Jan Åge Fjørtofts svik og vanvittige ødeleggelser

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Skal innkompetanse redde han igjen? Skal RBH sette standarden? Vi er LSK!!

Edit: Startinnlegget var skrevet i affekt men hva faen har han gjort? Hvordan har han vist seg når vi var blakke? Er det OK å skryte på seg klubbkjærlighet?

Jeg synes ikke det. Han har ikke akkurat hatt mangel på sjanser. Ta meg feil men hans bidrag til Sportsklubben er 0.-?

Mange helter her som har gjort det de kan mens han har gitt faen til tross for å skryte og være stinn av gryn.
    Last edited by Kjell.T.Ring; 23.12.2014, 22:58.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5102

Kom igjen a? Hva er egentlig dette for noe?

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2564

Opprinnelig skrevet av McGuffy
        Makkverk av en tråd. Rett ut noe av det dummeste jeg har lest her inne. Feilslått bitterhet. Hjelper neppe å henge ut folk for ting som skjedde for 7-10 år siden pga situasjonen man har i dag - til det har det vært alt for mange år siden. Oppriktig forstår jeg ikke hva slikt har å gjøre på hovedforumet.....

Beklager hvis jeg virker krass og grinete, men slikt vås som denne tråden ser jeg ikke noen stor grunn til å pakke ordene inn i gavepapir for å beskrive den.

Forøvrig ønsker jeg alle en riktig god jul. Inkludert Jan Åge Fjørtoft.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Fjøra var Fjøra på godt og vondt, men han jobbet innenfor sine rammer. Og hvorfor forvente økonomisk støtte? Han kunne skutt seg inn som en helgen med god støtte, men at han ikke gjør det gjør han ikke til en sviker.

Fjøra er fugl, case closed!

Sønnen til Bukken er sviker. At du i det hele tatt våger å sette de i samme bås.

Kommentar

• Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

Knurr...

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9539

Personlig skjønner jeg trådstarter sin irritasjon.

Fjørtoft var for LSK det RBH var i brann og Hoftun i RBK (ikke som spiller). Men av en eller annen grunn velger folk å sette skylapper på og nekter å kritisere fyren på grunn av hans tilsynelatende gitte inntrykk av "å være fugl".

Gloryhunter virker det mer som han er pdd. Blei jo calla ut flere ganger på twitter om å vise støtte til #vierlsk, uten hell. Og ikke kom å si til meg at han ikke følger med der.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                En dustetråd. Come an! Fjøra gålla 20 for oss på 33 kamper, gikk så til utlandet pga. talent- og ikke RBK el Molde. Mannen er fugl tvers igjennom. Hjalp oss til fremganger i serie, cup og Royal league. Elsker LSK gjør han. Så klapp igjen brødboksen. Forza Fjøra.
                LSK Norges beste lag

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Årene 2005 og 2006 var blant de absolutt beste sesongene siden 80-tallet. Ubegripelig tråd.

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2564

Opprinnelig skrevet av reka
                    Årene 2005 og 2006 var blant de absolutt beste sesongene siden 80-tallet. Ubegripelig tråd.
                    Sportslig var ikke 2007 så aller verst. Dabba av litt på slutten, men kom bra tilbake med seier i cupfinalen. Langt fra de beste kjøpene, men hvor lenge skal man drive med etterpåklokskap? Må ta en slutt snart. Er så lei av gnål om fortiden all den tid vi lever i nåtiden og bør se fremover.
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Opprinnelig skrevet av Børge
                      Er så lei av gnål om fortiden all den tid vi lever i nåtiden og bør se fremover.
                      Enig, siden Haglund er passé

Kommentar

• Dinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 884

Opprinnelig skrevet av reka
                        2005/2006 var gode år mest på grunn av en god trener i Uwe Rösler samt gode spillere hentet inn året før av Arne Erlandsen og Per Mathisen. Jan Åge var en mester i å skape medieomtale av LSK, ikke like god til å hente spillere. Uansett, det var i 2007 de store langsiktige tabbene ble begått. Ironisk nok så var det i 2007 vi vant cupen. Det koster å vinne. Høy risiko. Brann, Stabæk, LSK med flere har betalt dyrt for det 5-10 år senere når nedturene kommer. Slik er fotballen. Fjøra gjorde jobben han ble bedt om å gjøre i jappetiden. På lik linje som sjefene i de andre klubbene.

