Treningskamper 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Vi fikk vel juling her på samme tid i fjor også, men vant begge kampene mot Odd i serien. Aldri moro med stortap, men så lenge det er i en ubetydelig kamp gidder jeg ikke legge for mye i det.
    Mest skuffet over at man overhodet ikke ser noe fremgang i det offensive spillet eller videreføring av dette fra forrige trener som etterhvert fikk bra grep om det. Hvis litt mer direkte betyr å belage seg på magi fra Lundemo eller Fofana, da får vi problemer.

Kommentar

• Fat P
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jan 2015
      • 64

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      En kamp det både er fryktelig lett og analysere, men også fryktelig vanskelig. Odd er rimelig effektive på sine første 4 mål, mens vi har en skandaløst dårlig hitrate på innleggene våre. 1-0 til Odd er en bingo-scoring, men vi opptrer nonchalant i eget forsvar. 2-0 er særdeles svakt keeperspill, 3-1 er umulig å bedømme da kameramann ikke fulgte ballen og 4-1 er svakt keeperspill. Etter 4-1 kollapser vi fullstendig. Skal man prøve å oppsummere med noen plusser og minuser, blir det nok flest minuser, gir det et forsøk:

+ Johan tilbake på banen, selv om han leverte en svak forestilling til han å være
      + Tidvis godt pasningsspill, synes vi spiller med høyere risiko i pasningsspillet vårt, hvilket skaper flere gode angrepsmuligheter
      + Bedre til å doble på kant, spesielt synlig i 1. omgang
      + Flott scoring av Fofana og pent fremspill av Simen Kind Mikalsen
      + Vi evner tidvis i første omgang å straffe Odd på tempo på midtbanen, vi har en del relativt kvikke føtter i laget

- Nonchalant forsvarsspill gjennom hele matchen, skuffende å se en så rutinert forsvarsrekke slippe til så mye
      - Fullstendig kollaps etter 1-4 i ræva
      - Ingen av innbytterne leverer noe av imponerende kvalitet
      - Ødegaard fikk et kjipt møte med øverste nivå
      - Forferdelig kvalitet på pasningsspillet på siste tredjedel av banen, knapt et innlegg som treffer egen spiller
      - Erling tilbake, men fullstendig tannløs og overhode ikke på hugget i boks
      - En rekke førstelagsspillere leverer under par og blir tidvis avkledd av Odds juniorer

Tror ikke man skal legge forferdelig mye i kampen, til tross for at Vardens kommentatorer mente resultatet var fullt fortjent, var vi ikke 1-6 dårligere enn Odd. Forventer en betydelig oppstramming i det defensive spillet foran neste kamp, det var kanskje det som skuffet meg mest i dag. Synes faktisk det er utvikling å spore i pasningsspill og initiativ framover, men jeg må innrømme at jeg er en smule bekymra over spissplassen. Arni virker ikke til å være i nærheten, vi er rett og slett avhengig av at Friday blomstrer i år for at vi skal være med å kjempe om topp 5-6, tror jeg. Det er nok ikke et dårlig stalltips at Metern er med å kjempe om toppscorertittelen i år, både han og Odd ser bra ut. De har en tynn tropp, men holder de seg sånn tålelig skadefrie bør de kjempe om medalje i år.
      Dette synes jeg var en rimelig god og balansert oppsummering. Fint å få en "vekker" nå - 17 dager før det virkelig gjelder!

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Opprinnelig skrevet av Totti21
        Mest skuffet over at man overhodet ikke ser noe fremgang i det offensive spillet eller videreføring av dette fra forrige trener som etterhvert fikk bra grep om det. Hvis litt mer direkte betyr å belage seg på magi fra Lundemo eller Fofana, da får vi problemer.
        Det er dette som er det store men'et ja, mangelen på fremgang kan sees i direkte sammenheng med antallet utspill og utspark fra keeper, vi bruker ikke disse kampene på å øve oss. Jeg har mer tro på Lum i en av stopperrollene hvis vi skal få tatt tak i denne delen av spillet, om ikke låneplanen også inkluderer en tryggere ballspillende stopper.

