Bør vi selge stadionnavnet?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

Det er kjipt å være fattig. Heldigvis slipper vi å pantsette kaffemaskinen på Åråsen.

Kommentar

• Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      "Arena"? Spy.
      Opprinnelse: early 17th century: from Latin harena, arena ‘sand, sand-strewn place of combat’

Kommentar

• ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2511

Siden sent 20. århundre: Utvannet markedsføringsmoteord brukt om stadion, idrettshall eller konsertlokale. Vanligvis med stor forbokstav i sammensetningen <Sponsornavn> Arena. Tilholdssted for noe som mangler sjel.

Kommentar

• Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

Det jeg trekker som konklusjon her, er at ord betyr forskjellig ting til forskjellige tider og i forskjellige kulturer. Spør du en lærd mann, vil han helt sikkert knytte andre assosiasjoner til ordet "Arena" enn en normal fotballsupporter. Jeg har nok ikke den negative forståelsen av ordet som du har, men vi kan diskutere hva som er rett å bruke av "stadion" og "arena" om et eventuelt nytt navn på Åråsen. Spør du ei gammel dame fra Lillestrøm, vil hun for eksempel huske at plassen der Åråsen etterhvert ble bygd, het Sørumsbrenna. I et markedsføringsperspektiv så er jo "arena" også et mer tidsriktig ord enn "stadion", men også det kan diskuteres.
          Men det som er mer alarmerende, er at mange ikke har tatt over seg at vi er blakke, vi har pantsatt arvesølvet vårt og det er trist at folk nekter å innse realitetene, uten at jeg retter noen beskyldning mot akkurat deg.

Kommentar

• Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
            Det jeg trekker som konklusjon her, er at ord betyr forskjellig ting til forskjellige tider og i forskjellige kulturer. Spør du en lærd mann, vil han helt sikkert knytte andre assosiasjoner til ordet "Arena" enn en normal fotballsupporter. Jeg har nok ikke den negative forståelsen av ordet som du har, men vi kan diskutere hva som er rett å bruke av "stadion" og "arena" om et eventuelt nytt navn på Åråsen. Spør du ei gammel dame fra Lillestrøm, vil hun for eksempel huske at plassen der Åråsen etterhvert ble bygd, het Sørumsbrenna. I et markedsføringsperspektiv så er jo "arena" også et mer tidsriktig ord enn "stadion", men også det kan diskuteres.
            Men det som er mer alarmerende, er at mange ikke har tatt over seg at vi er blakke, vi har pantsatt arvesølvet vårt og det er trist at folk nekter å innse realitetene, uten at jeg retter noen beskyldning mot akkurat deg.
            Jeg kunne ikke vært mer enig. LSK`s økonomiske situasjon er kritisk. Det er det ingen som helst tvil om. Hvis vi får x-antall millioner får å selge stadion navnet for å få en bedre drift og et bedre fotball lag så bør ikke valget være veldig vanskelig. Jeg er helt enig i at det er et følelsemessig aspekt bak dette, men følelser betyr nada og ingenting hvis klubben vår går konkurs eller rykker ned fordi vi ikke har råd til gode nok spillere.
            Fugla Forever

Kommentar

• Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
              følelser betyr nada og ingenting hvis klubben vår går konkurs eller rykker ned fordi vi ikke har råd til gode nok spillere.
              Eller: Konkurs eller nedrykk betyr nada og ingenting hvis klubben vår på det tidspunktet har blitt til noe helt annet enn det vi elsket, og følelsene er borte.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                Eller: Konkurs eller nedrykk betyr nada og ingenting hvis klubben vår på det tidspunktet har blitt til noe helt annet enn det vi elsket, og følelsene er borte.
                Men mister vi skjela ved navnsalg av stasion? Vil så klart ha Åråsen men får vi millioninnbetalinger i året er det vanskelig å si nei til nå...

