Treningskamper 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Når er Johan tilbake?

Kommentar

• Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

Dette er første matchen jeg ser i år. Er dette noen fremgang, tilbakegang eller det slik vi har sett ut i år?

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2564

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Dette er første matchen jeg ser i år. Er dette noen fremgang, tilbakegang eller det slik vi har sett ut i år?
        Det du så i dag, det er tradisjon. Taper for S08 og foran dem i serien. Kan ikke huske EN god kamp mot S08 i serien.

16 mai det gjelder mot S08.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4397

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Synes det var den dårligste i år. Spesielt defensivt var det stor forskjell fra tidligere. 3 veldig billige mål i mot. Offensivt var det ganske mye likt, sliter med rytmen og samhandlingen. Skaper generelt for lite. Laget vårt er nok ikke bedre enn at vi er veldig avhengige av spesielt Johan og Riise. Når begge de er borte så er det litt tynn suppe. Men uansett vanskelig å si hvor vi står etter etter en slik treningskamp. Av en eller annen merkelig grunn sliter vi alltid mot Sarp.
          ..................

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Ikke tilfeldig at målene renner inn bakover når vi først møter norsk motstand fra toppdivisjonen, det blir litt mindre omstendelig fotball å forsvare seg imot. Og dessuten er det jo et lite spøkelse man har fått i Sarpsborg resultatmessig. Samtidig er kampene mot nettopp dette laget de tre siste åra en meget god målestokk på hvordan LSK utviklet sitt eget spill under Haglund, fra å være et ballførende lag mot oss ble de etterhvert ett lag som måtte spille på våre betingelser.

Ikke solgt på noen av islendingene, spesielt ikke Viljalmsson, som neppe blir noen faktor for oss i år. Margeirsson må være stinn av matchtrening nå, og jeg skjønner at Runar vil ha ham igang, men synes han mangler tilstedeværelse og trøkk i spillet sitt. Et trykk Bonke har med renter. Marius skal være en sentral spiller, men får nærmest ikke lov til å være det slik vi velger å spille oss ut bakfra. Backene slår langt og upresist i lengderetning, Stian utfordrer aldri med ball. Jeg liker fokuset på crossere, representert spesielt ved både Rex og Fofana, men presisjonen er milevis fra godkjent og gjør oss svært sårbare, som vi ser i dag.

Kombinasjonene mellom Stian og Fofana er ikke-eksisterende, det samme er løpene med ball fra Marius. Friday er sterk, men får for sjelden ballen i beina langs bakken og mulighet til å spille på det han virkelig kan. Runar har sagt at man skal dyrke de med det lille ekstra, det gjelder forhåpentligivs flere enn Fofana. I dag var det umulig å få øye på.

Kommentar

• Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

Hva gjør dem egentlig på trening? Ser jo ut som dem aldri har sett hverandre før. Noen har overvurdert ett par islendinger, for ingen av dem er noe bedre enn de som alt er i klubben. Ville mye heller sett kompisen til BHR og han vingen/spissen som var her på prøvespill. Men kudos til den nye sjefen i laget, Lum er SJEF!

Kommentar

• Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4668

Så ikke kampen i dag, men hva faen?! Skjønner at det bare er treningskamp og at dommerne derfor ikke vil ødelegge for treningen gjennom utvisninger, men det her kan da ikke tillates?

Møkkamennene Zajic og Hobber Nilsen overgår seg selv. Bonke er i hvert fall mann nok til å holde seg på beina. Bra fyr!

Kommentar

• knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9539

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  http://www.rb.no/Her_klikker_det_for...-43-28251.html

Så ikke kampen i dag, men hva faen?! Skjønner at det bare er treningskamp og at dommerne derfor ikke vil ødelegge for treningen gjennom utvisninger, men det her kan da ikke tillates?

Møkkamennene Zajic og Hobber Nilsen overgår seg selv. Bonke er i hvert fall mann nok til å holde seg på beina. Bra fyr!
                  Zajic var vel lett antennelig etter å ha blitt takla så hardt på ankelen at skoen datt av 10-15 min før. Så hvis Bonke var borti den samme ankelen her så "skjønner" jeg hvorfor han klikka.

Reagerte mer på at kommentator litt tidligere sa: "Haha. Nok en gang ligger en Sarpsborgspiller nede", da Bojan "satt der" uten sko med kakk i ankelen, samtidig som kommentatoren også tenkte på situasjonen hvor flere folk (var det Kerr, Friday og en Særp-forsvarer tru?) kræsja sammen ell hva faen. Iaff så tok ene Særpingen ordentlig telling. Er greit at Særp er pingler, men da får man heller le av pinglesituasjonene, ikke de reelle. Men meg om det.

Kommentar

• 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

Opprinnelig skrevet av Folke
                    Hva gjør dem egentlig på trening? Ser jo ut som dem aldri har sett hverandre før. Noen har overvurdert ett par islendinger, for ingen av dem er noe bedre enn de som alt er i klubben. Ville mye heller sett kompisen til BHR og han vingen/spissen som var her på prøvespill. Men kudos til den nye sjefen i laget, Lum er SJEF!
                    Kan vi ikke begynne med sånn det er hockey. Det er perfekt. Da kan vi hente spillere og være positive. Hvis de ikke presterer i Treningskamper og ca 2 med til seriestart. Høre på supporterne og sparke de ut og hente noen andre.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Synd at hverken klubbens hjemmeside eller RB kan bruke intervjuer med Runar til å snakke om fotballen som spilles. At spillere som lever av yrket sitt takler tap som proffer tar jeg som en selvfølge. Det er helt uinteressant. Derimot bekymrer det at en trener som etterlyser flere innlegg ikke påpeker at det blir vanskelig så lenge backene som skal holde bredden i formasjonen, og i hovedsak stå for disse innleggene, istedenfor nærmest konsekvent slår lange baller i lengderetning dypt fra egen halvdel. Og man blir enda mer forvirra når samme trener faktisk etterlyser mer direkte fotball.

Mere dunking over midtbanen altså, til tross for en ny nr.10 som selv i all sin beskjedenhet nokså tydelig kommuniserer ut at han ble lite involvert? Det må vel være et paradoks at han tvertimot etterlyser mer tålmodighet i eget spill? Hva betyr mer direkte fotball i Runars univers egentlig? I 4-2-3-1 og med de spillerne LSK har til forvaltning, nesten kjemisk fritt for luftkonger?

Kommentar

• vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

Som regel mulig å dra positive ting ut av treningskamper. Etter Sarpsborg-kampen har jeg store problemer med dette. Få eller ingen enkeltspillere som utmerket seg. Offensivt omtrent som tidligere i år, mens bakover var det ikke tett lenger.

Fin dødballscoring og at Simen Kind Mikalsen også fungerer som back-up på stopperplass, er vel det beste vi kan få ut av denne.

Dagens kanarifugl: Lum Rexepi
                        Last edited by vermu; 01.03.2015, 18:54.

Kommentar

• Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

Jeg synes det er i drøyeste laget å dømme LSK anno 2015 ut fra kampen mot det beste laget i Østfold. For det første mangler LSK flere som trolig vil være i startoppstillingen når serien starter, blant annet Johan og Kippe. For det andre spilte vel Ringstad sin første kamp på et halvt år. For det tredje har vi en mengde nykommere i stallen, og laget må få lov til å bli bedre kjent med hverandre.

Av nykommerne var Rex og Brændsrød særdeles positive, mens islendingene beklageligvis var mer anonyme. Ellers har jeg trua på at Ofkir kan gi oss mye vi kan glede oss over i årene som kommer, selv med en litt dårlig vurdering når han passet til medspiller i offside istedet for å avslutte selv.

Motstanderlaget viste seg forøvrig fra en litt ny side. Flinke til å spille på én touch, og i motsetning til LSK: treffe med pasningene. Det gikk fort fremover når de først satt fart. Kan bli et overraskelseslag i år.
                          Knurr...