Kommentar

• barte
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Oct 2011
          • 145

dagens mest positive er vel at ingen av våre spillere ble skada.og mot godset er Arnold tilbake!

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Opprinnelig skrevet av Totti21
            Vi fikk vel juling her på samme tid i fjor også, men vant begge kampene mot Odd i serien. Aldri moro med stortap, men så lenge det er i en ubetydelig kamp gidder jeg ikke legge for mye i det.
            11.03.2011 tapte LSK 3-0 for Odd etter en katastrofalt dårlig forestilling borte mot Odd i generalprøven før sesongen startet opp. 9 dager senere slo LSK tilbake i serieåpningen. Stabæk tapte 7-0 for LSK.

Ikke at jeg henger flau tap i oppkjøringa veldig "høyt" og resultatet er særdeles flaut (til sammenligning har Godset 5-1 tap for Odd for en liten tid tilbake), så er neste helgs kamp langt viktigere. Dette tapet var faktisk i min bok iberegnet allerede før avspark - taper alltid mot Odd og S08 i oppkjøringa.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• LSK N/B
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 830

Dette var så skuffende at jeg kjøpte meg sesongkort. Her trenger gutta all støtte de kan få
              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Trønderkanari
                Medlem
                Møteplager
                • Aug 2004
                • 84

Og generalprøven i 2001, borte mot Molde, ble vi rundspilt og tapte 4-0. Vi vet alle hvordan den sesongen gikk...

Kommentar

• _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4397

Flere spillere hevder de var blytunge i beina. Regner med at det stemmer og ikke bare er en unnskyldning. Man slipper sikkert opp på treninga de siste ukene så overskuddet kommer. Men uansett var det altfor svakt i dag.

Sitat Kristinsson; – Vi så ut som en gjeng livredde spillere, som ikke torde å ta tak i ballen, holde på den, og forsøke å spille. Det går ikke an å legge seg så lavt og ikke ta initiativ. – Det er tid nok når vi står sammen som et lag. Jeg er sikker på at alle er enige om at dette ikke er vår standard.

Hvertfall godt å se en trener som sier det rett ut, og ikke bare "Ehh, det gikk ikke helt som vi ønsket i dag".

Dette er glemt. Alle mann til Åråsen i generalprøven mot Godset, og så Start!
                  ..................

Kommentar

• Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

Eneste positivet er vel treneren, som sier det rett ut at dette ikke er bra nok. Å lete etter noe positivt, eller bortforklare med at det ikke er nå det gjelder osv er bare noe tapere gjør. Runar er en vinner, får håpe han kan sparke litt liv i gjengen før seriestart.

Kommentar

• Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2962

Jeg får ingen bekymringer for sesongen med dette resultatet. Vi er tamme framover, det er det eneste som irriterer med gårsdagen. Men Fofana viser i et par glimt, når han gidder å slå på bryteren, at han penetrerer et hvilket som helst forsvar i Tippeligaen. Erling var bleik, men dette var første kampen hans på gud veit hvor lenge. Nå må vi få i gang Johan på midten og Marius i 10-errollen så fort som mulig, så blir dette bra. Ut ifra ørneperspektivet så Finnur bleik ut i går, men igjen; dette var ei treningsøkt. Han har vist ved flere anledninger tidligere at han holder nivået. Emil fikk en realitetssjekk på hvor det beste tippeliganivået ligger. Det er helt greit i en treningskamp. Landets største keepertalent og vår framtidige landslagskeeper kommer garantert tilbake med de aller største keeperhanskene om et par-tre små år. Jeg synes dessuten det er helt greit å la de nest beste få prøve seg mot en åpenbar medaljekandidat i en halvtime, sjøl om det var da det rakna. Skal man bli blant de beste, må man også trene mot de beste.

Å få ræva full rett før sesongstart gir meg dessuten gode vibber til gode årganger.

Kommentar

• Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2962

Men en ting irriterte meg i går, som også irriterer meg i hver eneste kamp: Utespillerne må slutte å hele tiden sette keeper i i risikable situasjoner med tilbakespill.

Et tilbakespill til keeper ender i 10 av 10 tilfeller med en pasning eller en klarering fra keeper som utespilleren kunne klart minst like godt. Da bør utespilleren ta det ansvaret sjøl. For det første, har keeperen null sikring. Utespilleren har i alle fall minst keeperne i sikring. Målvaktsrollen er dessuten en helt annen idrett enn det utespillerne driver med. En målvakt kan være i verdensklasse på det han skal være god på, men ha en ballbehandling med beina som en middels bedriftsspiller. Jeg vil påstå, at om et tilbakespill til keeper synes å være den beste løsningen for en forsvarsspiller, så vil det i 100 av 100 tilfeller være bedre å måke ballen til innkast eller hjørnespark. I går så vi flere tilfeller der en forsvarsspiller (det var for langt unna til at jeg kunne se hvem) sendte ballen tilbake til Emil, og satte ham i svært vanskelige posisjoner. Det er idioti. Hadde jeg vært trener, ville jeg innført bøter på ei dagslønn for hvert tilbakespill til keeper. Unntaket er tilbakespill der keeper får lov til å ta ballen med hendene.

Keeperen skal dirigere forsvaret, dekke for skudd og rydde i feltet. Han bør ALDRI delta i pasningsspillet.

Kommentar

• Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 425

Naturlig at supportere alltid leter etter lyspunkter, men når det mest positive man kan finne er at vi har tapt stort før og, og likevel gjort det brukbart i serien så er det tynt.

Kommentar

• vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

Det er ikke kampen i går som er bekymringsfull. Problemet er hvordan laget har framstått offensivt i samtlige kamper i år. Vi har skapt drøye to målsjanser i snitt per kamp, mot varierende motstand. Men jeg er enig, treningskamper betyr egentlig ingenting. Vi kan jo bare bli bedre.

Kommentar

• El Caco
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2009
                              • 2286

Opprinnelig skrevet av sparwasser
                              Søndag 29. mars: Strømsgodset - LSK (Kampsted ukjent)
                              Kilde: Godset
                              http://www.godset.no/news/article/sh...ngskamper-2015
                              Ull\Kisa skriver at de møter oss 1. april. Stemmer dette eller aprilsnarr på forskudd?

Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Kvalen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 327

Opprinnelig skrevet av mrognan
                                LSK bekrefter på Facebook at treningskampen mot godset spilles 28. mars klokken 14.00 på Åråsen.
                                Åråsen eller LSK-hallen?
                                "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                - Ivar Hoff

Kommentar

• mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 847

Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                  Åråsen eller LSK-hallen?
                                  Åråsen. Kamptidspunkt ser ut til å være endret til 15.00.

Morten

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Lsk spilte mot 2010 kl 1500 i dag hvordan gikk det???

Kommentar

• Kristiansen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 1332

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Lsk spilte mot 2010 kl 1500 i dag hvordan gikk det???
                                      Fra Twitter:
                                      45 minutter siden

Treningskamp: Strømmen 2 - LSK 2 1-9.#vierlsk

Kommentar

• Oldtimer
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2011
                                        • 316

Opprinnelig skrevet av mrognan
                                        Åråsen. Kamptidspunkt ser ut til å være endret til 15.00.

http://www.lsk.no/team1trainingsched...gstider-uke-13
                                        Det ble bekreftet på møtet i kveld at den spilles på Åråsen kl 15.00 til lørdag

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                                          Fra Twitter:
                                          45 minutter siden

Treningskamp: Strømmen 2 - LSK 2 1-9.#vierlsk
                                          Vant 9-1Mål: Pellegrino 5, Osvold 2, Vilhjálmsson og KolstadMoa med 5 assist.Meget dårlig motstand, Pellegrino var eneste av de foran som spilte hele kampen derfor så mange mål.

Kommentar

Working...