Treningskamper 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rælingen kanaris
    Kaptein Reketråler
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 1446

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Jeg kommenterer slik jeg ser det, det gode med det dårlige. Forventningene bør være såpass at vi viser oss klart bedre enn lag som Mjøndalen. Forresten glemte jeg Pelle, igjen viser han på den lille tida han får at han bør være vanskelig å holde ham utenfor en førsteellever når han virkelig kommer i form. Dilemmaet er kanskje at han er best i posisjonene konkurransen er størst, spesielt høyrekanten mener jeg er et problem hvis vi virkelig skal kunne håpe på en god sesong.
    "Lag som Mjøndalen". Du mener tippeligalag? Ingen som vet hvem som blir gode i år enda, og vi har aldri sett dette Mjøndalen-laget prøve seg på øverste nivå. For alt vi vet nå, så kan det hende de blir årets store overraskelse og er med å kjemper om medalje.

    Om de har blitt rævkjørt av alle de møter de første rundene før vi spiller mot dem, da er det klart at vi bør forvente å være klart bedre. Men prøv å se en treningskamp 3 uker før serien starter for det den er. Så lenge vi vinner mot Start 7. April, så gir jeg superbeng i om vi blir blåst av banen av Odd i en treningskamp
    Custodes
    I med og motgang

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
      "Lag som Mjøndalen". Du mener tippeligalag? Ingen som vet hvem som blir gode i år enda, og vi har aldri sett dette Mjøndalen-laget prøve seg på øverste nivå. For alt vi vet nå, så kan det hende de blir årets store overraskelse og er med å kjemper om medalje.

      Om de har blitt rævkjørt av alle de møter de første rundene før vi spiller mot dem, da er det klart at vi bør forvente å være klart bedre. Men prøv å se en treningskamp 3 uker før serien starter for det den er. Så lenge vi vinner mot Start 7. April, så gir jeg superbeng i om vi blir blåst av banen av Odd i en treningskamp
      Ja, vi bør vise oss bedre enn et nyopprykka lag uten forsterkninger fra fjoråret. Kort og godt. Og det var vi i 20 minutter mot en trebackslinje. Ellers tror jeg også vi ser et annet lag mot Odd, enda nærmere seriestart, hver kamp lever sitt eget liv. Andreomgangen ble også som vanlig preget av alle byttene.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
        "Lag som Mjøndalen". Du mener tippeligalag? Ingen som vet hvem som blir gode i år enda, og vi har aldri sett dette Mjøndalen-laget prøve seg på øverste nivå. For alt vi vet nå, så kan det hende de blir årets store overraskelse og er med å kjemper om medalje.
        Vi skal være sjeleglade for at vi ikke er Odd-supportere (på veldig mange nivåer, men denne gangen sportslig). 2-2 mot Mjøndalen er så stusslig at jeg har ikke ord for det en gang....
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Hovedutfordringen til Runar slik jeg ser det, med lovnaden om å bli mer direkte, er at vi blir sårbare for kontringer fordi vi fortsatt sliter veldig i spill mot etablert forsvar. Vi er ikke modne for den overgangen ennå, og hvis intensjonen virkelig er å bygge videre på det grunnlaget Haglund ga oss, så tilsier det at vi først må bli enda tryggere med ballen i laget. Enda mer tålmodighet i oppspillsfasen, fordi mer direkte fotball slik det utføres nå er i realiteten et ballmist.

          Et mer direkte Molde under Skullerud var et resultat at av eget spill mot etablert lå der som en solid grunnsten etter flere år med mye possesion under Solskjær, større tempo og helhjerta kontringer ble en helt naturlig og sterk tilvekst i et spillende kollektiv.

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            Noe positivt å ta med seg etter kampen mot Mjøndalen. Seier igjen. Lundemo har funnet plassen sin. Margeirsson blir bedre og bedre.

            Pellegino har vist mer på den halvtimen han har fått, enn noen av de andre spissene på hele oppkjøringen. Jeg forventer at han får en sjanse fra start i en av de siste treningskampene.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2941

              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              2-2 mot Mjøndalen
              Huh? Hvilken kamp så du? Den jeg så endte med 2-1 til oss.

              Kommentar

              • Sjaman
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Oct 2010
                • 5

                Her er sammendraget fra kampen:

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  Huh? Hvilken kamp så du? Den jeg så endte med 2-1 til oss.
                  Odd spilte treningskamp mot denne dumpekandidaten og kasteballen og klarte kun 2-2. Bare for å sette vår forferdelig dårlige prestasjon i et sammenlignet lys....
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • rælingen kanaris
                    Kaptein Reketråler
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 1446

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Huh? Hvilken kamp så du? Den jeg så endte med 2-1 til oss.
                    Han snakka om at Odd spilte 2-2 mot Møndarn

                    Edit: Rønnern slo meg med et minutt.
                    Last edited by rælingen kanaris; 14.03.2015, 21:47.
                    Custodes
                    I med og motgang

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2941

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Odd spilte treningskamp mot denne dumpekandidaten og kasteballen og klarte kun 2-2. Bare for å sette vår forferdelig dårlige prestasjon i et sammenlignet lys....
                      Ok. Beklager at jeg ikke forsto det. Men det var altså i januar. nå er vi tre uker før seriestart.

                      Men, jeg er ikke blant de som nedvurderer vår prestasjon fordi vi spilte mot en forventet dumpekandidat. MIF var fysisk sterke og godt organiserte, og kommer antakelig til å bite godt fra seg på hjemmebane. Jeg er veldig fornøyd med utviklinga og prestasjonen til Marius, fortsetter han å utvikle seg på det nivået vil i alle fall ikke jeg savne verken Moen eller Palmasson. Fofana er fremdeles ujevn, men forsatt uimotståelig på sitt beste. Brændsrød synes jeg var frisk og god, jeg er ikke enig med de som mener han er for lett. Det er derimot Vilhjalmsson. Han bør benkes nå, og stille som nr 4 i spiss-køen. Både Friday og Pelle har vist bedre takter enn ham i treningskampene, og Erling er Erling. På midten ser dte ut til at Bonke begynner å få bedre tak, jeg synes han har hatt færre balltap de siste kampene. Og Kolstad/Krogstad (blander fremdeles sammen de to) hadde et overraskende godt innhopp på midten i dag. Og så har vi Andersson i bakhånd. Neste helg får vi en ny pekepinn på hvor godt dette mannskapet kan bite fra seg i år. Jeg er spent, men har visse forhåpninger.

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        Lundemo sier at med Andersson tilbake på plass er det bare å pøse på framover.
                        Detta ser jeg skjærameg nokså lyst på ! Fy for faen så lyst jeg ser på detta. Det tålmodige klubbmedlem får sin velfortjente lønn i år, og slipper å ligge våken om nettene og grue seg.

                        Bak den kommende sesongen lusker nye utfordringer. Det er helt utrulig hva vi vil bli møtt med.
                        La all motstand smuldre i kald jord.
                        Last edited by nebbjævel; 15.03.2015, 05:47.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2941

                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                          Lundemo sier at med Andersson tilbake på plass er det bare å pøse på framover.
                          Detta ser jeg skjærameg nokså lyst på ! Fy for faen så lyst jeg ser på detta. Det tålmodige klubbmedlem får sin velfortjente lønn i år, og slipper å ligge våken om nettene og grue seg.

                          Bak den kommende sesongen lusker nye utfordringer. Det er helt utrulig hva vi vil bli møtt med.
                          La all motstand smuldre i kald jord.
                          Vel talt, Hr. Pyh!

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Er treningskampen mot Godset spikra som hjemmekamp den 29. mars? I og med at det er samme dag som Toppserien går igang med hjemmekamp for kvinnene, er det kanskje planer om å få i stand en greie som omfatter begge kamper med tanke på å promotere både klubb og sesongkort/billettsalg? Man har jo en familiesatsing på gang og det var vel planer om å spille på Åråsen denne dagen for gutta?

                            Og KFL knytter seg som kjent tettere opp mot LSK Kvinner.

                            Kommentar

                            • PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

                              Nå skal vel den treningskampen såvidt meg bekjent spilles lørdag 28?

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2941

                                Opprinnelig skrevet av PetterH
                                Nå skal vel den treningskampen såvidt meg bekjent spilles lørdag 28?
                                Kan noen sette opp ei liste, bekreftet fra autoritativt hold, når og hvor de resterende treningskampene spilles? Jeg stoler ikke lenger på ikkealltidoppdatertomfotball...