Look to Østfold. Der kjøpte noen navnet "Fredrikstad Stadon" for en ok penge for at det skal fortsette å være navnet. En mellomløsning jeg personlig digger.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9567

Derfor er det viktig å selge navnet nå!

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Svaret er Nei.

Og bare en liten ting til: Et lag som ikke klarer å få hovedsponsor kan vel neppe regne med å få x antall millioner for stadionnavnet. Skal vi selge stadionnavnet når omdømmet vårt er på det laveste? Det blir i så fall på opphørssalg.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

Nordea Åråsen Stadion. Ikke det beste navnet men kan vi gjøre noe annet en å få oss ut av det psycholånet med 8% fastrente?

For noen år siden ville jeg heller rykka ned en å miste stadionnavnet. Det har endret seg. Jeg er livredd og håper vi får til noe nå og Åråsen er med i stadionnavnet.

Kommentar

• Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

Bare for at jeg skal forstå deg riktig; mener du at om Åråsen blir f.eks "DNB Arena" så mister du følelsen for klubben?? Mulig jeg er historieløs nå, men må innrømme at laget betyr veldig mye mer for meg og underholdningen som skjer ute på banen enn navne på stadioen. Mulig jeg misforstår deg men tolker det dithen at du mener LSK mister all sin sjel og du mister følelsene for klubben om stadioen bytter navn. Jeg er isåfall dypt uenig med deg.
                        Fugla Forever

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                          Bare for at jeg skal forstå deg riktig; mener du at om Åråsen blir f.eks "DNB Arena" så mister du følelsen for klubben?? Mulig jeg er historieløs nå, men må innrømme at laget betyr veldig mye mer for meg og underholdningen som skjer ute på banen enn navne på stadioen. Mulig jeg misforstår deg men tolker det dithen at du mener LSK mister all sin sjel og du mister følelsene for klubben om stadioen bytter navn. Jeg er isåfall dypt uenig med deg.
                          Nei. Jeg mister ikke klubbfølelsen. Jeg har i takt med den moderne fotballen endret syn. Men jeg vil ha med Åråsen og blir skuffa med et navn uten.

Kommentar

• Funchaloe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2011
                            • 511

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Nei. Jeg mister ikke klubbfølelsen. Jeg har i takt med den moderne fotballen endret syn. Men jeg vil ha med Åråsen og blir skuffa med et navn uten.
                            Gir man den moderne fotballen en finger tar den til slutt hele hånda, med mindre det er langefingern. Man må si stopp, og kjempe for å beholde tradisjonene som har gjort klubben til det vi er i dag. Fort DNB, grøss.
                            Custodes
                            Contra o futebol moderno!

Kommentar

• tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

Felleskjøpet avd Åråsen.

Kommentar

• Fat P
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Jan 2015
                                • 64

Hvis pris og navnet er OK, ser jeg nå etterhvert ingen problemer med å "selge" stadionnavnet. Det er blitt vanlig - at det nesten forventes...

Kommentar

• mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

... da er det jo bare å håpe LSK ikke blir vanlig.
                                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• klippen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 251

En mulighet vil være å selge stadionnavnet en periode, feks over tidsperiode på 3 år. Dette kan være kjærkomne inntekter i en økonomisk vanskelig periode. Å selge stadionnavnet for "alltid" er jeg sterkt i mot, men heller klubb som klarer seg enn en konkurs klubb. For de aller fleste vil Åråsen alltid være Åråsen uansett.

Kommentar

• norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

Få tilbake Opel som sponsor, kall stadionet for Opel Åråsen og lanserer en bil med samme navn, så er vi i mål.

Kommentar

• Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

Åråsen er jo et navn som LSK har funnet på. Det het Sørumsbrenna i gamle dager.
                                        La oss finne opp et nytt navn igjen. Jeg stemmer for "Opelåsen"!

Og her er vi direkte inne fra Opelåsen, og spilledåsene går for fulle mugger!

Kommentar

• nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

Fellesslakteriet Åråsen hadde gått an, men det er vel nedlagt nå ?

Kommentar

Working...