Det er kjipt å være fattig. Heldigvis slipper vi å pantsette kaffemaskinen på Åråsen.
Bør vi selge stadionnavnet?
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Det jeg trekker som konklusjon her, er at ord betyr forskjellig ting til forskjellige tider og i forskjellige kulturer. Spør du en lærd mann, vil han helt sikkert knytte andre assosiasjoner til ordet "Arena" enn en normal fotballsupporter. Jeg har nok ikke den negative forståelsen av ordet som du har, men vi kan diskutere hva som er rett å bruke av "stadion" og "arena" om et eventuelt nytt navn på Åråsen. Spør du ei gammel dame fra Lillestrøm, vil hun for eksempel huske at plassen der Åråsen etterhvert ble bygd, het Sørumsbrenna. I et markedsføringsperspektiv så er jo "arena" også et mer tidsriktig ord enn "stadion", men også det kan diskuteres.
Men det som er mer alarmerende, er at mange ikke har tatt over seg at vi er blakke, vi har pantsatt arvesølvet vårt og det er trist at folk nekter å innse realitetene, uten at jeg retter noen beskyldning mot akkurat deg.Kommentar
-
Det jeg trekker som konklusjon her, er at ord betyr forskjellig ting til forskjellige tider og i forskjellige kulturer. Spør du en lærd mann, vil han helt sikkert knytte andre assosiasjoner til ordet "Arena" enn en normal fotballsupporter. Jeg har nok ikke den negative forståelsen av ordet som du har, men vi kan diskutere hva som er rett å bruke av "stadion" og "arena" om et eventuelt nytt navn på Åråsen. Spør du ei gammel dame fra Lillestrøm, vil hun for eksempel huske at plassen der Åråsen etterhvert ble bygd, het Sørumsbrenna. I et markedsføringsperspektiv så er jo "arena" også et mer tidsriktig ord enn "stadion", men også det kan diskuteres.
Men det som er mer alarmerende, er at mange ikke har tatt over seg at vi er blakke, vi har pantsatt arvesølvet vårt og det er trist at folk nekter å innse realitetene, uten at jeg retter noen beskyldning mot akkurat deg.Fugla ForeverKommentar
-
Eller: Konkurs eller nedrykk betyr nada og ingenting hvis klubben vår på det tidspunktet har blitt til noe helt annet enn det vi elsket, og følelsene er borte.Kommentar
-
Look to Østfold. Der kjøpte noen navnet "Fredrikstad Stadon" for en ok penge for at det skal fortsette å være navnet. En mellomløsning jeg personlig digger.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Svaret er Nei.
Og bare en liten ting til: Et lag som ikke klarer å få hovedsponsor kan vel neppe regne med å få x antall millioner for stadionnavnet. Skal vi selge stadionnavnet når omdømmet vårt er på det laveste? Det blir i så fall på opphørssalg.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Nordea Åråsen Stadion. Ikke det beste navnet men kan vi gjøre noe annet en å få oss ut av det psycholånet med 8% fastrente?
For noen år siden ville jeg heller rykka ned en å miste stadionnavnet. Det har endret seg. Jeg er livredd og håper vi får til noe nå og Åråsen er med i stadionnavnet.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Bare for at jeg skal forstå deg riktig; mener du at om Åråsen blir f.eks "DNB Arena" så mister du følelsen for klubben?? Mulig jeg er historieløs nå, men må innrømme at laget betyr veldig mye mer for meg og underholdningen som skjer ute på banen enn navne på stadioen. Mulig jeg misforstår deg men tolker det dithen at du mener LSK mister all sin sjel og du mister følelsene for klubben om stadioen bytter navn. Jeg er isåfall dypt uenig med deg.Fugla ForeverKommentar
-
Bare for at jeg skal forstå deg riktig; mener du at om Åråsen blir f.eks "DNB Arena" så mister du følelsen for klubben?? Mulig jeg er historieløs nå, men må innrømme at laget betyr veldig mye mer for meg og underholdningen som skjer ute på banen enn navne på stadioen. Mulig jeg misforstår deg men tolker det dithen at du mener LSK mister all sin sjel og du mister følelsene for klubben om stadioen bytter navn. Jeg er isåfall dypt uenig med deg.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Gir man den moderne fotballen en finger tar den til slutt hele hånda, med mindre det er langefingern. Man må si stopp, og kjempe for å beholde tradisjonene som har gjort klubben til det vi er i dag. Fort DNB, grøss.Custodes
Contra o futebol moderno!Kommentar
-
En mulighet vil være å selge stadionnavnet en periode, feks over tidsperiode på 3 år. Dette kan være kjærkomne inntekter i en økonomisk vanskelig periode. Å selge stadionnavnet for "alltid" er jeg sterkt i mot, men heller klubb som klarer seg enn en konkurs klubb. For de aller fleste vil Åråsen alltid være Åråsen uansett.Kommentar
-
Få tilbake Opel som sponsor, kall stadionet for Opel Åråsen og lanserer en bil med samme navn, så er vi i mål.Kommentar
-
Åråsen er jo et navn som LSK har funnet på. Det het Sørumsbrenna i gamle dager.
La oss finne opp et nytt navn igjen. Jeg stemmer for "Opelåsen"!
Og her er vi direkte inne fra Opelåsen, og spilledåsene går for fulle mugger!Kommentar
Kommentar