Danskene har vært flinkere til å utnytte medvinden ja, større presisjon i bl.a. crosserne.
Treningskamper 2015
Collapse
X
-
2015 som i 2014. Fofana legger seg ned med en eller annen rar skade etter 67. minutter.
Edit: 45sek senere er han på banen frisk og rask.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Forstår ikke hvorfor man på død og liv alltid drar dit. Om fotball faktisk er fokuset, så kanskje man skal dra et sted som ikke er forbannet med evig stiv kuling."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Er det ikke norsk toppfotball som betaler for dette oppholdet på La Manga? Tror ikke det er mange klubber i Tippeligaen som, i den økonomiske situasjonen norsk fotball er i, har råd til 10 dagers treningsleir med 2-3 kvalifiserte motstandere til kamp av egen lomme.MortenKommentar
-
Gratis treningsleir er for bra til å si nei til, men utbyttet av treningskampene når så mye bestemmes av naturen kan jeg ikke skjønne annet enn at må være en svært irriterende faktor for de involvert. Parodier er ingen tjent med.
Hva kan man så trekke ut av denne "kampen"? Vel, man får vel egentlig bekrefta hva det må jobbes med. I første omgang presisjonen i det mer direkte spillet, i andre bevegeligheten og killerinstinktet på siste tredjedel i spillet langs bakken. Utover Udjus som den som redda et resultat, så er det gledelig å se en faktor i boksen igjen, representert ved Friday sin scoring. Uforutsigbar og resolutt. Bonke har noen dunderfeilpass og bruker fortsatt litt for mye tid med ball, men tar tak og går foran. Har hele tiden hevdet han blir en faktor allerede i år og det står jeg på.Kommentar
-
– Dette er en parodi, en vits. Det er det samme hvert år med denne vinden, så vi kunne like gjerne vært hjemme i LSK-hallen, sier en oppgitt Bjørn Helge Riise om vindkastene, som La Manga er blitt så kjent for.Kommentar
-
Dagens kamp syntes jeg iallfall ga bud om at en fortsatt legger vekt på å kunne holde ballen i laget, bygge opp bakfra og spille sitt eget spill, selv om det i andre omgang delvis ble påtvunget av motvinden. I treningskampen mot Häcken ble det, også etter Runars vurdering, litt for mye kontrings- og overgangsspill, der også han ville ønska å holde ballen i laget noe mer og lenger. Men i forhold til Haglund blir det nå helt opplagt forsøkt på hurtigere og mer direkte spill framover.
gilbertKommentar
-
Fikk dessverre ikke sett kampen i dag, men leser at vinden gjorde selve kampen til en parodi.
Hvordan så den fysiske formen til spillerne ut kontra de siste årene. Leste tidligere i uken at Runar hadde lagt inn forberedelse mot kampene og heller ville trene hardt tidlig i oppholdet. Det er jo en forandring fra de siste årene der man stort sett har trent hardt uten å ta hensyn til kampene.
edit: ser "gilbert" ga meg svar på det meste i et innlegg samtidig som jeg skrev mitt. Takk!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar