Stallen i 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Stallen i 2015

    Per dags dato er status for stallen i 2015 slik:

    Draktnr Navn
    Alder
    Født
    Høyde,
    vekt
    Kontrakt
    t.o.m.:
    Status
    77 Arnold Origi Otieno 32 15.11.1983 184/73 2018
    12 Jacob Rekdahl Faye Lund 21 15.09.1994 185/71 2016
    2 Michael Elias Timisela 29 05.05.1986 176/67 2015
    3 Simen Kind Mikalsen 22 04.05.1993 184/77 2016
    4 Marius Amundsen 23 22.09.1992 185/79 2018
    13 Frode "Even" Kippe 37
    17.01.1978
    195/95
    2016
    16 Håkon Skogseid 27 14.01.1988 186/77 2016
    20 Stian Lunder Ringstad 24
    29.08.1991
    182/76
    2015
    Småskader
    22 Simen Nordermoen 20 26.06.1995 181/72 2015 Langtidsskadd






    6 Finnur Orri Margeirsson 24 08.03.1991 180/78 2015
    7 Johan Rickard Andersson 32 22.08.1983 188/70 2015 Langtidsskadd
    8 Malaury Martin 27 25.08.1988 178/75 2016
    10 Marius Lundemo 21 11.04.1994 188/79 2016
    14 Fredrik Krogstad 20 06.06.1995 180/81 2016
    17 Jørgen Kolstad 20 31.08.1995 183/77 2018
    18 Bonke Innocent 19 20.01.1996 180/74 2018
    27 Markus Dahlen Brændsrød 20 06.09.1995 172/60 2016
    30 Mohamed "Moa" Ofkir 19 04.08.1996 178/71 2018
    9 Arni Vilhjalmsson 21 09.05.1994 181/77 2017
    11 Erling Knudtzon 27 15.12.1988 178/72 2018
    19 Joachim Osvold 21 23.09.1994 188/80 2015
    23 Imoh Fred Friday 20 22.05.1995 187/83 2017
    På B-lista står nå 29 Emil Gundelach Ødegaard (keeper, 29.04.99), 31 Sheriff Sinyan (midtbane, 1996), 34 Peder Kristiansen (back, 1996), 35 Henrik Loholt Kristiansen (back, kant, 1999) og 37 Petter Mathias Olsen (spiss, 1998). Det er avgjort at Ødegaard blir A-spiller i 2016, og det ligger an til det samme for Henrik og Petter Mathias.

    Oppdatert A- og B-liste finnes her: https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx

    (Velg "Tippeligaen", "Lillestrøm" og "Generer rapport". Side 2 gir historikk for hvem i NFF som har oppdatert lista med hva, og når.)

    Alderen er den spilleren når i løpet av året. Kontraktene løper ut hele det kalenderåret som er oppført, ellers blir presis dato angitt.

    Jeg har fjerna Lum Rexhepi helt fra lista, siden han er skadd ut sesongen, strøket fra lista LSK gir NFF, og bare har kontrakt ut året. Han er per medio september i forsiktig trening igjen, men ikke på lista, spiller ikke mer i år, og videre kontrakt er vel høyst usikkert om han får. Simen Nordermoen er operert for en skulderskade, sies å være ute i fire måneder, og også hans videre kontrakt er vel usikker, med Falkeborn og Skogseid klare for neste år, eventuelt også Timisela.

    Den svenske forsvarsspilleren Martin Filip Falkeborn (født 08.01.1993, 182 cm/72 kg) har nå skrevet under fra 1. januar 2016 for tre år, dvs ut 2018. Han er mest høyreback, men har også spilt venstre back og midtstopper. Han blir ført inn i tabellen når jeg (en gang i desember) starter tråden for "Stallen i 2016".

    For øvrig stor takk til Double-Oh-Seven og alle andre for nitid oppfølging og mange tips.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 13.11.2015, 23:14. Begrunnelse: Erling Knudtzon ut 2018
  • 007
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2013
    • 285

    #2
    Palmi er ikke bare trolig ute:
    Opprinnelig skrevet av sparwasser
    KR skriver på sin hjemmeside at Palmi har signert en treårskontrakt med klubben.

    http://www.krreykjavik.is/read/2014/...il-lids-vid-kr
    Takker "gilbert" på forhånd for all den jobben han legger ned i denne tråden, treningsrapporter og annet!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #3
      Magnar Ødegaard til Tromsø

      Molde har solgt Magnar Ødegaard til Tromsø. At det kunne skje var ikke uventa, og slett ikke for klubbledelsen og Bjarmann. Faren for at Magnar kunne forsvinne er en viktig del av bakgrunnen for at to midtstoppere prøvespilte i oktober og november, franske Cyriaque Louvion, 27 år og 185 cm, tidligere Le Mans og Le Havre, og danske Martin Rauschenberg, 22 år. Om Rauschenberg ble det sagt at han ikke fikk kontrakt direkte etter prøvespillet, men fortsatt kunne være aktuell i vinter - og det kan han bli nå. Et interessant poeng her er at Runar Kristinsson trolig kjenner litt til denne spilleren, siden han har spilt de to siste sesongene for Stjarnan, på Island.

      gilbert
      Last edited by gilbert; 18.12.2014, 09:51.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #4
        Oppdatert, blant annet med signering av Margeirsson. Jeg har også ført opp Fredrik Krogstad, selv om de siste forhandlinger om "utdanningskompensasjon" med klubbene før Lørenskog ikke er sluttført.

        I noen uker har jeg lurt på om jeg like gjerne kunne stryke Johan og Petter, som jeg provisorisk har latt stå i tilfelle de kom tilbake, men nå kan det kanskje se ut til at det var like greit å la iallfall Johan stå....

        gilbert

        PS: Det viste seg å være fornuftig å vente på Johan, ja....
        Last edited by gilbert; 24.01.2015, 14:08.

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #5
          Som vanlig solide greier, Gilbert. Tidligere har du oppgitt alderen som den alderen de blir i løpet av året. Får du oppdatert dette?
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • 007
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2013
            • 285

            #6
            Udjus gått gratis til Brann (som alle sikkert har sett).

            På B-lista står fra 1/4-15 i følge https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx:
            Jacob Faye Lund (draktnr. 12), Emil Gundelach Ødegaard (29), Mohamed Ofkir (30), Keivan Ghaedamini (33) og Sondre Karterud (32).

            Faye Lund har tydeligvis amatørkontrakt med LSK i likhet med de fire andre.

            Fint hvis "gilbert" kan slette Udjus, fikse opp Faye Lund og legge til de fire andre. Alle fem markert som B-listespillere på en eller annen måte.

            Takk på forhånd!

            Ps: ikke Aprilsnarr! God Påske til alle LSK-supportere.
            Last edited by 007; 01.04.2015, 17:15.

            Kommentar

            • Tittil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2009
              • 341

              #7
              God Påske alle fuler🐣🐥

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #8
                Michael Elias Timisela signeres i følge Romerikes Blad i morra torsdag, ut 2015. Jeg foregriper og legger ham inn alt nå.

                For øvrig ber jeg om tilgivelse for at rubrikken "Status" ikke alltid og til enhver tid er fullt oppdatert; det er relativt krevende å holde full oversikt over hvilke spillere som har hva slags skader og hvor alvorlig og langvarige skadene er.

                Oppdatering: Signerte fredag, og får, som jeg antok, den ledige trøya i forsvarsrekka, nr 2.

                gilbert
                Last edited by gilbert; 22.05.2015, 12:02.

                Kommentar

                • 007
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2013
                  • 285

                  #9
                  I følge https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx ble Jacob Faye Lund den 8/7-15 tatt ut av LSK-troppen og ført inn igjen samme dag, men da uten å være på "B-lista". Hvis ikke NFF har gjort feil (som flere ganger før) betyr vel det at han nå også har proffkontrakt. "gilbert" kan jo se om han kan få det bekreftet fra noen, og også lengden på kontrakten, hvis han (forhåpentligvis) skal på flere treninger i nærmeste framtid og levere flere av sine glimrende og velkomne/kjærkomne treningsrapporter.

                  I følge samme nettsted ble Bjørn Helge Semundseth Riise den 22/7-15 (første dag av overgangsvinduet) tatt ut av LSK-troppen og ført inn i AAFK sin.

                  Ingen andre endringer enn disse der siden Osvold gikk ut og Timisela inn i mai 2015.

                  Flott hvis "gilbert" kan gjøre endringer i åpningsinnlegget, på forhånd takk!

                  Kommentar

                  • 007
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2013
                    • 285

                    #10
                    I følge en sak på hjemmesiden til FC Lorient (https://www.fclweb.fr/info/article/m...-au-fc-lorient) har Moryké Fofana nylig signert en 4-års kontrakt med dem.

                    Så (dessverre) kan vel nå "gilbert" fjerne han i åpningsinnlegget, på forhånd takk!