En annen ting å merke seg er at LSK var litt uheldige og udyktige når de satset økonomisk i en oppgangstid. Det vil si at forskjellen på LSKs satsing og de andre klubbene ble minimert da hele serien og alle lagene økte sterkt i omsetting de samme årene uten investorer. Se på Molde i dag, de satser sterkt på økonomisk innsprøyting av midler i en nedgangstid. Da de gjør dette i en nedgangstid skaper det større forskjell på dem og resten av ligaen da den generelle omsettingen er nesten halvert fra oppgangstiden LSK satset i. Hadde Per Berg satset med "økonomisk doping" alla Røkke i Molde nå, i stedet for i oppganstidene 2005-2008, så ville det mer eller mindre stått i mellom LSK og Molde om seriemesterskapet. Jeg sier ikke dette fordi det har noe relevans. Syns bare at det var en interessant vinkling på to forskjellige økonomiske strategier. Molde kjører en versjon av Keynes med andre ord.

Personlig vil jeg bare si at jeg elsket Fjøra når han var i Fulga. Å være etterpåklok er det enkleste i verden. Å se fremover er noe av det vanskeligste. Ja, han kunne kanskje ha vært flinkere til å hente bedre fotballspillere. Der er Torgeir mye bedre alt i alt. Men for et liv og røre han skapte i klubben. Ingen solgte flere sesongkort eller skapte ett høyere hjemmesnitt enn Fjøra. Vi klarte over 9000 i snitt en sesong. Det var fantastisk.
                        twitter @amundsakis
                        ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Kjøpene i 2007 og før 2008 sesongen skal også sees i lys av ambisjonene. Da var Per Berg og andre investorer tungt inne og ville stable sammen et lag som kunne vinne serien. I en sånn situasjon leiter man ikke etter Björn'er eller Ujah'er som kan kjøpes for ingenting og utvikles gjennom flere år. Da leiter man etter etablerte spillere uten lærekurve, for å ha noen som umiddelbart styrker laget. De store signeringene i denne perioden var navn som Brenne, Bjørkøy, Marius Johnsen, Essediri og Riseth. Altså spillere som man antok skulle gå rett inn og levere.

Jeg ser også at dette ikke var knakelibrak-suksesser, de fleste av disse floppet jo. Samtidig var pengegallopen så ute av kontroll på denne tiden, at man ikke kunne kjøpe hvem som helst bare fordi man hadde penger. Små klubber som vanligvis burde være utviklingsarenaer hadde plutselig råd til å si nei/presse opp prisen når større klubber kom slepende med pengesekken. Spørsmålet er hvor mye relativ kjøpekraft vi hadde i denne perioden, med tanke på at de fleste andre klubber velvillig deltok i spiralen.

I tillegg må man jo stille et veldig stort spørsmålstegn ved Nordlies teft på overgangsmarkedet. Jeg er ganske sikker på at Johnsen, Midttun Lie og Steinar Pedersen var Nordlies verk, alle spillere som ikke leverte ut under hans regime. Hvilket også kan ha sammenheng med at laget etter hvert sluttet å fungere. Det er greit at Fjøra også var medansvarlig her, men det er jo rett og slett åpenbart at dette var Nordlies gjeng. Sånn sett bør styret bære et tyngre ansvar enn Fjøra.

Jeg skulle også ønske at vi gjorde smartere signeringer i denne perioden, og Fjørtoft får bære sin del av skylda, men jeg tviler egentlig på at han hadde mandat til det. Det var rett og slett ingen prioritet. Så vidt jeg husker var Nordlie veldig opptatt av å hente Tore Andreas Gundersen, det nærmeste vi kom å hente et talent under hans tid. Når vi så hadde fått ham, brukte Nordlie ham aldri. Hadde vi hentet unge kvalitetsspillere som Björn og Ujah i 2007, så hadde de ganske sikkert råtna på benken. Det var 0 fokus på spillerutvikling under Nordlie. Det skulle vinnes trofeer. Sånn som situasjonen var, tror jeg treneren fikk veldig mye å si på hvem som skulle hentes, da man ikke tenkte lengre enn inneværende sesong.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2994

