Hovedsponsor 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 424

    #41
    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Rydda opp litt!? Fikk fram noen nye spillere!? Spilte ok fotball???

    Hva har du drukket!? Vi gjorde alle de tingene der bedre enn dem! De fikk en sponsor fordi de er skamløse mediehorer som får oppmerksomhet om tredjekeeper velger å bytte frokostblanding to dager i uka!
    Ja? De solgte jo Børven og hadde griseflaks som fant en scoringsmaskin på Island som ingen hadde tro på. Og er vel noen flere juniorer der?

    Mulig vi gjorde det bedre, men det klarte vi ikke å selge til noen sponsor i alle fall. Poenget var ikke å skryte av søpla, men de var vel omtrent der vi er nå. Og så har de snudd det. Da bør vi klare det samme.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #42
      Du kan være så "saklig" du bare vil, vi er bedre enn dem i alt og har aldri vært noe som helst sammenlignbart sted som dem. Fuck dem, sponsoren deres og hele jævla Akersgata.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 424

        #43
        Opprinnelig skrevet av Grusom B
        Du kan være så "saklig" du bare vil, vi er bedre enn dem i alt og har aldri vært noe som helst sammenlignbart sted som dem. Fuck dem, sponsoren deres og hele jævla Akersgata.
        Poenget var altså at ting kan snu ganske fort. Det er de de siste eksemplet på. De kunne sikkert ha solgt plassen billig på et tidligere tidspunkt. Det kunne Godset og. Ingen av dem gjorde det og fikk betalt for litt tålmodighet.

        Hva synes du vi skal gjøre da? Selge sponsorplassen for halvannen million?

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3492

          #44
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Det er fint og flott at du kan mye om elementær økonomisk teori, men det endrer ikke det faktum at LSK også må ta hensyn til sine eksisterende sponsorer. LSK er avhengige av å ha lojale sponsorer som ønsker å være med i lang tid, fordi det i elementær økonomisk teori også sies å være langt enklere å beholde eksisterende kunder enn å anskaffe nye.
          Jeg tar det for gitt at LSK følger opp de forpliktelser de har i forhold til eksisterende avtaler, men det forandrer ikke det faktum at det er sponsormarkedet som setter prisen for hva det er verdt å være hovedsponsor for LSK. F.eks. hvis markedet sier at hovedsponsorplassen ikke er mer verdt enn 5 mill. så kan ikke LSK kreve 6+ mill. Da er det ingen kjøpere, og vi ender opp med #VIERLSK. Å peke på et shortssponsoren har en avtale som koster f. eks. 3 mill. betyr ingenting før den avtalen skal reforhandles. LSK kan ikke peke på shortsen og si at siden de betalte 3 mill. må hovedsponsor betale mer enn potensielle hovedsponsorer er villig til.


          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Det er mange som tror det å sikre hovedsponsoravtaler og sponsoravtaler generelt er enkelt. Det er en utrolig krevende jobb, og det at mange kritiserer Robert Lauritzen for manglende innsats vitner om en utrolig mangel på innsikt i klubben. LSK har antagelig landets beste sponsorpool og en av de viktigste årsakene til det er at man har beholdt den relativt høye inngangsbilletten til å være med i et eksklusivt nettverk der mange bedrifter føler at de knytter sterke kontakter. Robert har et hovedansvar for å pleie disse, i tillegg har han ansvar for både de mindre sponsorene og for å sikre nye.
          Det er vel de færreste som tviler på at sponsormarkedet for norsk fotball er tøft om dagen. Likevel, Robert Lauritzen må finne seg i å bli vurdert utifra de resultater han leverer. Vi gjør det samme med trenere, og de fleste av oss opplever det samme i vår egen arbeidssituasjon. Mange peker på sponsorpoolen som landets beste, men jeg har ennå til gode å se et driftsresultat som viser hvor lønnsom den er. Det er godt mulig at den er så lønnsom at arbeidet med hovedsponsorer kommer i andre rekke. Det har jeg ingen mulighet til å vite uten å få presentert noen tall.

          Faktum er at LSK spilte 2014 sesongen uten en hovedsponsor. #VIERLSK var en artig løsning som genererte relativt gode inntekter, men det endrer ikke faktumet.


          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Det virker til at mange ignorerer det vesentlige poenget som klippen har fremlagt på forumet en del ganger, at de aller fleste Tippeliga-klubbene har velvillige lokale sponsorer som stiller opp år etter år. Det finnes ingen bedrifter i Skedsmo-området som har vært villige til å påta seg den rollen foreløpig, og jeg er 100% sikker på at den årsaken er noe annet enn at Robert ikke har forsøkt. Glem ei at serievinner for 2 år siden, Strømsgodset, ikke klarte å sikre seg hovedsponsoravtale før godt uti sesongen i fjor. De sikret en avtale med DNB som bare er marginalt bedre økonomisk enn den LSK har med DNB i dag, til tross for at de ikke er hovedsponsorer.
          Spørsmålet må jo da bli hvorfor ingen lokale bedrifter har vært villige til å ta rollen? Sikkert et sammensatt spørsmål uten noe entydig svar, men dette blir også Roberts oppgave.

          At Godset, tross seriegullet, brukte tid på å finne sponsor må deres markedsansvarlige svare for.

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Jeg skriver dette fordi mange virker til å tro at det er jævla enkelt å finne en bedrift på Romerike som er villig til å bla opp, enten det er 1 eller 5 millioner for å bli hovedsponsor for LSK. Det er det ikke, og det er faktisk viktig å ta hensyn til effektene en hovedsponsoravtale vil ha på tredjeparter rundt klubben.
          De fleste bedriftsledere har heldigvis innsikt nok til å forstå at markeder endrer seg, og at tilbud og etterspørsel setter prisen. Så lenge de mindre sponsorene er fornøyd vil de fornye avtalene sine, evt. reforhandle betingelsene. LSK kan ikke spille uten hovedsponsor sesong etter sesong fordi de priser seg ut av markedet.

          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
          Hva synes du vi skal gjøre da? Selge sponsorplassen for halvannen million?
          Igjen, tilbud og etterspørsel; hvis 1,5 mill er prisen markedet er villig til å betale, så vil ingen betale mer. Vi kan hyle og skrike og være så misfornøyde som vi bare vil, men slik er situasjonen.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 424

            #45
            Så ut fra samme logikk skal vi selge Lundemo for 3,5 millioner til IFK?

            Kommentar

            • Kjølnerdomen
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2008
              • 148

              #46
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Det er mange som tror det å sikre hovedsponsoravtaler og sponsoravtaler generelt er enkelt. Det er en utrolig krevende jobb, og det at mange kritiserer Robert Lauritzen for manglende innsats vitner om en utrolig mangel på innsikt i klubben. LSK har antagelig landets beste sponsorpool og en av de viktigste årsakene til det er at man har beholdt den relativt høye inngangsbilletten til å være med i et eksklusivt nettverk der mange bedrifter føler at de knytter sterke kontakter.
              Jeg tviler ikke på at Robert Lauritzen gjør en generelt god jobb, og prøver å få inn en hovedsponsor, men når vi på andre året på rad står uten hovedsponsor bør det blinke mange røde lamper. At vi ikke fikk det til i fjor får være en sak, men nå har Lauritzen & co hatt enda ett år på seg, fortsatt uten å lykkes. Da holder det ikke å si at "vi prøver så godt vi kan", da må det etter min mening få konsekvenser! Som flere andre også har påpekt, vet jeg ikke om så mange salgsbedrifter som ville ha fortsatt med en selger som 2 år på rad ikke klarte å gjennomføre sin viktigste oppgave... Tar det forresten også som en selvfølge at jobben med ny hovedsponsor startet i god tid før utløpet av "Vann for livet", så sannsynligvis er det jobbet med det i nærmere 3 år uten å finne noen...

              Jeg tror på ingen måte at det er enkelt å finne en hovedsponsor slik vi fremstår nå, og har fremstått de siste sesongene - men uansett - på 3 år så burde det absolutt være mulig!

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3492

                #47
                Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                Så ut fra samme logikk skal vi selge Lundemo for 3,5 millioner til IFK?
                Hvis LSK's situasjon er slik at vi MÅ selge Lundemo, så er det markedsprisen som avgjør også dette. Dog er det flere faktorer som spiller inn:

                1. Det kan være andre der ute som kan være villig til å betale mer; markedsprisen til Lundemo er høyere enn de 3,5 mill. IFK har tilbudt. Hvis ingen andre er villig til å betale mer, så er 3,5 mill. maredsprisen uansett hvor lite vi liker det.

                2. LSK er ikke nødt til å selge Lundemo; hvis vi har økonomi til å beholde han, så vil det presse prisen opp eller muligens føre til at det ikke blir noe salg.

