fugle frø i skallen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Opprinnelig skrevet av Do'h
    Men vannet fikk dem ikke stanset.
    Jeg hedrer de personene som kastet mynter tilbake.
    Du er virkelig en bra mann.

Det er faen meg ikke mulig. Hva med de unga som blei treffi på VG øvre?

Ja, la oss hedre de som kasta mynter.

Petter

Kommentar

• Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

Som han ene her sier, er det rart det er krig i verden..

Prøv å se humoren i dette a folkens, selv ble jeg litt forbannet, men når ting fikk sunket inn så er den faktisk litt morsom...

En gang neste år så får vi finne på noe selv..
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Do'h
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 1891

Opprinnelig skrevet av petter
        Opprinnelig skrevet av Do'h
        Men vannet fikk dem ikke stanset.
        Jeg hedrer de personene som kastet mynter tilbake.
        Du er virkelig en bra mann.

Det er faen meg ikke mulig. Hva med de unga som blei treffi på VG øvre?

Ja, la oss hedre de som kasta mynter.

Petter
        åj. Nei, da var det ikke så gøy lenger... :shock:
        LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

Så langt fra morsomt, Håkon. Jeg synes dette er rett og slett usmakelig. Her snakker vi sikkerhetsproblemer så det holder. Ikke bare klarer man å få sneket inn fire store sekker med ukjent innhold. I tillegg klarer man å kaste ut en banner over hjemmepublikummet. Hadde ikke flere i fansen reagert raskt kunne dette utartet seg.

Både vif og klanen bør ta seg selv i nakken. Dette er dårlig sikkerhet, som i den ytterste konsekvens kunne ført til både det ene og det andre.

-okb!
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

Opprinnelig skrevet av okb
            Både vif og klanen bør ta seg selv i nakken.
            Nå vet vi jo hvor landet ligger. Apeberget bør dermed være forberedt og godta det som kommer til dem på Åråsen. Om det er vann, bøffelpiss, konfetti eller banner.

Jeg gleder meg!
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

Nå synes jeg Lsk supportera i nedre vg oppførte seg rimelig bra, da vi ankom vg svingen for å legge ut bannera ble vi møtt med spytting, trusler og kasting av gjenstander fra øvre vg.

All ære til fuglafolket for at dette ikke utarta seg, at et par mynter ble kasta tilbake er ingenting i forhold til hva som regna over oss under hele kampen.

Istedenfor å syte over et par mynter som enkelte fremtredende personer i kfl gjør her så burde dette tas videre til de rette instanser, nøff?

At svina selger billetter over oss til engafolk er jo utrolig, hadde resten av stadion vært utsolgt hadde jeg skjønt det, men det var jo ikke akkurat tilfelle.

Vi ble dratt til side ved inngangen hvorpå vi måtte legge ut alle bannera/flagga, forklare hva det betydde det som stod på og om vi hadde godkjennelse for å ta med flagga inn på stadion.... Vi brukte et kvarter på å overtale vaktene for å få de med oss inn.
              Tydeligvis mye farligere med flagg/banner enn at hundrevis av klansskaller står over oss og peprer oss med gjenstander...
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

Kommentar

• Realisten
                -VIF-supporter-
                Møteplager
                • May 2004
                • 73

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                At svina selger billetter over oss til engafolk er jo utrolig, hadde resten av stadion vært utsolgt hadde jeg skjønt det, men det var jo ikke akkurat tilfelle.

Cola-svingen var utsolgt, og da begynte man å selge billetter i VG Øvre. Det er tross alt billigere å se en kamp fra svingen enn fra langsidene, og slik er det vel overalt i landet (unntatt i Tromsø vel?).

Vi ble dratt til side ved inngangen hvorpå vi måtte legge ut alle bannera/flagga, forklare hva det betydde det som stod på og om vi hadde godkjennelse for å ta med flagga inn på stadion.... Vi brukte et kvarter på å overtale vaktene for å få de med oss inn.
                Dette har jeg opplevd selv rundt om i Norge og Skandinavia. Dette for å forsikre seg om at det ikke er bannere som bryter loven i det landet man oppholder seg i. Klanen hadde et banner til bortekampen mot Djurgården som vaktene mente brøt dette. Banneret ble igjen utenfor stadion.

Du kan jo selv tenke deg reaksjonen dersom en banner til Klanen på Åråsen drar en syk sammenligning mellom Rösler og nazisme etc? Det vil bare skape faenskap, og får man avverget et slikt banner før det blir brettet ut er det best for egentlig alle parter. Nå vet jeg at dere i KFL ikke vil gjøre noe slikt, men det finnes utskudd i alle supporterklubber.

Tydeligvis mye farligere med flagg/banner enn at hundrevis av klansskaller står over oss og peprer oss med gjenstander...
                Det er vanskelig for dere å se hva som foregår bak dere, men de som _satt_ på VG Øvre var stort sett bare familier. De ivrigste av VIF-supporterne sto på Vestbredden eller i Cola-svingen. De som heiste ned banneret over dere forsvant etter dette, og det er vel også grunnen til at det kom ned såpass tidlig: De ville over til "sine" folk.

Jeg sier ikke at det ikke ble kastet ting ned på dere, men de som evt gjorde dette må ha vært veldig teite. På hvert 15. sete stor det vakter som utelukkende så opp på tribunen. De to nederste seteradene var også avsperret.

Da banneret kom ned var det en god del cola-begre som kom i retur fra dere. Jeg så ett av disse traff en liten unge. Ungen, med familie, forsvant og kom aldri tilbake igjen.

Kan nok en gang si at Klanen har hele tiden fått kastet gjenstander ned på seg på Åråsen, uten at det forsvarer hvis det skjedde mot dere på Ullevaal.

Kommentar

• artois
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2004
                  • 176

Opprinnelig skrevet av Realisten
                  De som heiste ned banneret over dere forsvant etter dette, og det er vel også grunnen til at det kom ned såpass tidlig: De ville over til "sine" folk.
                  Godt mulig at de fleste skygget åstedet relativt tidlig, men en idiot ble stående med til dels ekstremt hetsende atferd.
                  At noen da benytter seg av muligheten til å kaste vannbeger i retning denne personen er jo på langt nær ønskelig, men man kan forstå det.
                  Som du sikkert selv har opplevd så er provoserende oppførsel av mostanderes supportere eller vakter (som man møter i Molde blant annet), den lille gnisten som skal til for at enkelt krysser grensen.

Det er ingen unskyldning, men heller en forklaring på hva som skjer. At et beger treffer en liten unge og familien velger å gå er fullt forstålig. Men dette er noe de styrende organer i Klanen burde tatt innover seg før TIFO stuntet ble planlagt. Det at man provoserer motstander lagets supportere direkte over hodene deres i hva som skal være en nøytral sone (vålerengen reklamerer vel øvre VG som familie tribune?), bør man rett og slett være forberedt på at det kommer en eller annen form for reaksjon. Dette kan faktisk ikke være overraskende for noen av arrangørene, være seg klubb eller vaktmannskap.
                  At vaktmannskapet da i tillegg bruker i overkant lang tid, og lar denne sterkt provoserende personen få lå å stå der i lengre tid, er rett og slett noe de får ta på sin kappe.
                  Mortus vivis praecipant
                  ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

De som heiste ned banneret over dere forsvant etter dette, og det er vel også grunnen til at det kom ned såpass tidlig: De ville over til "sine" folk.
                    En lite gjennomtenkt handling av klanen. Her bør det kommer reaksjoner. Jeg håper bare at man forstår hva man har gjort, i stedet for å le av situasjonen.. men det ville kanskje vært for mye for langt?

Hvorfor ble ikke personene som senket ned banneret kastet ut? Og hvorfor var det der i utgangspunktet? Har klanen lurt sin egen klubb for å få til dette? Her bør det handles!!!

-okb! - for korrekt supporteroppførsel, ikke pøbelvelde
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Realisten
                      -VIF-supporter-
                      Møteplager
                      • May 2004
                      • 73

Opprinnelig skrevet av artois
                      At noen da benytter seg av muligheten til å kaste vannbeger i retning denne personen er jo på langt nær ønskelig, men man kan forstå det.
                      Naturligvis. Og reaksjonen hadde nok vært den samme om det hadde vært motsatt. Er det noe jeg reagerer på så er det de som glorifiserer de som kastet, i stedet for å gå litt bak problemsstillingen som jeg synes du gjør. Spesielt når de samme personene var i harnisk i frykten over at noe kunne bli kastet på seg selv. Jeg tror dog at alle oppegående personer vet at dette kan man være foruten.

At vaktmannskapet da i tillegg bruker i overkant lang tid, og lar denne sterkt provoserende personen få lå å stå der i lengre tid, er rett og slett noe de får ta på sin kappe.
                      Dette har de også fått kritikk om fra Klanen. VIP-tibunen bak Klanen på Vestbredden okkuperes ofte av personer som er der for å se Vålerenga tape, og som ikke har noen problem med å slenge ut noen gloser på upassende steder. Disse skjer det ikke noe med. Det har også skjedd at man ser supportere i drakten til mostanderen inne på Vestbredden (som for øvrig er holdt av for Klanens medlemmer) uten at det blir gjort noe med dette. Vaktmannskapets skal evualueres etter sesongen, og jeg regner med de vil få kritikk for manglende evne til å stoppe slike provokatører raskt nok.

Kan legge til at det var politiet som måtte gripe inn mot de som kastet gjenstander mot Klanen på Åråsen sist, men dette har vel med at stadionvaktene ikke har myndighet til å gjøre noe mot disse?

Kommentar

• artois
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • May 2004
                        • 176

Spesielt når de samme personene var i harnisk i frykten over at noe kunne bli kastet på seg selv. Jeg tror dog at alle oppegående personer vet at dette kan man være foruten.
                        Enig, det blir en litt herlig form for dobbeltmoral som vi fotballsupportere generellt sett er helt overlegne på. Kasting av gjenstander fra tribune mot andre tribunedeler, eller inn på bane er ikke noen ønsker, enten det blir mot Klanen eller det blir mot Kanari-Fansen, enkelt og greit. Normal folkeskikk er ikke noe man kan legge fra seg utenfor stadionportene.

Kan legge til at det var politiet som måtte gripe inn mot de som kastet gjenstander mot Klanen på Åråsen sist, men dette har vel med at stadionvaktene ikke har myndighet til å gjøre noe mot disse?
                        Jeg er ingen fagmann på dette området, men når slike ting skjer er det jo uansett best å koble inn politiet. Ting har gjerne en tendens til å roe seg fortere ned når disse dukker opp, enn når et skarve vaktmannskap som gjør dette på fritiden sin, dukker opp.
                        Jeg tror også at vi her heldigvis snakker om enkelte tilfeller, og ikke noe som er i ferd med å bli en trend, uten at jeg kan si dette for sikkert. Men generellt sett så går jo ting stille og rolig for seg rundt omkring på kamparenaene, men med enkelte småepisoder som gjerne vaktmannskapene vil bli husket for.
                        Jeg tørr ikke tenke på hva som ville skjedd dersom Fugla i 2002 hadde putta på overtid nede i Sarajevo, hvor vi hadde til slutt flere hundre bosniere bak oss, med en vaktmann foran
                        Mortus vivis praecipant
                        ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

Working...