Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Kan det ha med at vi ikke har råd til å gjøre feil?
Da vil jeg jo heller si at vi velger det trygge foran det utrygge, for å ikke kjøre klubben til helvete.
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
- ALT FOR FUGLA
Er det noen som har tenkt seg hit for å stille de spørsmålene som fremkommer i denne tråden til styreleder og representanter for klubben?
Såvidt jeg kan se stiller ingen fra administrasjonen på møtet, så jeg tror ikke man kan forvente seg særlig inngående svar på spørsmål rundt sponsorer. Mesfin/Bjarmann har ingen ting med dette å gjøre, og jeg ville anta Bjørnar Sollie i beste fall kan gi et generelt svar som at "vi leter hele tiden etter nye sponsorer".
Mine tanker er: er vi egentlig i en økonomisk posisjon til å takke nei til "høystbydende" firma på hovedsponsorplassen selv om det budet muligens er for lavt i egne øyne? Og oppfølging: om vi da takker nei på det vi ikke er fornøyde med, hva får de til å tro at det kommer større summer på bordet senere når det tilsynelatende ikke har gjort det de siste årene.
Er de summene som er tilbydd så lave, så må det kommuniseres utad ellers mister man jo helt ansikt og troverdighet.
Mine tanker er: er vi egentlig i en økonomisk posisjon til å takke nei til "høystbydende" firma på hovedsponsorplassen selv om det budet muligens er for lavt i egne øyne? Og oppfølging: om vi da takker nei på det vi ikke er fornøyde med, hva får de til å tro at det kommer større summer på bordet senere når det tilsynelatende ikke har gjort det de siste årene.
Er de summene som er tilbydd så lave, så må det kommuniseres utad ellers mister man jo helt ansikt og troverdighet.
Er vel her den store utfordringen ligger, vi som eLSKer (dette inkluderer markedsavdelingen) må inse at verdien av merkevaren LSK ikke er inærhten av hva den engang var.
-Når vi ikke klarer å beholde lokale spillere, har supportere som nå er like kjent for fyrverkeri/fylll/ugang som å støtte klubben sin, for ikke å snakke om enorme økonomiske problemer, så er det fint få som egnetlig ønsker å betale SÅ mye som LSK må kreve for å være knyttet oppmot LSK merkevaren.
Samtidig så ser nok markedsavdelingen at om de selger hovedsponsor plassen for en relativt billig penge, så er det vanskelig å forsvare ovenfor de mindre sponsorene hvorfor de får markant mindre profilering selv om de da i realiteten ikke ville betalt SÅ mye mindre. I tur kan det da bli vanskelig å beholde inntektene fradisse mindre sponsorene over tid, da begynner vi å slite ganske godt.
Viktig å huske og er at de fleste av de bedriftene som er store nok til å kunne ta på seg en hovedsponsorrolle til en god slump penger, nå har ansatte som jobber med dette som et fagfelt, i gamle dager holdt det for mange å bli oppfattet dit hen at de støttet lokalkultur/sport. Dette er med andre ord ikke en veldig enkel sak å løse, selv om vi vet at DNB nok ville gått inn og tatt sponsoratet om ikke vi og hadde en avtale med Lillestrøm Banken på breddenivå.
Lillestrømbanken leverer rekordoverskudd på 87 millioner i 2014. Om de oppjusterer sponsoratet sitt med et par millioner har de hovedsponsorplassen, kom igjen a! Uten LSK hadde aldri Lillestrøm vært byen den er i dag (tror jeg)... Personlig mener jeg Lillestrømbanken bør være en lang og lojal hovedsponsor for LSK. Selg heller plassen litt billigere og signer en lengre avtale, dette gir forutsigbarhet.
"– Banken opplever sterk konkurranse om utlån til privatkunder, og forventer fortsatt press på rentenettoen.
Blant satsingsområdene for banken nå er det lokale bedriftsmarkedet. Berggreen mener banken har mer å gå på der"
Sponsing av LSK vil garantert øke deres antall av privatkunder og potensielt det lokale bedriftsmarkedet. Er det ikke LSK som har det beste "sponsorpoolet" i Norge? 90% av de bedriftene er sannsynligvis lokale. Her er det muligheter for Lillestrømbanken. Det hadde vært en flott sponsor med en veldig flott logo og meget passende navn. God ide. Likevel står det at de i 2013 gikk igjennom store kostnadskutt. Sponsing er i nedgangstider stort sett bare sett på som en kostnad. Så jeg er ikke helt sikker på hvor stor deres motivasjon kan være.
Kort oppsummert; Lauritzen melder at han tror klubben vil finne en god løsning før seriestart. Men markedet er tøft, og det er ikke vare å få noen til å betale 4,5 mill i året. Det jobbes fortsatt med hovedsponsor og Dnb kan være aktuelt. LSK har jo både Lillestrømbanken og Dnb som samarbeidspartnere. Sponsorer fra samme bransje ønsker ofte å være alene, men det er ikke nødvendigvis lønnsomt for LSK å gå fra to til en bank.
Driften er basert på at de skal levere samme resultater som 2014. Det har de god tro på. Vi knytter oss hele tiden til nye sponsorer.
Det som er bra er at #Vierlsk i år i motsetning til i fjor IKKE sees på som noen redningsaksjon. De ønsker at folk skal bidra fordi synes det er kult, og er samtidig stolte av det fantastiske engasjementet som ble vist i fjor.
Rusta koncernens nettoomsättning utgörs av försäljning till konsumenter i egna varuhus. Under räkenskapsåret uppgick nettoomsättningen till 2 692,6 mkr (2 996,3 Mkr föregående år (16 månader)).*Moderbolagets nettoomsättning för perioden 1 maj 2012 – 30 april 2013, uppgick till 2 689,9, att jämföras med 2 362,3 mkr för motsvarande period 2011/2012, vilket är en ökning med 14 %
Hva er vel 4.5 millioner? Logoen funker også fint med drakta vår.
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor
Kommentar