                3. Videre spiller faktorer som erstattere og deres pris inn; hvis ledelsen tror en erstatter som kan kjøpes for f.eks. 1 mill. kan gå rett inn og gjøre en likeverdig jobb, evt. erstatteren er klar (f.eks. Bonke kan spille samme rolle som Lundemo, men de fungerer ikke sammen) så kan et salg være god butikk.

                Spillerlogistikk er vanskeligere enn hovedsponsor siden det er mange faktorer som kan være vanskelig å forutsi; Hvem er statter Lundemo og passer vedkommende inn i spillergruppen, og vil den nye prestere på samme nivå umiddelbart eller trenges det tilpasningstid? Sikkert flere andre faktorer jeg ikke har tenkt over i skrivende stund.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Klimtkongen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2014
                  • 424

                  #48
                  Så mer eller mindre det samme man kan si om hovedsponsor altså.

                  Synes det er riktig å kreve en høy pris, for det setter standard for framtidige hovedsponsorer og påvirker de totale sponsorinntektene i stor grad.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9539

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                    Synes det er riktig å kreve en høy pris, for det setter standard for framtidige hovedsponsorer og påvirker de totale sponsorinntektene i stor grad.
                    Det er nok riktig. Men det koster å være fattig uten å ha noen form for buffer og i tillegg være et uattraktivt sponsorobjekt.

                    Så det er nok lite gjennomførbart å stå på barrikadene. Pdd får vi heller fire på krava, og kanskje først spørre en av de andre sponsora om de vil være hoved for "nedsatt pris". Sier de nei, er det bare å leite utad; dvs ingen kan bli snurt, når man har blitt spurt. Dessuten håper nok de andre sponsora på at det kommer en hoved, da dette vil gjøre hverdagen vår lettere, noe som igjen kan føre til mer positiv profilering, god-stemning, resultater og oppslutning.

                    Men ingenting hadde vært bedre enn å få en ny, "satsende" sponsor.

                    Kommentar

                    • klippen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 251

                      #50
                      Jeg liker egentlig tanken på å selge hovedsponsorplassen til hver kamp og tror dette er mulig. Selvfølgelig litt mer jobb, men antallet potensielle hovedsponsorer bør også øke. Det gjør det også lettere å tilby forskjellig pris på forskjellige kamper. Om målet er 4 mill, snakker vi i snitt 130k pr kamp. Ikke helt urealistisk. Jeg synes også at VIERLSK bør fortsette i en eller annen form, men ikke som hovedsponsor.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 424

                        #51
                        Tror ike det er lov å endre på drakta fra runde til runde.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #52
                          Moods of Norway hadde vært den kuleste logoen i hvert fall.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Fat P
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jan 2015
                            • 64

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Moods of Norway hadde vært den kuleste logoen i hvert fall.
                            Felleskjøpet =>>> traktor, Lauritzen er nok på saken

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Moods of Norway hadde vært den kuleste logoen i hvert fall.
                              Moods of Norway har neppe mye penger å bruke på markedsføring om dagen..
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av xeR
                                Moods of Norway har neppe mye penger å bruke på markedsføring om dagen..
                                Var med glimt i øyet. Uansett kult med denne på brystet:



                                I sort helst. Ellers må vi hente tilbake porno-Heniz
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • AG-3
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 1081

                                  #56
                                  Island. Det hadde vært kul sponsor.... Turistkontoret deres må da se potensialet i at vi vil valfarte til sagaøya for å hvor Björn tok side første skritt etc

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av AG-3
                                    Island. Det hadde vært kul sponsor.... Turistkontoret deres må da se potensialet i at vi vil valfarte til sagaøya for å hvor Björn tok side første skritt etc
                                    Glitnir eller Kaupthing hadde passet bra for oss.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Glitnir eller Kaupthing hadde passet bra for oss.
                                      Eller: Bjørn

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av AG-3
                                        Island. Det hadde vært kul sponsor.... Turistkontoret deres må da se potensialet i at vi vil valfarte til sagaøya for å hvor Björn tok side første skritt etc
                                        Vi kan jo putte VIERLSK-pengene i en islandsk sparebank....

                                        Kommentar

                                        • armykanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 747

                                          #60
                                          Eller så kan jo Wolves gå inn som hovedsponsor, å spytte inn midler ala Bjørn som permanent deal...

                                          Kommentar

                                          Working...