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #11
                      Strengt tatt synes jeg de to siste innleggene bør flyttes til en annen tråd. Denne tråden fungerer trolig best som en rein nyhetstråd, uten noe særlig diskusjon. Til det har vi andre og bedre tråder, for eksempel "LSK anno 2015".

                      gilbert

                      Oppdatering: De to nevnte innleggene (og et par til i samme sjanger) er nå flytta - til 2015-tråden. Takk til moderator RSP.
                      Last edited by gilbert; 26.07.2015, 14:52.

                      Kommentar

                      • 007
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2013
                        • 285

                        #12
                        "gilbert" sine kilder hadde helt rett i at Mohamed Ofkir nettopp har signert proffkontrakt med LSK. For 24/7-15 ble han tatt ut av "Fiks-lista" til NFF som B-listespiller og lagt inn igjen med proffkontrakt. Gratulerer med det Mohamed!

                        Så denne opplysningen kan "gilbert" bekrefte i åpningsinnlegget når han gidder

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #13
                          Det har kanskje allerede også blitt forandringer på B-lista? Både Sheriff og P. Kristiansen skal vel inn der.

                          Kommentar

                          • 007
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2013
                            • 285

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Det har kanskje allerede også blitt forandringer på B-lista? Både Sheriff og P. Kristiansen skal vel inn der.
                            Ingen andre endringer enn de jeg alt har nevnt på "Fiks" i hvert fall. Når det gjelder oppdatering av
                            B-lista på "Fiks" pleier den gjerne å bli oppdatert første dag etter at vinduene stenger, som denne gang i så fall er 19/8-15. Dette har sikkert sammenheng med at LSK benytter tida helt fram til rett før vinduene stenger med å sende inn ny B-liste. Kan jo skje ting på overgangsfronten eller skadefronten som trigger endringer i siste liten.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #15
                              Moderatormelding:
                              Flere innlegg flyttet. Denne tråden skal kun brukes til rene oppdateringer vedr. stallen, ikke diskusjon.

                              Kommentar

                              • 007
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2013
                                • 285

                                #16
                                De 3 som det står har karantene kan jo nå "frigjøres", og neste kamp er det heldigvis ingen som har karantene.

                                I dag (17/8-15) er det gjort 7 endringer på Fiks-lista:
                                1.) Lum Rexhepi ble tatt ut av lista pga. at han ikke er spilleklar før sesongen er over, og ved årsskiftet går hans kontrakt ut. Får trolig heller ikke ny kontrakt.
                                2-3.) Sondre Karterud og Keivan Ghaedamini ble tatt bort fra B-lista.
                                4-7.) Peder Kristiansen (draktnr. 34), Sheriff Sinyan (31), Henrik Loholt Kristiansen (35) og Petter Mathias Olsen (37) ble ført inn på B-lista. (Den 5. på B-lista er Emil Gundelach Ødegaard (29), som er eneste som står igjen fra forrige liste).

                                I tillegg ble det jo offentliggjort i dag at Håkon Skogseid har signert for LSK ut 2016 og har fått draktnr. 16. Det blir nok lagt inn på Fiks-lista i løpet av få dager.

                                Flott hvis "gilbert" kan endre åpningsinnlegget når det passer.
                                Last edited by 007; 17.08.2015, 17:57. Begrunnelse: La til draktnr. på alle 5 på B-lista

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  #17
                                  Karantener ble strøket og Håkon Skogseid ble ført inn ved endring klokka 18.11 i dag - en halv time før dette innlegget fra 007......

                                  Men jeg takker - som vanlig - for tips, denne gang om dagens endring på B-lista. Jeg har lurt på hvorfor særlig Sheriff Sinyan og Peder Kristiansen ennå ikke var på B.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • 007
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2013
                                    • 285

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Karantener ble strøket og Håkon Skogseid ble ført inn ved endring klokka 18.11 i dag - en halv time før dette innlegget fra 007......

                                    Men jeg takker - som vanlig - for tips, denne gang om dagens endring på B-lista. Jeg har lurt på hvorfor særlig Sheriff Sinyan og Peder Kristiansen ennå ikke var på B.

                                    gilbert
                                    Jeg sjekket åpningsinnlegget før jeg begynte å skrive på mitt innlegg, men jeg brukte tydeligvis for lang tid før jeg postet det

                                    Takk til "gilbert" for jobben han gjør i denne tråden, treningstråden og andre steder!

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #19
                                      Hvorfor er Lum tatt ut? Er han så skada at det er utenkelig at han kan spille i år?
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • 007
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2013
                                        • 285

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Hvorfor er Lum tatt ut? Er han så skada at det er utenkelig at han kan spille i år?
                                        Ja, ut fra mine informasjoner er han det.

                                        Kommentar

                                        Working...