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Johan betyr det mye å få tilbake, men jeg er langtifra overbevist om at Margeirsson er noen god match med Lundemo. Jeg frykter at vi mister en attraksjon i Bonke fordi det ligger mye personlig prestisje for Runar i å få frem Finnur. Men tida vil vise.

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6104

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Johan betyr det mye å få tilbake, men jeg er langtifra overbevist om at Margeirsson er noen god match med Lundemo. Jeg frykter at vi mister en attraksjon i Bonke fordi det ligger mye personlig prestisje for Runar i å få frem Finnur. Men tida vil vise.
                              Spørsmålet er vel om Margeirsson er noen god match med Johan. Jeg deler dine bekymringer her. Og tenker det samme om vår andre afrikaner/islending duell. For meg virker Friday som det klare førstevalget på topp, men vil Arni ha et forsprang siden Runar har henta han?

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Jeg håper selvsagt at islendingene er gode som gull, men etter det jeg har sett i treningskamper til nå må jeg si det er rart at Pelle og Ohi ikke engang får prøve seg mot S08. Men mulig de vokser i tråd med at laget setter seg når alle er med for fullt!

Kommentar

• Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

Jeg håper selvsagt at islendingene er gode som gull, men etter det jeg har sett i treningskamper til nå må jeg si det er rart at Pelle og Ohi ikke engang får prøve seg mot S08. Men mulig de vokser i tråd med at laget setter seg når alle er med for fullt!
                                  Hvis nivået til islendingene ikke er bedre enn Ohi sitt så blir jeg umiddelbart bekymret. Håper dette var en dårlig dag på jobben for begge to og de skal få tid til å tilpasse seg både lagkamerater og spillestil. Synes allikevel det er bekymringsverdig at vi slipper inn 3 mål mot en middelhavsfarer i TL. Regner med at lagdelene setter seg bedre frem mot seriestart.
                                  Fugla Forever

Kommentar

• ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2509

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Ellers har jeg trua på at Ofkir kan gi oss mye vi kan glede oss over i årene som kommer, selv med en litt dårlig vurdering når han passet til medspiller i offside istedet for å avslutte selv.
                                    Det var klønete av Ofkir, men akkurat da var jeg mest irritert på Fofana som ikke hadde kommet seg ut av offsiden. Han hadde riktignok hatt et langt løp rett før, men kunne gitt litt mer tilbake.

Også mener jeg Tokstad var i klar offside da han fikk ballen før det første målet. Jeg sto der linjemannen burde vært.

Kommentar

• klippen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 251

Enig i at Arni ikke har vist noe, men Finnur synes jeg i motsetning til hva mange andre mener faktisk har vist fine kvaliteter.

Kommentar

• vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

Opprinnelig skrevet av klippen
                                        Enig i at Arni ikke har vist noe, men Finnur synes jeg i motsetning til hva mange andre mener faktisk har vist fine kvaliteter.
                                        Enig. Det bor mye fotball i Finnur. Touchen og overblikket er bra. Ett av problemene er at vi fram til nå ikke har hatt noen til å styre midtbanen. Dermed har Finnur blitt litt "borte". Så får vi se om han kan vise seg mer fram med Johan ved sin side.

Jeg har tro på Margeirsson, hvis/når laget blir flinkere til kontrollere kamper.

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4397

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                          Hvis nivået til islendingene ikke er bedre enn Ohi sitt så blir jeg umiddelbart bekymret. Håper dette var en dårlig dag på jobben for begge to og de skal få tid til å tilpasse seg både lagkamerater og spillestil. Synes allikevel det er bekymringsverdig at vi slipper inn 3 mål mot en middelhavsfarer i TL. Regner med at lagdelene setter seg bedre frem mot seriestart.
                                          Vi tapte 1-3 mot samme lag på samme tid i fjor, og så vidt jeg husker var det minst like begredelig. Tror det beste er å glemme denne kampen. At det går litt opp og ned i treningskamper er vel ikke annet enn å forvente. Har sett noen rare resultater blandt de andre lagene til nå i vinter og.
                                          ..................

Kommentar

Working...