                                Kommentar

                                • PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

                                  Står 28 april kl 14.00 på lsk.no.
                                  De burde være oppdatert

                                  Kommentar

                                  • gorken
                                    Administrator
                                    • May 2006
                                    • 1483

                                    Ellers anbefaler jeg å legge til kalenderen som er omtalt i denne tråden her: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=13925
                                    I have this condition.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      Første treningskamp fra tribunen for min del. Skuffende forestilling alt i alt.

                                      + Lundemo er helt jævlig god. Ta bort måla, og han var fortsatt vår overlegent beste spiller. Fantastisk driv, går ofte rett på mål, bra overblikk og nydelig høyrefot. Finner rollen mer og mer.
                                      + Unggutta er spennende, med Krogstad, Brændsrød og Kolstad som de beste. Krogstad klarte seg overraskende bra som en av de to dype, med kloke valg hele veien. Brændsrød er befriende kvikk, mens Kolstad nok er den som ligner mest på Lundemo og dermed er et hett alternativ i hans rolle på sikt.

                                      - Fofana var helt uinteressert. Klarer alltids å drible av to-tre stk selv om han ikke har dagen, men det ble aldri noe sluttprodukt (sorry for bruk av moteord). Vi er helt avhengige av enkeltmannsprestasjoner, særlig fra han, fram til det kollektive angrepsspillet sitter. (Men det er på vei, blant annet var 2-1-goalen fin. Velger å vise litt tålmodighet på det området.)
                                      - Med Lundemo som offensiv midtbane, er vi helt avhengige av Johan Andersson om vi skal bli et ballsikkert lag som kan styre kamper. Margeirsson er en bra spiller, men han er en klassisk "terningkast 4 på alt"-spiller. Få svakheter, men ingen ekstremkvaliteter. Som dyptliggende playmaker er Johan best i ligaen, mens Margeirsson ser ut til å være helt midt på treet i den rollen. Ser han som en bunnsolid makker til Johan, ikke en som kan styre sjappa selv.
                                      - Arni må være en jævla god avslutter (noe han skal få lov til å bevise) hvis han skal ha en plass på laget, for han bidrar virkelig ikke i banespillet. Friday er milevis foran som oppspillspunkt og skapende kraft. Jeg holder også Pellegrino foran Arni her.
                                      - Faen i helvete hvis Ringstad er skadet igjen. Krysser fingra.
                                      - Vi slipper til litt mer enn jeg liker bakover. Vi har møtt ganske omstendelige motstandere i mange av treningskampene. Mer direkte lag som Sarpsborg og Mjøndalen har gjort at vi ser litt mer shaky ut enn i de tidlige kampene. Ser gjerne at Lum får flere sjanser til å vise at han er god nok for elleveren. Jeg ser i grunn argumenter for å bruke Lum på bekostning av både Marius A og Kippe. Rexhepi-Kippe har vi sett lite til, det er en kombinasjon jeg er nysgjerrig på. Marius A er flink til å dekke rom bak Kippe, men jeg tror Lum kan gjøre mye av den samme jobben, samtidig som han er en del råere enn Marius A i duellspillet.

                                      Kommentar

                                      • 307
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 358

                                        Så hvis vi taper for Odd som for et par uker siden slo Godset 5-1 så rykker antagelig Godset og vi ned tenker jeg. Mulig kvalik siden Mjøndalen er så dårlige at vi og Odd burde slått dem?

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Må bare legge til at jeg er veldig optimistisk med tanke på sesongen, selv om denne kampen var svak. Har veldig stor tro på både spillerstallen og det nye trenerteamet. Synes det er veldig bra og forfriskende at vi har erstattet en gjeng trege, kjedelige spillere (Palmi, PVM, Mjelde) med yngre, kvikkere spillere (Krogstad, Brændsrød, Kolstad). De sistnevnte kan ikke forventes å erstatte de som har dratt, men kombinert med islendingene og "ett år eldre"-effekten for Ringstad, Mikalsen, Amundsen, Bonke, Lundemo, Friday, Pelle og Fofana, er stallen vel så bra som i fjor. Årets lag vil helt sikkert variere mer i prestasjonene enn 2014-laget, men jeg tror på et høyere toppnivå (og et lavere bunnivå). Resultatmessig kommer det til å bli vanskelig å kopiere femteplassen, men jeg tror det er mulig så lenge nøkkelspillerne (Arnold, Riise, Johan, Lundemo, Fofana) holder seg skadefrie.

                                          Kommentar

                                          Working...