så hadde svenskene i hvert fall en målsjanse da de skjøt over fra god posison i 2.omg.
                            Og den var stor!
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Superstefan
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 2180

Stemmer det at det er treningskamp på lørdag eller bare jeg som loker?
                              Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Opprinnelig skrevet av Superstefan
                                Stemmer det at det er treningskamp på lørdag eller bare jeg som loker?
                                De reiser vel til La Manga, så det er du som loker (alt. jeg som plantet idéen i hodet ditt)
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Det er andrelagskamp mot Turn, er det ikke? Som i praksis vel blir en juniorkamp fra LSKs side med så mange på La Manga.

Kommentar

• Oldtimer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2011
                                    • 316

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Det er andrelagskamp mot Turn, er det ikke? Som i praksis vel blir en juniorkamp fra LSKs side med så mange på La Manga.
                                    Takk, hadde oversett at det sto LSK2 i oversikten!

Kommentar

• LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3410

Blir kampene våre på La Manga vist noe sted? Sumo?

Kommentar

• Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2564

Opprinnelig skrevet av LS89
                                        Blir kampene våre på La Manga vist noe sted? Sumo?
                                        Ja. Husker ikke hva nettsiden heter, men linken er litt lengre tilbake i tråden (jeg som la inn link - om det hjelper på letingen).
                                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2429

89,- pr match eller noe i nærheten

Kommentar

Working...