Vurdering av troppen der dags dato

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Vurdering av troppen der dags dato

    Dette er ikke sluttproduktet for 2015 men min vurdering av hva vi har.

    Keepere:

    Origi og Udjus: 8/10 : Origi er nok 9/10 hvis han får ut potensialet. Udjus har vært best i TL før men jeg er usikker om han er her neste år og usikker på psyken. Ville gjerne bytta mot Dyngeland i Sogndal.

    HB 8/10: BHR står til 10. Jeg satte den ned da jeg ikke vet om dette er plassen han får. Ingen utfordrer han her etter Ruben gikk.

    Midtforsvar 6/10: Amundsen og Kippe. Kippe på sitt beste lukter på 9-ern med en rask spiller ved siden av. Er god for 5-8 mål Amundsen har vist meget bra takter. Utvikler han seg kan det blir VELDIG gøy.

    VB 10/10: Stian og Simen er bedre en noen vi møter. Snill karakter men det er min mening IFT hva vi møter.

    HV 4/10 : Tja... Håper BHR tar hele siden men beste alternativ i dag da Foffen vil spille på andre siden er vel Ohi? Han må ta steg i år!

    Sentralt 5/10: Islendingen/Innocent og Lundemo. Vet ikke hva jeg kan forvente annet en varierende prestasjoner. Islendingen kan jeg ikke vurdere. Innocent har potensiale men av erfaring tar det et år til før han herjer. Lundemo vil ha en bedre sesong i år en i fjor hvis han er skadefri.

    VV 9/10: Fofana er nok den beste i skandinavia (her fisker jeg litt) på sitt beste. Blitt bedre på det meste og har både Ringen og Simen som kan ta over.

    Møtende spiss 5/10 : Fred Friday kan være 10 men han har 1 god kamp. Turte ikke gi bedre.

    Bakromsspiss 6/10 : Erling er nok fus neste år og. Setter han 40% er han 10. I dag er han ikke det. Pelle godt alternativ.

    Tviler på nedrykk men enten må flere ta steg eller så må nye inn hvis dette skal bli topp 6.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    #2
    Må jo ikke glemme Brændsrød, tipper han kommer til å spille en del ute på høyrevingen.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
      Må jo ikke glemme Brændsrød, tipper han kommer til å spille en del ute på høyrevingen.
      Han var faktisk helt glemt. Men øker ikke til mer en 5/10 der uansett. Tviler på at han er god nok i år til å virkelig sette preg.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3468

        #4
        Erling som alternativ på hø. kant er heller ingen umulighet. Hadde blitt bra med fart og løpskraft på den siden med BHR bak han.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #5
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Erling som alternativ på hø. kant er heller ingen umulighet. Hadde blitt bra med fart og løpskraft på den siden med BHR bak han.
          Lukter kontringsfotball. Jeg håper fortsatt han får det til som spiss men han er smartere en de fleste og kan bekle hele høyreside og spiss. 15 mål av Erling og terroren han driver med forsvarene er mitt store ønske.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3217

            #6
            Nordermoen blir utfordrer på høyre back. Har også større tro på Brændsrød enn du har. En høyreside med han og BHR smaker fugl.

            Kippe? Tja, er litt ambivalent der, må jeg innrømme. Ut fra hukommelsen var de kampene vi tapte i fjor de hvor Kippe spilte og JA ikke spilte.

            Min store bekymring er målscorere. Palmi og PVM stod for mange i fjor, og nå er de begge borte. Erling kan score en del i bakrom, men alle vet det - og han vil bli passet godt på. Pelle og Friday? Må ta betydelige skritt i vinter. Ingen av dem er i nærheten av å se ut som 10+ pr i dag.

            Kommentar

            • klippen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 251

              #7
              Med islendingen så godt som bekrefta begynner faktisk store deler av troppen å falle på plass. Kanskje bare to spillere til som skal inn. Vi trenger sårt en midtstopper, Rogne ville selvfølgelig vært kanon. I tillegg ville det vært bra med en høyrekant eller spiss. Utrolig spent på nivået til islendingen på midten. Inntrykket mitt er at det er mange her inne som er bekymra for sesongen, forsovidt delvis enig. Men utskiftningene i troppen har ikke vært så store, om man sammenligner med feks 3 år tilbake. Såpass billig som troppen ser ut til å være nå, tror jeg vi har en del penger igjen å bruke på de 2-3 siste signeringene. Kanskje det kan være lov å håpe på et par storfisker