Trodde først trådstarter var full men så så jeg tidspunktet første innlegg ble skrevet og slo det fra meg. No offense Kjell. Dette er jo bare vissvass. Fjøra er vel den eneste personen de siste 20 åra som har klart å lage blest rundt klubben. Vi var norges mest hata klubb den perioden han var her, mye fordi han snakka for fugla med en meget provoserende tone for de andre. Fyren kan hisse på seg ved og gråstein, akkurat det vi trenger!

Med tanke på kjøpene han gjorde og det vanvittige lønnsnivået så kan vel alle være enige at det her ble gjort mange dårlige vurderinger, men han var da ikke aleine om dette, verken i klubben eller i Norge. Situasjonen rundt Koren, Wehrman og Kiko er vel det eneste jeg virkelig vil kritisere her. Det var en skandale. Men var det kun jeg som var helt sikker på gull når Brenne, Johnsen og Bjørkøy kom som perler på en snor? Tviler.
                            Last edited by bjarmann; 25.12.2014, 14:45. Begrunnelse: Gull ble til gukk. Rødt kort for rasisme
                            I år så tar vi alt

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                              Situasjonen rundt Koren, Wehrman og Kiko er vel det eneste jeg virkelig vil kritisere her. Det var en skandale. Men var det kun jeg som var helt sikker på gull når Brenne, Johnsen og Bjørkøy kom som perler på en snor? Tviler.
                              Jeg var liker positiv som deg til den trioen. Når det gjelder Wehrmann så var det jo tydelig at det var Nordlie som ville kvitte seg med ham. Igjen; klubben tenkte ekstremt kortsiktig, og i en sånn situasjon blir det lett å gi treneren viljen sin veldig ofte. Når det gjelder Korens reforhandling tror jeg det blir i litt lett å si at han skulle ha kasta inn mer penger bare fordi Kiko fikk fantasilønn året etter. Etter at Nordlie tok over åpnet Per Berg lommeboka mer enn før. Uwes avgang var jo en forutsetning for at han skulle teller inn enda mer cash. Utgangspunktet i forhandlingene med Koren var nok betydelig annerledes enn hva tilfellet var med Kiko. Isolert sett var det jo rett å si nei til Korens krav.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• rælingen kanaris
                                Kaptein Reketråler
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 1446

Fjøra videreførte arven fra Ivar Hoff, med å snakke høyt og stort i media. Vi fremsto akkurat sånn jeg synes vi skal fremstå, i den perioden. Med en deilig aroganse og uttalelser med stor fallhøyde. "Vi samler (bryr oss?) Ikke om fjerdeplasser." ALLE hata oss, og det er faen meg sånn det bør være.
                                Custodes
                                I med og motgang

Kommentar

• Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

Fjøra og Hoffern inn i styret er mitt ønske for 2015.

Kommentar

• MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3492

Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Fjøra og Hoffern inn i styret er mitt ønske for 2015.
                                    Alternativt kan han ta over Markedsavd...
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5918

Kjære vene... Korsfest, korsfest.

Hvem er nestemann som skal spikres opp når forumet har behov for å få utløp for irritasjon?
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9539

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Kjære vene... Korsfest, korsfest.

Hvem er nestemann som skal spikres opp når forumet har behov for å få utløp for irritasjon?
                                        Dårligste korsfestelsen i manns minne om så var tilfelle.

Er vel mer en irritasjon over at fyren har sluppet unna uten å ha måtte stå til ansvar eller svare for noe, etter å ha vært med på å kaste ekstremt mye av klubbens midler* i dass.

*feilslått satsing fra hælvette

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

Opprinnelig skrevet av knut
                                          Dårligste korsfestelsen i manns minne om så var tilfelle.

Er vel mer en irritasjon over at fyren har sluppet unna uten å ha måtte stå til ansvar eller svare for noe, etter å ha vært med på å kaste ekstremt mye av klubbens midler* i dass.

*feilslått satsing fra hælvette
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

Working...