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6090

                #8
                Med islendingen inn så trenger vi en midtstopper og en hengende spiss. Albert Gudmundsson og Thomas Rogne hadde vært spennende valg. I tilleg hadde jeg gjerne sett en sentral midtbanespiller inn.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Med islendingen inn så trenger vi en midtstopper og en hengende spiss. Albert Gudmundsson og Thomas Rogne hadde vært spennende valg. I tilleg hadde jeg gjerne sett en sentral midtbanespiller inn.
                  Veldig enig i midstopperen men er ikke Fred bra nok? Toppnivået er i mine øyne ekstremt og jeg har hørt hvor ræva han kan være men det var vel bare for andrefugla? Du vet bedre en jeg
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6090

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Veldig enig i midstopperen men er ikke Fred bra nok? Toppnivået er i mine øyne ekstremt og jeg har hørt hvor ræva han kan være men det var vel bare for andrefugla? Du vet bedre en jeg
                    Jeg ser helst fred som spiss. Jeg mener han er akkurat den typen spiller vi trenger på topp.


                    Friday/Pelle/??
                    . Fofana/Ofkir - ?????/Ohi - Knudtzon/Brændsrød
                    . Orri/??? - Lundemo/Bonke
                    . Ringstad/SKM - Kippe/??? - Amundsen/? - Riise/Nordermoen
                    . Arnold/Faye

                    Kommentar

                    • mats
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 621

                      #11
                      Lukter litt lyn, vi må ha inn en spiller i hvert ledd som hever laget.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Jeg ser helst fred som spiss. Jeg mener han er akkurat den typen spiller vi trenger på topp.


                        Friday/Pelle/??
                        . Fofana/Ofkir - ?????/Ohi - Knudtzon/Brændsrød
                        . Orri/??? - Lundemo/Bonke
                        . Ringstad/SKM - Kippe/??? - Amundsen/? - Riise/Nordermoen
                        . Arnold/Faye
                        Fred er spiss i mitt oppsett. Bare ikke bakromsspiss.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6090

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Fred er spiss i mitt oppsett. Bare ikke bakromsspiss.
                          Siden Runar vel spiller 4231 så har vi vel kun en spiss, som både vil være oppspillspunkt og gå i bakrom når muligheten er der. Jeg tror Fred er en type som kan mestre begge deler.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Siden Runar vel spiller 4231 så har vi vel kun en spiss, som både vil være oppspillspunkt og gå i bakrom når muligheten er der. Jeg tror Fred er en type som kan mestre begge deler.
                            Ok. My bad. Satte og Haglund-oppsett.

                            Men dette er detaljer. Er Fred den vi håper i 2015 er det gull og et MEGET bra oppspillspunkt som jeg satte han som i min 4-4-1-1.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Siden Runar vel spiller 4231 så har vi vel kun en spiss, som både vil være oppspillspunkt og gå i bakrom når muligheten er der. Jeg tror Fred er en type som kan mestre begge deler.
                              Nå kom vel Magnus Haglund som en 4-2-3-1 trener han også, men endret seg da han mente spillerstallen ikke var riktig for det. Gode trenere er nok ikke fastlåst til en tallkombinasjon, men kan endre seg basert på hva man har tilgjengelig.

                              Tar det derfor ikke for gitt at vi kommer til å spille slik han gjorde i KR.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6090

                                #16
                                Det blir helt sikkert endringer. Men siden han foretrekker 4231 så er det naturlig å se hvilke spillertyper vi trenger til den formasjonen. Det handler ikke bare om hva han gjorde i KR, men hva han har sagt at han vil gjøre i LSK.

                                Det kan fort hende vi endrer på ting og bruker spillere annerledes når sesongen er i gang og man ser hva som fungerer.

                                Når det gjelder Fred, så mener jeg potensialet hans er større i bakrom og som oppspillspunkt enn som mellomromsspiller bak spissen. Det samme gjelder Pelle. Dermed mener jeg vi mangler en mellomromsspiller om PVM ikke blir. BBS hadde vært drømmen, Albert Gudmundsson hadde vært spennende.

                                Om vi ikke får tak i en ny spiller her kan det fort hende vi spiller med to spisser, der Friday er møtende og Knudtzon går i bakrom istedenfor å bruke Ohi i mellomrom bak Friday f.eks. Men jeg tror ikke det er plan A. Og jeg vurderer stallen ut fra det jeg tror er plan A.

                                Kommentar

                                • mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

                                  #17
                                  Forsvinner disse, bruk penga på: Rogne, Bjørn/Berget, spiss og h.kant fra Island.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7107

                                    #18
                                    Rogne er treigere i vendingene enn et tankskip. Han og Kippe kan ikke spille sammen. Dyr blir'n nok også.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    Working...